Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 februari 2013, 21:34   #61
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ja maar profeet zelf is geen God he.
Acht je het mogelijk dat alle religieuze leiders eens de kopen bij elkaar steken , alle boekjes gezamelijk verbranden en er één nieuw schrijven ,

dat lijkt me toch eenvoudiger dan oorlog voeren ?

Ik geloof nooit in oorlog , ik geloof nooit dat er één groep een andere zal uitmoorden en zelf overleven .

Als je dan bij je tegenstelling blijft zitten , dan moeten we aannemen dat er nooit wereldvrede zal zijn , van het idee uit gaan dat vb de Moslims alle ongelovigen zullen overheersen en uitroeien om dan geen tegenstellingen meer te hebben en enkel moslims verder leven op deze planeet , is op zijn minst gezegt een barbaars idee .
Toch zijn er moslims die in die stelling geloven , maar er zal nog heel veel ellende en bloed vloeien voor men beseft dat dat nooit zal lukken .

Zijn we dan niet dom heel dom bezig , en zouden we niet beter vandaag vrede sluiten en de hypocresie van religië bijleggen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 21:38   #62
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik geloof in de goedheid van elke mens . ook van een individuele moslim .
In groep ontaard dat meestal in verstand op nul en volgen .
Da's ne goie
Geloof dat iedere mens uniek is en dat een 'groep' slechts een platformtje is. Op die manier kan je veel bereiken en in feite me iedereen om kunnen.

Profiteren is ni goe. Mens is gemaakt om hard te werken zowel voor zyn leven als voor zijn naleven.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 21:44   #63
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Probleem is dan dat jouw 'oorspronkelijke religie' voorafgegaan wordt door een enorm aantal andere religies en dat jouw religie een samenraapsel van die andere religies blijkt te zijn.

Tenzij je me nu natuurlijk een koran kan produceren die 6000 jaar oud is.
Kijk, dit soort liedjes hoor ik iedere keer wanneer ik bepaalde verzen uit de Koran beluister, reciteer of lees. Een herhaling is zeker ni nodig.

Belangrijk is de daad en niet het woord.
In de daad heb je twee mogelijkheden, echt 0 of 1, you live or you die, Trust (2011) Movie.

Islam is onwaar: mix van religies, verzonnen, verbeterering of verbouwing van jodendom, gemaakt door joden om christendom van den troon te stoten.. enz. enz.

Islam is waar: een religie/systeem, geloof en spirituele dimensie geopenbaard door God aan mensen via een verkozen mens die een profeet was.

Je hebt nu uwen 0 en uwen 1.
Beslis: Trust (2011) Movie --> multimedia app. opensourcen of voor kapitalist werken.

Simpel, bedoeld voor iedereen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 21:47   #64
Dionysus
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 8 augustus 2010
Berichten: 2.863
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Kijk, dit soort liedjes hoor ik iedere keer wanneer ik bepaalde verzen uit de Koran beluister, reciteer of lees. Een herhaling is zeker ni nodig.

Belangrijk is de daad en niet het woord.
In de daad heb je twee mogelijkheden, echt 0 of 1, you live or you die, Trust (2011) Movie.

Islam is onwaar: mix van religies, verzonnen, verbeterering of verbouwing van jodendom, gemaakt door joden om christendom van den troon te stoten.. enz. enz.

Islam is waar: een religie/systeem, geloof en spirituele dimensie geopenbaard door God aan mensen via een verkozen mens die een profeet was.

Je hebt nu uwen 0 en uwen 1.
Beslis: Trust (2011) Movie --> multimedia app. opensourcen of voor kapitalist werken.

Simpel, bedoeld voor iedereen.
Trust: een dramafilm over de verkrachting van een minderjarige.

Fuck kerel, kan je me nog een groter open doel geven?
__________________
I have promises to keep, and miles to go before I sleep.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 21:53   #65
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Bellen blazen.. oie! daar gaan we weer.
Ok laten we, om af te ronden, zeggen ieder zijn godsdienst. Mijn godsdienstig denken is dat de oorspronkelijke religie islam is, en jouwe is dat dat allemaal mix is of weet ik veel.
Je weet eigenlijk niet veel, om juist te zijn : niks, nada. Islam is een mix van culten, ontstaan in Syrië en in Aramees-Perzisch Pahhlavi schrift, zelfs voordat het Arabisch schrift bestond. Vandaar de vele foute vertalingen en mis-interpretaties. Zelfs Mohammed uit de Quraisj-stam heeft weinig of niks te maken met de Koran. Zelfs zijn biografie, geschreven door Ibn Ishaq is herschreven en ' aangepast ' door Ibn Hisham. En zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Blijf jij ondertussen maar rustig bellen blazen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 21:58   #66
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Als je dan bij je tegenstelling blijft zitten
Zie, ik wee ni welke stelling gij bedoelt maar ik kan historische feiten niet ontkennen. De islam, objectief gezien, was geen pacifistische religie. De islam wordt in de praktijk gebracht door mensen die zg. moslims zijn, en deze zijn in grote verschillen. Je hebt moslims die vegetarisch zijn, die staan het doden van dieren niet toe, je hebt moslims die verdoving zuiver 100% islamitisch vinden en weer anderen die gewoon-traditioneel zijn.

