Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 maart 2007, 12:56   #1
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard Autopolis wordt fors duurder voor vrouwen

Citaat:


Vrouwelijke bestuurders gaan flink moeten bijbetalen als ze hun auto nog willen verzekeren. Europa verplicht zijn lidstaten om niet langer een onderscheid te maken tussen mannen en vrouwen.
"Verzekeraars gaan hun polis daarom fors moeten bijstellen, " zegt Philippe Colle van Assuralia.

"Vrouwen veroorzaken 14 procent minder ongevallen in het verkeer," zegt Colle. Daarom raken vrouwen op dit moment goedkoper aan een autopolis. Zo betaalt een 18-jarige vrouw die net begint te rijden gemiddeld 450 euro per jaar, voor een mannelijke bestuurder is dat 1.200 euro.

De Europese maatregel, die EU-landen verplicht om een gelijkheid van mannen en vrouwen te hanteren in het economische verkeer, veegt dat voordeel van tafel. Vrouwen zouden dan al snel 700 euro moeten betalen. Ook het afsluiten van een levens- en ziekteverzekering zou voor vrouwen fors duurder worden.

Donderdag stemt de regering over de maatregel. "Hopelijk zegeviert het gezond verstand, " aldus Colle. Tot 21 december van dit jaar kan België nog terugkomen op zijn besluit.

http://www.gva.be/nieuws/Binnenland/...6-5B0969F7CA39}
En hoeveel gaan mannen dan minder moeten betalen?

Laatst gewijzigd door discuz : 20 maart 2007 om 13:01.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 13:19   #2
Kay_
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 mei 2006
Berichten: 7.391
Standaard

Dat is gelijkheid hé.
__________________
The poster formerly known as kay-gell
Kay_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 13:19   #3
LeMmOnN
Gouverneur
 
LeMmOnN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2005
Locatie: Barcelona
Berichten: 1.246
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
En hoeveel gaan mannen dan minder moeten betalen?
Niets, het is net als een zakje frietjes. Als de patat duurder wordt, stijgt de prijs van een zakje frietjes maar als de patat daarentegen goedkoper wordt, dan gebeurt er NIETS.

__________________
Politics is the art of preventing people from taking part in affairs which properly concern them
(Paul Valery)
LeMmOnN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 13:33   #4
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

betalen zullen we..... betalen...

waar is de tijd dat de bevolking in opstand kwam tegen de 10de penning.... tegenwoordig zitten we aan bijna 60 % belasting en nog doen we niets....

TE WAPEN
BEMAN DE BARRICADEN
BESTORM HET PALEIS

(waar is de tijd dat dit mijn onderschrift was.....)
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 13:33   #5
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Emancipatie heeft zijn prijs dames!
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 13:34   #6
Lao Tzu
Provinciaal Gedeputeerde
 
Lao Tzu's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2007
Locatie: Antwerpen
Berichten: 825
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard Bekijk bericht
TE WAPEN
BEMAN DE BARRICADEN
BESTORM HET PALEIS

(waar is de tijd dat dit mijn onderschrift was.....)
3 oktober 2003
__________________
Lao Tzu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 13:38   #7
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Iedereen gelijk he, hoera!
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 13:47   #8
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lao Tzu Bekijk bericht
3 oktober 2003
Juist.....

jammer genoeg gene prijs mee te winnen....
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 14:17   #9
Coekie
Provinciaal Gedeputeerde
 
Coekie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2002
Berichten: 830
Standaard

Citaat:
waar is de tijd dat de bevolking in opstand kwam tegen de 10de penning.... tegenwoordig zitten we aan bijna 60 % belasting en nog doen we niets....
Wat hebben belastingen in godsnaam met een verzekeringspremie te maken?

Coekie
__________________
Every sperm is sacred.
Every sperm is good.
Every sperm is needed
In your neighbourhood.
Coekie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 14:31   #10
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LeMmOnN Bekijk bericht
Niets, het is net als een zakje frietjes. Als de patat duurder wordt, stijgt de prijs van een zakje frietjes maar als de patat daarentegen goedkoper wordt, dan gebeurt er NIETS.

nochtans vrije marktwerking.
Het valt idd te bezien of het duurdere gedeelte (of liever gelijkschakeling met de heren ) gecompenseerd zal worden door de verzekeraar door een algehele prijsverlaging voor het uniforme (geslachtloze) tarief dat het risico eveens dekt en hun winstmarge geeft.
Of dat ze er gebruik van maken om lekker door te rekenen....
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 15:05   #11
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Wat hebben belastingen in godsnaam met een verzekeringspremie te maken?

Coekie
gewoon omdat het weeral uit gaat van de politiek he... net zoals belastingen.
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 maart 2007, 19:07   #12
Freddie
Gouverneur
 
Freddie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.266
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Coekie Bekijk bericht
Wat hebben belastingen in godsnaam met een verzekeringspremie te maken?
Coekie
21% BTW

en "maar" 460 Euro premie voor een vrouw van 18 jaar? Waarr??? Dat wil ik zien!
Mijn dochter is 22j en betaald een 800 Euro bij Axa en daar heb ik hard voor moeten "klappen".
__________________
Arme Vlaming, belogen, bedrogen en bestolen van in de wieg tot voorbij het graf.

