Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 maart 2013, 11:52   #21
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Seculiere Turken? je bedoelt Turkse moslims die niet de sharia volgen? ik dacht dat dit dan geen moslims zijn?
met seculiere turken bedoel ik turken die geen (of slechts in naam) turk zijn.

Of is voor jou "turk" synoniem van "moslim"? Net zoals voor jou "islam" een 'zogenaamd' ras is?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 11:53   #22
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als je van het Nederlands en de Nederlandse cultuur houdt, dan kan dat je alleen maar als muziek in de oren klinken.
uiteraard.

maar Turkije kan je moeilijk onder 1 noemer nemen. Je hebt Istanbul, die even Westers is als gelijk welke Westerse stad, je hebt de Turkse Rivièra die geheel gericht is op het toerisme, je hebt het binnenland, .....

het probleem met de migratie naar hier is dat er vooral mensen uit het binnenland komen, die zéér ver staan van de Turken uit Istanbul of pakweg Alanya en waarmee het verschil met hier te groot is. Ook de volgmigratie is een groot probleem, alhoewel dat nu voor een stuk, mede dankzij de N-VA trouwens, moet verminderen.

Mochten Nederlandse of Belgische Turken nog meer zouden trouwen met Nederlanders of Belgen, of die van autochtone of allochtone afkomst zijn maakt niet uit, de migratieproblemen zouden met de tijd verdwijnen.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 12:08   #23
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Mochten Nederlandse of Belgische Turken nog meer zouden trouwen met Nederlanders of Belgen, of die van autochtone of allochtone afkomst zijn maakt niet uit, de migratieproblemen zouden met de tijd verdwijnen.
Uiteraard. En zo gaat het gewoonlijk bij migraties. De Vlamingen of Nederlanders die naar de VS trokken bleven ook niet generatie na generatie hun bruiden en gommen uit het heimweeland importeren.

Maar dit is natuurlijk buiten de godsdienst gerekend. Dochters mogen enkel met eigen volk moslims trouwen en mannetjes mogen enkel wèl met onze dochters huwen als ze zich bekeren en hun onderdanig rolletje spelen, terwijl de kinderen als moslim moeten worden opgevoed. Totale stilstand dus.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 12:19   #24
Kallikles
Secretaris-Generaal VN
 
Kallikles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2005
Berichten: 21.225
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
uiteraard.

maar Turkije kan je moeilijk onder 1 noemer nemen. Je hebt Istanbul, die even Westers is als gelijk welke Westerse stad,
Wat betekent "Westers"?
__________________
islamophobie et bêtise ordinaire:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 12:26   #25
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Uiteraard. En zo gaat het gewoonlijk bij migraties. De Vlamingen of Nederlanders die naar de VS trokken bleven ook niet generatie na generatie hun bruiden en gommen uit het heimweeland importeren.
Maar ze hebben er wel de aard naar om hun taal te blijven spreken... Tienduizenden afstammelingen van Nederlandse immigranten spreken Nederlands; meer dan een miljoen mensen spreken Duits; iets minder Italiaans; 1,5 miljoen mensen spreken Frans; en meer dan 2 miljoen Chinees. Pools, Zweeds, ... zijn allemaal talen die nog door aardig wat mensen worden gesproken.

En dan hebben we het nog niet over Spaanstaligen die, ondanks het feit dat ze al een geschiedenis van meer dan 150 jaar in de VS hebben, toch ook recentelijk een boost ondergaan in de bevolkingsstructuur.

Overigens: ze kwamen ook terecht in streken waar veel "soortgenoten" kwamen (Nieuw-Finland, Nieuw-Duitsland, ...), dus nu nog steeds wordt er veel "endogaam" getrouwd. Maar endogamie is dan ook een vanzelfsprekendheid in de wereld. Tenzij je Moon heet.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 12:35   #26
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Maar ze hebben er wel de aard naar om hun taal te blijven spreken... Tienduizenden afstammelingen van Nederlandse immigranten spreken Nederlands; meer dan een miljoen mensen spreken Duits; iets minder Italiaans; 1,5 miljoen mensen spreken Frans; en meer dan 2 miljoen Chinees. Pools, Zweeds, ... zijn allemaal talen die nog door aardig wat mensen worden gesproken.

En dan hebben we het nog niet over Spaanstaligen die, ondanks het feit dat ze al een geschiedenis van meer dan 150 jaar in de VS hebben, toch ook recentelijk een boost ondergaan in de bevolkingsstructuur.

