Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 maart 2015, 07:10   #21
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Freespirit; zou jij het leuk vinden indien mensen naar jou fluiten en je "schatje" noemen?
Indien die mensen mooie, sexy vrouwen zijn dan zou ik dat leuk vinden


De reportagemakers hadden misschien India op het oog alwaar bijna iedere vrouw al eens verkracht werd en dagelijks het risico loopt om nog eens verkracht te worden.

Ik denk dat het In België zeer goed meevalt op het vlak van seksuele intimidatie naar vrouwen toe. Het is uiteraard ontoelaatbaar.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 07:50   #22
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Freespirit; zou jij het leuk vinden indien mensen naar jou fluiten en je "schatje" noemen?
Waarom niet?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 11:57   #23
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2276357

Vandaag ook 'hoofdpunt' in het VRT-journaal ! Ze hadden blijkbaar niets interessant in deze einde maart komkommertijd.

Van een bijzonder ongenuanceerde en tendentieuze reportage gesproken ! Alle mannen zijn 'smeerlappen' en de helft van de vrouwen is effectief bewust geïntimideerd ? Laat me niet lachen !

Uiteraard ben ik de eerste om de ernst van werkelijke intimidatie te onderkennen: vrouwen die verkracht of aangerand zijn of in geval van zware kwetsende opmerkingen, die moedig ik uiteraard ten stelligste aan om aangifte te doen ! Maar als eens een bouwvakker naar je fluit of er zegt eens iemand 'schatje' tegen je ? Dat kan toch geen levenslange traumatische ervaring zijn !? Niet moeilijk dat 'onderzoekers' (deze cijfers circuleren ook al jaren op internet her en der) erop uitkomen dat meer dan de helft van de vrouwelijke bevolking ouder dan 15 al is 'lastig' gevallen.

Alles wordt hier dus clichématig weer op één hoopje gegooid: de fluitende bouwvakker op gelijke hoogte gesteld met een zieke verkrachter. Sommige vrouwen zullen zelfs geflateerd zijn door de eerste !

Wie hebben die reportage eigenlijk gemaakt: een stel gefrustreerde overjaarste feministen of wisten ze daar op de redactie echt van geen ander hout pijlen te maken ?

Wel weer een teken te meer dat we in hysterische tijden zijn terechtgekomen: niets mag meer en over alles heeft men bijzonder lange tenen ! Moeten we seffens een beschermgroep gaan oprichten voor volwassen, blanke mannen ?
Ik denk dat je het gewoon niet goed begrepen hebt, het gaat niet over wat mannen zoals jij toelaatbaar vinden, maar hoe vrouwen dit zelf zien.
Dat los daarvan er ook vrouwen zijn met grensoverschrijdens gedrag of vrouwen die seks gebruiken om doelstellingen te bereiken staat hier totaal los van, omdat het daar niet over gaat.
Enkel mannen die eigenlijk een foute mentaliteit hebben en grensoverschrijdend gedrag tegenover vrouwen liefst minimaliseren, halen die argumenten aan waarbij meisjes " flauwe trezen zijn" en vrouwen " er toch ook zelf om vragen" .
Laat nu net dit de bodem zijn voor grensoverschrijdend gedrag naar vrouwen toe, ik kan enkel hopen dat u niet in het onderwijs staat, want de kans dat u een klacht van meisjes ( of jongens want ook onder hen zijn slachtoffers )ernstig neemt lijkt me onbestaande.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 12:01   #24
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Freespirit; zou jij het leuk vinden indien mensen naar jou fluiten en je "schatje" noemen?
Dat is inderdaad iets waar je mee moet leren omgaan.

Soms, op straat, dan draaien vrouwen zich om om me na te kijken, als het er dan meerdere zijn, dan hoor je die dikwijls tegen elkaar me vergelijken en punten geven.
Soms in den Delhaize of zo zijn er bij die in mijn gat knijpen als ik voorbij kom. Als ik aan de kassa sta en ik kijk eens rond zijn er verschillende bij, je ziet ze het gewoon denken.

