Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brussel-Halle-Vilvoorde
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brussel-Halle-Vilvoorde Post hier alle onderwerpen in verband met B-H-V.

Bekijk resultaten enquête: Zou CD&V-NVA beter een coalitie aangaan met het Vlaams Belang ?
JA 60 75,95%
neen 19 24,05%
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête

 
 
Discussietools
Oud 12 mei 2005, 19:18   #1
Cynicus
Banneling
 
 
Cynicus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2003
Berichten: 3.399
Standaard Zou CD&V-NVA beter een coalitie aangaan met het Vlaams Belang ?

De VLD en SP.a-Spirit zijn kennelijk niet bereid om het Vlaamse regeerakkoord uit te voeren. De vraag stelt zich dan ook of CD&V-NVA er niet beter zou aan doen om in Vlaanderen een coalitie aan te gaan met het Vlaams Blang.
Cynicus is offline  
Oud 12 mei 2005, 19:26   #2
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

'vijf minuten politieke moed' aldus Leterme, om BHV te splitsen.
Nu is BHV niet gesplitst door verraad van paars.
Wel, Mr Leterme : 5 minuten politieke moed om niet meer met paars verder te gaan op
Vlaams niveau. Nu praten met Vlaams Belang.
De kiezer zal U belonen. In het andere geval, samen met NVA terug naar af.
En wie blijft er, na enkele jaren 'klungelen' met paars. Juist het Vlaams Belang
__________________
AVV is offline  
Oud 12 mei 2005, 19:31   #3
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

De CD&V staat voor aap, ze moet hard terugslaan of lijdt een enorm gezichtsverlies.
Het feit dat de vLD en Spa doen alsof hun neus bloed is hemeltergend hypocriet; en die beginnen nu nog hun eisen te stellen ook. Ze willen praten zolang er 'bepaalde contouren gerespecteerd worden' - lees, ze niks aan macht moeten inleveren.
Ik zie niet in hoe die slapjanussen van het 'vlaams kartel' daar iets aan gaan kunnen doen.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:41   #4
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
'vijf minuten politieke moed' aldus Leterme, om BHV te splitsen.
Ook een serieus uit de context gereten uitspraak die al meerdere malen misbruikt is op dit forum.
Wat Leterme echt zei is dat het voor VERHOFSTADT 5 minuten politieke moet zou vergen om BHV te splitsen, namelijk via een stemming.
Gaan de franstaligen aan de alarmbel hangen? Misschien. Winnen ze daar iets mee? Alleen maar uitstel, geen afstel. Eens zullen de opties in het zuiden op zijn en dan is het kiezen: buigen of barsten. De franstaligen zullen dit land nooit opgeven aangezien ze dan hun grote melkkoe kwijt zijn.
Jammer genoeg situeert de officiële macht zich altijd aan Vlaamse kant en zo dus de feitelijke macht aan Waalse kant. Door hun een postje te schenken, kan men aan Waalse kant druk zetten op Vlaamse politici die hun postje niet kwijt willen. Sad, but true.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:47   #5
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

jaja al die deadlines allemaal uit de context gerukt nietwaar; Nooit met de spa ... uit de context. géén kartel met de cdenv... uit de context? Communaitaire big-bang? ...uit de context. Ongelooflijk hoe de n-va er in slaagt de wereld totaal om te keren. Het zijn niet langer de ontevreden partijen die uit de regering moeten stappen , maar diegene die akkoord gaan met de gang van zaken... straf.
ilfalco is offline  
Oud 12 mei 2005, 20:59   #6
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco
jaja al die deadlines allemaal uit de context gerukt nietwaar; Nooit met de spa ... uit de context. géén kartel met de cdenv... uit de context? Communaitaire big-bang? ...uit de context. Ongelooflijk hoe de n-va er in slaagt de wereld totaal om te keren. Het zijn niet langer de ontevreden partijen die uit de regering moeten stappen , maar diegene die akkoord gaan met de gang van zaken... straf.
En hoe zou de N-VA de Vlaamse zaak kunnen verderhelpen door uit de regering te stappen? Door samen met het VB in het verdomhoekje gezet te worden?

Het zou voor de N-VA een gemakkelijke oplossing zijn, dat wel maar voor de Vlaamse zaak zou het een zéér nefaste evolutie zijn.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:03   #7
piet_snot
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 april 2005
Berichten: 50
Standaard

Ja.

