Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 17 juni 2004, 12:24   #221
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het zou me verwonderen moesten ze in Amerika België weten liggen op de wereldkaart. (buiten Bush en Powel dan) Maar van België hebben ze tenminste al van gehoord.
Blijkbaar hebben ze idd zowel in Amerika als in Europa door waar België ligt...
[size=6]en waarom.[/size]

En het ziet er niet goed uit voor de belgicisten.

Citaat:
Europese steun voor Verhofstadt op dieptepunt


12:11:05


bart dewaele
MEISE - De kans dat premier Verhofstadt Romano Prodi opvolgt als commissievoorzitter lijkt vandaag kleiner dan ooit. In vergelijking met gisteren is de stemming tegen de Belgische kandidaat beduidend verhard. De Duitse fractieleider van de christen-democratische EVP, Hans Gert Poettering gaat alles doen om de benoeming van Verhofstadt tegen te houden.

Poettering voegde eraan toe dat de aanduiding van de Belgische premier ,,[size=6]een verkrachting van de volkswil'' is[/size]. ,,Nooit zal ik Verhofstadt als Commissievoorzitter aanvaarden'', zei hij.

De meerderheid van de christen-democratische EVP kant zich tegen Verhofstadt, alleen de Luxemburgse premier Jean-Claude Juncker blijft Verhofstadts kandidatuur expliciet steunen.

Verhofstadt heeft ook onvoldoende steun binnen de Europese Raad. Hij haalt de vereiste 88 (op 124) stemmen niet, net omdat veel leden van de EVP van plan zijn om zich te onthouden. De kans wordt dan ook klein dat Verhofstadt vanavond het voorzitterschap in de wacht sleept.

Maar ook de tegenstanders zitten nog niet op rozen. De Britse premier Blair haalt immers evenmin de 33 stemmen die nodig zijn om de beslissing te blokkeren, blijkt nu.

De leiding van de (EVP) heeft vanochtend in de Nationale Plantentuin van Meise opnieuw vergaderd over de voorstelling van een nieuwe tegenkandidaat. De partijvoorzitters proberen nu een eigen kandidaat Commissievoorzitter naar voor te schuiven. De Oostenrijkse kanselier Schüssel, de Portugese premier José Manuel Barroso en de Franse minister van Buitenlandse Zaken Michel Barnier, voormalig commissaris voor Institutionele Hervormingen worden het vaakst genoemd.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 17 juni 2004, 13:42   #222
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Franstalige Belgische dagladen, of DM en DS schrijven dat het verschrikkelijke VB, regelrechte fascisten, de grootste Belgische partij geworden is. Buitenlandse journalisten lezen dat en schrijven dat dus ook. En dan zeggen de politiek correcte Belgen: zie je wel, de buitenlandse pers zegt het ook.

Ik was veel in het buitenland en kom aldus met veel mensen in kontakt. Ik weet dat zeer veel Europeanen stilletjes (ze moeten ook oppassen wat ze zeggen) jaloers zijn dat wij een succesvolle degelijke partij hebben die de problemen die iedereen maar al te goed kent op de agenda zet.
luc broes is offline  
Oud 17 juni 2004, 13:59   #223
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het zou me verwonderen moesten ze in Amerika België weten liggen op de wereldkaart. (buiten Bush en Powel dan) Maar van België hebben ze tenminste al van gehoord.
Juist! Voor zowat de ganse wereld is de naam "belgië" gelijk aan de naam "Dutroux".
Guderian is offline  
Oud 19 juni 2004, 07:58   #224
muishond
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Locatie: zuid-afrika
Berichten: 311
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het zou me verwonderen moesten ze in Amerika België weten liggen op de wereldkaart. (buiten Bush en Powel dan) Maar van België hebben ze tenminste al van gehoord.
Juist! Voor zowat de ganse wereld is de naam "belgië" gelijk aan de naam "Dutroux".

Juist en Dutroux is een Waal.

Is er geen boek verschenen die ook het Hof betrokken heeft bij deze kwalijke zaak? Ik dacht van wel!

