Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2004, 15:09   #21
Laudi
Schepen
 
Laudi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2003
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
nee dat is de interpretatie die jij er aan geeft. dat is niet hetzelfde als de absolute waarheid.

en ik ben een beleefd meisje, ik begin anderen niet te beledigen omdat ze een andere mening hebben als ik.

Ongeloofelijk , hoe dat jij de waarheid niet kan zien !!!! Lijkt wel op het stockholmsyndroom

Paar dagen geleden die nederlandse politica , krijgt geen hand van een imam !
Waarom ? Ofwel vindt hij vrouwen minderwaardig ofwel onrein , een andere verklaring is er niet hoor

Laatst gewijzigd door Laudi : 22 november 2004 om 15:09.
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 15:16   #22
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Spreek eens met enkele moslima's meiske. Of lees eens wat boeken van vrijgevochten moslima's.
By the way, een absolute waarheid bestaat niet, maar in de islam heb je wel één rode draad : de inferioriteit van de vrouw, en alle voorschriften en gedragspatronen om die inferioriteit in de praktijk te brengen.
ik ken moslima's die perfect gelukkig zijn met hun status. ze leven vrijgevochten en zijn toch nog moslim. voor andere moslima's is dit niet het geval. er zijn verschillende interpretaties van de islam mogelijk. waarom altijd alles op 1 hoopje gooien?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Ik ben ook een beleefd meiske, en ik beledig je niet : ik probeer je hooguit wakker te schudden uit je politiek correcte winterslaap.
dat is niet nodig danku. en ik hou mij aan bepaalde basisprincipes die ik heel belangrijk vind. als jij me daardoor politiek correct vindt, moet jij dat maar weten. als dat etiketje plakken je gelukkig maakt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
PS. Vanwaar de vraag naar aparte zwemlessen voor autochtone meisjes? Omdat ze te veel lastig gevallen worden door magrebijnen die in eigen gemeenschap volgens de segregatieregels van de koran niet mogen omgaan met leden van de andere sexe (om de kuisheid van de moslima te bewaren), maar wel ongelovigen mogen lastig vallen om hun hormonen te temperen?
waarom hebben wij aparte toiletten?

voor moslims is een badpak te naakt. dit heeft niks met inferieuriteit te maken, maar met hun opvatting van 'goede zeden'. laten we hopen dat dit stilletjes aan zal veranderen, maar zolang dit niet is, mogen die meisjes van mij apart zwemmen. wat doen we anders, ze niet laten zwemmen? en in hemelsnaam, wat heb jij er nu last van dat er 1 uurtje op de week geen mannen mogen gaan zwemmen? djeezes

en btw, doe alsjeblieft eens de moeite om te quoten in stukjes, dat is echt niet moeilijk hoor. dat is voor de anderen veel simpeler om op te reageren, dan dat gedoe met die kleurtjes.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 15:19   #23
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi

Ongeloofelijk , hoe dat jij de waarheid niet kan zien !!!! Lijkt wel op het stockholmsyndroom

Paar dagen geleden die nederlandse politica , krijgt geen hand van een imam !
Waarom ? Ofwel vindt hij vrouwen minderwaardig ofwel onrein , een andere verklaring is er niet hoor
japanners geven niemand een hand, vinden die iedereen minderwaardig? en waarom zaagt daar nooit iemand over? doe toch zo lichtgeraakt niet seg!

en zelfs als die iman dat weigerde omdat die vrouw volgens hem minderwaardig was, dan is dat heel zielig van die man. de rest deed het wel, en dus geeft dit incident je niet het recht dit naar de hele gemeenschap door te trekken.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 15:30   #24
Laudi
Schepen
 
Laudi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2003
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
japanners geven niemand een hand, vinden die iedereen minderwaardig? en waarom zaagt daar nooit iemand over? doe toch zo lichtgeraakt niet seg!

