Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 mei 2008, 11:56   #1
Crochettie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 542
Standaard Wat met invalieden/Chronisch zieken?

Ik krijg hier meer en meer de indruk, dat velen het onterecht vinden, dat invalieden en chronisch zieken een vervangingsinkomen krijgen (leefloon) omdat ze op een of andere wijze tijdens hun leven dit hebben opgelopen.

Vinden jullie dat zij maar voor zichzelf moeten zorgen of dat ze terecht een peulschil van +- 680€/maand krijgen

Ik ben benieuwd
Bedankt ( een lid met 82% invaliditeit)
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 12:07   #2
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.783
Standaard

lijkt me onmogelijk dat invaliden voor zichzelf moeten zorgen.. solidariteit, ook op financieel vlak, lijkt me ontegensprekelijk iets wat er moet zijn.

half offtopic, maar..:
"De Vlamingen vochten tenminste aan het juiste front tegen de juiste vijand "

hopelijk dat ik het verkeerd begrijp..
maar bedoelt u datzelfde "juiste front" met die partij die voor euthanasie was van zwaar handicapten?
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 12:19   #3
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Tuurlijk zouden invalieden meer inkomen moeten verwerven,maar deze invalieden die vroeger gewerkt hebben en tijdens hun loopbaan invalieden zijn geworden krijgen schandalig veel inkomen(ziekegeld + de van de zwarte zusterstraat in Brussel)
Mijn broer zit in dat geval en heeft een gezamelijk inkomen van boven de 2000€ wat ik niet zo terecht vind tov mensen als U met een loontje van +-680€
Wat juist is is juist hé

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 19 mei 2008 om 12:20.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 12:26   #4
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Invaliden hun geld wordt afgenomen door de staat.

Wie snapt hem?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 12:50   #5
Crochettie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
lijkt me onmogelijk dat invaliden voor zichzelf moeten zorgen.. solidariteit, ook op financieel vlak, lijkt me ontegensprekelijk iets wat er moet zijn.

half offtopic, maar..:
"De Vlamingen vochten tenminste aan het juiste front tegen de juiste vijand "

hopelijk dat ik het verkeerd begrijp..
maar bedoelt u datzelfde "juiste front" met die partij die voor euthanasie was van zwaar handicapten?
************************************************** *******
hopelijk dat ik het verkeerd begrijp..
maar bedoelt u datzelfde "juiste front" met die partij die voor euthanasie was van zwaar handicapten?


Met alle respect,maar als U mij een bewijs (bron) kan leveren dat dit werkelijk waar is - verwijder ik onmiddelijk die slagzin.
Hier heb ik nog nooit iets van gehoord
Groeten
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 12:54   #6
brother paul
Secretaris-Generaal VN
 
brother paul's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 mei 2007
Berichten: 34.161
Standaard

IN een breeddenkende bui kun je iedereen als invalid beschouwen die niet meekan in de huidig hektisch maatschappij.

In elk geval onze maatschappij probeert de sociale problemen uit de maatschappij te bannen: zieken en invaliden worden opgevangen in diverse instellingen en alleen normale mensen lopen elkaar nog zenuwachtig te maken en op te jagen op elkaars werk.

Het is toch een beetje hetzelfde als hitler doen hoor, we stoppen ze in een instelling en ze zijn onzichtbaar geworden. Ons kinderen zien geen manke kreupele invalide mensen rondtjaffelen zoals op de breugelschilderijtjes. We verbranden ze gewoon niet meer, maar die klinische instellingen zijn bijna palliatieve instellingen. Dus echt veel verschil is dat niet al dat sociaal gedoe.

Je koopt uw probleem weg, je hebt uw middeleeuwse vrijlaat en bent verlost van alle schuldvragen, de machtige overheid heeft al uw sociale problemen opgelost. En zorgt voor de vrijheid van de werkende mens, die verlost van alle zonden zich 100% kan focussen op zijn werk.

Als je het probleem niet meer ziet, wil je er ook niet meer voor betalen. Je wilt wel betalen om die vreemdelingen weg te krijgen, want die lopen onder uw auto als je naar den aldi gaat. Maar die invaliden zie je quasi niet meer. Dus daar kan het schoentje nijpen, de VRT moet meer invalide soaps maken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 13:00   #7
Tamam
Minister-President
 
Tamam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2003
Berichten: 5.783
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
************************************************** *******
hopelijk dat ik het verkeerd begrijp..
maar bedoelt u datzelfde "juiste front" met die partij die voor euthanasie was van zwaar handicapten?


