Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 16 juni 2004, 09:50   #201
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Citaat:
Investeerders en potentiele investeerders gaan echter wel eerst grondig de zaak bekijken alvorens ze gaan investeren in een regio. En daarbij worden naar verschillende factoren gekeken. Een ongastvrije regio mag dan nog tot de meest productieve van de wereld horen. Als die buitenlanders zich hier niet op hun gemak voelen, blijven ze weg.
Een investeerder interesseert zich maar in 1 ding : wat brengt het op. Vandaar trouwens de naam : investeerder. Als een investeerder geld kan verdienen in 't putteke van zwart afrika dan investeert hij. Als een investeerder geld kan verdienen op de Syberische hoog-, midden- of laagvlakte, dan investeert hij. Als een investeerder geld kan verdienen in één of ander door neo-nazi's of skinheads bevolkte regio dan investeert hij. Al de rest is bijzaak.

De reden waarom hij niet in Vlaanderen zou investeren is enkel en alleen de zware kosten (loonlasten) die eraan verbonden zijn, en de macht van de vakbonden.

Persoonlijk ben ik er zelfs van overtuigd dat een heel deel investeerders juist zullen aangesproken worden door een investeringsklimaat waar ze niet gedwongen worden om 'positief te discrimineren'.
U bent duidelijk zelf geen investeerder, en nog duidelijker is dat u de besluitvorming van een investeerder niet begrijpt.
Geef ons anders voorbeelden: hoeveel investeerders zijn geinteresseerd om in Noord-Korea, of om een iets vrijer land te noemen Vietnam te investeren.
Hoeveel investeren er in Siberie? Hoeveel bedrijven investeren in Afrika?

U begrijpt de sociale impact dat een bedrijf heeft in zijn regio niet, en de omgekeerde wisselwerking ook niet.

Daarbij stroken uw opvattingen en die van het Blok totaal niet met die van de belangrijkste en grootste investeerder in Vlaanderen.
BartP is offline  
Oud 16 juni 2004, 10:09   #202
muishond
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: zuid-afrika
Berichten: 311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled
Citaat:
Investeerders en potentiele investeerders gaan echter wel eerst grondig de zaak bekijken alvorens ze gaan investeren in een regio. En daarbij worden naar verschillende factoren gekeken. Een ongastvrije regio mag dan nog tot de meest productieve van de wereld horen. Als die buitenlanders zich hier niet op hun gemak voelen, blijven ze weg.
Een investeerder interesseert zich maar in 1 ding : wat brengt het op. Vandaar trouwens de naam : investeerder. Als een investeerder geld kan verdienen in 't putteke van zwart afrika dan investeert hij. Als een investeerder geld kan verdienen op de Syberische hoog-, midden- of laagvlakte, dan investeert hij. Als een investeerder geld kan verdienen in één of ander door neo-nazi's of skinheads bevolkte regio dan investeert hij. Al de rest is bijzaak.

De reden waarom hij niet in Vlaanderen zou investeren is enkel en alleen de zware kosten (loonlasten) die eraan verbonden zijn, en de macht van de vakbonden.

Persoonlijk ben ik er zelfs van overtuigd dat een heel deel investeerders juist zullen aangesproken worden door een investeringsklimaat waar ze niet gedwongen worden om 'positief te discrimineren'.

Volledig akkoord!

Buitenlandse investeringen gaan tegenwoordig in grote meerderheid naar
China waar van demokratie geen sprake is.

Wat de gastvrijheid betreft van dat land -en ik ben er op een zakenreis
geweest en wij doen daar ook goede zaken - kan ik u verzekeren dat een
zwarte Zuid-Afrikaner daar hoogstens als bezoeker geduld wordt.

Herinnert u zich nog de rellen op de Chinese universiteiten omdat zwarte
studenten het aandurfden om met een Chinees meisje uit te gaan.

Ik las dan in de buitenlandse kranten - waaronder de geliefde NY Times -
dat de Chinezen de zwarten als "duivelskinderen" aanzien.