en zelfs als die iman dat weigerde omdat die vrouw volgens hem minderwaardig was, dan is dat heel zielig van die man. de rest deed het wel, en dus geeft dit incident je niet het recht dit naar de hele gemeenschap door te trekken.
Slaap maar verder !
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 16:40   #25
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
Slaap maar verder !
wat een argument, ik ben onder de indruk!
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 17:02   #26
Laudi
Schepen
 
Laudi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2003
Berichten: 409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
wat een argument, ik ben onder de indruk!
Hang nu niet de schijnheilige trees uit he
Alsof ge open zou staan voor welk argument dan ook , dat niet strookt met uw eigen ideëen
Laudi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 17:08   #27
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

[quote=ingenious]ik ken moslima's die perfect gelukkig zijn met hun status. ze leven vrijgevochten en zijn toch nog moslim. voor andere moslima's is dit niet het geval. er zijn verschillende interpretaties van de islam mogelijk. waarom altijd alles op 1 hoopje gooien?


dat is niet nodig danku. en ik hou mij aan bepaalde basisprincipes die ik heel belangrijk vind. als jij me daardoor politiek correct vindt, moet jij dat maar weten. als dat etiketje plakken je gelukkig maakt...


waarom hebben wij aparte toiletten?

voor moslims is een badpak te naakt. dit heeft niks met inferieuriteit te maken, maar met hun opvatting van 'goede zeden'. laten we hopen dat dit stilletjes aan zal veranderen, maar zolang dit niet is, mogen die meisjes van mij apart zwemmen. wat doen we anders, ze niet laten zwemmen? en in hemelsnaam, wat heb jij er nu last van dat er 1 uurtje op de week geen mannen mogen gaan zwemmen? djeezes
QUOTE]


Preutse ingenious met haar goede zeden ... What a joke. Die opvatting over de 'goede zeden' worden de moslima's opgedrongen door hun papa's, ooms, de imams. Kwestie van bij de onderhandelingen ivm de dochterverkoop een goede prijs binnen te halen. De eer van de moslimpapa hangt nu eenmaal af van het maagdenvlies van zijn dochter. Dat maagdenvlies loopt risico's in papa's mind, als dochtertje lief in't zwembad tegen jongens aan zou zwemmen. Papa moslim ziet nu eenmaal overal sex.

Zeg eens ingenious, hoe zit het met hun goede zeden als ze kinderkes aan't maken zijn?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 17:25   #28
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Preutse ingenious met haar goede zeden ... What a joke. Die opvatting over de 'goede zeden' worden de moslima's opgedrongen door hun papa's, ooms, de imams. Kwestie van bij de onderhandelingen ivm de dochterverkoop een goede prijs binnen te halen. De eer van de moslimpapa hangt nu eenmaal af van het maagdenvlies van zijn dochter. Dat maagdenvlies loopt risico's in papa's mind, als dochtertje lief in't zwembad tegen jongens aan zou zwemmen. Papa moslim ziet nu eenmaal overal sex.

Zeg eens ingenious, hoe zit het met hun goede zeden als ze kinderkes aan't maken zijn?
dat zijn zeden niet, dus laat dat neerbuigende toontje maar al achterwege. slecht geslapen ofzo?

kijk, ik ken een grieks-othodoxe vader die vindt dat het niet kan dat zijn 3-jarige dochter in haar ondergoed rondloopt als er mannen aanwezig zijn die geen familie zijn. persoonlijk vind ik dat geen probleem, maar als hij dat niet wil, dan moet hij dat weten. dat is persoonlijk, dat hangt af van de opvoeding en deels van het geloof. moet je daar nu zo'n drama van maken?

en euh, alexandra colen vindt seks ook maar vies, maar ze heeft toch ook kinderen.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.

Laatst gewijzigd door ingenious : 22 november 2004 om 17:25.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 17:27   #29
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi
Hang nu niet de schijnheilige trees uit he
Alsof ge open zou staan voor welk argument dan ook , dat niet strookt met uw eigen ideëen
voor zinvolle argumenten wel. alleen lees ik die hier niet dikwijls, jammer genoeg. ja mag echter steeds een poging wagen.

en ook van jou wens ik geen koosnaampjes alla schijnheilige trees te ontvangen, danku.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 17:34   #30
Bert
Burger
 
Geregistreerd: 24 februari 2004
Locatie: Evergem
Berichten: 172
Stuur een bericht via MSN naar Bert
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Filip de Winter spreekt zich uit tegen de multikul en de Islam.