Ik heb nu een week lang de buitenlandse gezaghebbende kranten ingekeken en geen enkele besmeuring van Vlaanderen ontdekt.

De linkse doemprofeten en leugenaars hebben eens te meer bewezen door deze campagne tegen het VB dat ze elke mogelijke leugen zullen inspannen tegen het Vlaams Blok.

Zoals bv de nazistische of fascistische verbinding met het Vlaams Blok.

Dit wordt steeds maar herhaald maar bewijzen komen er niet.

Hun haring braadt echter niet meer. Daarvan zijn er nu 1 miljoen bewijzen!
__________________
Gij dacht, o lijdzaam volk, dat 't gruwelijk getij
der oude tyrannie voor immer was voorbij
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.


Willem Elsschot (In Bormsgedicht)
muishond is offline  
Oud 19 juni 2004, 08:20   #225
Dilbert
Parlementsvoorzitter
 
Dilbert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 2.206
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik raad iedereen aan om de komende dagen eens een buitenlandse krant te kopen: The Guardian, Le Monde,...

Vlaanderen zal weer -en blijkbaar terecht- afgeschilderd worden als een bende racistische kwezels.
....
De komende dagen zal Vlaanderen dus weer afgeschilderd worden als onverdraagzame regio, en dit zal niet bepaald een positieve invloed hebben op buitenlandse investeerders. En zoals prof. Vermeersch al zei: "we zouden ons moeten schamen Vlaming te zijn!"
Hewel, ik heb een hele week rondgereisd in het buitenland. Niets van gemerkt van dat negatief afschilderen van Vlaanderen. Integendeel, sommigen vinden het positief dat het zwakke en ultra-linkse beleid wordt afgestraft en dat er een "verrechtsing" is. Goed voor het investeringsklimaat. 8)
__________________
Rechtsstaat, geen machtsstaat.
Democratie, geen particratie.
Dilbert is offline  
Oud 19 juni 2004, 09:09   #226
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Verhofstadt verklaarde zopas dat hij niet meer beschikbaar is voor Europa. Dat is zijn positieve manier om te zeggen dat ze hem niet willen.
Hij zal zich voortaan volledig toeleggen op het bestuur van het land.
Dat wil dus ook zeggen dat hij dit dus tot nutoe NIET deed, en meer bezig was met zijn eigen carrière.
luc broes is offline  
Oud 19 juni 2004, 10:01   #227
Ellen20
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Beste Darwin,

ik vrees dat u de intellectuele bagage en capaciteiten mist om op een constructieve manier te discussieren over uw xenofobe racistische en overdraagzame partij.

Durft u nu zelfs te beweren dat het Blok een ontwikkelingsamenwerkings beleid op het programma heeft staan?

Man toch, denk toch, of probeer toch, EEN keertje na.
Of Darwin "de intellectuele bagage" mis om op een constructieve manier te discussieren? Niemand heeft het recht iemand te verbieden zich uit te spreken over zijn politieke standpunten, democratie...?

Wat ik wel durf te zeggen is dat U wat meer respect voor anderen mag opbrengen, U heeft enorm veel lef, maar dit komt op een niet zo'n bewonderenswaardige manier tot uiting.
Ellen20 is offline  
Oud 19 juni 2004, 10:02   #228
Ellen20
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door athena
Mijn broer woont en werkt in de VS, die durft allang niet meer zeggen dat hij uit België komt. Na de capriolen van André Flahaut ivm het Amerikaans leger en de hele heisa omtrend de genocidewet.
Dan heeft hij verkeerde vrienden , ik en nog anderen hebben daar geen problemen mee, er is geen mens die daar van wakker ligt. Dus lig nu niet interessant te doen. En bedrijven zullen zeker Vlaanderen niet overslaan voor zo'n prullen. Wat een zever, als je je wilt argumenteren tegen VB, doe het dan fatsoenlijk en opbouwend.
Er zijn me nog net enkele Amerikaanse vrienden komen bezoeken, en ze vonden Vlaanderen allemaal prachtig! Ikzelf ga deze zomer hen eens bezoeken, als fiere Vlaming. (Ze hebben trouwens allemaal Vlaamse -leeuwenvlaggen gekocht, en zelf stemmen ze allemaal op de "green party")

Nee, de politiek geïnteresseerde (minderheid) Amerikanen kennen ons vooral door de Paarse blunders, ik vond het zalig dat Guy in NY rondliep met 6 bodyguards, en dan nog herkende niemand hem, haha! Louis Michel kent men dan weer wél overal, en dan weeral in negatieve zin.

