Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2017, 20:39   #61
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.619
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gaat het hier over een zitpenning voor iemand die in de gemeenteraad zit.
185 euro bruto, hiervoor moet je:
  • Overleggen met de fractie = 1 avond
  • Dossiers gaan inkijken en soms uitleg vragen = 2 uur
  • Opzoekwerk doen, dingen navragen = 1 uur
  • Naar de gemeenteraad gaan = gemiddeld 3 uur
Van die 185 euro gaat:
  • 18,5 euro naar de partijkas
  • 90 euro naar belastingen en RSZ

Dik betaald hé.
Dit is inderdaad dik betaald. Je vergeet de gebruikte infrastructuur in rekening te brengen.

Mijn standpunt is dat het cijnskiesrecht dient ingevoerd te worden. Je dient te betalen om een te mogen stemmen op verkiezingen. Ook de verkozenen dienen hun bijdrage af te dragen aan de overheden, niet enkel aan aan hun fractie en/of hun partij om volksdienaar te mogen spelen. Verloning van mandatarissen of onkostenvergoedingen zijn uit den boze.

Als men mandatarissen verplicht om af te dragen zullen er niet alleen minder bijzitten voor spek en bonen maar zal ook de kwaliteit van hun dienaarschap verbeteren.

Kijk naar hoe het vergaan is bij het Vlaams Belang. Eens ze Vlaanderens grootste partij waren konden ze dermate graaien waardoor hun vetzucht toenam en het één-zetelpartijtje N-VA stemmenkampioen werd.
__________________
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 11:16   #62
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Volgens het mantra van de vendeliers is De Morgen toch een sossenkrant ? Is het daarom dat die een liberale politicus helpen uit de wind zetten ?
Je trekt toch niet in twijfel wat uit jouw aanbeden Apache komt?

Zowel HLN als De Morgen, beide kranten behoren tot de persgroep,
ontbrak het aan interesse over het politieke einde van Versnick.

https://www.apache.be/2017/07/11/het...over-versnick/

Je vraag is lulkoek gezien C. Van Thillo, de eigenaar van de persgroep, een liberaal is. Zijn eerste krant was HLN, maar ook De Morgen bevindt zich in zijn invloedssfeer. Van Thillo is een van de meest invloedrijke mediatycoons in België.

Ook zonder Apache had ik al vastgesteld dat er opvallend weinig krantenkoppen te vinden waren in de onlinekranten die over Versnick gingen.
Zelfs jij kan er niet onderuit dat er een hemelsbreed verschil was tussen de manier waarop Bracke aan de schandpaal werd genageld en de manier waarop er over Versnick bericht werd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 juli 2017 om 11:18.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 14:39   #63
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je trekt toch niet in twijfel wat uit jouw aanbeden Apache komt?

Zowel HLN als De Morgen, beide kranten behoren tot de persgroep,
ontbrak het aan interesse over het politieke einde van Versnick.

https://www.apache.be/2017/07/11/het...over-versnick/

Je vraag is lulkoek gezien C. Van Thillo, de eigenaar van de persgroep, een liberaal is. Zijn eerste krant was HLN, maar ook De Morgen bevindt zich in zijn invloedssfeer. Van Thillo is een van de meest invloedrijke mediatycoons in België.

Ook zonder Apache had ik al vastgesteld dat er opvallend weinig krantenkoppen te vinden waren in de onlinekranten die over Versnick gingen.
Zelfs jij kan er niet onderuit dat er een hemelsbreed verschil was tussen de manier waarop Bracke aan de schandpaal werd genageld en de manier waarop er over Versnick bericht werd.
Je hoeft geen open deur in te trappen hoor...
Iedereen met een minimum van kennis van het perslandschap weet dat Van Thillo DM bezit. Ik heb hier nog in detail beschreven hoe Va Thillo de hele redactie heeft laten kapotmaken door de totaal incompetente Klaus Van Isacker daar baas te maken.

Ik lach enkel met de dommekloten die blijven volhouden dat het een sossenkrant is. (je weet dat ik het niet over jou heb)
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 15:59   #64
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 14 juli 2017 om 16:02.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 16:01   #65
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Er zijn er hier niet veel die meer geschreven hebben over die saga dan ik. Meestal zelfs met citaten uit apache.be die het dossier heeft uitgespit.
En dat was wel degelijk het hele verhaal, dus de antwerpse vastgoedlobby van Van der Paal als stille vennoot van LIG, die in 2 opeenvolgende verkopen de Renault site kocht en dan met hulp van Joeri Dillen (kabinet BDW) en later N-VA vastgoeddeal-schepen Rob Envelop een kwestieuze bouwvergunning kreeg voor hoogbouw. De funding, zo is al geweten vanaf 2012 of 2013 was met Luiks PS geld van Ogeo Fund, waar Stephane Moreau de plak zwaaide. Het tussenkanaal was Optima, waar Luc Van den Bossche de plak zwaaide en Optima Real estate waar diezelfde Luc VDB + Geert Versnick ook in de raad van bestuur zetelen.
Allemaal ad extenso in diverse draadjes bladzijden over volgeschreven.

