Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Zijn mensen met een uitkering minderwaardig?
ja 4 10,81%
neen 32 86,49%
Ik verdiep me niet in de economie van dit land 1 2,70%
Aantal stemmers: 37. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 oktober 2005, 01:12   #1
Sofietje
Banneling
 
 
Sofietje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2005
Berichten: 389
Standaard Zijn mensen met een uitkering minderwaardig?

Zijn mensen met een uitkering minderwaardig?

Ik vraag me toch af wat jullie mening is over dit onderwerp.
Als je tegen mensen bent die een uitkering hebben zou ik ook graag weten waarom.
Ik hoor de laaste tijd namelijk op verschillende fora commetaar opgaan over "steun" trekkers. Zij die gelijk zouden zijn aan de allochtonen in dit land . Zelf nogal geschokt door bepaalde uitspraken wilde ik toch weten wat jullie er van vinden.
Sofietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 01:17   #2
Bokkerijder
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bokkerijder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2005
Berichten: 805
Standaard

rechts gespuis probeert altijd de schuld van ales bij de zwakke te leggen

uitkeringtrekkers zijn het slachtoffer van hun kortzichtige visies

de inhalige rechtse seuten willen alle bruinen buiten en alle doppers moeten van hun gratis gaan werken
__________________
http://www.denar.be
http://www.iwa-ait.org/
GEEN RFID IN MIJN LIJF !!!
Bokkerijder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 02:34   #3
Internaut
Banneling
 
 
Internaut's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2004
Locatie: VL
Berichten: 2.761
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkerijder
rechts gespuis probeert altijd de schuld van ales bij de zwakke te leggen

uitkeringtrekkers zijn het slachtoffer van hun kortzichtige visies

de inhalige rechtse seuten willen alle bruinen buiten en alle doppers moeten van hun gratis gaan werken
ewel daar vergis je je. Zoals je ziet ben ik zo één van die VB'ers en heb ik op "neen" gestemd. Minderwaardig in de pure zin van het woord zeg ik neen.
De kwestie of je illegalen al dan niet Belgen prioriteiten geeft naargelang de economische situatie van ons land speelt wel een rol en daar verschilt het Vlaams Belang met de andere partijen en gelukkig maar.
Ik geef een simpel voorbeeld: in Brussel zijn meer dan 70% van de allochtonen steuntrekkenden.
Vaak merk je dat diegene die werken (en die zijn er zeker) dat zij ook het best geïntegreerd zijn in onze maatschappij. Er moet respect zijn voor onze normen, onze waarden, onze cultuur, onze taal. Gastvrij maar niet zot!
Uiteindelijk moet je het zo bezien: wil je meer verdienen of niet ?
Verlaag dus die lasten en hou zo Vlaamse welvaart in Vlaamse handen 8)
Internaut is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 04:47   #4
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Er wordt in deze kinderkwis geen onderscheid gemaakt tussen mensen die al lange tijd gewerkt hebben, een bepaalde leeftijd bereikt hebben, en die dus nog moeilijk aan een job geraken aan de ene kant en beroepsparasieten aan de andere kant die inderdaad minderwaardig zijn. Geen stem dus.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 08:41   #5
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: where the birds sing a pretty song
Berichten: 8.389
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje
"steun" trekkers. Zij die gelijk zouden zijn aan de allochtonen in dit land . Zelf nogal geschokt door bepaalde uitspraken wilde ik toch weten wat jullie er van vinden.
Een volk dat harder en vijandiger wordt tegenover allochtonen zal ook harder en vijandiger worden tegenover zichzelf. Maak u daarover maar geen illusies.

______________________________________
Dankzij news.google.com is nu voor iedereen duidelijk dat nieuws ontstaat door journalisten die elkaars verhaaltjes overschrijven.
De Openbaringen van Flippend Rund, 4913
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 08:47   #6
Shizie
Banneling
 