Overigens: ze kwamen ook terecht in streken waar veel "soortgenoten" kwamen (Nieuw-Finland, Nieuw-Duitsland, ...), dus nu nog steeds wordt er veel "endogaam" getrouwd. Maar endogamie is dan ook een vanzelfsprekendheid in de wereld. Tenzij je Moon heet.
Raar. Ik werkte 25 jaar voor een Amerikaanse multinational. Ik heb in die tijd honderden Amerikanen zien voorbijkomen. Afstammelingen van Denen (Walkup), Duitsers (Hoerst) grieken, cubanen, engelsen, nederlanders, fransmannen..... en die spraken allemaal enkel Engels!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 13:35   #27
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Raar. Ik werkte 25 jaar voor een Amerikaanse multinational. Ik heb in die tijd honderden Amerikanen zien voorbijkomen. Afstammelingen van Denen (Walkup), Duitsers (Hoerst) grieken, cubanen, engelsen, nederlanders, fransmannen..... en die spraken allemaal enkel Engels!
Daar had ik het toch niet over?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 13:38   #28
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Daar had ik het toch niet over?
wie bedoelde U dan met:

Citaat:
Maar ze hebben er wel de aard naar om hun taal te blijven spreken... Tienduizenden afstammelingen van Nederlandse immigranten spreken Nederlands; meer dan een miljoen mensen spreken Duits; iets minder Italiaans; 1,5 miljoen mensen spreken Frans; en meer dan 2 miljoen Chinees. Pools, Zweeds, ... zijn allemaal talen die nog door aardig wat mensen worden gesproken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 15:55   #29
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Turkije's overheidsschuld ligt op 40% van het BBP. Voor België is dit 101,1%.

Turkije kende jaarlijks gemiddeld 5,2% reële groei tussen 2002 en 2011. En België in dezelfde periode?
Kallikles. Fijn iemand te lezen die vindt dat Turken iets meerwaarde betekenen dan voor wie zich krampachtig vastklampt aan de kerktoren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)

Laatst gewijzigd door Rudy : 21 maart 2013 om 15:56.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 15:57   #30
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
met seculiere turken bedoel ik turken die geen (of slechts in naam) turk zijn.

Of is voor jou "turk" synoniem van "moslim"? Net zoals voor jou "islam" een 'zogenaamd' ras is?
Het zou mij verbazen dat voor u een Turk niet meer is dan een vreemdeling.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 16:17   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wie bedoelde U dan met:
Heb ik gezegd dat ze enkel die taal spreken?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 16:24   #32
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het zou mij verbazen dat voor u een Turk niet meer is dan een vreemdeling.
Wij zijn toch ook maar vreemdelingen als we naar Turkije gaan?

['vremdəlɪŋ] [mv: vreemdelingen] 1 ( buitenlander) iemand die afkomstig is uit een ander land of een verafgelegen gebied - étranger/-ère (le ~(m) en la ~(v))

of toerist.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 16:24   #33
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Heb ik gezegd dat ze enkel die taal spreken?
Ik heb ook geen enkele Amerikaan tegengekomen die én Engels én een van de door U aangehaalde talen sprak. Wat dacht je anders dat ik bedoelde?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 16:25   #34
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het zou mij verbazen dat voor u een Turk niet meer is dan een vreemdeling.
verbaas U gerust. Ik ben er nog maar een keer of tien gedurende drie weken op verlof geweest en er een aantal leuke turkse vrienden (vreemdelingen inderdaad) aan overgehouden. Geen moslims.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 16:28   #35
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Mochten Nederlandse of Belgische Turken nog meer zouden trouwen met Nederlanders of Belgen, of die van autochtone of allochtone afkomst zijn maakt niet uit, de migratieproblemen zouden met de tijd verdwijnen.
Dat zullen dan Belgische moslims moeten zijn, die trouwen niet buiten hun ubermensch geloof of ze moeten hun geloof verzaken. Moslims zijn daarom de grootste pest op aarde, de Turken zijn nog de beste want daar zijn er nog relatief veel ongelovigen of agnosten.