Het is de enige manier om de Vlaamse vernedering ongedaan te maken en de geloofwaardigheid van de politiek te redden. Indien een een coalitie met VB onhaalbaar is, dan is er nog altijd een minderheidskabinet mogelijk (met VB gedoogsteun).

(Ik moet hier eerst nog een maand rondhangen en nog 98 andere van dit soort geweldig informatieve posts maken vooraleer ik mag stemmen.)
piet_snot is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:05   #8
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
En hoe zou de N-VA de Vlaamse zaak kunnen verderhelpen door uit de regering te stappen? Door samen met het VB in het verdomhoekje gezet te worden?

Het zou voor de N-VA een gemakkelijke oplossing zijn, dat wel maar voor de Vlaamse zaak zou het een zéér nefaste evolutie zijn.

Een goede oplossing om Vlaamse eisen te realiseren EN vijf minuten politieke moed
__________________
AVV is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:07   #9
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Een goede oplossing om Vlaamse eisen te realiseren EN vijf minuten politieke moed
Hoe zou een samenwerking tussen N-VA en VB vanuit de oppositie de Vlaamse eisen kunnen doen realiseren?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:11   #10
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Hoe zou een samenwerking tussen N-VA en VB vanuit de oppositie de Vlaamse eisen kunnen doen realiseren?
Een front van alle Vlaams Nationalisten : wil het volgende verkiezingsresultaat eens zien!!


Nu gebeurt er niks. De Vlaamse reflex van de NVA gaat voor een groot gedeele verloren in het kartel met CD&V.
__________________
AVV is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:12   #11
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Een front van alle Vlaams Nationalisten : wil het volgende verkiezingsresultaat eens zien!!
Maar dat resultaat zal nog geen 51% van de stemmen zijn, neem ik aan?
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:13   #12
Egidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Egidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 maart 2005
Berichten: 10.380
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piet_snot
(Ik moet hier eerst nog een maand rondhangen en nog 98 andere van dit soort geweldig informatieve posts maken vooraleer ik mag stemmen.)
Tegen dan ben je niet langer Piet Snot maar Grote Pieter.
Troost je, het gaat snel. Ik ben hier nog maar 1 of 2 maanden (precies weet ik het niet) en ik ben al provinciaal député...

Egidius
Egidius is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:21   #13
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Maar dat resultaat zal nog geen 51% van de stemmen zijn, neem ik aan?
Neen maar elke keer sterker staan, en straks 'incontournable' zijn.
Een 'Antwerpse situatie' in het Vlaams parlement, blijft niet houdbaar.
Want U ziet nu al dat het niet werkt.

En omgekeerd , geef eens antwoord op volgende vraag : Hoe kunnen Vlaamse eisen verkregen worden door het kartel??
Een grondwettelijk recht (BHV) kan zelfs niet gerealiseerd worden. Laat staan andere Vlaamse verzuchtingen.
Probeer aub. de zaak van 2 kanten te bekijken.

U zult nooit op het Vlaams belang stemmen zegt U. Maar de Vlaamse onafhankelijkheid zal U toch van deze partij cadeau krijgen. En van geen andere, neen ook de NVA niet!
__________________
AVV is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:29   #14
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Maar de Vlaamse onafhankelijkheid zal U toch van deze partij cadeau krijgen. En van geen andere, neen ook de NVA niet!
Dat tot daar aan toe, maar de rest van de standpunten van de partij accepteer ik niet en dus kan ik niet stemmen voor het VB.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:37   #15
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Dat tot daar aan toe, maar de rest van de standpunten van de partij accepteer ik niet en dus kan ik niet stemmen voor het VB.
Ik respecteer uw keuze.

Maar weet toch dat steeds meer en meer Vlamingen tot de enige juiste conclusie komen : de weg naar Vlaamse onafhankelijkheid gaat alleen via het Vlaams Belang.