 
Shizie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 maart 2004
Locatie: Ergens in Siberie
Berichten: 2.629
Standaard

mensen die langduring van de uitkering leven zonder inspanningen te doen om werk te vinden zijn inderdaad minderwaardig
Shizie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 08:55   #7
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill
Er wordt in deze kinderkwis geen onderscheid gemaakt tussen mensen die al lange tijd gewerkt hebben, een bepaalde leeftijd bereikt hebben, en die dus nog moeilijk aan een job geraken aan de ene kant en beroepsparasieten aan de andere kant die inderdaad minderwaardig zijn. Geen stem dus.
Zelfs die zijn niet minderwaardig.
Ieder is vrij te leven zoals hij wilt, alleen hebben ze geen eisen te stellen aan de anderen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 08:58   #8
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Een volk dat harder en vijandiger wordt tegenover allochtonen zal ook harder en vijandiger worden tegenover zichzelf. Maak u daarover maar geen illusies.
Het is natuurlijk voor sommigen ook duidelijk dat het feit dat men als men harder en vijandiger wordt tegenover allochtonen en andere groepen, dit meestal ook een reden heeft. Maak U daar vooral geen illusies over...
Het is een illusie te denken dat de Vlamingen zonder redenen racistischer zouden zijn dan anderen 'volkeren'...
De deuren voor een onbeperkte migratie wagenwijd openzetten, zonder dat men klaar is voor de opvang van die omvang is nu ook niet onmiddellijk het bewijs van een goed bestuur.

Zie maar eens naar het Nederlandse volk... Ooit door iedereen - en zeker door correct links - geroemd om zijn verdraagzaamheid...
Wss is na jaren links beleid, de gemiddelde Nederlander nu intoleranter dan de gemiddelde Vlaming...

Vaak heeft dat te maken met een gebrek aan, een te tam (dus meestal links) of een volledig mislukt beleid.

Of dat de steuntrekkers minderwaardig zouden zijn? Natuurlijk niet als hun steun gerechtvaardigd is... In de meeste gevallen is die steun zelfs veel te klein (hoe kansarmer hoe kleiner de steun).

De vrijwillige pamperfielen hebben er natuurlijk toe geleid dat meer en meer werkslaven zich bepaalde vragen beginnen te stellen over ons steunbeleid... Sommigen worden zelfs ronduit opstandig...[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by CHIPIE on 01-10-2005 at 10:00
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Een volk dat harder en vijandiger wordt tegenover allochtonen zal ook harder en vijandiger worden tegenover zichzelf. Maak u daarover maar geen illusies.
Het is natuurlijk voor sommigen ook duidelijk dat het feit dat men als men harder en vijandiger wordt tegenover allochtonen en andere groepen, dit meestal ook een reden heeft. Maak U daar vooral geen illusies over...
Het is een illusie te denken dat de Vlamingen zonder redenen racistischer zouden zijn dan anderen 'volkeren'...
De deuren voor een onbeperkte migratie wagenwijd openzetten, zonder dat men klaar is voor de opvang van die omvang is nu ook niet onmiddellijk het bewijs van een goed bestuur.

Zie maar eens naar het Nederlandse volk... Ooit door iedereen - en zeker door correct links - geroemd om zijn verdraagzaamheid...
Wss is na jaren links beleid, de gemiddelde Nederlander nu intoleranter dan de gemiddelde Vlaming...

Vaak heeft dat te maken met een gebrek aan, een te tam (dus meestal links) of een volledig mislukt beleid.

Of dat de steuntrekkers minderwaardig zouden zijn? Natuurlijk niet als hun steun gerechtvaardigd is... In de meeste gevallen is die steun zelfs veel te klein (hoe kansarmer hoe kleiner de steun).

De vrijwillige pamperfielen hebben er natuurlijk toe geleid dat meer en meer werkslaven zich bepaalde vragen beginnen te stellen over ons steunbeleid... Sommigen worden zelfs ronduit opstandig...[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund
Een volk dat harder en vijandiger wordt tegenover allochtonen zal ook harder en vijandiger worden tegenover zichzelf. Maak u daarover maar geen illusies.
Het is natuurlijk voor sommigen ook duidelijk dat het feit dat men als men harder en vijandiger wordt tegenover allochtonen en andere groepen, dit meestal ook een reden heeft. Maak U daar vooral geen illusies over...
Het is een illusie te denken dat de Vlamingen zonder redenen racistischer zouden zijn dan anderen 'volkeren'...
De deuren voor een onbeperkte migratie wagenwijd open zetten, zonder dat men klaar is voor de opvang van die omvang is nu ook niet onmiddellijk het bewijs van een goed bestuur.

Zie maar eens naar het Nederlandse volk... Ooit door iedereen - en zeker door correct links - geroemd om zijn verdraagzaamheid...
Wss is na jaren links beleid, de gemiddelde Nederlander nu intoleranter dan de gemiddelde Vlaming...

Vaak heeft dat te maken met een gebrek aan, een te tam (dus meestal links) of een volledig mislukt beleid.