Van racisme gesproken!

En toch maar investeren!

Inderdaad het enige criterium is: Kan er winst gemaakt worden.
__________________
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij
der oude tyrannie voor immer was voorbij
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.


Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 16 juni 2004, 10:15   #203
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door khaled

Een investeerder interesseert zich maar in 1 ding : wat brengt het op. Vandaar trouwens de naam : investeerder. Als een investeerder geld kan verdienen in 't putteke van zwart afrika dan investeert hij. Als een investeerder geld kan verdienen op de Syberische hoog-, midden- of laagvlakte, dan investeert hij. Als een investeerder geld kan verdienen in één of ander door neo-nazi's of skinheads bevolkte regio dan investeert hij. Al de rest is bijzaak.

De reden waarom hij niet in Vlaanderen zou investeren is enkel en alleen de zware kosten (loonlasten) die eraan verbonden zijn, en de macht van de vakbonden.

Persoonlijk ben ik er zelfs van overtuigd dat een heel deel investeerders juist zullen aangesproken worden door een investeringsklimaat waar ze niet gedwongen worden om 'positief te discrimineren'.

Volledig akkoord!

Buitenlandse investeringen gaan tegenwoordig in grote meerderheid naar
China waar van demokratie geen sprake is.

Wat de gastvrijheid betreft van dat land -en ik ben er op een zakenreis
geweest en wij doen daar ook goede zaken - kan ik u verzekeren dat een
zwarte Zuid-Afrikaner daar hoogstens als bezoeker geduld wordt.

Herinnert u zich nog de rellen op de Chinese universiteiten omdat zwarte
studenten het aandurfden om met een Chinees meisje uit te gaan.

Ik las dan in de buitenlandse kranten - waaronder de geliefde NY Times -
dat de Chinezen de zwarten als "duivelskinderen" aanzien.

Van racisme gesproken!

En toch maar investeren!

Inderdaad het enige criterium is: Kan er winst gemaakt worden.
Hoeveel afrikanen investeren in China?
Met hoeveel zwarte amerikanen hebt u in china gesproken?
Trouwens het gaat hier niet over al dan niet democratieen, maar over de gastvrijheid en het verdraagzaam klimaat in die landen. Ik heb in China nog nooit een racistische opmerking gekregen. In Taiwan is er bv geen racistische partij die onverdraagzaamheid propageert.
Trouwens ik heb 2 cubaanse vrienden die eerst in Vietnam woonden en nu in China werken, en met een chinese getrouwd zijn. Ik hoor die toch niet klagen. Dat de Chinese staat misschien niet de meest openhartige en vriendelijke staat is, akkoord. Maar de Chinese bevolking is er erg verdraagzaam en gastvrij. In Vlaanderen is het precies omgekeerd.
BartP is offline  
Oud 16 juni 2004, 11:30   #204
muishond
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: zuid-afrika
Berichten: 311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond


Volledig akkoord!

Buitenlandse investeringen gaan tegenwoordig in grote meerderheid naar
China waar van demokratie geen sprake is.

Wat de gastvrijheid betreft van dat land -en ik ben er op een zakenreis
geweest en wij doen daar ook goede zaken - kan ik u verzekeren dat een
zwarte Zuid-Afrikaner daar hoogstens als bezoeker geduld wordt.

Herinnert u zich nog de rellen op de Chinese universiteiten omdat zwarte
studenten het aandurfden om met een Chinees meisje uit te gaan.

Ik las dan in de buitenlandse kranten - waaronder de geliefde NY Times -
dat de Chinezen de zwarten als "duivelskinderen" aanzien.

Van racisme gesproken!

En toch maar investeren!