Volgens Dewinter is het een kwestie van tijd dat de situatie in België gaat escaleren. “We moeten daarom heel erg duidelijk zijn. Het is een illusie om te denken dat de islam ingrijpend zal veranderen. Het is een veroveringsgodsdienst. Iemand die nog gelooft in het multiculturele verhaal is naïef. In Europa hebben we één permanente vijand: de islam", zo zegt hij. Hij vervolgt: “Kijk hier in Brussel goed rond. Loop door Antwerpen. In iedere garagebox een moskee en er zijn zelfs al mensen die wat Arabisch leren om in hun wijk mee te kunnen praten.”

De tijd van praten, met elkaar in dialoog gaan is volgens Dewinter allang voorbij. België bevindt zich al op een hellend vlak. “In Antwerpen wordt al apart gezwommen. Jongens en meisjes. Vanwege de islam, ja. Is dat normaal in Vlaanderen? Ik zeg: nee. Hoofddoekjes passen niet in ons straatbeeld. Weet u, dat is een teken van verzet. Dat meen ik ja. Ach, we doen nu alsof het een oorlog tegen terrorisme is. Nee, zeg ik. het is een botsing tussen twee culturen, tussen twee beschavingen. Is geen probleem hoor, een andere beschaving. Maar je moet ze niet mengen.”

Zo is dat, weg met die multiculturele waanzin!
Het is maar dat meesterbrein Dewinter het gezegd heeft, natuurlijk.
__________________
http://bert.zapto.org
-Ik heb niks tegen allochtonen, zolang ze maar denken, voelen, handelen en zich kleden zoals ik.
Bert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 17:49   #31
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laudi

Ongeloofelijk , hoe dat jij de waarheid niet kan zien !!!! Lijkt wel op het stockholmsyndroom

Paar dagen geleden die nederlandse politica , krijgt geen hand van een imam !
Waarom ? Ofwel vindt hij vrouwen minderwaardig ofwel onrein , een andere verklaring is er niet hoor
Mss dacht die baardaap wel dat Verdonk ongesteld was, dan zijn vrouwen volgens de islamitische leer onrein en al even vies als varkens.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 17:52   #32
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert
Het is maar dat meesterbrein Dewinter het gezegd heeft, natuurlijk.
En nergens iets te bespeuren dat politiek-correct is, dat is nog eens wat anders dan al dat linkse knuffelgezeik.
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 17:58   #33
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
dat zijn zeden niet, dus laat dat neerbuigende toontje maar al achterwege. slecht geslapen ofzo?

kijk, ik ken een grieks-othodoxe vader die vindt dat het niet kan dat zijn 3-jarige dochter in haar ondergoed rondloopt als er mannen aanwezig zijn die geen familie zijn. persoonlijk vind ik dat geen probleem, maar als hij dat niet wil, dan moet hij dat weten. dat is persoonlijk, dat hangt af van de opvoeding en deels van het geloof. moet je daar nu zo'n drama van maken?