Of dat de steuntrekkers minderwaardig zouden zijn? Natuurlijk niet als hun steun gerechtvaardigd is... Is de meeste gevallen is die steun zelfs veel te klein (hoe kansarmer hoe kleiner de steun).

De vrijwillige pamperfielen hebben er natuurlijk toe geleid dat meer en meer werkslaven zich bepaalde vragen beginnen te stellen over ons steunbeleid... Sommigen worden ronduit opstandig...[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Chipie : 1 oktober 2005 om 09:00.
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 09:08   #9
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE
De vrijwillige pamperfielen hebben er natuurlijk toe geleid dat meer en meer werkslaven zich bepaalde vragen beginnen te stellen over ons steunbeleid... Sommigen worden zelfs ronduit opstandig...
Zolang ze maar niet gaan staken.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 09:18   #10
Den Bal
Gouverneur
 
Den Bal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2004
Berichten: 1.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
mensen die langduring van de uitkering leven zonder inspanningen te doen om werk te vinden zijn inderdaad minderwaardig
Een collega van mij heeft een zware beroerte gehad. Hij zit nu in een rolstoel. motorisch een ramp. Hij kan op de computer werken met een speciaal toetsenbord. Alleen duurt het 5 keer langer om iets in te geven dan een gezond iemand. Autorijden vergeet het maar. Het is een wijs man. Zijn vroegere werkgever wilt hem niet meer aan het werk zetten, zelfs geen thuiswerk. Dat rendeert niet. Hij trekt dus, nu ongeveer 6 jaar, een uitkering. Is hij daarom minderwaardig? Voor mij niet. hij is nog steeds dezelfde maar zijn mogelijkheden zijn beperkter.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Den Bal on 01-10-2005 at 10:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
mensen die langduring van de uitkering leven zonder inspanningen te doen om werk te vinden zijn inderdaad minderwaardig
Een collega van mij heeft een zware beroerte gehad. Hij zit nu in een rolstoel. motorisch een ramp. Hij kan op de computer werken met een speciaal toetsenbord. Alleen duurt het 5 keer langer om iets in te geven dan een gezond iemand. Autorijden vergeet het maar. Het is een wijs man. Zijn vroegere werkgever wilt hem niet meer aan het werk zetten, zelfs geen thuiswerk. Dat rendeert niet. Hij trekt dus, nu ongeveer 6 jaar, een uitkering. Is hij daarom minderwaardig? Voor mij niet. hij is nog steeds dezelfde maar zijn mogelijkheden zijn beperkter.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shizie
mensen die langduring van de uitkering leven zonder inspanningen te doen om werk te vinden zijn inderdaad minderwaardig
Een collega van mij heeft een zware beroerte gehad. Hij zit nu in een rolstoel. motorisch een ramp. Hij kan op de computer werken met een speciaal toetsenbord. Alleen duurt het 5 keer langer om iets in te geven dan een gezond iemand. Autorijden vergeet het maar. Het is een wijs man. Zijn vroegere werkgever wilt hem niet meer aan het werk zetten, zelfs geen thuiswerk. Dat rendeerd niet. Hij trekt dus, nu ongeveer 6 jaar, een uitkering. Is hij daarom minderwaardig? Voor mij niet. hij is nog steeds dezelfde maar zijn mogelijkheden zijn beperkter.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Den Bal : 1 oktober 2005 om 09:19.
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 09:54   #11
Mitgard
Banneling
 
 
Mitgard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Berichten: 23.890
Standaard

ik vind sommige langdurige uitkeringstrekkers meerderwaardig aan sommige harde werkers.
en ze hoeven daarom heus geen handicap of ziekte te hebben.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Mitgard on 01-10-2005 at 10:55
Reason:
--------------------------------

ik vind sommige langdurige uitkeringstrekkers meerderwaardig aan sommige harde werkers.
en ze hoeven daarom heus geen handicap of ziekte te hebben.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

ik vind sommige langdurige uitkeringstrekkers meerderwaardig aan sommige harde werkers.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Mitgard : 1 oktober 2005 om 09:55.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 10:25   #12
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

mensen die over onvoldoende bewustzijn beschikken om zich te realiseren dat het leven meer is dan alleen maar geld najagen, carriere maken en dus werken voor één of ander luie winstnemer zijn minderwaardig

werken is wel ok maar doe het met mate ( zorg dat er voor een ander ook nog wat over blijft ) en laat u in het algemeen belang niet uitbuiten voor een worst