Inderdaad het enige criterium is: Kan er winst gemaakt worden.
Hoeveel afrikanen investeren in China?
Met hoeveel zwarte amerikanen hebt u in china gesproken?
Trouwens het gaat hier niet over al dan niet democratieen, maar over de gastvrijheid en het verdraagzaam klimaat in die landen. Ik heb in China nog nooit een racistische opmerking gekregen. In Taiwan is er bv geen racistische partij die onverdraagzaamheid propageert.
Trouwens ik heb 2 cubaanse vrienden die eerst in Vietnam woonden en nu in China werken, en met een chinese getrouwd zijn. Ik hoor die toch niet klagen. Dat de Chinese staat misschien niet de meest openhartige en vriendelijke staat is, akkoord. Maar de Chinese bevolking is er erg verdraagzaam en gastvrij. In Vlaanderen is het precies omgekeerd.

Ik heb inderdaad geen zwarte Amerikanen ontmoet in China!

Om een tiental zwarte Amerikanen tussen 1.3 miljard Chinezen te gewaren en te ontmoeten is vanzelfsprekend moeilijk.

U zegt dat er in Taiwan geen racistische partij is. Dit is ook zo maar er
zijn wel wrijvingen tussen de oorspronkelijke Taiwanese bevolking en
de Chinezen die er in 1949 met man en macht aangekomen zijn.

Ook in China zijn er wrijvingen tussen de blekere Noordelijken die Mandarijns spreken en de donkerder Cantonezen uit het zuiden, Dat is
mij bij verscheidene gelegenheden bevestigd.

U spreekt niet van het niet-bestaan van een racistische partij in China.

Daar ook is er geen racistische partij want er is maar een partij, de
Kommunistische. En de investeerders houden van China omdat het
gemiddelde loon in hun fabrieken 60 Amerikaanse dollar is per maand,

Van een arbeidersparadijs gesproken!

Toen ik met een groep Chinezen op een zakendiner vroeg ik hoeveel betaald verlof er aan de werknemers per jaar werd toegestaan. Ik werd gevraagd om mijn vraag te herhalen en te verduidelijken. Er was slecht 1 persoon die goed (????) Engels sprak en het daarna voor de hele groep vertaalde.

Er is daar 10 minuten lang een schaterlach opgegaan. Ze konden doodgewoon niet verstaan dat mensen betaald zouden woren terwijl ze
niet werkten

Toen ik verklaarde dat in Zuid-Afrika betaald verlof reeds van voor WO2
wettelijk ingesteld was konden ze alleen hun kop maar schudden en verder lachen.

Wat investeren betreft door Afrikanen.

Ik noem er enkelen op : ISCOR, SOUTH AFRICAN BREWERIES , KUMBA.
SASOL, ANGLO AMERICAN, DIDATA enz enz enz
__________________
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij
der oude tyrannie voor immer was voorbij
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.


Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 16 juni 2004, 12:23   #205
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP

Hoeveel afrikanen investeren in China?
Met hoeveel zwarte amerikanen hebt u in china gesproken?
Trouwens het gaat hier niet over al dan niet democratieen, maar over de gastvrijheid en het verdraagzaam klimaat in die landen. Ik heb in China nog nooit een racistische opmerking gekregen. In Taiwan is er bv geen racistische partij die onverdraagzaamheid propageert.
Trouwens ik heb 2 cubaanse vrienden die eerst in Vietnam woonden en nu in China werken, en met een chinese getrouwd zijn. Ik hoor die toch niet klagen. Dat de Chinese staat misschien niet de meest openhartige en vriendelijke staat is, akkoord. Maar de Chinese bevolking is er erg verdraagzaam en gastvrij. In Vlaanderen is het precies omgekeerd.

Ik heb inderdaad geen zwarte Amerikanen ontmoet in China!

Om een tiental zwarte Amerikanen tussen 1.3 miljard Chinezen te gewaren en te ontmoeten is vanzelfsprekend moeilijk.

U zegt dat er in Taiwan geen racistische partij is. Dit is ook zo maar er
zijn wel wrijvingen tussen de oorspronkelijke Taiwanese bevolking en
de Chinezen die er in 1949 met man en macht aangekomen zijn.