Ik kan u alleen moed toewensen, het beste is gewoon eens lachen.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 12:08   #25
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Man, dat is hier even een zooitje van jewelste...free spirit plaatst het gegeven heel goed in perspectief alice daarentegen is een toevoeging op waar het over gaat...

Met alle respect voor de meningen over dit onderwerp...er is wel degelijk verschil in de manier waarop het gefluit van een bouwvakker geïnterpreteerd wordt als belastend volgens de vrouw terwijl je dit eigenlijk wel als aangenaam mag ervaren want het bevestigd in regel dat schoonheid van de vrouw niet genegeerd kan worden...en gemakkelijk als een compliment opgevat kan/mag worden...

Anders is het dat mannen iets verder gaan dan wat fluiten of complimenten geven door grensoverschrijdend gedrag te vertonen die iets weg heeft van seksuele intimidatie...Dat is pas belastend voor de vrouw maar tegenwoordig durven die zaken wel eens te veel in overdrijving geplaatst worden, niets is minder waar als fluitende bouwvakker precies aan het fluiten is omdat het goed weer is of goedgeluimd is en dat dan een voorbijgaande vrouw dat oppikt alsof dat fluiten naar haar was gericht terwijl dat niet zo is...ik heb tijdens mijn vroege middelbaar zo een vergelijkbaar incident voorgehad..die 2 meisjes dachten dat ik floot omwille van hen en kreeg harde opmerkingen van hen en verklaarde meteen ook dat dat niets met hen te maken hadden, kous af...ik floot omdat ik aan het fluiten was omwille van mijn gemoed en niet om vrouwen te intimideren en daar zit vaak een sleutelmoment...

Laatst gewijzigd door Kristof Piessens : 22 maart 2015 om 12:09.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 12:14   #26
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Freespirit; zou jij het leuk vinden indien mensen naar jou fluiten en je "schatje" noemen?
Komaan, laten we ernstig blijven.

Tegenwoordig fluiten de mannen niet meer naar me, maar toen ik jong was vond ik dat wel heel leuk. Belangrijk hierbij is dat het fluiten enkel als " bewondering " wordt aangevoeld en niet "ik fluit, dan kom ik naar beneden en ga je even pakken in het donker achter de hoek want je ziet er hoerig uit".

Deze twee totaal verschillende houdingen vergeet men tegenwoordig.

In tegenstelling tot ikzelf, midden leuke jaren zestig die vrank en vrij kon rondlopen in mini mini rokjes, kunnen mijn dochters dat in verrijkt Antwerpen niet meer. Het leuke fluiten is vervangen (in sommige buurten althans) door een geilig staren waarbij je nekharen omhoogkomen, niemand voelt zich nog gemakkelijk en het gesis is vreselijk.

dus aub NieuwNoors, laat me terugdromen naar de tijden waar de leuke bouwvakkers me bewonderend toefluiten en ik gecharmeerd een lieve glimlach kon terugsturen. Dit is alvast iets dat voor mijn (knappe) dochters niet meer is weggelegd.

En neen, het "hey schatje" gedoe is ziek in hetzelfde bedje.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 maart 2015 om 12:15.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 12:40   #27
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Internet is kanker.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 12:59   #28
alice
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 januari 2007
Berichten: 27.350
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Man, dat is hier even een zooitje van jewelste...free spirit plaatst het gegeven heel goed in perspectief alice daarentegen is een toevoeging op waar het over gaat...

Met alle respect voor de meningen over dit onderwerp...er is wel degelijk verschil in de manier waarop het gefluit van een bouwvakker geïnterpreteerd wordt als belastend volgens de vrouw terwijl je dit eigenlijk wel als aangenaam mag ervaren want het bevestigd in regel dat schoonheid van de vrouw niet genegeerd kan worden...en gemakkelijk als een compliment opgevat kan/mag worden...