Laatst gewijzigd door Freddie : 20 maart 2007 om 19:11.
Freddie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 09:50   #13
Fashionista
Burger
 
Fashionista's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 maart 2007
Locatie: Gent
Berichten: 174
Stuur een bericht via MSN naar Fashionista
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
nochtans vrije marktwerking.
Het valt idd te bezien of het duurdere gedeelte (of liever gelijkschakeling met de heren ) gecompenseerd zal worden door de verzekeraar door een algehele prijsverlaging voor het uniforme (geslachtloze) tarief dat het risico eveens dekt en hun winstmarge geeft.
Of dat ze er gebruik van maken om lekker door te rekenen....
Natuurlijk gaan ze doorrekenen. Alles heeft zijn prijs, emancipatie ook. Maar ik denk dat het belangrijkste nog steeds veilig rijden is, en geen ongevallen veroorzaken om de goedkoopste autoverzekering te bemachtigen. Dat geld zowel voor mannen als voor vrouwen.
Fashionista is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 12:15   #14
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
21% BTW
BTW is niet van toepassing op verzekeringen. Verzekeringstaks is een met zegel gelijkgestelde belasting. Voor B.A. auto lopen de verzekeringstaks (9,25%) samen met andere heffingen tvv RIZIV, gehandicaptenfonds, rode kruis ea op tot 27,10%.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 15:57   #15
freespirit
Minister-President
 
freespirit's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2006
Berichten: 5.176
Standaard

Het grote verschil in prijs van verzekeringspremie (bijvoorbeeld 450 euro en 800 euro) tussen jonge vrouwen (18-25 jaar) onderling voor een wagen te besturen is logisch te verklaren: als je in een zogenaamd stedelijke gebied woont betaal je als man en als vrouw vele meer dan iemand die in een zogenaamd rustig, landelijk gebied woont. Dit is natuurlijk je reinste discriminatie !!! Ik betaal als jonge mannelijke stedeling wel 1600 euro verzekering, geen omnium. Ik word dus nog eens extra financieel gestraft omdat ik bereid ben in een drukke stad te wonen, veel overlast te verdagen en extra veel gemeentebelasting moet betalen !!!

Dat Europa aan die discriminatie maar eens dringend paal en perk stelt ! Gedaan met de discriminatie van jonge, mannelijke stedelingen !!! Emancipatie werkt langs twee kanten. Dat vrouwen dat eens inzien.

Laatst gewijzigd door freespirit : 22 maart 2007 om 16:00.
freespirit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 18:27   #16
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freespirit Bekijk bericht
Het grote verschil in prijs van verzekeringspremie (bijvoorbeeld 450 euro en 800 euro) tussen jonge vrouwen (18-25 jaar) onderling voor een wagen te besturen is logisch te verklaren: als je in een zogenaamd stedelijke gebied woont betaal je als man en als vrouw vele meer dan iemand die in een zogenaamd rustig, landelijk gebied woont. Dit is natuurlijk je reinste discriminatie !!! Ik betaal als jonge mannelijke stedeling wel 1600 euro verzekering, geen omnium. Ik word dus nog eens extra financieel gestraft omdat ik bereid ben in een drukke stad te wonen, veel overlast te verdagen en extra veel gemeentebelasting moet betalen !!!

Dat Europa aan die discriminatie maar eens dringend paal en perk stelt ! Gedaan met de discriminatie van jonge, mannelijke stedelingen !!! Emancipatie werkt langs twee kanten. Dat vrouwen dat eens inzien.
Man of vrouw zijn kan men niet kiezen. U kiest ervoor zich bloot te stellen aan het drukke stedelijk verkeer dat een hoger risico vormt. Moet u de gevolgen maar van dragen. Dat is geen discriminatie.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 18:45   #17
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Man of vrouw zijn kan men niet kiezen. U kiest ervoor zich bloot te stellen aan het drukke stedelijk verkeer dat een hoger risico vormt. Moet u de gevolgen maar van dragen. Dat is geen discriminatie.
Euhm, en diegenen die landelijk wonen maar zich elke dag twee kieer doorheen het drukke stedelijk verkeer begeven?
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 18:58   #18
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Euhm, en diegenen die landelijk wonen maar zich elke dag twee kieer doorheen het drukke stedelijk verkeer begeven?
Interessante opmerking. Het is een vraag die voor zover ik weet door geen enkele verzekeringsmaatschappij aan kandidaat-klanten gesteld wordt. Wel is het mogelijk om statistieken te trekken aan de hand van locatie van ongevallen in combinatie met de woonplaats. Mocht het een factor van betekenis zijn vermoed ik dat erop geselecteerd zou worden, het gaat uiteindelijk maar om 2 verplaatsingen per werkdag. Als u zeker wil zijn vraagt u het best eens aan een actuaris.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 19:23   #19
discuz
Minister
 
Geregistreerd: 16 november 2006
Berichten: 3.295
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Interessante opmerking. Het is een vraag die voor zover ik weet door geen enkele verzekeringsmaatschappij aan kandidaat-klanten gesteld wordt. Wel is het mogelijk om statistieken te trekken aan de hand van locatie van ongevallen in combinatie met de woonplaats. Mocht het een factor van betekenis zijn vermoed ik dat erop geselecteerd zou worden, het gaat uiteindelijk maar om 2 verplaatsingen per werkdag. Als u zeker wil zijn vraagt u het best eens aan een actuaris.
En hen op een idee brengen? Neen, dank u.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2007, 20:14   #20
job
Minister-President
 
job's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2006
Berichten: 4.778
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
21% BTW

en "maar" 460 Euro premie voor een vrouw van 18 jaar? Waarr??? Dat wil ik zien!
Mijn dochter is 22j en betaald een 800 Euro bij Axa en daar heb ik hard voor moeten "klappen".
Dan ben je nog serieus in 't zak gezet.
Mijn dochter (18 j.) haar verzekering kost 350 euro per jaar. Weliswaar een klein autootje, maar zo heel veel meer bedroeg de meerpremie tegenover die ik op mijn naam zou betaald hebben helemaal niet...
__________________
'Geweld gebruiken is een teken van zwakte.' (eigen citaat)

Laatst gewijzigd door job : 22 maart 2007 om 20:18.
job is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:03.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be