--- Dit is een clash tussen 2 machten, niet tussen 2 culturen beste.

Ook in China zijn er wrijvingen tussen de blekere Noordelijken die Mandarijns spreken en de donkerder Cantonezen uit het zuiden, Dat is
mij bij verscheidene gelegenheden bevestigd.
--- ja net zoals de limburgers mopjes over de westvlamingen maken ja.

U spreekt niet van het niet-bestaan van een racistische partij in China.
--- correctie ik sprak over het niet bestaan van zulk een partij in Taiwan,
gelieve me geen woorden in de mond te leggen die ik niet heb gezegd.

Daar ook is er geen racistische partij want er is maar een partij, de
Kommunistische. En de investeerders houden van China omdat het
gemiddelde loon in hun fabrieken 60 Amerikaanse dollar is per maand,
--- mis, de investeerders houden van China omdat china de grootste potentiele markt ter wereld heeft en een tolerant genoeg klimaat geeft.

Van een arbeidersparadijs gesproken!

Toen ik met een groep Chinezen op een zakendiner vroeg ik hoeveel betaald verlof er aan de werknemers per jaar werd toegestaan. Ik werd gevraagd om mijn vraag te herhalen en te verduidelijken. Er was slecht 1 persoon die goed (????) Engels sprak en het daarna voor de hele groep vertaalde.

Er is daar 10 minuten lang een schaterlach opgegaan. Ze konden doodgewoon niet verstaan dat mensen betaald zouden woren terwijl ze
niet werkten

Toen ik verklaarde dat in Zuid-Afrika betaald verlof reeds van voor WO2
wettelijk ingesteld was konden ze alleen hun kop maar schudden en verder lachen.

Wat investeren betreft door Afrikanen.

Ik noem er enkelen op : ISCOR, SOUTH AFRICAN BREWERIES , KUMBA.
SASOL, ANGLO AMERICAN, DIDATA enz enz enz
Ik lees dat men met u is gaan eten, dat men u gastvrij heeft behandeld.
U bent daar eens op zakenreis geweest weliswaar, maar kom u heeft het toch eens een keertje gezien. Als u daar effectief gaat wonen, zult u merken dat die mensen evenzeer gastvij zijn, en dat ze mijn cultuur respecteren.

Uw argumenten duiden dus duidelijk aan dat al is het politiek klimaat niet gezond, en al is de socio economische situatie niet ideaal. Zolang er een gastvrij en open klimaat heerst, dat men gaat investeren.
BartP is offline  
Oud 16 juni 2004, 12:39   #206
muishond
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: zuid-afrika
Berichten: 311
Standaard

Ik zou er ook nog Tibet kunnen bijhalen. En de onderdrukking van bepaalde volksgroepen die nu tot minderheden in hun eigen land
geworden zijn door massale beplande immigratie van Chinezen.

Te veel om op te noemen.

Vraag de Tibetanen eens of de Chinezen gastvrij zijn.
__________________
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij
der oude tyrannie voor immer was voorbij
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.


Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 16 juni 2004, 14:42   #207
Stijn Ram
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond


Ik heb inderdaad geen zwarte Amerikanen ontmoet in China!

Om een tiental zwarte Amerikanen tussen 1.3 miljard Chinezen te gewaren en te ontmoeten is vanzelfsprekend moeilijk.

U zegt dat er in Taiwan geen racistische partij is. Dit is ook zo maar er
zijn wel wrijvingen tussen de oorspronkelijke Taiwanese bevolking en
de Chinezen die er in 1949 met man en macht aangekomen zijn.

--- Dit is een clash tussen 2 machten, niet tussen 2 culturen beste.

Ook in China zijn er wrijvingen tussen de blekere Noordelijken die Mandarijns spreken en de donkerder Cantonezen uit het zuiden, Dat is
mij bij verscheidene gelegenheden bevestigd.
--- ja net zoals de limburgers mopjes over de westvlamingen maken ja.