Anders is het dat mannen iets verder gaan dan wat fluiten of complimenten geven door grensoverschrijdend gedrag te vertonen die iets weg heeft van seksuele intimidatie...Dat is pas belastend voor de vrouw maar tegenwoordig durven die zaken wel eens te veel in overdrijving geplaatst worden, niets is minder waar als fluitende bouwvakker precies aan het fluiten is omdat het goed weer is of goedgeluimd is en dat dan een voorbijgaande vrouw dat oppikt alsof dat fluiten naar haar was gericht terwijl dat niet zo is...ik heb tijdens mijn vroege middelbaar zo een vergelijkbaar incident voorgehad..die 2 meisjes dachten dat ik floot omwille van hen en kreeg harde opmerkingen van hen en verklaarde meteen ook dat dat niets met hen te maken hadden, kous af...ik floot omdat ik aan het fluiten was omwille van mijn gemoed en niet om vrouwen te intimideren en daar zit vaak een sleutelmoment...
Nee, dat doet Free Spirit dus niet. Maar ik kan me wel vinden in wat Circe schrijft, wanneer een bouwvakker floot omdat je opgevallen was,kon je daar eens om glimlachen, geen vrouw die daar een probleem van maakte maar dat klimaat is er al lang niet meer, grensoverschrijdend gedrag heeft een veel grimmiger karakter gekregen, iedereen " femme de la rue " al vergeten?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 13:16   #29
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Ik lees net iets over de Titanic en ik vraag me af : zou het vandaag nog steeds kinderen en vrouwen eerst zijn ?
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 13:22   #30
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik lees net iets over de Titanic en ik vraag me af : zou het vandaag nog steeds kinderen en vrouwen eerst zijn ?
Dan moet de geëmancipeerde vrouw maar de bluts met de buil nemen.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 13:27   #31
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Komaan, laten we ernstig blijven.

Tegenwoordig fluiten de mannen niet meer naar me, maar toen ik jong was vond ik dat wel heel leuk. Belangrijk hierbij is dat het fluiten enkel als " bewondering " wordt aangevoeld en niet "ik fluit, dan kom ik naar beneden en ga je even pakken in het donker achter de hoek want je ziet er hoerig uit".

Deze twee totaal verschillende houdingen vergeet men tegenwoordig.

In tegenstelling tot ikzelf, midden leuke jaren zestig die vrank en vrij kon rondlopen in mini mini rokjes, kunnen mijn dochters dat in verrijkt Antwerpen niet meer. Het leuke fluiten is vervangen (in sommige buurten althans) door een geilig staren waarbij je nekharen omhoogkomen, niemand voelt zich nog gemakkelijk en het gesis is vreselijk.

dus aub NieuwNoors, laat me terugdromen naar de tijden waar de leuke bouwvakkers me bewonderend toefluiten en ik gecharmeerd een lieve glimlach kon terugsturen. Dit is alvast iets dat voor mijn (knappe) dochters niet meer is weggelegd.

En neen, het "hey schatje" gedoe is ziek in hetzelfde bedje.
Wat maakt het staren of fluiten van een blanke bouwvakker een speels compliment en het staren of fluiten van de multiculturele stedeling een uiting van bedreigende geilheid?
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 14:11   #32
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Wat maakt het staren of fluiten van een blanke bouwvakker een speels compliment en het staren of fluiten van de multiculturele stedeling een uiting van bedreigende geilheid?
Goeie vraag. Om dat verschil aan te voelen moet je de .... vrouw zijn. Maar geloof me vrij: loop met tien vrouwen door de straat, en elke vrouw zal wel weten tot welke categorie het gefluit behoort.

Voorbeeld: een bouwvakker fluit en bekijkt je als je hem ziet. Als je voorbij gewandeld bent is die man al lang terug steentjes aan het bouwen. Een geile sisser fluit zelfs gewoonlijk niet (kan hij niet), maar blijft je geil nastaren met een knobbel in zijn maagdelijke broek als je al lang voorbijbent.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 15:20   #33
SMI94
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 maart 2014
Berichten: 1.717
Standaard

Oh brother...
SMI94 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 15:26   #34
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Freespirit; zou jij het leuk vinden indien mensen naar jou fluiten en je "schatje" noemen?
Is dat erg of traumatiserend dan?

Punt is dat de hele hetze nu in de media, wars van elke nuance, zover gaat dat ze vrouwen in hun kruis graaien, aan hun kont of borsten zitten of, erger nog, ze psychologisch terrorizeren, op hetzelfde niveau zetten als eens fluiten, onschuldig geflirt of een term als "schatje".