Met alle respect,maar als U mij een bewijs (bron) kan leveren dat dit werkelijk waar is - verwijder ik onmiddelijk die slagzin.
Hier heb ik nog nooit iets van gehoord
Groeten
misschien dat ik u helemaal verkeerd begrijp (wat ik ook hoop).. maar heeft u het over de NSDAP ? in dat geval zoek informatie over het "euthanasie programma", of de kerel achter dit programma:

"Philipp Bouhler was also responsible for activities involving the killing of people. He supervised the development and implementation of the Nazi's early euthanasia program in which mentally ill and physically handicapped people were murdered. Various methods of killing were tried out. The first killing station was Schloss Hartheim in Upper Austria. The knowledge gained from the euthanasia program was later applied to the industrialized annihilation of other groups of people, such as Jewish people."
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 13:07   #8
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
IN een breeddenkende bui kun je iedereen als invalid beschouwen die niet meekan in de huidig hektisch maatschappij.

In elk geval onze maatschappij probeert de sociale problemen uit de maatschappij te bannen: zieken en invaliden worden opgevangen in diverse instellingen en alleen normale mensen lopen elkaar nog zenuwachtig te maken en op te jagen op elkaars werk.

Het is toch een beetje hetzelfde als hitler doen hoor, we stoppen ze in een instelling en ze zijn onzichtbaar geworden. Ons kinderen zien geen manke kreupele invalide mensen rondtjaffelen zoals op de breugelschilderijtjes. We verbranden ze gewoon niet meer, maar die klinische instellingen zijn bijna palliatieve instellingen. Dus echt veel verschil is dat niet al dat sociaal gedoe.

Je koopt uw probleem weg, je hebt uw middeleeuwse vrijlaat en bent verlost van alle schuldvragen, de machtige overheid heeft al uw sociale problemen opgelost. En zorgt voor de vrijheid van de werkende mens, die verlost van alle zonden zich 100% kan focussen op zijn werk.

Als je het probleem niet meer ziet, wil je er ook niet meer voor betalen. Je wilt wel betalen om die vreemdelingen weg te krijgen, want die lopen onder uw auto als je naar den aldi gaat. Maar die invaliden zie je quasi niet meer. Dus daar kan het schoentje nijpen, de VRT moet meer invalide soaps maken.
Je laat uitschijnen alsof onze ivalieden zouden verzorgd worden als in Bulgarijën ofzo wat ik ik zeer sterk moet ontkennen nu
Onze gehandicapte krijgen In Vlaamse instellingen zeer goede zorgen vandaar de enorme wachtlijsten die er nu zijn
Ik vind dat er nogal erg denigrerend over doet hoor .....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 13:16   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.552
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In een puur communistische opzet, zou iedereen gewoon een dak boven het hoofd hebben(13,2m³ privacy), en 3 maaltijden per dag.
Medische verzorging komt daar bij.

Geld en/of middelen om een leven te vullen, niet vanuit staatswegen, en het meeste mag nog niet eens in particuliere handen zijn, wegens middelen die beter verdeeld kunnen worden onder het proletariaat.



Maar ik geef U wel gelijk. Het minimum inkomen dat "gegeven" word aan gehandikapten is gewoon te laag om mee te leven. Zeker als de medische kosten oplopen.(probeer maar eens een protese te kopen). Maar, dan is mijn vraag.
Hoe bepaald men wie er meer of minder middelen toebedeeld krijgt?
Meer moeite doen voor hen die met de juiste hulpmiddelen terug nuttig zijn in de maatschappij?
Of meer moeite doen voor hen die zelfs met de beste zorgen een halfleven lijden?

Eneuh, Sarah heeft gelijk.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 19 mei 2008 om 13:18.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 13:22   #10
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In een puur communistische opzet, zou iedereen gewoon een dak boven het hoofd hebben(13,2m³ privacy), en 3 maaltijden per dag.
Medische verzorging komt daar bij.

Geld en/of middelen om een leven te vullen, niet vanuit staatswegen, en het meeste mag nog niet eens in particuliere handen zijn, wegens middelen die beter verdeeld kunnen worden onder het proletariaat.



Maar ik geef U wel gelijk. Het minimum inkomen dat "gegeven" word aan gehandikapten is gewoon te laag om mee te leven. Zeker als de medische kosten oplopen.(probeer maar eens een protese te kopen). Maar, dan is mijn vraag.
Hoe bepaald men wie er meer of minder middelen toebedeeld krijgt?
Meer moeite doen voor hen die met de juiste hulpmiddelen terug nuttig zijn in de maatschappij?
Of meer moeite doen voor hen die zelfs met de beste zorgen een halfleven lijden?

