Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2023, 14:59   #1
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.821
Standaard Houtkachels

Het is weer de tijd van het jaar dat de houtkachels in gebruik worden genomen en de stank naar binnen getrokken wordt bij het verluchten of dampkap in werking.

Verbieden hoeft voor mij niet, maar verplicht mensen ten minste dat de rookpijp minstens een halve meter boven de nok van het dak uitkomt. Gaat dat niet, pech dan.
De ene buur stookt met hout (veelal gratis paletten en gratis geluidsoverlast om ze te ontmantelen) en de rookpijp komt minsten 3m lager dan de daknok.
De andere buur heeft nu (vol trots) een pelletkachel aangeschaft. Gewoon een gat door de zijgevel en een pijpje 2m omhoog.

Mijn vrouw en zoon wilden altijd al een vuurkorf om te gebruiken op zomeravonden want dat vinden ze gezellig. Ik heb het altijd afgewimpeld want ik wil buren niet ten last zijn.
Maar dat is nu gedaan. Volgende zomer komt de vuurkorf. Al blaast het recht naar hun terras of open ramen, het zal me nu ook worst wezen.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 6 november 2023 om 15:05.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 15:25   #2
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het is weer de tijd van het jaar dat de houtkachels in gebruik worden genomen en de stank naar binnen getrokken wordt bij het verluchten of dampkap in werking.

Verbieden hoeft voor mij niet, maar verplicht mensen ten minste dat de rookpijp minstens een halve meter boven de nok van het dak uitkomt. Gaat dat niet, pech dan.
De ene buur stookt met hout (veelal gratis paletten en gratis geluidsoverlast om ze te ontmantelen) en de rookpijp komt minsten 3m lager dan de daknok.
De andere buur heeft nu (vol trots) een pelletkachel aangeschaft. Gewoon een gat door de zijgevel en een pijpje 2m omhoog.

Mijn vrouw en zoon wilden altijd al een vuurkorf om te gebruiken op zomeravonden want dat vinden ze gezellig. Ik heb het altijd afgewimpeld want ik wil buren niet ten last zijn.
Maar dat is nu gedaan. Volgende zomer komt de vuurkorf. Al blaast het recht naar hun terras of open ramen, het zal me nu ook worst wezen.
Mijn buren hun pijp komt hoger dan mijn inlaat van de ventilatie. Pijp bevindt zich op ongeveer 20 meter van de inlaat. Maar als er weinig wind staat maar toch in de richting van ons huis, dan hebben we het zowieso zitten hoor. Enige wat er dan op zit is om tijdelijk de ventilatie uit te schakelen...
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 6 november 2023 om 15:25.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 15:45   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 38.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Maar dat is nu gedaan. Volgende zomer komt de vuurkorf.
Wacht niet te lang. Binnen enkele jaren zullen zo'n vuurkorven, Mexicaanse kachels en dergelijke enkel nog maar te vinden zijn op de 2de hands markt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 16:00   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.433
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Wacht niet te lang. Binnen enkele jaren zullen zo'n vuurkorven, Mexicaanse kachels en dergelijke enkel nog maar te vinden zijn op de 2de hands markt.
Dat zou gewoon een maat voor niets zijn.
Elke knutselaar kan een paar lattekes bricobrolijzer aan elkaar bakken met een €50 lasapparaatje.

Om het gebruik van vuurkorven, BBQ's en dergelijke openlucht koolstofverbranders te verbieden zou men constant moeten patrouilleren boven de PRIVE tuinen van de burgers. En dan is het betalen van een GAS boete voldoende om die gruwelijke zonde uit te wissen en elke vorm van milieu en menselijke schade ongedaan te maken.

