Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 31 juli 2003, 17:39   #21
wardje
Burgemeester
 
wardje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Berichten: 598
Standaard

het is wschl de bedoeling om een stukje van het forum te reserveren voor mensen die graag willen discussiëren zonder schelden.

in-depth discussie, volstrekt democratisch, want iedereen is welkom zolang hij zich maar niet misdraagt. de regels (niet schelden, geen persoonlijke aanvallen) zullen daar strikter worden toegepast, neem ik aan.

een select clubje van beleefde burgers

allez dat denk ik toch
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 18:32   #22
Voltaire
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Berichten: 268
Standaard

Vind het ook maar een rare toestand . Waarom niet gewoon die regels die al bestaan consequent toepassen op de bestaande forums? Nu krijg je de hypocriete situatie dat de regels hier "maar een klein beetje" gelden aan en in dat "clubje" volledig. Zeg niet dat er niet genoeg moderators zijn, boven elk forum zie ik een ganse rits namen

Ze doen maar, al hoop ik dat die club geen "excuustruus" wordt om het hier dan maar te laten afglijden tot een open riool .
Voltaire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 18:35   #23
Mieke 79
Minister
 
Mieke 79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2003
Locatie: Leuven / Mechelen
Berichten: 3.162
Standaard

Misschien is het forum alleen voor VLD'ers?! Die worden ook wel eens een clubje ongeregeld genoemd...
__________________
Leve de Peace, Love and Understanding revolutie!
Please tell me the reason, behind the colours that you fly... Power to the peaceful!
Mieke 79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 19:29   #24
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Eigenlijk zeggen ze nu dat de andere delen slecht gemodereerd worden :s
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2003, 19:43   #25
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Eigenlijk zeggen ze nu dat de andere delen slecht gemodereerd worden :s
De bourgeoisie heeft een nieuw clubke...
Maar het is beter dan dat die regels die daar zouden gelden (zelfs geen half grapje) niet overal gelden... er zou niemand overblijven
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 01:51   #26
Maxwell Rain
Burger
 
Maxwell Rain's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Leuven & Lanaken
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltaire
Vind het ook maar een rare toestand . Waarom niet gewoon die regels die al bestaan consequent toepassen op de bestaande forums? Nu krijg je de hypocriete situatie dat de regels hier "maar een klein beetje" gelden aan en in dat "clubje" volledig. Zeg niet dat er niet genoeg moderators zijn, boven elk forum zie ik een ganse rits namen

Ze doen maar, al hoop ik dat die club geen "excuustruus" wordt om het hier dan maar te laten afglijden tot een open riool .
Dit treed ik volledig bij. Zeer goed gezegd!
De oplossing ligt eigenlijk voor de hand, maar vergt misschien wat meer werk
Maxwell Rain is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 11:45   #27
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxwell Rain
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltaire
Vind het ook maar een rare toestand . Waarom niet gewoon die regels die al bestaan consequent toepassen op de bestaande forums? Nu krijg je de hypocriete situatie dat de regels hier "maar een klein beetje" gelden aan en in dat "clubje" volledig. Zeg niet dat er niet genoeg moderators zijn, boven elk forum zie ik een ganse rits namen

Ze doen maar, al hoop ik dat die club geen "excuustruus" wordt om het hier dan maar te laten afglijden tot een open riool .
Dit treed ik volledig bij. Zeer goed gezegd!
De oplossing ligt eigenlijk voor de hand, maar vergt misschien wat meer werk
Ik citeer uit de regels van het debatclub-forum:

Citaat:
De discussie mag enkel over de inhoud gaan. Zijdelingse grappen en grollen horen hier niet thuis.
Godzijdank dus dat ze die regels hier niet consequent toepassen. Het zou maar een saaie boel worden...
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 11:47   #28
numarx
Minister
 
numarx's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 maart 2003
Berichten: 3.388
Standaard

Ik ga serieus m'n best mogen doen om me in te houden of ik lig er snel af vrees ik.
__________________
when you're asked to fight a war that's over nothing
it's best to join the side that's gonna win
http://chezpaulus.devnulled.be
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 12:35   #29
Maxwell Rain
Burger
 
Maxwell Rain's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 juni 2003
Locatie: Leuven & Lanaken
Berichten: 117
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik citeer uit de regels van het debatclub-forum:

Citaat:
De discussie mag enkel over de inhoud gaan. Zijdelingse grappen en grollen horen hier niet thuis.
Godzijdank dus dat ze die regels hier niet consequent toepassen. Het zou maar een saaie boel worden...
Ik ben ook niet vies van een grapje. En in de reglementen van het Politics.be Forum staat ook niet dat grapjes niet mogen. De bedoeling is dat ze die reglementen eens strikt zouden toepassen. Want geef toe, er zijn hier veel te veel topics die verpest worden door persoonlijke rancunes.
Maxwell Rain is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 12:44   #30
coosie
Provinciaal Statenlid
 
coosie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Gent
Berichten: 746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maxwell Rain
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik citeer uit de regels van het debatclub-forum:

Citaat:
De discussie mag enkel over de inhoud gaan. Zijdelingse grappen en grollen horen hier niet thuis.
Godzijdank dus dat ze die regels hier niet consequent toepassen. Het zou maar een saaie boel worden...
Ik ben ook niet vies van een grapje. En in de reglementen van het Politics.be Forum staat ook niet dat grapjes niet mogen. De bedoeling is dat ze die reglementen eens strikt zouden toepassen. Want geef toe, er zijn hier veel te veel topics die verpest worden door persoonlijke rancunes.
Volledig mee akkoord. Dat blijft natuurlijk het nadeel van anoniem op het internet te discussiëren.
__________________
Tolerance is not a matter of opinion, it's a way of life.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 12:50   #31
Voltaire
Partijlid
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Berichten: 268
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik citeer uit de regels van het debatclub-forum:

Citaat:
De discussie mag enkel over de inhoud gaan. Zijdelingse grappen en grollen horen hier niet thuis.
Godzijdank dus dat ze die regels hier niet consequent toepassen. Het zou maar een saaie boel worden...
Daar heb je natuurlijk gelijk in! Een politiek forum zonder humor, stel je voor . Ik heb echter geen weet van een bestaande regel die zegt dat we niet mogen "zeveren". Bij het registreren moet je hiermee akkoord gaan:

Citaat:
Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obsene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst.
Als ze dit wat minder "ruim" interpreteren (vb. niet wachten tot iedereen komt smeken om de zoveelste persoonlijke-aanval-topic te sluiten maar proactief ingrijpen), zou het niveau hier ferm stijgen. Trouwens in vergelijking met PI vind ik het hier nog net op het randje, je vindt echt wel koren genoeg tussen het kaf. Mijn voornaamste vrees is dat ze die debatclub als excuus zouden gebruiken om op het gewone forum minder op te treden. Dan zal je steeds minder koren vinden tot er helemaal niets overblijft (behalve een open riool).
Voltaire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 12:56   #32
coosie
Provinciaal Statenlid
 
coosie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Gent
Berichten: 746
Standaard

Wat ik probeer te doen,is als ik in een topic terecht komt waar schelden en persoonlijke rancunes de plak zwaaien probeer ik daar gewoon niet op te reageren, gewoon negeren. Natuurlijk als je zelf wordt aangevallen is dat moelijk, daarom zou ik het een goed idee vinden, als er ergens een persoonlijke aanval wordt gelanceerd, dat iedereen deze verwerpt zonder op de inhoud van die aanval in te gaan. Dan wordt het onderwerp toch vanzelf afgesloten, en de boeman door de medeforumgebruikers op het matje geroepen. Is gewoon het principe van sociale controle, denk ik.
__________________
Tolerance is not a matter of opinion, it's a way of life.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 13:27   #33
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltaire
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Ik citeer uit de regels van het debatclub-forum:

Citaat:
De discussie mag enkel over de inhoud gaan. Zijdelingse grappen en grollen horen hier niet thuis.
Godzijdank dus dat ze die regels hier niet consequent toepassen. Het zou maar een saaie boel worden...
Daar heb je natuurlijk gelijk in! Een politiek forum zonder humor, stel je voor . Ik heb echter geen weet van een bestaande regel die zegt dat we niet mogen "zeveren". Bij het registreren moet je hiermee akkoord gaan:

Citaat:
Je geeft verder aan dat je geen kwetsende, obsene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende, sexueel-georienteerde berichten plaatst.
Als ze dit wat minder "ruim" interpreteren (vb. niet wachten tot iedereen komt smeken om de zoveelste persoonlijke-aanval-topic te sluiten maar proactief ingrijpen), zou het niveau hier ferm stijgen. Trouwens in vergelijking met PI vind ik het hier nog net op het randje, je vindt echt wel koren genoeg tussen het kaf. Mijn voornaamste vrees is dat ze die debatclub als excuus zouden gebruiken om op het gewone forum minder op te treden. Dan zal je steeds minder koren vinden tot er helemaal niets overblijft (behalve een open riool).
Inderdaad, die regel die je daar aanhaalt, wordt maar al te vaak met de voeten getreden en mag gerust wat strikter worden toegepast.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 13:50   #34
Jorge
Gouverneur
 
Jorge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2003
Locatie: Londerzeel
Berichten: 1.364
Standaard

Ik treed de stelling bij dat men zich beter op het 'gewone' forum concentreert & strikter modereert zodat na een tijdje een soort van 'sociale controle' ontstaat. Wanneer er dan een nieuwe gebruiker zich inlogt & begint te vuilbekken daar direct reactie op komt van de 'oudere' gebruikers.