U spreekt niet van het niet-bestaan van een racistische partij in China.
--- correctie ik sprak over het niet bestaan van zulk een partij in Taiwan,
gelieve me geen woorden in de mond te leggen die ik niet heb gezegd.

Daar ook is er geen racistische partij want er is maar een partij, de
Kommunistische. En de investeerders houden van China omdat het
gemiddelde loon in hun fabrieken 60 Amerikaanse dollar is per maand,
--- mis, de investeerders houden van China omdat china de grootste potentiele markt ter wereld heeft en een tolerant genoeg klimaat geeft.

Van een arbeidersparadijs gesproken!

Toen ik met een groep Chinezen op een zakendiner vroeg ik hoeveel betaald verlof er aan de werknemers per jaar werd toegestaan. Ik werd gevraagd om mijn vraag te herhalen en te verduidelijken. Er was slecht 1 persoon die goed (????) Engels sprak en het daarna voor de hele groep vertaalde.

Er is daar 10 minuten lang een schaterlach opgegaan. Ze konden doodgewoon niet verstaan dat mensen betaald zouden woren terwijl ze
niet werkten

Toen ik verklaarde dat in Zuid-Afrika betaald verlof reeds van voor WO2
wettelijk ingesteld was konden ze alleen hun kop maar schudden en verder lachen.

Wat investeren betreft door Afrikanen.

Ik noem er enkelen op : ISCOR, SOUTH AFRICAN BREWERIES , KUMBA.
SASOL, ANGLO AMERICAN, DIDATA enz enz enz
Ik lees dat men met u is gaan eten, dat men u gastvrij heeft behandeld.
U bent daar eens op zakenreis geweest weliswaar, maar kom u heeft het toch eens een keertje gezien. Als u daar effectief gaat wonen, zult u merken dat die mensen evenzeer gastvij zijn, en dat ze mijn cultuur respecteren.

Uw argumenten duiden dus duidelijk aan dat al is het politiek klimaat niet gezond, en al is de socio economische situatie niet ideaal. Zolang er een gastvrij en open klimaat heerst, dat men gaat investeren.
Wie is er nu dom?
De buitenlandse bedrijven willen hier niet investeren omdat het hier vol zit met bruine luiaards die niet willen werken en met linkse loeders die ze beschermen en via vakbonden en politici een linkse samenzwering hebben lopen om Vlaanderen een multiKUL samenleving op te dringen en zo Vlaanderen naar de afgrond brengt.
Investeringsbedrijven hebben geen zin om miljoenen profiteurs hier in Vlaanderen te voederen en in BMW's langs pittabars te zien cruisen.
__________________
Een Vlaamse soeveREINE staat NU!!!
Stijn Ram is offline  
Oud 16 juni 2004, 16:34   #208
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik raad iedereen aan om de komende dagen eens een buitenlandse krant te kopen: The Guardian, Le Monde,...

Vlaanderen zal weer -en blijkbaar terecht- afgeschilderd worden als een bende racistische kwezels.

[size=6]1.000.000 Vlamingen hebben gestemd op een partij die veroordeeld is voor RACISME.[/size]

Blijkbaar vinden dus 1.000.000 mensen dat racisme 'moet kunnen'.

En kom nu niet af met die ZEVER van "vrije meningsuiting'. Die rechter heeft niet de vrije meningsuiting beknot, maar het aanzetten tot haat (het stigmatiseren van bepaalde bevolkingsgroepen) veroordeeld.