Maar ja, dat gaat er nog van komen. Ambtenaren willen contant bewijzen dat ze nut hebben, en regeltjes maken is de gemakkelijkste methode.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 16:30   #5
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Maar dat is nu gedaan. Volgende zomer komt de vuurkorf. Al blaast het recht naar hun terras of open ramen, het zal me nu ook worst wezen.
Ja mag geen vuur maken in de tuin, maar wel vuurkorven aansteken. Het zal wel weer Belgische logica zijn veronderstel ik. Ik passeerde vorige winter in een buurt waar iemand ene vuurkorf had branden. Het was windstil en bijzonder vochtig, heel de buurt stonk naar de slechte verbranding met zijn vuurkorf en je kon amper ademhalen. Kortom bijzonder veel overlast en brengt nauwelijks iets bij die vuurkorven. Met corona is het even opgekomen en heeft men het toegelaten, maar een verbod zal er logischerwijze wel komen wegens teveel overlast voor omgeving en vervuiling.

Betreffende houtverbranding als verwarming, dat is ook problematisch en een groeiend probleem. Niet in het minst daar nieuwbouwwoningen thans geforceerde ventilatie hebben.

Degene die zelf stoken hebben er geen last van en kunnen zich bij gebrek aan intellect ook niet voorstel dan anderen daar wel last van kunnen hebben.

Schoorstenen verhogen is een must, met een minimale hoogte boven de grond ook. Daarnaast ook verplichte filters om de vervuiling te verminderen zoals in Duitsland of Oostenrijk. Lijkt me de logica zelve zoals men bij auto's ook roetfilters of katalysatoren voorziet.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 16:38   #6
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Het is weer de tijd van het jaar dat de houtkachels in gebruik worden genomen en de stank naar binnen getrokken wordt bij het verluchten of dampkap in werking.

Verbieden hoeft voor mij niet, maar verplicht mensen ten minste dat de rookpijp minstens een halve meter boven de nok van het dak uitkomt. Gaat dat niet, pech dan.
De ene buur stookt met hout (veelal gratis paletten en gratis geluidsoverlast om ze te ontmantelen) en de rookpijp komt minsten 3m lager dan de daknok.
De andere buur heeft nu (vol trots) een pelletkachel aangeschaft. Gewoon een gat door de zijgevel en een pijpje 2m omhoog.

Mijn vrouw en zoon wilden altijd al een vuurkorf om te gebruiken op zomeravonden want dat vinden ze gezellig. Ik heb het altijd afgewimpeld want ik wil buren niet ten last zijn.
Maar dat is nu gedaan. Volgende zomer komt de vuurkorf. Al blaast het recht naar hun terras of open ramen, het zal me nu ook worst wezen.
Vorig jaar waren we zo eens op een avondje uitgenodigd bij een jong koppel. Die hadden er niet beter op gevonden dan dicht bijde genodigden zo een vuurpan te plaatsen waarin (flink rokend) hout werd verbrand. De rook sneed bijwijlen de adem af en ettelijke mensen hadden last van tranende ogen.

Eén van onze buren heeft ook de onhebbelijke gewoonte om ettelijke avonden per week zijn haard te doen branden met hout. Als de wind zuid-zuidwestelijk zit heeft de ganse buurt er stank van.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 6 november 2023 om 16:41.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 16:49   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.433
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik vind houtrook lekker ruiken.

Natuurlijk, proper hout en een goeie verbrandingskamer. En daar gaat het meestal mis.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 17:11   #8
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Vorig jaar waren we zo eens op een avondje uitgenodigd bij een jong koppel. Die hadden er niet beter op gevonden dan dicht bijde genodigden zo een vuurpan te plaatsen waarin (flink rokend) hout werd verbrand. De rook sneed bijwijlen de adem af en ettelijke mensen hadden last van tranende ogen.

Eén van onze buren heeft ook de onhebbelijke gewoonte om ettelijke avonden per week zijn haard te doen branden met hout. Als de wind zuid-zuidwestelijk zit heeft de ganse buurt er stank van.
De buur met de houtkachel heeft achteraan ook een eik staan. Nadat de eik omwille van de wind de helft van de bladeren op mijn stuk afgedropt heeft verzamelt ze bij haar de bladeren op een hoop. Maar omdat het zo moeilijk composteert, rarara wat er een keer per jaar gebeurt?

