Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 maart 2016, 16:27   #1
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard Scientology Vrijgesproken

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2597636

Citaat:
De Scientology-geloofsgemeenschap vormt in ons land géén criminele organisatie. Volgens de Brusselse correctionele rechtbank zijn er onvoldoende bewijzen. De aanklachten tegen leden van de sekte zijn onontvankelijk verklaard. Een zware opdoffer voor het federaal parket, dat jarenlang onderzoek heeft gedaan in de zaak.
20 jaar onderzoek en gewoon onontvankelijk verklaard? Ik dacht dat Scientology allang buiten de wet gesteld was in België.

Wel een rare zaak: hun 'baas' zegt dat ze een religie zijn maar wil geen erkenning aanvragen. Toch een verdacht zaakje.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 maart 2016, 01:58   #2
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.590
Standaard

ja Scientology zaakje is smerig hoor.

Op het moment dat je geld verdienen radicaal mixt en koppelt met 'geloof en religie' als neven activiteit, dan is er in principe weinig meer over van het echte zgn Dharmische geloof zoals verwoord in de Heilige Bhagavad Gita. Ik zal de vers hierover komende week hier posten voor geinteresseerden; mn hoe dus dit geschrift het begrip Dharma en Adharma definieert in een lange vers, drie slokas zijn het in sanskriet, als hoogste geestelijke wetenschap uit het oude Aryawart van ruim 5000 jaar geleden.

Wij zijn nu sterk gedegenereerd omdat wij nu in Kali Yuga leven en in dit vervallen tijdperk gemanifesteerd zijn in zwakke apen gedaanten.
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 11:57   #3
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2597636

Wel een rare zaak: hun 'baas' zegt dat ze een religie zijn maar wil geen erkenning aanvragen. Toch een verdacht zaakje.
Nu, ik heb ook nog geen erkenning aangevraagd, wat mij ook niet juist lijkt dat de wereldse macht over God zal oordelen.
Het belachelijke hiervan blijkt wel hieruit dat het Spaghetti Monster wel als god is erkend.

Wel zou het kunnen zijn dat Scientologie zich als godsdienst presenteert om gemakkelijk in allerlei landen binnen te kunnen dringen.
Maar zeker is dat niet, want Scientologie heeft wel degelijk vanuit hun leer een idee omtrent het bestaan van God als "Super-Thetan" (super Geest).
En ook de mens is onsterfelijk als God en wordt bevrijd van zijn erfzonde door de methoden van Scientology.

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-engels.html
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 12:00   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dewanand Bekijk bericht
ja Scientology zaakje is smerig hoor.

Op het moment dat je geld verdienen radicaal mixt en koppelt met 'geloof en religie' als neven activiteit, dan is er in principe weinig meer over van het echte zgn Dharmische geloof zoals verwoord in de Heilige Bhagavad Gita.
Dat geld een grote rol speelt in Scientologie is een ding dat zeker is, maar goed: de katholieke kerk is ook schatrijk geworden.
Zie het als een verzoening van hemel en aarde, idealisme gekoppeld aan de wereldse praktijk.
Ook voor een psychiater moet je heel wat geld neer tellen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 12:06   #5
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.804
Standaard

Citaat:
Nu, ik heb ook nog geen erkenning aangevraagd,
Eén van de voorwaarden om erkend te worden is dat men voldoende volgelingen moet hebben. Dat kan in uw geval wel eens een knelpunt zijn.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 12:21   #6
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Terecht dat ze het naar de vuilbak hebben verwezen. Er zaten nauwelijks argumenten in waarom Scientology verboden zou moeten worden, het was gewoon een proces aangespannen door enkele ex-Scientology gefrustreerden.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 maart 2016, 14:38   #7
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Eén van de voorwaarden om erkend te worden is dat men voldoende volgelingen moet hebben. Dat kan in uw geval wel eens een knelpunt zijn.
Inderdaad.
Een zal wel niet genoeg zijn.
Dan maar even wachten op betere tijden.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2016, 12:19   #8
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Terecht dat ze het naar de vuilbak hebben verwezen. Er zaten nauwelijks argumenten in waarom Scientology verboden zou moeten worden, het was gewoon een proces aangespannen door enkele ex-Scientology gefrustreerden.
Hen aanklagen als 'criminele' organisatie is dan ook nogal extreem, ik vermoed dat men dat gedaan heeft omdat er geen andere mogelijkheid is om hen aan te klagen.

Ze zijn wel gecatalogeerd als 'sekte', maar dat is blijkbaar gewoon een lijstje waar niks mee gedaan wordt.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2016, 19:42   #9
Krates
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 september 2009
Berichten: 249
Standaard

Met dure advocaten kan je je blijkbaar alles permitteren in deze 'rechtsstaat'. Niets weerhoudt ons er natuurlijk van om Scientology zwaar te bekritiseren. Misschien voer voor enkele toekomstige draden? Ik stel deze vraag omdat ik niet de grootste expert ben inzake Scientology, maar wat ik ervan gelezen heb is wel zeer verontrustend.
Krates is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2016, 12:52   #10
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Ik ben zelf Scientoloog geweest voor een half jaar en ik moet zeggen dat ze daar ook wel interessante dingen leerden, maar dat ze zo achter geld aan zitten dat is dan wel een schaduwkant.
Dat zijn de dure cursussen, maar of ze ook echt frauduleus zijn daar zou ik niks over durven te zeggen.
Dat is dan voor de rechtbank om over te beslissen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2016, 19:56   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Wel een rare zaak: hun 'baas' zegt dat ze een religie zijn maar wil geen erkenning aanvragen. Toch een verdacht zaakje.
Waarom? Hebben de Getuigen van Jehova dan erkenning gevraagd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 januari 2021, 11:57   #12
siegfried1648
Provinciaal Gedeputeerde
 
siegfried1648's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2020
Berichten: 827
Standaard

Citaat:
Scientology is een geestelijke beweging gebaseerd op het boek Dianetics uit 1950 dat is geschreven door de Amerikaan L. Ron Hubbard.Deze begon zijn carrière als schrijver van onder andere sciencefictionverhalen en -romans. Na de oprichting volgden nog leidende boeken over specifieke thema's. Onder scientology wordt vaak de scientologykerk verstaan, verreweg de grootste organisatie die scientology praktiseert en uitdraagt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Scientology
www.scientology.org/

Een achterlijke sekte. compleet de weg kwijt die lui...
siegfried1648 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2021, 10:28   #13
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.750
Standaard

Eens, lang geleden, ben ik zelf Scientoloog geweest.
Het was er een soort van militaire dictatuur en het draaide vooral om geld.
Maar ik heb er ook wel leuke dingen geleerd.
Het is er niet slechter dan bijvoorbeeld de katholieke kerk.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be