Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2023, 01:53   #1
dewanand
Minister-President
 
dewanand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2005
Locatie: delft
Berichten: 4.626
Standaard (E pandemie) Miljoenen smartphones kunnen ongemerkt gehackt worden

onderwerp
(E pandemie) Miljoenen smartphones kunnen ongemerkt gehackt worden



analyse van een E pandemie, groot maatschappelijk probleem is dit hacken van smartphones ok, politie is machteloos. Lockdown van alle smartphones is nodig?? hahha haha

1) Ja ik maakte mee afgelopen weken dat een gevaarlijke criminele bende alles kon afluisteren en aftappen van mijn ziggo telefoon, smartphone samsung galaxy A22, mobiel afluisteren, whatsapp, ziggo email aftappen, en facebook aftappen, sms ook. En ik ben al 6 maanden bedreigd met dood door deze bende uit INdia, en nog een paar andere. De Nederlandse politie kan NIETS doen voor mij.

2) Waarom verplicht men de smartphone verkopers niet om klanten te waarschuwen voor deze Hacks?? Had het bij BCC gekocht en die is nu failliet. Ik zal een ander mobiel toestel moeten kopen denk ik als ik komende week merk dat mijn maatregelen niet helpen.


3) Wie maakte ook hack mee van alle telecom apparaten?? zelfs mijn ziggo tel, mail was gehackt ok.

4) Gelukkig geen bankzaken apps op smartphone gezet. Heel gevaarlijk ok.

====================================
https://www.nu.nl/tech/6255719/miljo...kt-worden.html


Miljoenen smartphones kunnen ongemerkt gehackt worden
Door Tim Wijkman-van Aalst
17 mrt 2023 om 11:12 Update: 7 maanden geleden
744 reacties
Een aantal smartphonemodellen van Samsung, Google en de Chinese fabrikant Vivo kunnen op afstand overgenomen worden. Daarvoor waarschuwt Google vrijdag. Aanvallers hebben alleen het telefoonnummer van het slachtoffer nodig om de smartphone te hacken.

Beveiligingsonderzoekers van Google ontdekten in totaal achttien veiligheidsproblemen. Vier daarvan zijn zeer ernstig, waarschuwen de onderzoekers. Kwaadwillenden kunnen de gaten in de beveiliging misbruiken om telefoons op afstand over te nemen, zonder dat de gebruiker dat merkt.

De beveiligingsgaten zitten in bepaalde Exynos-processoren van Samsung. Die worden gebruikt in toestellen uit de Google Pixel 6- en 7-smartphoneserie, maar ook bijvoorbeeld in de Samsung Galaxy S22 en Galaxy A53. Van die Samsung-modellen zijn wereldwijd miljoenen exemplaren verkocht.

Google heeft zelf al een beveiligingsupdate uitgebracht voor zijn Pixel-smartphones. Samsung heeft dat volgens de techgigant nog niet gedaan. Desondanks heeft Google besloten informatie over de veiligheidsproblemen openbaar te maken. Het techbedrijf zegt bang te zijn dat kwaadwillenden het lek snel ontdekken en misbruiken zonder dat gebruikers van de betreffende telefoons dat weten.
Samsung brengt beveiligingsupdates uit

Volgens Google kunnen gebruikers van getroffen smartphones zich ook zonder beveiligingsupdate vrij eenvoudig beschermen tegen misbruik van de veiligheidslekken. Daarvoor moeten zij in de instellingen van hun telefoon Voice over LTE (VoLTE, bellen via het 4G netwerk) en Voice over wifi (VoWiFi, bellen via wifinetwerken) uitschakelen. Op Samsung-telefoons kan dat ook via de instellingsknoppen in de notificatiebalk.

Van de achttien veiligheidslekken die Google heeft aangetroffen, hebben er volgens Samsung zes mogelijk invloed op zijn Galaxy-smartphones. De telefoonfabrikant stelt dat geen van deze lekken "ernstig" zijn.

"We hebben in maart beveiligingsupdates uitgebracht voor vijf van deze kwetsbaarheden", laat een woordvoerder van Samsung weten. "In april komt er nog een update uit om de overgebleven kwetsbaarheid te verhelpen."
Beeld: NU.nl/Rutger Otto
744 reacties
Lees meer over:
Google
Samsung
Cybercrime
Tech
NUjij: Uitgelichte reacties
domhain_commedhabitude
17 mrt 2023 om 15:22
Als ik soms de telefoons zie wat de meute daar allemaalop heeft staan aan apps en overal in publieke ruimtes wifi toegang geeft en de apps toegang geeft tot gegevens (locatiedeling of andere personen bv), verbaast dit nieuws toch niet. Mensen registreren op al die apps al hun gegevens vaak. De meute roept altijd over alles privacy dit en dat, maar misschien moeten ze eens al die pagina’s vol aan apps op hun telefoons en tablets bekijken. Ik snap niet wat mensen met al die onzin moeten aan apps. Is het een bezigheid tegen verveling? Vaak zijn de mensen heel onrustig, ze schakelen van de ene naar de andere app en dat gaat de hele tijd door.Verbaast me totaal niet in ieder in ieder geval dit nieuws. En is echt niet alleen iets of een fout van een fabrikant.
Respect: ???? 25
Reacties: ???? 7
Reageer
S_Baardstaart
17 mrt 2023 om 15:10
Heb zelf een Pixel 6a met GrapheneOS. Ik weet dat GrapheneOS heel snel is met zijn fikses, een betere security record heeft dan de originele Google Android en onlangs nog een aantal updates gehad. Desondanks heb ik het zekere voor het onzekere genomen en de beschreven functies VoLTE en VoWIFI (die ik sowieso niet gebruik) uitgezet. Google staat zeker bekend om zijn goede veiligheidsbeleid en dit soort lekken worden snel gepatchd en naar buiten gebracht.Maar er is altijd een belangrijke les. Zorg altijd dat je je updates op orde hebt en als je telefoon geen updates meer krijg doe er dan ook geen belangrijke dingen mee. Dus alleen wat bellen, SMS-sen en appen uuh Signallen bedoel ik.
Respect: ???? 5
Reacties: ???? 1




https://www.nu.nl/tech/6255719/miljo...kt-worden.html
=============================
__________________
Kritisch Podium Dewanand

http://www.dewanand.com

Laatst gewijzigd door dewanand : 23 oktober 2023 om 01:55. Reden: aanvullen
dewanand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be