Ik zal tegelijk ook wat muf eikenblad bij op de vuurkorf gooien to return the favor.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill

Laatst gewijzigd door hamac : 6 november 2023 om 17:13.
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 17:23   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.669
Standaard

Een van de weinige voordelen van in de stad wonen. Er zijn echt nog weinig mensen die hout stoken.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 21:29   #10
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.456
Standaard

Hout sprokkelen in stad is een mager lonend werkske, zou wel lol zijn, moest bvb de vreemdelingencote's de boompkes in de sjieke parkskes die ze aangelegd kregen kappen en opstoken. Misschien komt dat nog, als de nazi's hun energiemoeienissen verder drijven.

Zaterdagavond zag ik een groot knetterend vuur in tdonker, in doorgaan had ik al gezien dat er een groep jongeren in een weide krakeel maakten, zal allicht hun avondparty geweest zijn. Vroeger was dat normaal, je zag overal af en toe een rookpluim achter in een tuin, de afgewaaide takken, het snoeisel, enkele keren jaarlijks opstoken. Niemand die daarover klaagde, tot de nazi's ook op dat toneel verschenen.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 21:53   #11
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.433
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Hout sprokkelen in stad is een mager lonend werkske, zou wel lol zijn, moest bvb de vreemdelingencote's de boompkes in de sjieke parkskes die ze aangelegd kregen kappen en opstoken. Misschien komt dat nog, als de nazi's hun energiemoeienissen verder drijven.

Zaterdagavond zag ik een groot knetterend vuur in tdonker, in doorgaan had ik al gezien dat er een groep jongeren in een weide krakeel maakten, zal allicht hun avondparty geweest zijn. Vroeger was dat normaal, je zag overal af en toe een rookpluim achter in een tuin, de afgewaaide takken, het snoeisel, enkele keren jaarlijks opstoken. Niemand die daarover klaagde, tot de nazi's ook op dat toneel verschenen.
U vergeet de jaarlijkse Chiro/jeugdhuis fuif, de kampen van de nodige jeugdverenigingen en nog een paar van die dingen.

Ja, het is milieuvervuilend (uw uitwerpselen niet?), en het is gevaarlijk (nooit uw teen gestoten tegen de bedpoot?)

Maar nu, ja, het is idioot dat nog toe te laten, we zijn met te veel kiesvee die geen verantwoordelijkheid meer kunnen nemen. "de Overheid doet dat wel voons, het enige we nog echt moeten doen is ademen".
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 22:28   #12
DIBO
Burgemeester
 
Geregistreerd: 17 augustus 2020
Berichten: 580
Standaard

Studie: houtkachels zorgen voor bijna helft van kankerrisico door stedelijke luchtvervuiling
DIBO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2023, 22:42   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.433
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Deuh, da's al sinds een dikke eeuw regelmatig een manier om het kiesvee bang te houden.

Ja, gassen als gevolg van verbranding kunnen gevaarlijk zijn, vooral geconcentreerd, zoals in moderne steden waar het doorsnee kiesvee moet kiezen tussen overleven of milieuvriendelijk zijn.

Een stam van 250 man die 1 oven en en een kampvuur heeft op 1000km², daar gaat misschien 1 zeurpiet zeiken over de geur van het verkeerde hout.

2 500 000 onbekenden van elkaar op 100km², die werken elkaar al op de zenuwen als er 1 een scheet laat.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 6 november 2023 om 22:43.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2023, 07:11   #14
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Misschien de prijs van elektrische verwarming gunstiger maken dan hout verbranden?
Waarom denk je dat iedereen die kan een alternatief zoekt voor de torenhoge gas- mazout- en elektriciteitsprijs? Omdat het gemakkelijker is met hout te stoken?

Als verwarmen een luxe is geworden....


Bij ons gaat dagelijks de houtkachel aan. Het hout heb ik gratis uit mijn tuin, er ligt nog makkelijk 20m³ te wachten en er komt dit jaar makkelijk weer 10m³ bij. Dat scheelt hem zo'n 1500l mazout op jaarbasis.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 november 2023 om 07:14.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2023, 08:58   #15
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Misschien de prijs van elektrische verwarming gunstiger maken dan hout verbranden?
Waarom denk je dat iedereen die kan een alternatief zoekt voor de torenhoge gas- mazout- en elektriciteitsprijs? Omdat het gemakkelijker is met hout te stoken?