en euh, alexandra colen vindt seks ook maar vies, maar ze heeft toch ook kinderen.
Zeg Seutetreesje, wie ga je nog uit je mouw schudden om die islamitische achterlijkheden te vergoeilijken. Moeder Theresa? Zuster Monica ?
Blijkbaar heb je geen probleem met het neerbuigende toontje dat de allah-lovers er tegenover de vrouw op na houden. Beetje gestoord of gewoon rijp voor 't klooster?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 18:05   #34
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Zeg Seutetreesje, wie ga je nog uit je mouw schudden om die islamitische achterlijkheden te vergoeilijken. Moeder Theresa? Zuster Monica ?
Blijkbaar heb je geen probleem met het neerbuigende toontje dat de allah-lovers er tegenover de vrouw op na houden. Beetje gestoord of gewoon rijp voor 't klooster?
seg zielig kind, ga uw frustratie op en ander uitwerken. of koop u een boxbal ofzo. op uw dak gekregen van uwe vent en daarom zo lastig?
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 20:48   #35
Spolpoel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 april 2004
Berichten: 2.666
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
seg zielig kind, ga uw frustratie op en ander uitwerken. of koop u een boxbal ofzo. op uw dak gekregen van uwe vent en daarom zo lastig?
Awel preutsemieke, is je hoofddoek afgewaaid dat je zo knorrig wordt als een imam die een erotiserend hoofdhaar in de gaten krijgt?
Waarom lanceer je geen burka-badpakken met waterdichte zedigheidsgarantie, als de kuisheid van de moslima je zo nauw aan het hart ligt?
Misschien onder de merknaam "Ingenious' : het kwaliteitslabel om de zedigheid van uw dochter te garanderen ! 100 % huidbedekkend , penetratieproof en vormverhullend ! Niet tevreden, geld terug plus een GRATIS maagdenvliesherstellende operatie !
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2004, 21:04   #36
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Awel preutsemieke, is je hoofddoek afgewaaid dat je zo knorrig wordt als een imam die een erotiserend hoofdhaar in de gaten krijgt?
Waarom lanceer je geen burka-badpakken met waterdichte zedigheidsgarantie, als de kuisheid van de moslima je zo nauw aan het hart ligt?
Misschien onder de merknaam "Ingenious' : het kwaliteitslabel om de zedigheid van uw dochter te garanderen ! 100 % huidbedekkend , penetratieproof en vormverhullend ! Niet tevreden, geld terug plus een GRATIS maagdenvliesherstellende operatie !
je frustraties zitten precies diep vandaag hé. whatever...
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 10:26   #37
Weisse Wolf
Minister
 
Weisse Wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2003
Berichten: 3.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Awel preutsemieke, is je hoofddoek afgewaaid dat je zo knorrig wordt als een imam die een erotiserend hoofdhaar in de gaten krijgt?
Waarom lanceer je geen burka-badpakken met waterdichte zedigheidsgarantie, als de kuisheid van de moslima je zo nauw aan het hart ligt?
Misschien onder de merknaam "Ingenious' : het kwaliteitslabel om de zedigheid van uw dochter te garanderen ! 100 % huidbedekkend , penetratieproof en vormverhullend ! Niet tevreden, geld terug plus een GRATIS maagdenvliesherstellende operatie !
__________________
Weisse Wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 11:03   #38
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

Daar zijn ze weer, de verdedigers van onze "volksaard"...

Sinds jaar en dag is het zwemmen op school gescheiden in Vlaanderen; en dat lang voordat er sprake was van het "multiculturele gevaar". Met preutsheid had en heeft dat nog altijd niks te maken. Met gewoonten, respect en discipline des te meer. Maar ja, vandaag stellen we met z'n allen vast hoe het met onze "zeden" ondertussen is gesteld: we mogen als "autochtone" ouders tegenwoordig al beginnen met onze dochters van 12 de pil te geven willen we niet voor onaangename verrassingen komen te staan. En tiens, herinner ik me nu niet dat net het Vlaams Blok altijd wees op de verloedering van onze moraal? Was het niet net uit die hoek dat er altijd gepleit werd voor een stukje discipline en respect? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

En de schijnheiligaards met dat Vlaams Belang -logootje in hun avatar komen hier nu plots wat zeiken over het verdedigen van de breeddenkendheid in onze samenleving? Het is voorwaar ver gekomen. Blijkbaar zijn alle argumenten (hoe ver ze ook van de partij-ideologie af liggen) goed als ze maar kunnen gebruikt worden tegen "het islamitische gevaar". Vlaams Belang of "behang"? Het begint er voorwaar zeer potsierlijk uit te zien.
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]
de Vexille is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 11:30   #39
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Daar zijn ze weer, de verdedigers van onze "volksaard"...