Je begint last te krijgen van je geheugen...
Niemand heeft die saga op dit forum meer uitgespit dan jij. De naam van Vansnick heb ik jou nooit weten vernoemen in die saga.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 16:23   #66
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Niemand heeft die saga op dit forum meer uitgespit dan jij. De naam van Vansnick heb ik jou nooit weten vernoemen in die saga.
Sorry, ik ben niet verantwoordelijk voor wat iemand zich niet meer kan herinneren.
O.a. in één van de optima draadjes, over zijn rol bij het fondsen werven via termijnrekeningen.

Maar gaan we nu echt kinderachtig doen ? Trek ik in twijfel dat Versnick een smeerlap is ? Neen toch ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2017, 19:42   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 114.679
Standaard

De ene sleurt er mijn leeftijd bij wegens gebrek aan argumenten, en de andere wrijft mij Alzheimer aan.
Je weet nochtans evengoed als ikzelf dat ik niet al mijn tijd vergooi op dit forum.

Ik blijf erbij dat er niet alleen in de media, maar ook op dit forum, veel meer tamtam werd gemaakt over de mandaten van Bracke dan over die van Versnick. Vergeet even niet dat jij hier niet de enige forummer bent.

Jouw aanbeden Apache bevestigt dat bepaalde "kwaliteitskranten" geen interesse hadden in het nieuws over Versnick. Hebben die ook last van hun geheugen, misschien?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 09:15   #68
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De ene sleurt er mijn leeftijd bij wegens gebrek aan argumenten, en de andere wrijft mij Alzheimer aan.
Je weet nochtans evengoed als ikzelf dat ik niet al mijn tijd vergooi op dit forum.

Ik blijf erbij dat er niet alleen in de media, maar ook op dit forum, veel meer tamtam werd gemaakt over de mandaten van Bracke dan over die van Versnick. Vergeet even niet dat jij hier niet de enige forummer bent.

Jouw aanbeden Apache bevestigt dat bepaalde "kwaliteitskranten" geen interesse hadden in het nieuws over Versnick. Hebben die ook last van hun geheugen, misschien?
Er heeft al een hoop over Versnick gestaan in HLN, DM en Knack. In HLN en Knack zelfs een editoriaal.

Er staat misschien minder in over Versnick dan over Bracke, maar er staat nog minder in over Koen Kennis en Rob VDV. De reden is dat Versnick, Kennis en Van de Velde door het grote publiek minder gekend zijn en dus ook minder nieuwswaarde hebben dan Bracke.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 16:27   #69
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.770
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De ene sleurt er mijn leeftijd bij wegens gebrek aan argumenten, en de andere wrijft mij Alzheimer aan.
Je weet nochtans evengoed als ikzelf dat ik niet al mijn tijd vergooi op dit forum.

Ik blijf erbij dat er niet alleen in de media, maar ook op dit forum, veel meer tamtam werd gemaakt over de mandaten van Bracke dan over die van Versnick. Vergeet even niet dat jij hier niet de enige forummer bent.

Jouw aanbeden Apache bevestigt dat bepaalde "kwaliteitskranten" geen interesse hadden in het nieuws over Versnick. Hebben die ook last van hun geheugen, misschien?
Alsof dat niet logisch is ? Geert Versnick is een gedeputeerde, dat is één stap boven een nobody in de politiek. Bracke is kamervoorzitter, hij is protocollair de eerste burger van het land.
Ga je nu echt een kermiskoers in Brakel vergelijken met de ronde van Frankrijk en verwachten dat men daarin meestapt ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 16:53   #70
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Alsof dat niet logisch is ? Geert Versnick is een gedeputeerde, dat is één stap boven een nobody in de politiek. Bracke is kamervoorzitter, hij is protocollair de eerste burger van het land.
Ga je nu echt een kermiskoers in Brakel vergelijken met de ronde van Frankrijk en verwachten dat men daarin meestapt ?
TZVW
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 17:56   #71
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.688
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
TZVW
BDWNVAPTB
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2017, 18:47   #72
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.712
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
BDWNVAPTB
Dat klopt niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2018, 14:42   #73
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.619
Standaard

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/04...zoek-versnick/




Brussels parket voert fiscaal onderzoek naar Geert Versnick

Er loopt een opsporingsonderzoek naar ex-gedeputeerde voor Open Vld Geert Versnick en één van zijn bedrijven. Dat bevestigt het Brussels parket. Het gaat om een fiscaal onderzoek. Meer details wil het parket niet geven.


In eerste instantie is het aan de fiscus om fiscaal onderzoek te doen. Complexe dossiers worden doorgegeven aan de BBI. Deze kan beslissen om zich burgerlijke partij te stellen als er fraude vermoed is en de zaak doorgeven aan het parket.

Hier blijkt echter het parket in Brussel zelf een fiscaal onderzoek gestart te hebben.

Zielig dat Open VLD dergelijke sujetten in haar partij toeliet. Het is al van 2007 geweten dat Geert Versnick in de vastgoedmaffia zit.
__________________

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 25 april 2018 om 14:43.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:11.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be