De Amerikaanse bedrijven kijken naar de centrale ligging van België voor export (havens), de infrastructuur (waaronder ik de werklustige manschappen reken) die aanwezig is, de nabijheid van de EU-beslissingscentra en de wetgeving die het makkelijk maakt voor buitenlandse bedrijven om zich in België te vestigen.
Ellen20 is offline  
Oud 19 juni 2004, 10:03   #229
Ellen20
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Beste Vlaams Blokkers

Beseffen jullie dan niet dat jullie gedoemd zijn voor eeuwig een minderheid te zijn?
Beseffen jullie dan niet dat in een democratie de meerderheid regeert?

Veel geluk ermee, het zal jullie ver brengen.
Als de meerderheid regeert, dan zou 25% daar toch deel mogen van uitmaken. Het Blok is toch de grootste partij, of heb ik me verkeerd laten informeren door een niet zo neutrale linkse media?
Ellen20 is offline  
Oud 19 juni 2004, 10:09   #230
Ellen20
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina

Dat is wat u afleidt uit de verkiezingsuitslag, maar dit strookt zeker niet met de realiteit. Kent u VlaamsBlokkers, zijn dat allemaal racisten, onverdraagzamen waar amper mee samen geleefd kan worden?

En bovendien is het wel heel erg onwaarschijnlijk dat er op 10 jaar tijd plots 1miljoen onverdraagzame racisten zijn gecreerd, racisten die vroeger braaf op de traditionele partijen stemden. Als u echt wil geloven dat het hier vol loopt met onverdraagzamen dan doet u dat maar het is een geweldig simplistische opvatting.
Als u een racistische intolerante partij steunt, dan betekent dit dat u met alle standpunten akkoord gaat. Dus per definitie zijn die mensen racistisch en overdraagzaam.
Uw struisvogelinstinct is aandoenlijk, maar daarin precies schuilt het gevaar van het blok. Domme mensen die uit protest stemmen voor een partij en haar standpunten gaan steunen zonder:
1. goed te weten waar die partij voor staat
2. veel na te denken
3. te weten dat door die partij te steunen ze racisme, haat en onverdraagzaamheid steunen

Dus kom niet vertellen dat u geen racist bent, als u voor een racistische partij kunt stemmen kunt u zich ook in haar standpunten terugvinden.
Kunt u dat niet, dan bent u nog dommer dan ik dacht.
Dan doet u dingen zonder dat u weet waarom u ze doet en laat u zich gebruiken.
"Domme mensen die uit protest stemmen", en dat is geen discriminatie? Dat moet toch wel één van de meest onterechte opmerkingen zijn die ik hier al gelezen heb, tenzij er methodologisch onderzoek uitgevoerd is en er een causaal verband was tussen op het Blok stemmen en dom zijn, dan bied ik U uiteraard mijn verontschuldigingen aan - uit respect voor U intellectuele meerwaarde.

Mijn reactie zal heel kort zijn: mijn hele familie heeft een universitair diploma (ik ben er voor aan het blokken - dan nog studente PSW), en wij zijn overtuigde Blok-stemmers. Ik vind dit een schande dat U zoiets nog maar DURFT te vermelden, en ik vind het erg dat ik me moet verlagen tot replies van deze soort, om U duidelijk te maken dat zo'n opmerkingen niet kunnen.

En nee, ik ben geen racist, er zijn zelfs 3 ingeburgerde vreemdelingen in mijn nabije familie, heerlijke mensen trouwens!