Elke vrouw met een klein beetje haar op haar tanden, kan perfect tegen die laatste dingen, heeft ze zelfs graag en heeft er geen probleem mee om het aan te geven wanneer ze het niet appreciëert. Maar dat zijn dan uiteraard niet de drama-queens.

Een vrouw/groep vrouwen die fluiten, me schatje noemen en die openlijk flirten, allemaal geen probleem mee. Been there, done that, still do and like it today.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 15:39   #35
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Goeie vraag. Om dat verschil aan te voelen moet je de .... vrouw zijn. Maar geloof me vrij: loop met tien vrouwen door de straat, en elke vrouw zal wel weten tot welke categorie het gefluit behoort.
en dat is natuurlijk een enorm probleem.

het gaat niet om rue de femme of feitelijk handtastelijkheden maar over de hele waaier in de grijze zone.
de vrouwen hier doen uitschijnen alsof er altijd een keiharde/brutale/niet te missen overduidelijke zwart-wit grens is.

dit is natuurlijk onzin
zonder dit gedrag van woordjes/blikken/complimenten/... kun je bvb niet flirten.
het zijn uiteindelijk, vroeger toch, de onuitstaanbare machoventen die doorgaans als 1e met een madamme vertrekken.
de ene vrouw noemt je een boer als je de deur niet openhoudt en de volgende een sexist, geen van beide zal op voorhand zeggen tot welke categorie ze behoort en ik moet maar gokken.
een 20j is beschaamd als een bouwvakker fluit, de 30j geïrriteerd en met 50 is ze blij met zo'n complimentje
elke gedragsuiting van een man jegens een vrouw kan vandaag gelabeld worden, elke vrouw heeft wel een dozijn weegschalen in haar gamma en als man heb je geen kans, de vrouw is wetgever, rechter en beul terwijl haar oordeel op 1 dag 5x kan veranderen (ben je goed gezind kun je meer verdragen)
en natuurlijk wie, probeer ik of brad pit een schoon popje te versieren, wie is de onbeschofte sexist? brad pitt of ik?
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 16:08   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Goeie vraag. Om dat verschil aan te voelen moet je de .... vrouw zijn. Maar geloof me vrij: loop met tien vrouwen door de straat, en elke vrouw zal wel weten tot welke categorie het gefluit behoort.

Voorbeeld: een bouwvakker fluit en bekijkt je als je hem ziet. Als je voorbij gewandeld bent is die man al lang terug steentjes aan het bouwen. Een geile sisser fluit zelfs gewoonlijk niet (kan hij niet), maar blijft je geil nastaren met een knobbel in zijn maagdelijke broek als je al lang voorbijbent.
Hoe weet jij dat van die knobbel?
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 16:10   #37
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik lees net iets over de Titanic en ik vraag me af : zou het vandaag nog steeds kinderen en vrouwen eerst zijn ?
Dat is te zien bij wie de kinderen zijn die week.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 16:50   #38
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat je het gewoon niet goed begrepen hebt, het gaat niet over wat mannen zoals jij toelaatbaar vinden, maar hoe vrouwen dit zelf zien.
Dat los daarvan er ook vrouwen zijn met grensoverschrijdens gedrag of vrouwen die seks gebruiken om doelstellingen te bereiken staat hier totaal los van, omdat het daar niet over gaat.
Enkel mannen die eigenlijk een foute mentaliteit hebben en grensoverschrijdend gedrag tegenover vrouwen liefst minimaliseren, halen die argumenten aan waarbij meisjes " flauwe trezen zijn" en vrouwen " er toch ook zelf om vragen" .
Laat nu net dit de bodem zijn voor grensoverschrijdend gedrag naar vrouwen toe, ik kan enkel hopen dat u niet in het onderwijs staat, want de kans dat u een klacht van meisjes ( of jongens want ook onder hen zijn slachtoffers )ernstig neemt lijkt me onbestaande.
Ik neem aanklachten hierover wel degelijk ernstig, maar het stoort me dat alles op één hoopje wordt gegooid. Een compliment maken naar een vrouw toe wordt bijna op dezelfde lijn gesteld als 'aanranding'. En bovendien stoort het me bijzonder dat men het heeft over 'de man'. Net als 'de vrouw' bestaat 'de man' niet ! Alles gaat nu over dezelfde kam en van veralgemening gesproken.

