Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 januari 2007, 14:20   #41
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eva Bekijk bericht
Voil�*, en als je nu nog een stapje verder denkt, en rekent, dan weet je dat iemand die voor een minimumloon moet werken, en kinderopvang moet betalen, én hoge verplaatsingsonkosten moet betalen, er financieel gewoon niet aan uitkan. Wat de mensen die de werklozen tot zondebok hebben uitgekozen dus de facto willen, is herinvoering van de slavernij. Het is voor politici bijzonder moeilijk om in zo'n context de rechten van de zwakkeren in de samenleving te vrijwaren. Als de zwakkeren in de samenleving al eens zouden meewerken met de politici die hun rechten verdedigen, inplaats van erop te schimpen, dan zou dat al helpen.
Denk jij dat de politici echt iets inzitten met de arme van onze bevolking?
Zelfs als alle armen samen de politici zouden helpen, zal dit probleem niet opgelost worden.
Want om dit op te lossen, moet je mensen met een economische sociale achtergrond hebben.
De laagste netto lonen in Belgie zijn immer veel te laag om in Belgie te kunnen overleven. De enige manier om met dat loon te overleven is in Afrika wonen en werken voor een werkgever van hier en met de sociale zekerheid van hier. Als je dan ginder bent, moet de werkgever voor kost en woonst zorgen of daar extra voor betalen.
Maar idd veel van de huidige werkaanbiedingen laten je netto minder overhouden per maand dan de werkloosheidsuitkering.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:24   #42
debbie
Minister
 
debbie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Berichten: 3.178
Stuur een bericht via MSN naar debbie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht
1st en 2nd line support van servers. Opleiding gebeurt op de werkvloer. Vereiste is da ge op een redelijk niveau met pc en mail omkunt. Engels is een vereiste.

38u werkweek. Nacht en weekend zit er regelmatig bij, deze zijn extra vergoed.

Verdiensten liggen bruto rond de 1500-1800euro inclusief extras(maaltijscheques, shiftvergoeding, onkosten). Ziekteverzekering zit er extra bij.

Locatie Sint-Stevens-Woluwe
Werkgever kan ik hier spijtig genoeg niet vermelden, is een grote speler op de markt.


Waarom ik van werk verander?
Ik ben jong heb nog een heel carriere te gaan en ben nog aan het uitzoeken welk soort werk mij bevalt. Dit soort werk is mijn stijl niet en ik denk dat ik mij beter kan ontpooien er voor mij meer mogelijkheden naar de toekomst zijn bij een ander type job dat mij ook meer bevalt.
Oh ja een iets beter vergoeding zou voor mijn diploma kunnen.

En tja er is werk genoeg in de sector.

Exacte werkgever, job en verdienste kan ik hier niet openbaar zetten gezien ik geen gevoelige informatie hier wil posten en mijn werkgever dit niet hoort te weten.
Ik zou al niet aanmerking komen voor die job.
1. Te ver van mijn woonplaats en ik heb geen rijbewijs dus zou er met openbaar vervoer moeten geraken ( nachtwerk zou dus al niet te doen zijn)
2. Waar zou ik de kinderen moeten laten in de weekends en 's nachts?
3. Ik kan niet echt goed met de pc overweg
4. Mijn engels is niet schitterend

En zo is er wel altijd wat als men werk zoekt.
debbie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:31   #43
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Nee,niet alle werkloze zijn lui,enkel de mensen die genoeg mogelijkheden hebben om aan werk te geraken,maar die zelf niet willen werken zijn lui.
Zo eenvoudig is dat
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 26 januari 2007 om 14:31.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:33   #44
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.930
Standaard