De komende dagen zal Vlaanderen dus weer afgeschilderd worden als onverdraagzame regio, en dit zal niet bepaald een positieve invloed hebben op buitenlandse investeerders. En zoals prof. Vermeersch al zei: "we zouden ons moeten schamen Vlaming te zijn!"
Ge vergeet blijkbaar ook het artikelken in the Times over het bewuste arrest, trouwens, ik denk dat de amerikanen er wel van zullen smullen dat we de paarse kwezels voor hun anti amerikaans beleid hebben afgestraft, ...
Herr Flick is offline  
Oud 16 juni 2004, 16:56   #209
Chelsea
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 13
Standaard

Stijn dam wrote:

"Investeringsbedrijven hebben geen zin om miljoenen profiteurs hier in Vlaanderen te voederen en in BMW's langs pittabars te zien cruisen. "


Komt de zwart-wit mening weer boven ja???
Jullie zijn eigenlijk dubbelzinnige kerels!

Jullie zeggen steeds dat alle vreendelingen luiaards zijn en hier maar op het ocmw rusten .....

En 5 min later zou je dan zeggen dat alle vreemdelingen ons werk afpakken!

U hebt waarschijnlijk geen logica getudeerd!!


Nog iets: Men is dan verwonderd dat het blok wordt veroordeeld voor een racistische partij terwijl ze ss'ers in hun rangen hebben.

Dan vinden ze er niets beter op om te zeggen dat de vrije meningsuiting in het gedrang komt!

Frank Vanhecke wilde publiekelijke verontschuldigingen van Yves leterme omdat die het blok een racistische partij waar haat heerst had genoemt,

dat is toch vrije meningsuiting van Leterme, waar het blok zo achterstaat????


En misschien kunnen we nog vlaanderen onafhankelijk maken, we kunnen dan bij andorra en Liechtenstein gaan zitten!

De gemiddelde blok kiezer is toch een breeddenkende mens he!

hahahahahahahaha
Chelsea is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:10   #210
Josjie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Locatie: Gent - Vlaanderen
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar Josjie
Standaard

misschien dat nu we hier als extreem rechts en conservatief bekend staan dat we meer amerikaanse investeerders krijgen? Die zijn hetzelfde, maar daar hoorde toch niet zo over klagen...

Bush en't Vlaams Blok zouden goed overeenkomen volgens mij... Dus misschien zorgt dit voor een heropleving van economie... Alle pistes openlaten é...
__________________
- Ad mala parrata haec sunt atra theatra parata -
Josjie is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:15   #211
AyneRand
Minister-President
 
Geregistreerd: 27 mei 2003
Locatie: Brussels
Berichten: 4.978
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
IK heb dus dit gespreksforum helemaal verkeerd verstaan!

We werden gevraagd om de buitenlandse pers te lezen waarin de Vlamingen verdoemd zouden worden, door het slijk gesleurd en als
gevolg van die kommentaar zouden de investeerders uit Vlaanderen
wegblijven indien niet zich terugtrekken. Er werden zelfs namen genoemd die ik niet bevestigd kon krijgen.

Daarover gaat deze hele discussie.

Ik heb ook vandaag ook de Europese pers doorgekeken en ook de geliefde en gezaghebbende New York Times. Maar eens te meer noppes!

Hebben de doemprofeten zich vergist?

Als deze verkiezingen met zich meebrengen dat er minder aan de Waalse
eisen wordt toegegeven (ik hoop zelfs op geen enkele toegeving maar dat is een droom!) dan kunnen wij ook met de steun van het VB de loonkosten in Vlaanderen verminderen , een beter investeringsklimaat
teweegbrengen en de welvaart van elke Vlaming bevorderen.

En de middelen daartoe moeten komen uit een drastische afschaling van de transferten naar Wallonie.

Daarom is 24% niet genoeg en moet het de volgende keer minimum 30%
worden. Wij zijn op de goede weg. De Vlamingen worden volwassen.













Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann

België wie heeft het over België? De verkiezinguitslag van het Vlaams Blok is een VLAAMSE uitslag. Daar interesseert geen kat zich aan.
De europese en de amerikaanse pers vindt het resultaat van de vlaamse verkiezingen zo onbenullig dat ze er niet eens een woord over schrijven.
AyneRand is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:35   #212
jOOSt
Minister-President
 
jOOSt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 mei 2004
Berichten: 5.047
Standaard

Zijn er nu echt mensen die denken dat het imago van Vlaanderen in het buitenland besmeurd is? Laat mij niet lachen, bijna niemand kent daar Vlaanderen. Ja, misschien hebben ze wel eens gehoord van de Vlaamse Primitieven, maar voor de rest...
En na Jorg Haiders, Jean Marie Le Pens, Pim Fortuyns en weet ik wat, is dit helemaal deja vu.
jOOSt is offline  
Oud 16 juni 2004, 18:38   #213
Yann
Eur. Commissievoorzitter
 
Yann's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2003
Berichten: 8.563
Standaard

Het zou me verwonderen moesten ze in Amerika België weten liggen op de wereldkaart. (buiten Bush en Powel dan) Maar van België hebben ze tenminste al van gehoord.
__________________
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.'
Yann is offline  
Oud 16 juni 2004, 19:43   #214
muishond
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: zuid-afrika
Berichten: 311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muishond
IK heb dus dit gespreksforum helemaal verkeerd verstaan!

We werden gevraagd om de buitenlandse pers te lezen waarin de Vlamingen verdoemd zouden worden, door het slijk gesleurd en als
gevolg van die kommentaar zouden de investeerders uit Vlaanderen
wegblijven indien niet zich terugtrekken. Er werden zelfs namen genoemd die ik niet bevestigd kon krijgen.

Daarover gaat deze hele discussie.

Ik heb ook vandaag ook de Europese pers doorgekeken en ook de geliefde en gezaghebbende New York Times. Maar eens te meer noppes!

Hebben de doemprofeten zich vergist?

Als deze verkiezingen met zich meebrengen dat er minder aan de Waalse
eisen wordt toegegeven (ik hoop zelfs op geen enkele toegeving maar dat is een droom!) dan kunnen wij ook met de steun van het VB de loonkosten in Vlaanderen verminderen , een beter investeringsklimaat
teweegbrengen en de welvaart van elke Vlaming bevorderen.

En de middelen daartoe moeten komen uit een drastische afschaling van de transferten naar Wallonie.

Daarom is 24% niet genoeg en moet het de volgende keer minimum 30%
worden. Wij zijn op de goede weg. De Vlamingen worden volwassen.












De europese en de amerikaanse pers vindt het resultaat van de vlaamse verkiezingen zo onbenullig dat ze er niet eens een woord over schrijven.

Dat is natuurlijk zo maar ik wou toch eventjes uitwijzen hoe de linksen
paniek proberen te zaaien door onwaarheden uit te kramen.

En het is niet de eerste keer dat dit gebeurt.

Dixit Andre Leysen, persbaron en oude vendeljongen (was het niet in de Hitlerjugend?): Ik verlaat Antwerpen als het VB aan de macht komt.

Hoe belachelijk kan men zijn?
__________________
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij
der oude tyrannie voor immer was voorbij
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.


Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 16 juni 2004, 20:38   #215
Sinistra
Banneling
 
 
Sinistra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Locatie: Nederland
Berichten: 3.487
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik raad iedereen aan om de komende dagen eens een buitenlandse krant te kopen: The Guardian, Le Monde,...

Vlaanderen zal weer -en blijkbaar terecht- afgeschilderd worden als een bende racistische kwezels.

[size=6]1.000.000 Vlamingen hebben gestemd op een partij die veroordeeld is voor RACISME.[/size]

Blijkbaar vinden dus 1.000.000 mensen dat racisme 'moet kunnen'.

En kom nu niet af met die ZEVER van "vrije meningsuiting'. Die rechter heeft niet de vrije meningsuiting beknot, maar het aanzetten tot haat (het stigmatiseren van bepaalde bevolkingsgroepen) veroordeeld.