Anderzijds...wie niet waagt...
Jorge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 13:58   #35
Recitator
Schepen
 
Recitator's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2002
Berichten: 463
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door coosie
Misschien waar gelijkgezinden onder elkaar eens kunnen discussiëren, zonder altijd weerwerk te moeten bieden aan het gescheld van de andersdenkenden ?
Pleit je mee voor het Belgicistisch forum?
Is misschien nog een idee voor de toekomst
Recitator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 15:10   #36
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

Zou het geen leuk idee zijn mocht iedereen een debatclub mogen beginnen over een bepaald onderwerp, waar hij/zij zelf leden mag op uitnodigen. Voorwaarde zou dan wel zijn dat die clubjes tot een bepaald
resultaat komen dat dan via een Poll/ open debat op het open forum wordt
voorgesteld. Of is dat te ingewikkeld ?
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 15:14   #37
coosie
Provinciaal Statenlid
 
coosie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Gent
Berichten: 746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Zou het geen leuk idee zijn mocht iedereen een debatclub mogen beginnen over een bepaald onderwerp, waar hij/zij zelf leden mag op uitnodigen. Voorwaarde zou dan wel zijn dat die clubjes tot een bepaald
resultaat komen dat dan via een Poll/ open debat op het open forum wordt
voorgesteld. Of is dat te ingewikkeld ?
Ah ja, dat vind ik een goed idee. Alsof een beperkt clubje aan een wetsvoorstel zou werken, en het dan ter goedkeuring voorlegt aan de rest van het forum. Dat zou pas een constructief debat zijn !
Vind ik een zeer goed idee !!! Doen zou ik zeggen.
__________________
Tolerance is not a matter of opinion, it's a way of life.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 15:30   #38
trinidad
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 31 juli 2003
Berichten: 16
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Zou het geen leuk idee zijn mocht iedereen een debatclub mogen beginnen over een bepaald onderwerp, waar hij/zij zelf leden mag op uitnodigen. Voorwaarde zou dan wel zijn dat die clubjes tot een bepaald resultaat komen dat dan via een Poll/Open debat op het open forum wordt voorgesteld. Of is dat te ingewikkeld ?
Niets belet dat de debatclub zoals hij nu (bijna) bestaat als een dergelijke broedkamer wordt gebruikt.

Als je daar een topic opstart kan je evenwel niet zelf je "denktank" samenstellen. Maar als een ernstige discussie zonder schelden wordt gegarandeerd, lijkt me dat geen bezwaar.

mvg,

trinidad
trinidad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 15:31   #39
coosie
Provinciaal Statenlid
 
coosie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Gent
Berichten: 746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door trinidad
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping
Zou het geen leuk idee zijn mocht iedereen een debatclub mogen beginnen over een bepaald onderwerp, waar hij/zij zelf leden mag op uitnodigen. Voorwaarde zou dan wel zijn dat die clubjes tot een bepaald resultaat komen dat dan via een Poll/Open debat op het open forum wordt voorgesteld. Of is dat te ingewikkeld ?
Niets belet dat de debatclub zoals hij nu (bijna) bestaat als een dergelijke broedkamer wordt gebruikt.

Als je daar een topic opstart kan je evenwel niet zelf je "denktank" samenstellen. Maar als een ernstige discussie zonder schelden wordt gegarandeerd, lijkt me dat geen bezwaar.

mvg,

trinidad
Maar hoe werkt de debatclub dan wel ? Je moet toch uitgenodigd worden ?
__________________
Tolerance is not a matter of opinion, it's a way of life.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2003, 15:34   #40
coosie
Provinciaal Statenlid
 
coosie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juni 2003
Locatie: Gent
Berichten: 746
Standaard

OKe, ik heb zojuist het reglement gezien.

Maar ik kan mij wel niet kandidaat stellen.
__________________
Tolerance is not a matter of opinion, it's a way of life.

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be