"I rest my case" - sorry, de schade is al te groot. Ja, ik voel me inderdaad aangesproken en niet omdat ik een zogenaamde "racist" zou zijn, wel omdat je alle Blok-stemmers over dezelfde kam scheert (ik haat die stereotiepen, waar ze extreme partijen meestal van beschuldigen).
Ellen20 is offline  
Oud 19 juni 2004, 11:13   #231
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

ja, we hebben er weer eentje

1. als u zich wil manifesteren als zijnde niet behorende tot de stereotiep opgevoerde blokstemmer in een of ander luguber café die praat verkoopt zoals "ze moeten allemaal BUITEN " ,dan is dat natuurlijk uw goed recht.
aLs u daarvoor een universitaire opleiding als referentie gebruikt , is dat eveneens uw goed recht. Echter een universitair diploma is ABSOLUUT geen referentie voor intelligentie . Vandermeersch kan je bezwaarlijk "intelligent" noemen. als u bovendien uw familiaal kader gebruikt om het beeld te versterken en dan nog pol& soc als referentie gebruikt (het minst gewaardeerde diploma) wordt het eerder grappig en ja, pathetisch..... tip : als ge ECHT wilt uitpakken met uw intelligentie kom dan af met fysica, burgerlijk ingenieur en in mindere mate de economische richtingen... niet dat ik iets heb tegen pol& soccers hoor,kunnen idd intelligente mensen inzitten, maar dat als referentie gebruiken

2. zelfs als u buitengewoon intelligent zou zijn en die richting gekozen zou hebben uit interesse (IQ boven de 150, een vrij normaal IQ van rond de 110-130 volstaat ruimschoots om de meeste richtingen aan te kunnen, de rest is gewoon hard werken) IS DAT ABSOLUUT GEEN GARANTIE op een acceptabel moreel gedrag , levensvisie en houding naar anderen in de samenleving.
als studente PS zal u wel weten dat Heidegger een zeer voornaam en invloedrijk filosoof was. u zal ongetwijfeld als buitengewoon intelligent persoon die uit een universitaire familie komt en zelf de buitengewoon intellectueel uitdagende PS richting studeert op de hoogte zijn van zijn andere aktiviteiten....

3. u bent geen racist ? EEN WELGEMEENDE PROFICIAT , er zijn ZELFS 3 ingeburgerde vreemdelingen in uw familie ??? WelWel, indrukwekkend . Zijn ze niet blank ? behoren ze tot de geviseerde groep van noord-afrikanen/magrebijnen ? TUURLIJK !
Als dat zo is, mag ik u feliciteren ! u bent zelf geen racist, maar u steunt wel een organisatie die racisme als één van haar fundamenten heeft en daarvoor eveneens veroordeeld is.
zoiets als : ik verkracht zelf niemand , want dat is verwerpelijk ! terecht
maar ik steun wel een organisatie met mensen waarvan bewezen is dat ze anderen verkrachten. ik doe dat echter omdat die organisatie ook wel goede punten heeft waar ik me wel in kan vinden. en dat verkrachten? ja, dat is dan maar zo he.. ik doe het toch ZELF NIET ? dus ik ben wel onbesproken(hypocriet), ik ga dat zelfs nog eens extra kracht bijzetten hoe onbesproken verdraagzaam en intelligent ik wel ben door dit te valideren met mijn buitengewoon indrukwekkend PS diploma en mijn referentie omgeving.

the case ?
nee, uw "case" dan : u vind uzelf geen racist , u steunt ze alleen maar... en als buitengewoon intelligent pol& soccer bent u zich daar natuurlijk des te beter van bewust
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 19 juni 2004, 12:50   #232
Ellen20
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 juni 2004
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
ja, we hebben er weer eentje