Een laatste bedenking : weet je dat ik tevreden zou zijn met een stemmenwinst voor zowel het VB als de NVA. Op termijn wordt dat toch samentellen : het bloed van een Vlaams nationalist kruipt waar het niet gaan kan.
Dat kan een Bourgeois en andere niet tegenhouden.
__________________
AVV is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:40   #16
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Wat zijn wij echt vlamingen met een protectionistische onafhankelijk vlaanderen buiten europa
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:42   #17
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 19 maart 2003
Locatie: Maaseik
Berichten: 2.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AVV
Op termijn wordt dat toch samentellen : het bloed van een Vlaams nationalist kruipt waar het niet gaan kan.
Dat kan een Bourgeois en andere niet tegenhouden.
Als het onafhankelijk Vlaanderen van het VB een (al dan niet verzwakte) uitvoering van het programma van het VB betekend, pas ik. Hun overtuigingen inzake abortus, euthanasie, homoseksualiteit staan lijnrecht tegenover de mijne.

Inzake de migrantenstandpunten kan ik het VB ten dele volgen als het zegt dat er een streng toezicht moet zijn op migratie en asielbeleid en dat Vlaanderen te vol is om nog veel mensen te ontvangen (temeer ook omdat ons sociale systeem dat niet kan dragen). Inzake de mate waarin vreemdelingen zich aan ons moeten aanpassen, verschil ik dan weer van mening. De taal en een basiskennis over het land zijn onmiskenbaar, maar daarbuiten kan veel voor mij.
Vlaanderen_onafhankelijk is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:44   #18
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Als het onafhankelijk Vlaanderen van het VB een (al dan niet verzwakte) uitvoering van het programma van het VB betekend, pas ik. Hun overtuigingen inzake abortus, euthanasie, homoseksualiteit staan lijnrecht tegenover de mijne.

Inzake de migrantenstandpunten kan ik het VB ten dele volgen als het zegt dat er een streng toezicht moet zijn op migratie en asielbeleid en dat Vlaanderen te vol is om nog veel mensen te ontvangen (temeer ook omdat ons sociale systeem dat niet kan dragen). Inzake de mate waarin vreemdelingen zich aan ons moeten aanpassen, verschil ik dan weer van mening. De taal en een basiskennis over het land zijn onmiskenbaar, maar daarbuiten kan veel voor mij.
Daarbij zou u als nva één van de meest liberale partijen zijn, het vb is dat allerminst
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:45   #19
de flandrien
Banneling
 
 
de flandrien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 88
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Hoe zou een samenwerking tussen N-VA en VB vanuit de oppositie de Vlaamse eisen kunnen doen realiseren?
Een minderheidskabinet van CD&V en NVA, gesteund door het Vlaams Belang. Dan kan je vanuit de Vlaamse regering de geldkraan dichtdraaien, belangenconflicten inroepen, maw het bestuur in dit land onmogelijk maken tot dat Brussel Halle Vilvoorde gesplitst wordt. Ook in Brussel kan CD&V, NVA uit de regering stappen waardoor de PC-partijen geen meerderheid meer hebben in de Nederlandstalige taalgroep. Ook hier kan je dreigen. Dit kan je trouwens ook in Antwerpen doen. De CD&V en NVA hebben genoeg stokken achter de deur, ze moeten ze alleen durven gebruiken en zo het federaal niveau op een niet politiek correcte manier dwingen om BHV te splitsen.

Laatst gewijzigd door de flandrien : 12 mei 2005 om 21:46.
de flandrien is offline  
Oud 12 mei 2005, 21:46   #20
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen_onafhankelijk
Als het onafhankelijk Vlaanderen van het VB een (al dan niet verzwakte) uitvoering van het programma van het VB betekend, pas ik. Hun overtuigingen inzake abortus, euthanasie, homoseksualiteit staan lijnrecht tegenover de mijne.

Inzake de migrantenstandpunten kan ik het VB ten dele volgen als het zegt dat er een streng toezicht moet zijn op migratie en asielbeleid en dat Vlaanderen te vol is om nog veel mensen te ontvangen (temeer ook omdat ons sociale systeem dat niet kan dragen). Inzake de mate waarin vreemdelingen zich aan ons moeten aanpassen, verschil ik dan weer van mening. De taal en een basiskennis over het land zijn onmiskenbaar, maar daarbuiten kan veel voor mij.

Ja of neen,

Hebt U het programma inzake etische thema's van het Vlaams Belang gelezen,
OF haalt u uw mosterd uit de vlaamse media?
__________________
AVV is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be