De komende dagen zal Vlaanderen dus weer afgeschilderd worden als onverdraagzame regio, en dit zal niet bepaald een positieve invloed hebben op buitenlandse investeerders. En zoals prof. Vermeersch al zei: "we zouden ons moeten schamen Vlaming te zijn!"
Het gebrek aan een degelijke conservatieve partij in het Vlaamse landschap zal er altijd toe mensen aansturen om op het Vlaams Blok te stemmen. Ook de manier waarop deze al dan niet racistische partij door het establishement werd aangepakt (racismeproces, campagne "minder haat, méér oplossingen...) is voor vélé burgers reden genoeg om deze partij een stem te geven. De Roden willen maar niet begrijpen dat de "underdog"positie van het VB méér en méér op de sympathie van de Vlamingen kan rekenen...
Sinistra is offline  
Oud 16 juni 2004, 21:08   #216
Fab
Partijlid
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 243
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Vlamingen zijn dus geen Belgen?
Of ben je blij dat ze in Wallonië PS stemmen? Ben je nu voor de PS geworden?

Ooh, Vlamingen zijn zeker Belgen... alleen kleeft er wat minder smet aan die naam.
Walgelijk!
België bestaat niet eens, een 'samenraapsel', Belg staat op je pas, als Vlaming wordt je geboren.
Fab is offline  
Oud 16 juni 2004, 21:13   #217
Fab
Partijlid
 
Geregistreerd: 21 april 2004
Berichten: 243
Stuur een bericht via Instant Messenger naar Fab
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Inderdaad. Ik ben meer dan ooit Belg. Ik walg van dit resultaat. Walgelijk.
met 0.28% zou ik ook walgen.
rofl

Wel toen ik maandagmorgen buiten kwam was ik wel fier om Vlaming te zijn, heb zeer bewust voor het VB gekozen, heb gestudeerd, ben niet marginaal, krijg geen klop van mijn echtgenoot, mijn echtgenoot niet van mij, gebruik geen drugs, heb nog nooit een vlieg kwaad gedaan en toch heb ik VB gestemd, enkel en alleen omwille van mijn Vlaams-zijn en omwille van de splitsing BHV (al een geluk dat ik niet voor Bourgeois koos, want van zijn breekpunt blijft al lang niets meer over; ik had trouwens mijn lesje al geleerd met Bertje den bleiter)
Fab is offline  
Oud 17 juni 2004, 09:14   #218
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het zou me verwonderen moesten ze in Amerika België weten liggen op de wereldkaart. (buiten Bush en Powel dan) Maar van België hebben ze tenminste al van gehoord.
En niks dan positieve dingen. Vraag dat ook maar aan Bush en Powel. 8)
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 17 juni 2004, 09:18   #219
Stijn Ram
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Berichten: 45
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het zou me verwonderen moesten ze in Amerika België weten liggen op de wereldkaart. (buiten Bush en Powel dan) Maar van België hebben ze tenminste al van gehoord.
En niks dan positieve dingen. Vraag dat ook maar aan Bush en Powel. 8)
In Amerika kennen ze allemaal Belgie van 1 iets. THE BELGIAN CONGO
De Belgische atrociteiten aldaar zijn hen wel bekend.

En van Dutroux hebben ze ook wel eens gehoord.
En ze weten ook dat Belgie de oorlog in Irak samen met Frankrijk en Duitsland niet steunden. Maar dan moeten ze wel een goed geheugen hebben want Belgie werd in die context bijna nooit vernoemd wegens onbenullig.
__________________
Een Vlaamse soeveREINE staat NU!!!
Stijn Ram is offline  
Oud 17 juni 2004, 09:18   #220
Chelsea
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Berichten: 13
Standaard

Proficiat Fab,

We kunnen mss vlaanderen onafhankelijk maken, dan kunnen we bij andorra en liechtenstein gaan zitten!

We kunnen dan nog eens alle provincies gaan opsplitsen, want zie dat er een euro meer gaat naar antwerpen ipv oost vlaanderen!!

Wat een zielige denkwijze!
Chelsea is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:32.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be