Dat heeft dus te maken met iemand zijn mening over iets.
Dat zou fascistisch zijn om iemand daarop te bevoordelen of te benadelen.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:40   #45
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
waarom neem je aan dat een werkloze niet WIL werken? er zijn 24000 vacatures in knelpuntberoepen terwijl er 600000 uitkeringsgerechtigde volledige werklozen zijn (tel daar andere categorieën bij op en je komt aan ongeveer 7 �* 800000 voltijdse equivalenten).
Hold on... Ik zeg wel degenen die werkloos BLIJVEN! En ik blijf erbij als je een lange periode werkloos blijft ben je een luiaard!
De regering zette het systeem van de dienstencheques op poten om mensen werk aan te bieden. De regering geeft een uitkering aan mensen die zonder werk blijven zitten. Er is werk!
U cijfer van 600 000 haalt u van waar?
Wat zijn die "andere categoriën"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
daarenboven zijn interimjobs helemaal geen volwaardige jobs. daarmee kun je geen toekomst uitbouwen. er zijn zelfs gevallen bekend van mensen die sterven (!) terwijl ze een interimjob doen omdat ze zodanig hard werken in de hoop een vaste job te krijgen.
Dan bestaat daar een bron van nietwaar mag ik die even ik zou dat even van dichter bij willen bekijken...
Interim jobs hebben ondernemers zelf niet graag het zijn werknemers die deze graag doen voor afwisseling!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:43   #46
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
tiens, waarom is het armoederisicopercentage dan verdubbeld op een jaar of 8 tijd?
Schiet zo niet met losse flodders geef mij eerder concrete cijfers! (aub )
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:45   #47
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
! En ik blijf erbij als je een lange periode werkloos blijft ben je een luiaard!
hoe durf je vrouwen die bvb drie kinderen opvoeden en huishouden doen en omdat ze niet ziek zijn niets anders kunnen doen dan doppen lui noemen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 14:54.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:47   #48
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Schiet zo niet met losse flodders geef mij eerder concrete cijfers! (aub )
hier zijn cijfers zoveel als je wilt. Ik zou zeggen heel veel plezier ermee
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:56   #49
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
hoe durf je vrouwen die bvb drie kinderen opvoeden en huishouden doen lui noemen.

Daar bestaan systemen voor!

Trouwens in een gezin ben je met twee en moet je daar maar een goed evenwicht tussen vinden!
Trouwens wat een kortzichtigheid zeg... WOW!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:57   #50
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht

Daar bestaan systemen voor!

Trouwens in een gezin ben je met twee en moet je daar maar een goed evenwicht tussen vinden!
Trouwens wat een kortzichtigheid zeg... WOW!
al ooit gehoord van alleenstaanden?
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:57   #51
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
hier zijn cijfers zoveel als je wilt. Ik zou zeggen heel veel plezier ermee
ik had liever zoiets gehad:
http://www.statbel.fgov.be/figures/d321_nl.asp
niet zo een voorgekauwde zaak!
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 14:58   #52
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
hoe durf je vrouwen die bvb drie kinderen opvoeden en huishouden doen en omdat ze niet ziek zijn niets anders kunnen doen dan doppen lui noemen.
Daar heb je gelijk in,enkel zou men geen stempelgeld mogen geven,maar een loon,loon naar werken dus
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:00   #53
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Hold on... Ik zeg wel degenen die werkloos BLIJVEN! En ik blijf erbij als je een lange periode werkloos blijft ben je een luiaard!
De regering zette het systeem van de dienstencheques op poten om mensen werk aan te bieden. De regering geeft een uitkering aan mensen die zonder werk blijven zitten. Er is werk!
U cijfer van 600 000 haalt u van waar?
Wat zijn die "andere categoriën"?

Andere categorïen zijn de bruggepensioenerden, dit zijn werklozen die zelfs een grote bijpassing krijgen en niet meer beschikbaar zijn voor de arbeidsmarkt.
Een andere zijn de werkloze 55+ die ook niet meer onder de werkzoekende werklozen vallen.
En nog 1 zijn de +33% invaliden die ook niet meer tellen als werkzoekende werklozen.
En nog een groep die niet vermeld word bij de werkzoekenden, zijn de werklozen die een opleiding aan het volgen zijn bij de VDAB.

Dan bestaat daar een bron van nietwaar mag ik die even ik zou dat even van dichter bij willen bekijken...
Interim jobs hebben ondernemers zelf niet graag het zijn werknemers die deze graag doen voor afwisseling!
Veel bedrijven werken juist wel met interims om zo een langere proefperiode te hebben of om een selectie te kunnen maken.
Weer andere doen dit om een tijdelijke stijging van productie te kunnen waarmaken.