Als verwarmen een luxe is geworden....
"Als ze afvalverwerking goedkoper maken dan hoef ik niet te sluikstorten."

Citaat:
Bij ons gaat dagelijks de houtkachel aan. Het hout heb ik gratis uit mijn tuin, er ligt nog makkelijk 20m³ te wachten en er komt dit jaar makkelijk weer 10m³ bij. Dat scheelt hem zo'n 1500l mazout op jaarbasis.
Zoals aangeven in de openingspost, ik heb er niets op tegen dat mensen gebruik maken van een kachel, maar zorg op zijn minst dat de schouw tot minstens een halve meter boven de nok uitkomt.
Een bonus zou zijn om bij windstil weer rekening te houden voor extra geurhinder.
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2023, 08:59   #16
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
"Als ze afvalverwerking goedkoper maken dan hoef ik niet te sluikstorten."



Zoals aangeven in de openingspost, ik heb er niets op tegen dat mensen gebruik maken van een kachel, maar zorg op zijn minst dat de schouw tot minstens een halve meter boven de nok uitkomt.
Een bonus zou zijn om bij windstil weer rekening te houden voor extra geurhinder.
Voor sommigen, die de eindjes niet aan elkaar krijgen geknoopt, zal dat inderdaad een rol spelen.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment

Laatst gewijzigd door Skobelev : 7 november 2023 om 08:59.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2023, 09:09   #17
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Deuh, da's al sinds een dikke eeuw regelmatig een manier om het kiesvee bang te houden.

Ja, gassen als gevolg van verbranding kunnen gevaarlijk zijn, vooral geconcentreerd, zoals in moderne steden waar het doorsnee kiesvee moet kiezen tussen overleven of milieuvriendelijk zijn.

Een stam van 250 man die 1 oven en en een kampvuur heeft op 1000km², daar gaat misschien 1 zeurpiet zeiken over de geur van het verkeerde hout.

2 500 000 onbekenden van elkaar op 100km², die werken elkaar al op de zenuwen als er 1 een scheet laat.
Ziedaar de essentie van de meeste problemen die tot één of andere vorm van conflict leiden. En uiteraard is geur slechts 1 van de vijf mogelijke zintuigelijke ingangen waar de ander de mogelijkheid heeft om hinder te veroorzaken.
__________________
http://forum.politics.be/showthread.php?t=175515 optimaal aantal mensen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2023, 09:20   #18
hamac
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
hamac's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 mei 2014
Locatie: Limbabwe
Berichten: 15.821
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Voor sommigen, die de eindjes niet aan elkaar krijgen geknoopt, zal dat inderdaad een rol spelen.
Zou je nog zo begripvol zijn indien de dader je buurman is die zijn zakken tegen de perceelgrens stapelt en de maden over je terras lopen?

(BTW, dit laatste heeft niets met mijn buren te maken en kan ik op dat vlak niets verwijten.)
__________________
"Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip" - Winston Churchill
hamac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2023, 09:34   #19
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
Zou je nog zo begripvol zijn indien de dader je buurman is die zijn zakken tegen de perceelgrens stapelt en de maden over je terras lopen?

(BTW, dit laatste heeft niets met mijn buren te maken en kan ik op dat vlak niets verwijten.)
Ik zou hem vragen om zijn zakken aan het gemeentehuis te zetten.
__________________
Hope is nothing more than a postponed disappointment
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2023, 09:45   #20
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hamac Bekijk bericht
De buur met de houtkachel heeft achteraan ook een eik staan. Nadat de eik omwille van de wind de helft van de bladeren op mijn stuk afgedropt heeft verzamelt ze bij haar de bladeren op een hoop. Maar omdat het zo moeilijk composteert, rarara wat er een keer per jaar gebeurt?

Ik zal tegelijk ook wat muf eikenblad bij op de vuurkorf gooien to return the favor.
Van die eik is een ander verhaal. Belgische zeurpieten die klagen over vallend blad van de bomen kunnen misschien beter in een appartement gaan wonen waar ze omgeven zijn door 4 stenen muren en waar ze geen "last" hebben van bladval van de bomen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be