Je hebt kleuren en dit is zo bij iedereen, moslim of niet.

Profiteren sta ik ni toe. Ik vind da iedereen moet werken en ik vind dat men hard moe werken om de werkende instituten en economie te behouden en zelfs beter te maken. Ik vind dit een must. Ik kan er niets aan doen als de anderen chomage/cpas genieten en bovendien in het zwart werken, en ik kan er niets aan doen als anderen ontwikkelingslanden blyven uitbuiten. Ik ben er tegen maar ik kan er niets aan doen en ik geloof ni da geweld hier iets aan kan doen. Ik geloof in de natuurlijke revolutie. Ik geloof dat op een dag Ghana of Panama dag/nacht zich zorgen gaat maken om immigratie en integratie omdat men in die richting zijn boterham en onderdak gaat zien vinden.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2013, 22:03   #67
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Je weet eigenlijk niet veel, om juist te zijn : niks, nada. Islam is een mix van culten, ontstaan in Syrië en in Aramees-Perzisch Pahhlavi schrift, zelfs voordat het Arabisch schrift bestond. Vandaar de vele foute vertalingen en mis-interpretaties. Zelfs Mohammed uit de Quraisj-stam heeft weinig of niks te maken met de Koran. Zelfs zijn biografie, geschreven door Ibn Ishaq is herschreven en ' aangepast ' door Ibn Hisham. En zo kan ik nog een tijdje doorgaan. Blijf jij ondertussen maar rustig bellen blazen.
Weer een ander liedje dat uit de Koran komt (of al reeds in de Koran aanwezig is).

Ik geloof in daden?
Weet a wa da is? 1 of 0: neem de beslissing. (simpeler kan ni).
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 03:32   #68
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Weer een ander liedje dat uit de Koran komt (of al reeds in de Koran aanwezig is).

Ik geloof in daden?
Weet a wa da is? 1 of 0: neem de beslissing. (simpeler kan ni).
Toch wel grappig, als je het over het ontstaan van de Islam hebt beginnen ze bellen te blazen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 04:00   #69
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

vrede in onze verzameling

maar verzameling verzameling kan soms botsen
als 2 groepen mekaar tegenkomen kan een conflict ontstaan
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 11:04   #70
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Toch wel grappig, als je het over het ontstaan van de Islam hebt beginnen ze bellen te blazen.
Ik heb net hetzelfde meegemaakt in een andere discussie:
Nadat hij de loftrompet had geblazen over moslimlanden en hun verwezenlijkingen, vroeg ik hem wat hij hier dan in het Westen deed....

Antwoord: bellen blazen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 11:30   #71
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Ik denk dat het makkelijker zal zijn om de mensheid zover te krijgen dat ze tevreden zijn met een eenheidsbier dan met een eenheidsreligie...
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 11:35   #72
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Da's ne goie
Geloof dat iedere mens uniek is en dat een 'groep' slechts een platformtje is. Op die manier kan je veel bereiken en in feite me iedereen om kunnen.

Profiteren is ni goe. Mens is gemaakt om hard te werken zowel voor zyn leven als voor zijn naleven.
Ze werken nog niet tijdens hun leven , ze zoeken enkel sociale zekerheid op de kap van een ander bevolkingsgroep die ze dan ook nog eens vuile ongelovige honden noemen .

Moeten we dat serieus nemen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 11:42   #73
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb net hetzelfde meegemaakt in een andere discussie:
Nadat hij de loftrompet had geblazen over moslimlanden en hun verwezenlijkingen, vroeg ik hem wat hij hier dan in het Westen deed....

