Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 januari 2023, 02:59   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.876
Standaard Het scenario van aanhoudende inflatie

Verschillende steenrijke hedge fund managers die ik al lang volg, voorspellen unaniem dat de inflatie nog vele jaren zal aanhouden en dat banken er geen antwoord op hebben. Het verhogen van intrest zal niet volstaan.

Ga eens uit van hun hypothese dat we elk jaar 10% inflatie ondergaan, tot minimaal 2030. Na jaar 1 hebben de meesten van ons een loonsverhoging van 10% gekregen, maar hierover betalen we belastingen en houden we slechts 5% over. We zijn dan dus 5% verarmd in 1 jaar tijd.

De loonsverhoging dekt de prijsstijgingen niet. Maar als dit nog jaren aanhoudt aan dezelfde 10%/jaar, wat dan? Je werkgever kan geen loonsverhoging van 10% blijven betalen.

Ikzelf ben zelfstandige en heb mijn tarieven 10% opgekrikt. Wordt dus gewoon duurder voor de klant. 1 jaar kunnen de meeste zelfstandigen dit doen, maar niet ieder jaar. In de buurt hoor ik nu al dat nieuwe verhogingen niet meer werkbaar zijn.

Kunnen we dus vermijden dat we arm worden, en dat we de rekeningen niet meer kunnen betalen? Als het scenario van blijvende inflatie werkelijkheid wordt, lijkt me dat onvermijdelijk.
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be