Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2017, 21:57   #21
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.436
Standaard

Politie bellen, "ik voel me bedreigd in mijn huis, ik vrees voor mijn leven, 'k ga er in schieten" eens proberen?
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2017, 00:01   #22
Stultitiae
Provinciaal Statenlid
 
Stultitiae's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 januari 2008
Berichten: 682
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Politie bellen, "ik voel me bedreigd in mijn huis, ik vrees voor mijn leven, 'k ga er in schieten" eens proberen?
Gij denkt toch niet dat de "huisvredebrekers" gaan meegepakt worden wegens "mogelijk gevaar voor verstoring van de orde"?

Met een paar vrienden en basebalknuppels als gezelschap 's nachts binnenvallen lijkt me doeltreffender. Ik zou het er zelfs voor over hebben om mijn eigen voordeur te forceren.

n.b.Termont heeft chance gehad dat ze zijn huiske niet zijn binnengevallen tijdens zijn recentste ziekenhuisopname.
__________________
'Exposure to true information does not matter anymore. A person who is demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him. Even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures, even if I take him by force and show him the actual, material physical proof, he will refuse to believe it, until he receives a kick on his fat bottom.' - Yuri Bezmenov, 1984
Stultitiae is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2017, 07:36   #23
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stultitiae Bekijk bericht
Gij denkt toch niet dat de "huisvredebrekers" gaan meegepakt worden wegens "mogelijk gevaar voor verstoring van de orde"?

Met een paar vrienden en basebalknuppels als gezelschap 's nachts binnenvallen lijkt me doeltreffender. Ik zou het er zelfs voor over hebben om mijn eigen voordeur te forceren.

n.b.Termont heeft chance gehad dat ze zijn huiske niet zijn binnengevallen tijdens zijn recentste ziekenhuisopname.
Ik heb het altijd al eigenaardig gevonden (en letterlijk dit voorbeeld heb ik al enkele jaren terug op dit eigenste forum gegeven), dat niemand van het Blok of van Voorpost of whatever,
een actie gevoerd heeft door binnen te gaan in het bureel van Termont op het stadhuis van Gent, en zich daar te installeren met veldbed en thermos. En te verklaren aan eenderwie die zich komt moeien, dat je die kamer vanaf nu beschouwt als jouw huis, en dat je die maar zal verlaten nadat de vrederechter je daartoe veroordeeld heeft.

Kan je je inbeelden welke publiciteit je daarmee kan losweken, nationaal en internationaal ?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2017, 09:16   #24
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb het altijd al eigenaardig gevonden (en letterlijk dit voorbeeld heb ik al enkele jaren terug op dit eigenste forum gegeven), dat niemand van het Blok of van Voorpost of whatever,
een actie gevoerd heeft door binnen te gaan in het bureel van Termont op het stadhuis van Gent, en zich daar te installeren met veldbed en thermos. En te verklaren aan eenderwie die zich komt moeien, dat je die kamer vanaf nu beschouwt als jouw huis, en dat je die maar zal verlaten nadat de vrederechter je daartoe veroordeeld heeft.

Kan je je inbeelden welke publiciteit je daarmee kan losweken, nationaal en internationaal ?

Kijk, er werden in het verleden reeds wetsvoorstellen gedaan om het kraken strafbaar te stellen. CD&V al ergens begin jaren 2000 en ook Matthias Declerq een paar jaar geleden. We moeten ons dus de vraag stellen welke mensen dit telkens hebben tegengehouden. Het huidige wetsvoorstel wordt in elk geval op de lange baan geschoven door SP.A en groen.

Ik ga zelfs meer zeggen. In Gent is er een ambtenaar die verantwoordelijk is voor het begeleiden van de krakende Roma. Daarom dat ze ook zo goed op de hoogte zijn van wat wel en niet mag met betrekking tot kraken. Termont moet dus niet zo verongelijkt doen, want hij faciliteert de krakers. Bij het laatste geval hebben ze zelfs het onbewoonbaar pand, bewoonbaar laten verklaren zodat die Roma er kunnen blijven.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 5 juli 2017 om 09:18.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2017, 10:16   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, er werden in het verleden reeds wetsvoorstellen gedaan om het kraken strafbaar te stellen. CD&V al ergens begin jaren 2000 en ook Matthias Declerq een paar jaar geleden. We moeten ons dus de vraag stellen welke mensen dit telkens hebben tegengehouden. Het huidige wetsvoorstel wordt in elk geval op de lange baan geschoven door SP.A en groen.

Ik ga zelfs meer zeggen. In Gent is er een ambtenaar die verantwoordelijk is voor het begeleiden van de krakende Roma. Daarom dat ze ook zo goed op de hoogte zijn van wat wel en niet mag met betrekking tot kraken. Termont moet dus niet zo verongelijkt doen, want hij faciliteert de krakers. Bij het laatste geval hebben ze zelfs het onbewoonbaar pand, bewoonbaar laten verklaren zodat die Roma er kunnen blijven.
Dat klopt.
Ik herinner me specifiek dat destijds minister of ex-minister Van Parijs daarmee afkwam.
Was het daarvoor of voor iets anders dat hij uitgerangeerd werd in zijn eigen partij, ik weet het niet.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2017, 11:49   #26
No Apologies
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 mei 2017
Berichten: 4.513
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht een van mijn vrienden mij vragen om, samen met anderen, een 'bezoekje" te brengen aan krakers die een van zijn woning zo zouden bezetten,
en als we dan kunnen afspreken dat we geen geweld tegen personen zouden gebruiken, maar wel bijvoorbeeld inboedel op straat gooien, de elektriciteit, het water saboteren ...
ik zou meegaan.
Met een paar mensen het huis van één of andere politieke bigshot kraken zou ook wel eens tot gevolg kunnen hebben dat sneller werk wordt gemaakt van een betere wetgeving terzake.
__________________
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen
No Apologies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 juli 2017, 11:36   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.210
Standaard

Ja, Termont staat machteloos hoor, de hypocriet.


__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be