Antwoord: bellen blazen.
Over welke verwezelijkingen heeft die het dan ? ALLE moslimlanden bevinden zich tot nu toe nog steeds in de middeleeuwen. Waar zijn er op dit ogenblik de meeste conflicten en uitmoorden van hun eigen bevolking ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 11:44   #74
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Over welke verwezelijkingen heeft die het dan ? ALLE moslimlanden bevinden zich tot nu toe nog steeds in de middeleeuwen. Waar zijn er op dit ogenblik de meeste conflicten en uitmoorden van hun eigen bevolking ?
Ik citeer porpo:

"Ja maar zo dom zou ik het nooit durven uitdrukken hoor.
Ik zie de mensen niet als groepen maar als individuen. Iedere ziel is uniek!

En er zijn moslimlanden waar ze goed bezig zijn in development. Iran, Turkije en Malisië scoren goede punten in scientific development bijvoorbeeld.

Libanon is wereldwijd het enigste land waar pluralisme gerealiseerd wordt. Daar zeggen ze weg met secularisme en welkom pluralisme. Verschillende gemeenschappen = verschillende systemen. Dat heb je nergens in de wereld, overal wordt 1 systeem opgelegd. Alhoewel, Canada deed wel een poging.

In veligheid (buiten cnn/bbc newspolitiek) zijn moslimlanden de landen waar de laagste cijfers van criminaliteit geboekt worden.

De moslimse gemeenschappen wereldwijd zijn de beste in communitair leven (solidariteit, samen zijn en familieleven).

Maar toch is de mens zelf uniek. Je kan een niet-moslimse zweed tegenkomen die beter communitair leeft dan alle zweedse moslims tezamen "
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 11:47   #75
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Zie, ik wee ni welke stelling gij bedoelt maar ik kan historische feiten niet ontkennen. De islam, objectief gezien, was geen pacifistische religie. De islam wordt in de praktijk gebracht door mensen die zg. moslims zijn, en deze zijn in grote verschillen. Je hebt moslims die vegetarisch zijn, die staan het doden van dieren niet toe, je hebt moslims die verdoving zuiver 100% islamitisch vinden en weer anderen die gewoon-traditioneel zijn.

Je hebt kleuren en dit is zo bij iedereen, moslim of niet.

Profiteren sta ik ni toe. Ik vind da iedereen moet werken en ik vind dat men hard moe werken om de werkende instituten en economie te behouden en zelfs beter te maken. Ik vind dit een must. Ik kan er niets aan doen als de anderen chomage/cpas genieten en bovendien in het zwart werken, en ik kan er niets aan doen als anderen ontwikkelingslanden blyven uitbuiten. Ik ben er tegen maar ik kan er niets aan doen en ik geloof ni da geweld hier iets aan kan doen. Ik geloof in de natuurlijke revolutie. Ik geloof dat op een dag Ghana of Panama dag/nacht zich zorgen gaat maken om immigratie en integratie omdat men in die richting zijn boterham en onderdak gaat zien vinden.
Voila , je hebt volgens de Moslims één God één profeet , één koran , maar veschillende moslims . ze zijn dus niet echt , ze modderen maar wat aan op interpretatie van een kliekje samengeklets , en dan gaan ze 1300 jaar met elkaar vechten . Ze gaan uiteindelijk wat rondtrekken en wat materieel comfort zoeken in Europa , en daar komen ze elkaar tegen , als ze moeten ageren tegen een westerling zijn ze opeens broeders , en als ze met vijf samen zijn beginnen ze onderling te vechten .

Moeten we dat nu één religie noemen of een potje onder ontwikkelde ruzie makers .

Deze draad gaat er over he , waarom is er zoveel oorlog en geweld ? omdat er geen religieuze eenheid is . eris niet één god , er is niet één koran , er is niet een islamitsch broederschap , er zijn enkel gefrustreerde heethoofden die het niet kunnen verkroppen dat ze zelf nog geen fluit gemaakt hebben , maar zijn stik jaloers op de wersterse welvaard .

Ze hebben geen arbcar , nog zelf geen wasmachine gemaakt , maar atoombommen , dat zouden ze wel willen .

Cynisme ten top .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 13:11   #76
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik citeer porpo:

"Ja maar zo dom zou ik het nooit durven uitdrukken hoor.
Ik zie de mensen niet als groepen maar als individuen. Iedere ziel is uniek!

En er zijn moslimlanden waar ze goed bezig zijn in development. Iran, Turkije en Malisië scoren goede punten in scientific development bijvoorbeeld.

Libanon is wereldwijd het enigste land waar pluralisme gerealiseerd wordt. Daar zeggen ze weg met secularisme en welkom pluralisme. Verschillende gemeenschappen = verschillende systemen. Dat heb je nergens in de wereld, overal wordt 1 systeem opgelegd. Alhoewel, Canada deed wel een poging.

In veligheid (buiten cnn/bbc newspolitiek) zijn moslimlanden de landen waar de laagste cijfers van criminaliteit geboekt worden.