Eneuh, Sarah heeft gelijk.
Vroeger had je gelijk gehad met deze stelling,nu zeker niet meer,ik geef een voorbeeld,bijna elke invaliede krijgt nu de mogelijkheid om minstens twee maal per jaar op verlof te gaan dank zij het Vlaams fons,wel ik krijg geen kans om op verlof te gaan
Ik vind toch echt dat invalieden en Chonische zieken hier ook eens wat waarheid in mogen spreken
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 13:34   #11
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Arbeidsongeschiktheid
Permanent disability plan

Blijvende invaliditeit zorgt ervoor dat u uw hele leven opnieuw moet gaan inrichten. Een nieuwe start van leven en carrière moet mogelijk in een heel andere richting worden gezocht. Deze verzekering verlicht uw financieel leed op het moment waarop u blijvend invalide wordt als gevolg van een ongeval of ziekte.
Invaliditeitsrente vanaf 33.33% invaliditeit

Bij een blijvende invaliditeit van minstens 33.33% vangt deze verzekering het wegvallen van uw inkomen op door het uitkeren van een maandelijkse invaliditeitsrente. U bepaalt zelf de hoogte van het te verzekeren kapitaal. Hoe hoger het verzekerd kapitaal is, hoe hoger de uitkering bij een gedeeltelijke invaliditeit. De graad van invaliditeit wordt op een wetenschappelijk verantwoorde wijze bepaald

U kunt zelf het bedrag van uw uitkering bepalen:

* Het bedrag van uw rente kan maximaal 80% van uw bruto maandelijks inkomen zijn

* Uw invaliditeitsrente kan max.oplopen tot € 10.000 per maand en bedraagt minimaal € 1.000
* Hoogte van de rente = verzekerd kapitaal X graad van invaliditeit als die zich situeert tussen 33,33% en 66,67%
* Hoogte van de rente = 100% verzekerd kapitaal bij invaliditeit > 66.67%



Bijkomende uitkering van € 25.000

Is uw invaliditeitsgraad hoger dan 66,67%? En hebt u hulp van een derde nodig voor het uitoefenen van dagelijkse activiteiten zoals eten en uzelf wassen? In dat geval ontvangt uw gezin een bijkomend bedrag van € 25.000.
Invaliditeitsrente tot 65 jaar


Met de verzekering voor permanente arbeidsongeschiktheid blijven wij u betalen zolang u niet in staat bent om opnieuw te gaan werken... en dit tot u 65 jaar wordt.
Indexering van de uitkering

Het bedrag van uw uitkering wordt jaarlijks met 2% geindexeerd
Deze zijn de cijfers van onze arme ivalide inkomsten,dus de waarheid heeft ook zijn rechten
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 17:27   #12
Crochettie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Deze zijn de cijfers van onze arme ivalide inkomsten,dus de waarheid heeft ook zijn rechten
Waar heb je dat gehaald ?
Mocht dit waar zijn, dan zorgde iedereen dat ze invalide werden.
Volgens mij is dit weer een stunt van een verzekering, totdat je werkelijk invalide bent geworden.
Invalide of chronisch ziek zijn is geen werkongeval
Ik heb het over invaliditeit die ongeneeslijk is en geen tijdelijke invaliditeit.
Mag ik U eens iets vragen ? HEB JIJ DIE VERZEKERING AANGEGAAN ?
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 17:39   #13
Crochettie
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 februari 2008
Berichten: 542
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Vroeger had je gelijk gehad met deze stelling,nu zeker niet meer,ik geef een voorbeeld,bijna elke invaliede krijgt nu de mogelijkheid om minstens twee maal per jaar op verlof te gaan dank zij het Vlaams fons,wel ik krijg geen kans om op verlof te gaan
Ik vind toch echt dat invalieden en Chonische zieken hier ook eens wat waarheid in mogen spreken
Vertel dit eens aan chronisch zieken die 3 x per week aan de nierdialise moeten hangen in het hospitaal.

Je moet een verschil maken tussen iemand die 66% invaliditeit heeft of iemand die meer dan 80% invalide is.

Iedereen kan 66% invaliditeit bekomen door een spijtig ongeval, maar 80% herstellen na 1 of 2 jaar.

Invaliden met meer dan 80% is door een chronische ziekte, zonder ledematen,kanker en andere onherstelbare aandoeningen.

Ik heb het vooral over de 2* categorie en wees gerust, daar zitten geen commedianten tussen.
Doch de uitkeringen zijn niet verschillend

Een directeur van een groot bedrijf, die bv MS krijgt, trekt 5 x meer invaliden geld als een dokwerker die met dezelfde ziekte kampt.

Als je invalide wordt, gaat men voort op je vroegere verdiensten maar de kosten voor beide personen zijn juist hetzelfde

En nu verwijder ik mijn bijlagetekst - ik schaam mij
Crochettie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 18:00   #14
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Invaliden hun geld wordt afgenomen door de staat.

Wie snapt hem?
Niemand denk ik.
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 18:46   #15
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

De uitkering voor invaliden (66%) is volgens mij rond de 750 euro of zoiets per maand.