De inteelt cijfers tonen dat ook aan
Turkije 30% inteelt
Marokko 40% inteelt
Pakistan 80% inteelt, en daarbij nog 80% kindhuwelijken
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 21:13   #36
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik heb ook geen enkele Amerikaan tegengekomen die én Engels én een van de door U aangehaalde talen sprak. Wat dacht je anders dat ik bedoelde?
Misschien moeten we ons niet meteen beperken tot uw ongetwijfeld uitvoerige contacten met een representatieve staal van Amerikanen, ik kan gewoon simpelweg enkele voorbeelden aanhalen van iets bekendere Amerikanen die thuis (ook) een andere taal dan Engels spraken:

- Renée Zellweger (Duits)
- Audrey Hepburn (Nederlands)
- Viggo Mortensen (Deens)
- Bruno Mars (Spaans)

Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het aantal Spaanstaligen is uiteraard gemakkelijk te vinden (Jennifer Lopez, Benicio del Toro, Enrique Iglesias, ...) vermits meer dan 10% van de Amerikaanse bevolking thuis Spaans spreekt.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 21:21   #37
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Misschien moeten we ons niet meteen beperken tot uw ongetwijfeld uitvoerige contacten met een representatieve staal van Amerikanen, ik kan gewoon simpelweg enkele voorbeelden aanhalen van iets bekendere Amerikanen die thuis (ook) een andere taal dan Engels spraken:

- Renée Zellweger (Duits)
- Audrey Hepburn (Nederlands)
- Viggo Mortensen (Deens)
- Bruno Mars (Spaans)

Zo kunnen we nog wel even doorgaan. Het aantal Spaanstaligen is uiteraard gemakkelijk te vinden (Jennifer Lopez, Benicio del Toro, Enrique Iglesias, ...) vermits meer dan 10% van de Amerikaanse bevolking thuis Spaans spreekt.
Over de hoeveelste generatie heeft U het hier? Me dunkt zijn dit geen mensen wiens voorouders al generaties lang het VS burgerschap hebben. Enrique zijne papa is gewoon ne Spanjaard vb. Zo kan je ook Antonio Banderas meetellen, die kan bijna zelfs Engels.
J.Lo's ouders waren puertoricanen.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 21 maart 2013 om 21:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 21:36   #38
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Over de hoeveelste generatie heeft U het hier? Me dunkt zijn dit geen mensen wiens voorouders al generaties lang het VS burgerschap hebben. Enrique zijne papa is gewoon ne Spanjaard vb. Zo kan je ook Antonio Banderas meetellen, die kan bijna zelfs Engels.
J.Lo's ouders waren puertoricanen.
Wel, we kunnen natuurlijk geen appelen met peren vergelijken. Migratie naar de VS bereikte een aantal pieken (voor de Burgeroorlog, rond de eeuwwisseling, na de Tweede Wereldoorlog) en stoelde op die momenten vooral op Europeanen, die op zich al heterogeen zijn. Als we kijken naar meer homogene groepen die immigreerden naar de VS, krijgen we een duidelijker beeld:

- de invloed van Duits in de Dakota's
- de blijvende invloed van het Frans in de Bayou
- de influx van Hispanics die thuis Spaans blijven spreken en de groeiende invloed daarvan
- de hechte Chinese gemeenschap (na de Spaanstaligen de grootste taalgroep)

Het ontbreekt de VS dan ook, buiten die Chinees-Amerikanen, aan een prominente aanwezigheid van mensen die geen Indo-Europese taal spreken (Arabieren, Turken, ...) zoals hier. Desalniettemin wordt in tientallen miljoenen Amerikaanse gezinnen een andere of ook nog een andere taal gesproken.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 21:44   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Dat is iets anders dan uw bewering als zou Renée Zellweger thuis Duits spreken.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 maart 2013, 22:01   #40
BonBon
Banneling
 
 
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wel, we kunnen natuurlijk geen appelen met peren vergelijken. Migratie naar de VS bereikte een aantal pieken (voor de Burgeroorlog, rond de eeuwwisseling, na de Tweede Wereldoorlog) en stoelde op die momenten vooral op Europeanen, die op zich al heterogeen zijn. Als we kijken naar meer homogene groepen die immigreerden naar de VS, krijgen we een duidelijker beeld:

- de invloed van Duits in de Dakota's
- de blijvende invloed van het Frans in de Bayou
- de influx van Hispanics die thuis Spaans blijven spreken en de groeiende invloed daarvan
- de hechte Chinese gemeenschap (na de Spaanstaligen de grootste taalgroep)

Het ontbreekt de VS dan ook, buiten die Chinees-Amerikanen, aan een prominente aanwezigheid van mensen die geen Indo-Europese taal spreken (Arabieren, Turken, ...) zoals hier. Desalniettemin wordt in tientallen miljoenen Amerikaanse gezinnen een andere of ook nog een andere taal gesproken.
En je vergeet de quasi uitroeiing van de oorspronkelijke bewoners-cultuur en taal, dat staat ons ook te wachten, Marokko, Egypte, Pakistan ... zijn ons allemaal al voorgegaan.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be