1. als u zich wil manifesteren als zijnde niet behorende tot de stereotiep opgevoerde blokstemmer in een of ander luguber café die praat verkoopt zoals "ze moeten allemaal BUITEN " ,dan is dat natuurlijk uw goed recht.
aLs u daarvoor een universitaire opleiding als referentie gebruikt , is dat eveneens uw goed recht. Echter een universitair diploma is ABSOLUUT geen referentie voor intelligentie . Vandermeersch kan je bezwaarlijk "intelligent" noemen. als u bovendien uw familiaal kader gebruikt om het beeld te versterken en dan nog pol& soc als referentie gebruikt (het minst gewaardeerde diploma) wordt het eerder grappig en ja, pathetisch..... tip : als ge ECHT wilt uitpakken met uw intelligentie kom dan af met fysica, burgerlijk ingenieur en in mindere mate de economische richtingen... niet dat ik iets heb tegen pol& soccers hoor,kunnen idd intelligente mensen inzitten, maar dat als referentie gebruiken

2. zelfs als u buitengewoon intelligent zou zijn en die richting gekozen zou hebben uit interesse (IQ boven de 150, een vrij normaal IQ van rond de 110-130 volstaat ruimschoots om de meeste richtingen aan te kunnen, de rest is gewoon hard werken) IS DAT ABSOLUUT GEEN GARANTIE op een acceptabel moreel gedrag , levensvisie en houding naar anderen in de samenleving.
als studente PS zal u wel weten dat Heidegger een zeer voornaam en invloedrijk filosoof was. u zal ongetwijfeld als buitengewoon intelligent persoon die uit een universitaire familie komt en zelf de buitengewoon intellectueel uitdagende PS richting studeert op de hoogte zijn van zijn andere aktiviteiten....

3. u bent geen racist ? EEN WELGEMEENDE PROFICIAT , er zijn ZELFS 3 ingeburgerde vreemdelingen in uw familie ??? WelWel, indrukwekkend . Zijn ze niet blank ? behoren ze tot de geviseerde groep van noord-afrikanen/magrebijnen ? TUURLIJK !
Als dat zo is, mag ik u feliciteren ! u bent zelf geen racist, maar u steunt wel een organisatie die racisme als één van haar fundamenten heeft en daarvoor eveneens veroordeeld is.
zoiets als : ik verkracht zelf niemand , want dat is verwerpelijk ! terecht
maar ik steun wel een organisatie met mensen waarvan bewezen is dat ze anderen verkrachten. ik doe dat echter omdat die organisatie ook wel goede punten heeft waar ik me wel in kan vinden. en dat verkrachten? ja, dat is dan maar zo he.. ik doe het toch ZELF NIET ? dus ik ben wel onbesproken(hypocriet), ik ga dat zelfs nog eens extra kracht bijzetten hoe onbesproken verdraagzaam en intelligent ik wel ben door dit te valideren met mijn buitengewoon indrukwekkend PS diploma en mijn referentie omgeving.

the case ?
nee, uw "case" dan : u vind uzelf geen racist , u steunt ze alleen maar... en als buitengewoon intelligent pol& soccer bent u zich daar natuurlijk des te beter van bewust
"Weer eentje", behandel me aub niet als "de pest". Respect voor iedereen is toch wel het minste wat je op openbare MBs kan verwachten. Ik probeer steeds iedereen met respect te behandelen, en ik verwacht hetzelfde terug.

In deze discussie dacht ik dat een universitair diploma als algemene maatstaf mocht gebruikt worden, aangezien de maatstaf om iemand "dom" te noemen niet nader was verklaard, en de meeste mensen een diploma als teken van intelligentie beschouwen. Moest U mij een duidelijke, operationele definitie van het begrip "dom" kunnen geven, dan had ik misschien een ander criteria aangehaald om de mensen ervan te overtuigen dat niet alle Vlaams Blok-stemmers "dom" zijn. Uiteraard bestaan er verschillende criteria, en het is (nogmaals, uiteraard) niet omdat iemand een hoog diploma heeft dat die persoon "slim" is op gebied van EQ - daar spreek ik me niet over uit. Het was dus helemaal niet mijn bedoeling om dat te beweren, maar U hoeft me ook geen woorden in de mond te leggen - ik praat zelf al meer dan genoeg.