Overigens ben ik van mening dat het seksisme en machisme de jongste decennia serieus is afgenomen in onze samenleving, wel integendeel: ik merk dat in steeds meer relaties de vrouw de broek draagt, waarbij je je kan afvragen of zelfs de man nu niet een beetje onderdrukt begint te worden.

Er is wel een probleem aangaande mannen en jongens met een 'migratieachtergrond' naar (onze) vrouwen toe, maar men moet dan specifiek de problemen binnen deze 'doelgroep' aanpakken. Laten we daar ook niet langer belachelijk poco over doen, it is what it is !

Toen ik vroeger jong en 'knap' was, werd ik ook op het strand of aan het zwembad aangestaard door groepjes vrouwen die me 'keurden'. Vond ik dat erg ? Neen ! Maar denk het andersom, en dan ben je als man een op dierlijke seks beluste geiligaard en wordt de vrouw geïntimideerd ! Ik kan er niet tegen dat er met zulk dubbel krijt wordt geschreven. Vrouwen mogen in groep naar de Chippendales gaan kijken en constant seksueel getinte opmerkingen maken, als mannen dat doen naar vrouwen toe zijn het zieligaards en 'viezerikken'. Wat is het verschil tussen een optreden van de Chippendales bijwonen en met een groepje mannen naar een stripclub gaan ?
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 16:53   #39
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Komaan, laten we ernstig blijven.

Tegenwoordig fluiten de mannen niet meer naar me, maar toen ik jong was vond ik dat wel heel leuk. Belangrijk hierbij is dat het fluiten enkel als " bewondering " wordt aangevoeld en niet "ik fluit, dan kom ik naar beneden en ga je even pakken in het donker achter de hoek want je ziet er hoerig uit".

Deze twee totaal verschillende houdingen vergeet men tegenwoordig.

In tegenstelling tot ikzelf, midden leuke jaren zestig die vrank en vrij kon rondlopen in mini mini rokjes, kunnen mijn dochters dat in verrijkt Antwerpen niet meer. Het leuke fluiten is vervangen (in sommige buurten althans) door een geilig staren waarbij je nekharen omhoogkomen, niemand voelt zich nog gemakkelijk en het gesis is vreselijk.

dus aub NieuwNoors, laat me terugdromen naar de tijden waar de leuke bouwvakkers me bewonderend toefluiten en ik gecharmeerd een lieve glimlach kon terugsturen. Dit is alvast iets dat voor mijn (knappe) dochters niet meer is weggelegd.

En neen, het "hey schatje" gedoe is ziek in hetzelfde bedje.
Daar heb je gelijk in !

Ik maak wel een onderscheid tussen 'aanstaren' (minst erg, is ook voor interpretatie vatbaar), aanroepen (kan onschuldig zijn maar ook beledigend) en aanraken (is voor mijn part, zonder toestemming, altijd not done !). Om maar te zwijgen over aanranden, laat staan verkrachten.

Maar nu wordt alles dus op één hoopje gegooid !
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2015, 16:55   #40
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nee, dat doet Free Spirit dus niet. Maar ik kan me wel vinden in wat Circe schrijft, wanneer een bouwvakker floot omdat je opgevallen was,kon je daar eens om glimlachen, geen vrouw die daar een probleem van maakte maar dat klimaat is er al lang niet meer, grensoverschrijdend gedrag heeft een veel grimmiger karakter gekregen, iedereen " femme de la rue " al vergeten?
Zoals ik in mijn vorige posts ook al zei, dat is dus vooral een probleem van allochtonen naar autochtone vrouwen toe. Daar moet dus op gewerkt worden ! Je helpt de vrouwen niet vooruit door even heel de mannelijke bevolkingshelft door het slijk te halen.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be