of kom anders achteraf niet zagen dat ge aan uw leven niks gehad hebt.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by King of beggars and fleas on 01-10-2005 at 11:26
Reason:
--------------------------------

mensen die over onvoldoende bewustzijn beschikken om zich te realiseren dat het leven meer is dan alleen maar geld najagen, carriere maken en dus werken voor één of ander luie winstnemer zijn minderwaardig

werken is wel ok maar doe het met mate ( zorg dat er voor een ander ook nog wat over blijft ) en laat u in het algemeen belang niet uitbuiten voor een worst

of kom anders achteraf niet zagen dat ge aan uw leven niks gehad hebt.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

mensen die over onvoldoende bewustzijn beschikken om zich te realiseren dat het leven meer is dan alleen maar geld najagen, carriere maken en dus werken voor één of ander luie winstnemer zijn minderwaardig

werken is wel ok maar doe het met mate ( zorg dat er voor een ander ook nog wat over blijft )

of kom anders achteraf niet zagen dat ge aan uw leven niks gehad hebt.[/size]
[/edit]
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 oktober 2005 om 10:26.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 10:58   #13
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
mensen die over onvoldoende bewustzijn beschikken om zich te realiseren dat het leven meer is dan alleen maar geld najagen, carriere maken en dus werken voor één of ander luie winstnemer zijn minderwaardig
Waarom dan zo afgunstig ?
Geniet van het leven op uw manier en zonder al die verfoeilijke prullen die kapitalisten en werkslaven maken zoals uw computer.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 11:01   #14
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Ik ken trouwens maar een soort winstnemers en dat zijn zij die van bij hun geboorte vrijwillig op kosten van de gemeenschap leven.
Zowel werkgevers als werknemers zijn winstgevers.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 11:18   #15
Chipie
Banneling
 
 
Chipie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2004
Berichten: 20.937
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas
mensen die over onvoldoende bewustzijn beschikken om zich te realiseren dat het leven meer is dan alleen maar geld najagen, carriere maken en dus werken voor één of ander luie winstnemer zijn minderwaardig

werken is wel ok maar doe het met mate ( zorg dat er voor een ander ook nog wat over blijft ) en laat u in het algemeen belang niet uitbuiten voor een worst

of kom anders achteraf niet zagen dat ge aan uw leven niks gehad hebt.
Met zo'n ingesteldheid zullen er wel kansen geschapen worden voor de kansarmen...

Dat voor een ander, met zo'n mentaliteit, niets zal overblijven dat is voor mij een zekernheid...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 11:37   #16
boer_bavo
Europees Commissaris
 
boer_bavo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 februari 2003
Locatie: Podgorica
Berichten: 6.351
Standaard

Niet als ze terecht een uitkering krijgen.
Bvb gepensioneerden, mensen met een arbeidsongeval/ziekte, mensen die plots hun baan kwijtraken

Maar zelfs mensen die niet gaan werken en liever een uitkering krijgen vind ik niet minderwaardig. In veel gevallen is dat voor hen inderdaad interessanter, en ik zie dus niet in waarom ik hén iets zou verwijten. Wél het systeem dat dat interessanter maakt.

Ik stem dus neen.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
boer_bavo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 12:34   #17
de limburgse leeuw
Europees Commissaris
 
de limburgse leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 mei 2004
Locatie: limburg
Berichten: 7.552
Standaard De waarheid

De tendens om armen (en anderen) te veroordelen tot officiële passiviteit-onder het mom van de bestrijden van zwartwerk- moet sterk gecontesteerd worden. Want mensen in armoede hebben altijd al hard gewerkt om het hoofd te bieden aan de ellendige omstandigheden van armoede waarmee zij geconfronteerd worden. In deze “arbeid om te overleven” beperken mensen in armoede zich niet enkel tot hun eigen situatie maar springen ze ook andere lotgenoten bij. In vele gevallen zoeken zij activiteiten die vaak tegemoet komen aan noodsituaties bij andere personen en gezinnen in armoede. In plaats dat daarin aangemoedigd en ondersteund worden, dreigen zij gesanctioneerd te worden. Vrijwilligerswerk - ook door mensen die in armoede leven - is van ontelbare waarde en wordt vaak ook niet meegeteld in onze maatschappij waar geld domineert.
__________________
http://www.socialisme.be/lsp/
de limburgse leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 13:16   #18
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje
Zijn mensen met een uitkering minderwaardig?