Ik vind het enorm spijtig dat U in de illusie leeft dat "wiskundige" richtingen over "slimmere" mensen beschikken dan andere universitaire richtingen, en dat U mijn toekomstig diploma in twijfel trekt (wat U volste recht is, toch vind ik het spijtig), want dan doet U net hetzelfde als waar U mij van beschuldigt. Mijn diploma is naar mijn bescheiden mening allerminst "pathetisch", maar ik gebruik het zeker niet als ENIGE referentie voor een zogenaamde "intelligentie", ik beschik over meer capaciteiten dan "mijn universitaire studies".

2) Niet dat dit terzake doet, maar ik heb een IQ van 141. Als ik mijn familiaal kader nogmaals mag gebruiken, papa heeft een IQ van 156, nogmaals...niet dat dit terzake doet, maar als U op de man wil spelen, dan geef ik je met ALLE plezier een persoonlijk antwoord.
Ik zal NOG maar eens vermelden, dat een EQ uiteraard minstens even belangrijk is op gebied van politiek! Maar als mensen de term "dom" naar ons hoofd zwieren, dan is daar ook geen operationele definitie van, dus interpreteer ik die zoals ik wil.

3) Ze zijn van Griekse origine, nogmaals...niet dat dit terzake doet, maar U houdt er blijkbaar van om op de man te spelen, en ik antwoord met plezier op je reactie vol denigrerende smileys!
Ik steun geen organisatie die racisme als één van haar fundamenten heeft, want het Vlaams Blok is NU geen racistische partij (over het verleden spreek ik me niet uit). Spijtig dat U uit mijn hele reply alleen maar kan de nadruk leggen op mijn intellectuele capaciteiten! Ik wil U trouwens bedanken voor de vele complimenten "buitengewoon intelligent pol&soccer", zo'n complimenten krijg je niet alle dagen, en zijn zeker welgekomen in deze harde blok (no pun intended)-tijden!

Moest U nog persoonlijke vragen hebben over mijn IQ, EQ, familiaal kader, etc. dan vraag ik U vriendelijk om dit in PBs te regelen, en U zal een vriendelijk (en respectvol) antwoord terug krijgen.
Ellen20 is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:14   #233
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

nou nou heetgebakerd he

1. eigen studierichting EERST !! altijd en overal !!
koekje van eigen deeg.... voelt precies niet "leuk" aan hé. indelen op
basis van vooroordelen zonder het INDIVIDU te kennen..
extrapoleer eens

2. een universitair diploma als maatstaf voor niet "dom" te gebruiken...
"de meeste mensen"... zoals ik al zei; een universitair diploma is ABSOLUUT geen maatstaf voor INTELLIGENTIE. een begrip dat nog steeds niet omvatttend omschreven is.
Datgene wat de volksmond intelligent noemt , verwijst meestal naar zuiver rationeel IQ , datgeen dat effectief het zwaarst aangesproken wordt in ....exacte wetenschappen.
EQ is een heel andere zaak , een diploma heeft daar hoegenaamd NIETS mee te maken (uit eender welke richting). de meeste universitaire richtingen zijn best te doen mits voldoende doorzettingsvermogen en methodiek

3; op de man spelen ; tja lieve meid, als jezelf hier komt bluffen met je universitaire familie en je studierichting om je te distantiëren van een bepaald beeld , dan maak JE JEZELF mee tot "bal" he

4.ja, griekse origine... KAN er als de geviseerde groep uitzien, maar meestal niet. dus niet relevant in het beoorrdelen van racisme, enkel handig om PREVENTIEF jezelf in te dekken als het over racisme zou gaan.
Gebruik dit argument dan ook niet om jezelf of je stem vrij te pleiten van racisme. Dat is idd HYPOCRIET


5. Niet dat he IQ ertoe doet om moraliteit te beoordelen maar ,vermits u de iq cijfers ZELF geeft, graag uw lidmaatsschapsnummer bij MENSA ...controleren we meteen gelijk. komt toch niet van een van de vele quizkes op het net of uit de humo hoop ik.