Sinds jaar en dag is het zwemmen op school gescheiden in Vlaanderen; en dat lang voordat er sprake was van het "multiculturele gevaar". Met preutsheid had en heeft dat nog altijd niks te maken. Met gewoonten, respect en discipline des te meer. Maar ja, vandaag stellen we met z'n allen vast hoe het met onze "zeden" ondertussen is gesteld: we mogen als "autochtone" ouders tegenwoordig al beginnen met onze dochters van 12 de pil te geven willen we niet voor onaangename verrassingen komen te staan. En tiens, herinner ik me nu niet dat net het Vlaams Blok altijd wees op de verloedering van onze moraal? Was het niet net uit die hoek dat er altijd gepleit werd voor een stukje discipline en respect? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

En de schijnheiligaards met dat Vlaams Belang -logootje in hun avatar komen hier nu plots wat zeiken over het verdedigen van de breeddenkendheid in onze samenleving? Het is voorwaar ver gekomen. Blijkbaar zijn alle argumenten (hoe ver ze ook van de partij-ideologie af liggen) goed als ze maar kunnen gebruikt worden tegen "het islamitische gevaar". Vlaams Belang of "behang"? Het begint er voorwaar zeer potsierlijk uit te zien.
neenee DeVexille, ge slaat de bal een beetje mis.
Tot voor een paar jaar waren er nog steeds zowel "jongensscholen" als "meisjesscholen", lager en middelbaar onderwijs. Uiteraard dat de leerlingen dan per definitie apart gingen zwemmen.
Sinds een 10-tal? jaar zijn �*lle scholen opengesteld voor zowel jongens als meisjes, het is dan ook normaal dat indien men met de klas gaat zwemmen, dit gebeurt met de 'klas' en niet de jongens en meisjes apart.

Het moslima-zwemmen lijkt me iets heel anders: ik meen dat ze het zwembad afhuren, waarbij enkel moslima's binnenmogen. Maar correct me if I'm wrong.

Als men nu het schoolzwemmen moet gaan ontdubbelen, dan vraag ik me wel af op welke manier ze dat moeten doen. Dubbele uurroosters en dubbel lessenroosters? Terug naar vroeger?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2004, 11:48   #40
de Vexille
Parlementsvoorzitter
 
de Vexille's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 februari 2004
Berichten: 2.430
Standaard

@ Circe:

Ik heb zelf (en toegegeven, da's al een tijdje geleden) zowel in een gemengde als in een niet-gemengde school ASO gelopen. En ook in die gemengde school splitste de klassen voor de turn- en zwemlessen. Dat men vandaag alles en iedereen "op één hoop" wil smijten heeft z'n voordelen, maar ook z'n nadelen.

Ingenious wordt in deze thread voor een "seut" of een "preutse trut" verweten, maar het blijft me -op z'n zachtst gezegd- eigenaardig overkomen vanuit wélke hoek dit verwijt gesmeten wordt. Ik heb persoonlijk ook m'n bedenkingen bij de krampachtige permissiviteit die ons vooral uit links-progressieve hoek is opgedrongen. Opnieuw, met "preutsheid" heeft dat niks te maken. Maar het is toch zo'n leuke dooddoener, nietwaar?

Als moslima's een heel zwembad willen afhuren voor een privé-feestje, dan doen ze maar... Iedereen kan dat immers; ik zie er alvast geen graten in.

MAAR... "speciale faciliteiten" voor specifieke bevolkingsgroepen moeten we nou ook niet meteen krampachtig gaan creëren.

Waar ik me aan stoorde was alweer de platte ongenuanceerde visie op een problematiek die zich niet in twee woorden laat samenvatten in een one-liner. Een beetje zoals De Winter die altijd maar herhaalt dat "de zaken in het verleden soms wel eens te scherp werden gesteld", maar lustig doorgaat met het rondstrooien van simplismen.
__________________
[font=Trebuchet MS]Et in Arcadia ego[/font]

Laatst gewijzigd door de Vexille : 23 november 2004 om 11:48.
de Vexille is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be