Ik vraag me toch af wat jullie mening is over dit onderwerp.
Als je tegen mensen bent die een uitkering hebben zou ik ook graag weten waarom.
Ik hoor de laaste tijd namelijk op verschillende fora commetaar opgaan over "steun" trekkers. Zij die gelijk zouden zijn aan de allochtonen in dit land . Zelf nogal geschokt door bepaalde uitspraken wilde ik toch weten wat jullie er van vinden.
Wat bepaald de waarde van een mens?
Het zou mooi zijn mochten alle mensen gelijkwaardig zijn.
Praktisch zit het zo niet in elkaar.
Er zijn mensen die ik liever heb dan anderen (die hebben voor mij meer waarde dan anderen), dat zou mss zo niet mogen zijn, maar het is een simpele vaststelling, waarvan ik denk dat ze voor de meesten geld.
Soms hoeven mensen daarvoor niet eens veel te doen, het volstaat dat ik een nauwe band met hen heb.
Natuurlijk speelt hetgeen iemand doet ook wel enige rol in die waardetoekenning.
Vaak reflecteert die beoordeling op het eigen belang.
Zo zal ik een dokter hoger inschatten dan een stratenmaker op zee.
De dokter zal mogelijk eens mijn leven redden of mij helpen met één of andere kwaal.
Ik acht het darentegen veel minder wss dat ik ooit de diensten van onze stratenmaker op zee zal nodig hebben.
En dan zijn er nog diegenen die me geld kosten (werklozen, gepensioneerden, kinderen (andermans), ...).
Als annonieme groep behoren ze niet tot mijn favorieten (ze kosten me immers geld).
Individueel ken ik in deze groep toch wel mensen waarbij het niet in me opkomt om deze redenering te maken (juist omdat ik ze ken uiteraard).
Ook is het zo, dat je als beschaafde mens wel een zekere solidariteit mag betonen naar de minder gefortuneerden.
Tenslotte is het iets waarvan je niet weet of je niet ooit zelf aan de vragende kant zal gaan staan.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by satiper on 01-10-2005 at 14:19
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje
Zijn mensen met een uitkering minderwaardig?

Ik vraag me toch af wat jullie mening is over dit onderwerp.
Als je tegen mensen bent die een uitkering hebben zou ik ook graag weten waarom.
Ik hoor de laaste tijd namelijk op verschillende fora commetaar opgaan over "steun" trekkers. Zij die gelijk zouden zijn aan de allochtonen in dit land . Zelf nogal geschokt door bepaalde uitspraken wilde ik toch weten wat jullie er van vinden.
Wat bepaald de waarde van een mens?
Het zou mooi zijn mochten alle mensen gelijkwaardig zijn.
Praktisch zit het zo niet in elkaar.
Er zijn mensen die ik liever heb dan anderen (die hebben voor mij meer waarde dan anderen), dat zou mss zo niet mogen zijn, maar het is een simpele vaststelling, waarvan ik denk dat ze voor de meesten geld.
Soms hoeven mensen daarvoor niet eens veel te doen, het volstaat dat ik een nauwe band met hen heb.
Natuurlijk speelt hetgeen iemand doet ook wel enige rol in die waardetoekenning.
Vaak reflecteert die beoordeling op het eigen belang.
Zo zal ik een dokter hoger inschatten dan een stratenmaker op zee.
De dokter zal mogelijk eens mijn leven redden of mij helpen met één of andere kwaal.
Ik acht het darentegen veel minder wss dat ik ooit de diensten van onze stratenmaker op zee zal nodig hebben.
En dan zijn er nog diegenen die me geld kosten (werklozen, gepensioneerden, kinderen (andermans), ...).
Als annonieme groep behoren ze niet tot mijn favorieten (ze kosten me immers geld).
Individueel ken ik in deze groep toch wel mensen waarbij het niet in me opkomt om deze redenering te maken (juist omdat ik ze ken uiteraard).
Ook is het zo, dat je als beschaafde mens wel een zekere solidariteit mag betonen naar de minder gefortuneerden.
Tenslotte is het iets waarvan je niet weet of je niet ooit zelf aan de vragende kant zal gaan staan.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sofietje
Zijn mensen met een uitkering minderwaardig?