6. één van mijn opleidingen is toch wel juridisch zeker ! HET BLOK IS EEN RACISTISCHE ORGANISATIE .... (nu niet meer, volgens u ?) Ze was het dus wel ! Als u zegt dat in het huidig prgramma, niets meer terug te vinden is dat in strijd is met de racismewetgeving kan ik u alleen gelijk geven, er is echter door de partijleiding op geen enkele wijze afstand genomen van de raciale standpunten. ik heb deze discussie al vele malen gevoerd met blokkers hier. u bent aan uw 6de bericht toe, dus u weet dat niet. ik ga echter alles niet opnieuw Copy pasten. met uw niveau van studies zal u wel de "zoek" functie kunnen gebruiken zker ?

7. tja, de complimenten zijn u zeer gegund. zeker in de bloktijden !(de smileys ook !)
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:21   #234
Josjie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Locatie: Gent - Vlaanderen
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar Josjie
Standaard

vind het eigenlijk wel spijtig dat dit forum bezoedeld wordt door belachelijke persoonlijke aanvallen... Discussieer over politiek aan de hand van argumenten en meningen al wa dadde wilt maar verlaag u toch niet tot het proberen afbreken van personen...

Dat was tot nu toe wat ons onderscheidde met de dieren(ga geen namen noemen maar denk maar keer aan de vs)
__________________
- Ad mala parrata haec sunt atra theatra parata -
Josjie is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:26   #235
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

zozo vind je dit al een persoonlijke aanval ?????

wacht tot de blokkers hier hun gang gaan...
es zien of je dan consequent bent 8)
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 19 juni 2004, 14:55   #236
Josjie
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 16 juni 2004
Locatie: Gent - Vlaanderen
Berichten: 13
Stuur een bericht via MSN naar Josjie
Standaard

jah zowel van de blokkers als van de anderen hé...
__________________
- Ad mala parrata haec sunt atra theatra parata -
Josjie is offline  
Oud 19 juni 2004, 22:08   #237
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
zozo vind je dit al een persoonlijke aanval ?????
wacht tot de blokkers hier hun gang gaan...
es zien of je dan consequent bent 8)
Bruut geweld, niet veralgemenen hé!
luc broes is offline  
Oud 19 juni 2004, 22:11   #238
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

ok , I stand corrected !


Sommige blokkers... Met luc en andere kan je best een conversatie op niveau voeren.
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 20 juni 2004, 09:14   #239
Attiladehun
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 maart 2004
Locatie: Mongoolse steppe
Berichten: 1.181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Ik raad iedereen aan om de komende dagen eens een buitenlandse krant te kopen: The Guardian, Le Monde,...

Vlaanderen zal weer -en blijkbaar terecht- afgeschilderd worden als een bende racistische kwezels.

[size=6]1.000.000 Vlamingen hebben gestemd op een partij die veroordeeld is voor RACISME.[/size]

Blijkbaar vinden dus 1.000.000 mensen dat racisme 'moet kunnen'.

En kom nu niet af met die ZEVER van "vrije meningsuiting'. Die rechter heeft niet de vrije meningsuiting beknot, maar het aanzetten tot haat (het stigmatiseren van bepaalde bevolkingsgroepen) veroordeeld.


De komende dagen zal Vlaanderen dus weer afgeschilderd worden als onverdraagzame regio, en dit zal niet bepaald een positieve invloed hebben op buitenlandse investeerders. En zoals prof. Vermeersch al zei: "we zouden ons moeten schamen Vlaming te zijn!"
Hebt gij toevallig ook de reakties gelezen in de buitenlandse kranten naar aanleiding van het Gents Arrest? Neen? Moet ge ook eens doen...
Enne, ik schaam mij ook dat Vermeersch Vlaming is... 8)
Tenslotte: het Vlaams Blok is geen racistische partij. Het Gents arrest is de toepassing van een ad hoc opgestelde wetgeving, op maat gesneden om het Vlaams Blok te pakken.