Ik dacht te weten dat jij werkgever bent, wel dan kan jij beter aan die informatie geraken op de intermkantoors dan wij.
Maar het zijn echt niet de werknemers die dit willen hoor, vaak geraken de interimkantoren zelfs niet aan voldoende volk om al hun jobs in te vullen.
En willen de bazen enkel via hen aannemen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:02   #54
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
al ooit gehoord van alleenstaanden?
Alleenstaanden met kinderen is lastiger geval natuurlijk als de vader onbekend is of niet betaald...
Nu ja akkoord deze zijn dan misschien voor langere tijd werkloos (opvoeding kinderen). Dan bestaat nog het systeem van kindergeld...
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:02   #55
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Daar heb je gelijk in,enkel zou men geen stempelgeld mogen geven,maar een loon,loon naar werken dus
voor stempelgeld weiger ik te werken en alle werklozen die dat wel doen zijn verraders en lafaarden. De dag dat ik gemeenschapsdienst moet doen ga ik in hongerstaking. Dat staat al vast. Ik weiger als slaaf te leven - daarvoor ben ik nog net iets te trots. Moesten al de armen deze trots hebben en zich geen minderwaardigen voelen zoals jij dan zouden we onze eisen kunnen stellen. Door afvalligen zoals jij niet.

EVA heeft dus ook ergens gelijk wanneer ze zegt dat de eerste vijanden van de armen de armen zelf zijn - jij bent daarvan het levende bewijs.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 26 januari 2007 om 15:06.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:03   #56
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Alleenstaanden met kinderen is lastiger geval natuurlijk als de vader onbekend is of niet betaald...
Nu ja akkoord deze zijn dan misschien voor langere tijd werkloos (opvoeding kinderen). Dan bestaat nog het systeem van kindergeld...
dat kindergeld dient voor de kinderen en is daar al onvoldoende voor. Een moeder kan daar onmogelijk mee van leven. Als de moeder niet kan leven dan komen de kinderen ook in de problemen.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:04   #57
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik dacht te weten dat jij werkgever bent
zot

Ik ben nog jong hoor
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:06   #58
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
voor stempelgeld weiger ik te werken en alle werklozen die dat wel doen zijn verraders en lafaarden. De dag dat ik gemeenschapsdienst moet doen ga ik in hongerstaking. Dat staat al vast. Ik weiger als slaaf te leven - daarvoor ben ik nog net iets te trots. Moesten al de armen deze trots hebben en zich geen minderwaardigen voelen zoals jij dan zouden we onze eisen kunnen stellen. Door figuren zoals jij niet.

EVA heeft dus gelijk wanneer ze zegt dat de eerste vijanden van de armen de armen zelf zijn - jij bent daarvan het levende bewijs.
Loon naar werken,is nochtans niet zo moeilijk te begrijpen hé.....
Tja
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:06   #59
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
voor stempelgeld weiger ik te werken en alle werklozen die dat wel doen zijn verraders en lafaarden. De dag dat ik gemeenschapsdienst moet doen ga ik in hongerstaking. Dat staat al vast. Ik weiger als slaaf te leven - daarvoor ben ik nog net iets te trots. Moesten al de armen deze trots hebben en zich geen minderwaardigen voelen zoals jij dan zouden we onze eisen kunnen stellen. Door afvalligen zoals jij niet.

EVA heeft dus gelijk wanneer ze zegt dat de eerste vijanden van de armen de armen zelf zijn - jij bent daarvan het levende bewijs.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2007, 15:08   #60
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Loon naar werken,is nochtans niet zo moeilijk te begrijpen hé.....
Tja
recht op natuurlijk erfdeel ( een deel van de wereld waar niemand voor gewerkt heeft ) gaat er bij jouw anders moeilijk in he.

tja je bent liever verplicht om te werken voor de rijkdom van een geestelijk gestoorde minderheid die onze natuurlijke erfdelen hebben gemonopoliseerd onder het mom van eigendomsrecht.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be