De moslimse gemeenschappen wereldwijd zijn de beste in communitair leven (solidariteit, samen zijn en familieleven).

Maar toch is de mens zelf uniek. Je kan een niet-moslimse zweed tegenkomen die beter communitair leeft dan alle zweedse moslims tezamen "
En durft dat hier beweren zonder met z'n ogen te knipperen ? Waw !!
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 22:17   #77
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Moeten we dat nu één religie noemen of een potje onder ontwikkelde ruzie makers.
Noem het gewoon één religie en de rest telt in feite niet.
Er is bijvoorbeeld 1 android voor een bepaalde smartphone maar je hebt meerdere gebruikers in kleuren die zowel de android als de SP waarop het draait anders/verschillend toepassen. Eenheid zal (de mijne is beter) gedoe niet uitsluiten en dan heb jij niet uitsluitend in een 'culturele' groep maar ook in 1 gezin of zelf in 1 individu in de vorm van tegenstrijdige meningen/plannen of andere dingen die irritatie/stress of iets in den aard veroorzaakt of tussen lichaam/geest en je wensen en noem maar op ..

Soms kan je goed of laat maar zeggen "juist" inzien waarom uw wensen anders werken dan uw lichaam dat ziek is of pech juist niet geschikt voor basketbal of uw droomlief minder aanspreekt, maar niet altijd want soms ben jij ziek toch wens je gezond te zijn en jij bent nog altijd 1 (indien jij aardsist/oikytheist bent dan zijn jullie nog altijd 1 volksrepubliek der cellen; maar toch! he. Het ligt niet altijd bij de hand want soms moet je echt veel gegevens hebben en die gegevens consistent processen om (tegen)strijd min of meer juist te bevatten. Hierbij moet je beseffen dat politieke histoire een pak moeilijker is. Het is kwestie van de brillen. In academische kringen hebben ze daar een woord voor ontwikkeld, zgn. theorie en in politieke zin spreekt men van een mening of een stem.

En volgens mij zou je toch blij zijn dat "moslims" geen wasmachine maken want ja die heethoofden die jaloers zijn op het "westen" verdienen het niet hé, en bovendien zouden ze concurrent zijn en gaan veel mensen in "het westen" hun jobs bij wasmachine fabrikanten kwijt zijn. Dat wil jij toch niet hé? En hiernaast zouden ze bijdragen aan opwarming van de aarde. Minder wereldvrede dmv meer economische strijd die 100% gevolgd wordt door een oorlog tenzij dat de nieuwe mededinger een atoomboem! heeft. En nog veel veel meer miseries. Ik ben zeker dat gij dat niet wilt of toch wel? Indien je die heethoofden zoiets wenst dan wens je voor hen alles, dus alles wat "westen" maakt, moeten ze ook kunnen maken en geen uitzonderingen maken voor boem! anders ben jij hypocritisch bezig en da's ni goed, of ja misschien denk ij da ze da gaan gebruiken en het "westen" niet? Je mag zo blijven denken en er is daar niets mis mee hoor maar historia/realiteit spreekt jou tegen en ik ga de feiten ni opnoemen anders ben ik jaloers!
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 22:23   #78
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Over welke verwezelijkingen heeft die het dan ? ALLE moslimlanden bevinden zich tot nu toe nog steeds in de middeleeuwen. Waar zijn er op dit ogenblik de meeste conflicten en uitmoorden van hun eigen bevolking ?
Waar is irrelevant. De juiste vraag is wat!
Het antwoord daarop is de grote politieke spanningen.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 22:44   #79
porpo
Europees Commissaris
 
porpo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 juni 2009
Berichten: 6.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ze werken nog niet tijdens hun leven , ze zoeken enkel sociale zekerheid op de kap van een ander bevolkingsgroep die ze dan ook nog eens vuile ongelovige honden noemen .

Moeten we dat serieus nemen ?
Voor alle duidelijkheid: chomage is harâm als je: .een werk hebt .een kunt vinden . geen moeite doet om een te vinden . onem regels ni naleeft/ bewijs (Koran 2:188) en die comage is niets anders dan de bezittingen van de mensen en dat? (een deel van) rsz bijdragen van werk voerders en makers . Zijn er moslims die islam niet praktiseren? Daar kan ik niets aan doen he.

Laatst gewijzigd door porpo : 7 februari 2013 om 22:46.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 22:48   #80
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Waar is irrelevant. De juiste vraag is wat!
Het antwoord daarop is de grote politieke spanningen.
Wil je dit even ondertitelen ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be