Attiladehun is offline  
Oud 21 juni 2004, 15:49   #240
BartP
Burgemeester
 
Geregistreerd: 13 juni 2004
Locatie: Gent
Berichten: 525
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ellen20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BartP

Als u een racistische intolerante partij steunt, dan betekent dit dat u met alle standpunten akkoord gaat. Dus per definitie zijn die mensen racistisch en overdraagzaam.
Uw struisvogelinstinct is aandoenlijk, maar daarin precies schuilt het gevaar van het blok. Domme mensen die uit protest stemmen voor een partij en haar standpunten gaan steunen zonder:
1. goed te weten waar die partij voor staat
2. veel na te denken
3. te weten dat door die partij te steunen ze racisme, haat en onverdraagzaamheid steunen

Dus kom niet vertellen dat u geen racist bent, als u voor een racistische partij kunt stemmen kunt u zich ook in haar standpunten terugvinden.
Kunt u dat niet, dan bent u nog dommer dan ik dacht.
Dan doet u dingen zonder dat u weet waarom u ze doet en laat u zich gebruiken.
"Domme mensen die uit protest stemmen", en dat is geen discriminatie? Dat moet toch wel één van de meest onterechte opmerkingen zijn die ik hier al gelezen heb, tenzij er methodologisch onderzoek uitgevoerd is en er een causaal verband was tussen op het Blok stemmen en dom zijn, dan bied ik U uiteraard mijn verontschuldigingen aan - uit respect voor U intellectuele meerwaarde.

Mijn reactie zal heel kort zijn: mijn hele familie heeft een universitair diploma (ik ben er voor aan het blokken - dan nog studente PSW), en wij zijn overtuigde Blok-stemmers. Ik vind dit een schande dat U zoiets nog maar DURFT te vermelden, en ik vind het erg dat ik me moet verlagen tot replies van deze soort, om U duidelijk te maken dat zo'n opmerkingen niet kunnen.

En nee, ik ben geen racist, er zijn zelfs 3 ingeburgerde vreemdelingen in mijn nabije familie, heerlijke mensen trouwens!

"I rest my case" - sorry, de schade is al te groot. Ja, ik voel me inderdaad aangesproken en niet omdat ik een zogenaamde "racist" zou zijn, wel omdat je alle Blok-stemmers over dezelfde kam scheert (ik haat die stereotiepen, waar ze extreme partijen meestal van beschuldigen).
Juffrouw,

Uw felle reactie duidt klaarblijkelijk aan dat er een nogal gevoelige snaar geraakt wordt als u geconfronteerd wordt met uw domheid.

U komt hier afgestormd met verontwaardige reacties ivm stereotypen, veralgemeningen enz enz... maar is het Blok niet DE partij van de stereotypen? Alles is er zwart of wit en past in een kastje.

Dat u een IQ van 150 en oneffen heeft en bijna een universitair diploma heeft wil niks zeggen. Verstandig zijn heeft niks met diploma's of IQ te maken. Weten uw buitenlandse vrienden en familieleden van uw Vlaams Blok sympathieen af? Vraag hen eens wat ze daar van vinden. Ik durf wedden dat ze u veel minder tof gaan vinden. Trouwens, een Griek is nog geen ander ras nietwaar.

Ik zal u zelfs eens bewijzen waarom u dom bent.
Waarom stemt u voor het Blok?
U bent geen racist zegt u, en niet onverdraagzaam. Dus ik ga ervan uit dat u uit protest op het Blok stemt.
Daarmee dringt u de democratische partijen nogal in het nauw door hen met 3 te laten regeren. Daar komt ruzie en amok van, maw niet echt positief voor een sterk en degelijk beleid. Nu moet u mij eens uitleggen hoe Vlaanderen van een dergelijk beleid moet profiteren?
Of dacht u dat het Blok ging regeren misschien? Dan bent inderdaad nog dommer dan ik dacht want hebben niet ALLE partijen op voorhand gezegd NOOIT met het Blok te zullen regeren?

Trouwens juffrouw, het is niet omdat u dom bent dat ik zou discrimineren he. Niet iedereen hanteert dezelfde logica als Vlaams Blokkers.
BartP is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be