Ja ze krijgen meestal ook nog korting voor bepaalde dingen of dat was vroeger toch zo.

Maar met 750 euro per maand doe je niet veel. En je moet goed begrijpen dat mensen die dat krijgen echt wel invalide zijn op 1 of andere manier en ze mogen dan ook wat mij betreft dat bedrag krijgen en zelfs wat meer !

Stel u eens de vraag of u zou willen ruilen met zo iemand ...... . Wil u in een rolstoel zitten de rest van uw leven? Of wil je een bepaalde chronische aandoening waardoor je bijna niks meer kan doen voor de rest van uw leven? En ik denk dat dit voor de meeste van deze personen ook sociale gevolgen heeft nl sociaal isolement en dergelijke ... . Ik denk dat als je eens een week zou volgen wat sommige van deze mensen doen dat je snel zou zeggen "ok je mag je geld houden" ik ben liever "normaal".
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 18:52   #16
dirk001
Parlementslid
 
Geregistreerd: 19 februari 2008
Berichten: 1.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sarah Bekijk bericht
half offtopic, maar..:
"De Vlamingen vochten tenminste aan het juiste front tegen de juiste vijand "

hopelijk dat ik het verkeerd begrijp..
maar bedoelt u datzelfde "juiste front" met die partij die voor euthanasie was van zwaar handicapten?
Toch even een vraag ... over welke partij hebben we het hier ? Want zo goed als alle partijen zijn voor euthenasie. Zelfs de CD&V is voor.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 18:55   #17
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Vertel dit eens aan chronisch zieken die 3 x per week aan de nierdialise moeten hangen in het hospitaal.

Je moet een verschil maken tussen iemand die 66% invaliditeit heeft of iemand die meer dan 80% invalide is.

Iedereen kan 66% invaliditeit bekomen door een spijtig ongeval, maar 80% herstellen na 1 of 2 jaar.

Invaliden met meer dan 80% is door een chronische ziekte, zonder ledematen,kanker en andere onherstelbare aandoeningen.

Ik heb het vooral over de 2* categorie en wees gerust, daar zitten geen commedianten tussen.
Doch de uitkeringen zijn niet verschillend

Een directeur van een groot bedrijf, die bv MS krijgt, trekt 5 x meer invaliden geld als een dokwerker die met dezelfde ziekte kampt.

Als je invalide wordt, gaat men voort op je vroegere verdiensten maar de kosten voor beide personen zijn juist hetzelfde

En nu verwijder ik mijn bijlagetekst - ik schaam mij
Ja,3 broes van mij zijn dus meer dan 80´ivalide,anders zou ik het zo allemaal niet weten,maar nu komen zeggen dat je met iets meer dan 600€ per maand moet leven leek mij dus erg sterk als VERHAAL op zich
Maar daar ging Uw begin post toch over niet
Citaat:
Ik krijg hier meer en meer de indruk, dat velen het onterecht vinden, dat invalieden en chronisch zieken een vervangingsinkomen krijgen (leefloon) omdat ze op een of andere wijze tijdens hun leven dit hebben opgelopen.

Vinden jullie dat zij maar voor zichzelf moeten zorgen of dat ze terecht een peulschil van +- 680€/maand krijgen

Ik ben benieuwd
Bedankt ( een lid met 82% invaliditeit)
Dan had je Uw post anders moeten opstellen,dan zou iedereen weten hoe erg het wel is om 82.5 ivalide te moeten zijn,wat ik nieumand trouwens toewens

duveltje(soms ben ik een echt duveltje en wat te eerlijk)
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:04   #18
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Crochettie Bekijk bericht
Ik krijg hier meer en meer de indruk, dat velen het onterecht vinden, dat invalieden en chronisch zieken een vervangingsinkomen krijgen (leefloon) omdat ze op een of andere wijze tijdens hun leven dit hebben opgelopen.

Vinden jullie dat zij maar voor zichzelf moeten zorgen of dat ze terecht een peulschil van +- 680€/maand krijgen

Ik ben benieuwd
Bedankt ( een lid met 82% invaliditeit)
Hoeveel wilt u dan krijgen?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:11   #19
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Hoeveel wilt u dan krijgen?
Wat denk je van genoeg om fatsoenlijk van te leven?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2008, 19:12   #20
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Hoeveel wilt u dan krijgen?
Voor mij kunnen deze mensen niet genoeg verdienen omdat ik vind dat ook deze mensen een reuze carriere haddden kunnen uitbouwen,maar dat werd verhinderd door de spijtige ziekte waar ze mee MOETEN leven
Nee geef mij dan maar mijn klein inkomen maar wel mijn goede gezondheid.....
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be