Ik vraag me toch af wat jullie mening is over dit onderwerp.
Als je tegen mensen bent die een uitkering hebben zou ik ook graag weten waarom.
Ik hoor de laaste tijd namelijk op verschillende fora commetaar opgaan over "steun" trekkers. Zij die gelijk zouden zijn aan de allochtonen in dit land . Zelf nogal geschokt door bepaalde uitspraken wilde ik toch weten wat jullie er van vinden.
Wat bepaald de waarde van een mens?
Het zou mooi zijn mochten alle mensen gelijkwaardig zijn.
Praktisch zit het zo niet in elkaar.
Er zijn mensen die ik liever heb dan anderen (die hebben voor mij meer waarde dan anderen), dat zou mss zo niet mogen zijn, maar het is een simpele vaststelling, waarvan ik denk dat ze voor de meesten geld.
Soms hoeven mensen daarvoor niet eens veel te doen, het volstaat dat ik een nauwe band met hen heb.
Natuurlijk speelt hetgeen iemand doet ook wel enige rol in die waardetoekenning.
Vaak reflecteert die beoordeling op het eigen belang.
Zo zal ik een dokter hoger inschatten dan een stratenmaker op zee.
De dokter zal mogelijk eens mijn leven redden of mij helpen met één of andere kwaal.
Ik acht het darentegen veel minder wss dat ik ooit de diensten van onze stratenmaker op zee zal nodig hebben.
En dan zijn er nog diegenen die me geld kosten (werklozen, gepensioneerden, kinderen (andermans), ...).
Als annonieme groep behoren ze niet tot mijn favorieten (zekosten me immers geld).
Individueel ken ik in deze groep toch wel mensen waarbij het niet in me opkomt om deze redenering te maken (juist omdat ik ze ken uiteraard).
Ook is het zo dat je als beschaafde mens wel een zekere solidariteit mag betonen naar de minder gefortuneerden.
Tenslotte is het iets waarvan je niet weet of je niet ooit zelf aan de vragende kant zal gaan staan.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door satiper : 1 oktober 2005 om 13:19.
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 13:23   #19
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Voor mij zijn alle mensen gelijkwaardig , niet gelijk maar wel gelijkwaardig
en al wie zo graag anderen minderwaardig vindt lijkt mij alvast geen democraat te zijn of zie ik dat nu weer mis?
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 oktober 2005, 13:28   #20
Lutifer
Gouverneur
 
Lutifer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2005
Locatie: Poperinge
Berichten: 1.324
Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper
Wat bepaald de waarde van een mens?
Het zou mooi zijn mochten alle mensen gelijkwaardig zijn.
Praktisch zit het zo niet in elkaar.
Er zijn mensen die ik liever heb dan anderen (die hebben voor mij meer waarde dan anderen), dat zou mss zo niet mogen zijn, maar het is een simpele vaststelling, waarvan ik denk dat ze voor de meesten geld.
Soms hoeven mensen daarvoor niet eens veel te doen, het volstaat dat ik een nauwe band met hen heb.
Natuurlijk speelt hetgeen iemand doet ook wel enige rol in die waardetoekenning.
Vaak reflecteert die beoordeling op het eigen belang.
Zo zal ik een dokter hoger inschatten dan een stratenmaker op zee.
De dokter zal mogelijk eens mijn leven redden of mij helpen met één of andere kwaal.
Ik acht het darentegen veel minder wss dat ik ooit de diensten van onze stratenmaker op zee zal nodig hebben.
En dan zijn er nog diegenen die me geld kosten (werklozen, gepensioneerden, kinderen (andermans), ...).
Als annonieme groep behoren ze niet tot mijn favorieten (ze kosten me immers geld).
Individueel ken ik in deze groep toch wel mensen waarbij het niet in me opkomt om deze redenering te maken (juist omdat ik ze ken uiteraard).
Ook is het zo, dat je als beschaafde mens wel een zekere solidariteit mag betonen naar de minder gefortuneerden.
Tenslotte is het iets waarvan je niet weet of je niet ooit zelf aan de vragende kant zal gaan staan.
ik vind je posting wel sjiek omdat ze tenminste persoonlijk is
maar je vergeet dat zo'n uitkeringstrekker ooit eens iets anders kan zijn vb. degene die tijdig remt wanneer jij verstrooid de straat oversteekt.
mensen evolueren. Die dokter kan evengoed overmorgen als gevolg van alcoholisme en echtscheiding vb.in de goot liggen, de uitkeringstrekker van vandaag redt morgen misschien het leven van 1 van jouw dierbaren.
we laten ons teveel leiden in ons denken door de slogans waar we constant mee gebombarderrd worden via de media, denk ik.
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be