Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 november 2004, 14:22   #41
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven
Ouw peeke?

Die man leeft volgens z'n geloof, en daar moet je respect voor hebben. Dat de Islam je niet smaakt, trek je plan er maar mee.

Onderdeel van de multiculturele samenleving is dat elkaar's cultuur aanvaard. OOK een vrouwonvriendelijke.

Wat je hier echter plaatst, de totale rediculisering van die man, is je reinste fascisme
Wat u hier doet is juist het reinste fascisme: u meent immers dat autochtonen zich zouden moeten aanpassen aan allochtonen. Bij mijn weten is dat nog steeds andersom. Ga je immers als vreemdeling ergens wonen dan neem je, zeker in uw relaties met de buitenwereld, de daar geldende normen en omgangsvormen om.

Wie zich hiermee niet kan verzoenen, moet maar verhuizen. De mennonieten bijvoorbeeld hebben altijd een dergelijke houding aangenomen: wanneer ergens bleek dat hun levensgewoonte niet inpasbaar waren met de omgangsvormen en normen van die maatschappij, dan verhuisden ze gewoon.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2004, 14:53   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Even opmerken dat deze imam als TWAALF jaar in Nederland woont, maar nog geen gebenedijd woord Nederlands kan spreken!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 00:22   #43
alexi
Burger
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ja wadde ... bij de Winkler Prins/Encarta zijn het ook al Vlaams Blokkers, sorry Belangers ...
Meent gij da nu? Djeezes ... ge hebt ook veel humor moet ik zeggen ... of is dit een gebrek aan hersenen

Ik begin te vermoeden dat jij een gefrustreerd allochtoontje bent , hee?
alexi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 00:27   #44
alexi
Burger
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 121
Standaard

[quote=ElFlamencoLoco]Vreemd dat ik hier niets hoor over de 49 andere imams die de minister wél de hand hebben geschud, die dag.

Nee excuseer mijn beste, het gaat er hier om dat er 1 GEWEIGERD heeft haar hand te schudden, niet dat 49 andere het wel gedaan hebben. Want die "ene" imam heeft wel enorm veel invloed op een groot aantal moslims, die zijn fanatieke handelingen graag imiteren. Die ene imam is al te veel, daar gaat het hier om.
alexi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 00:29   #45
alexi
Burger
 
Geregistreerd: 14 november 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 121
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Wat u hier doet is juist het reinste fascisme: u meent immers dat autochtonen zich zouden moeten aanpassen aan allochtonen. Bij mijn weten is dat nog steeds andersom. Ga je immers als vreemdeling ergens wonen dan neem je, zeker in uw relaties met de buitenwereld, de daar geldende normen en omgangsvormen om.

Wie zich hiermee niet kan verzoenen, moet maar verhuizen. De mennonieten bijvoorbeeld hebben altijd een dergelijke houding aangenomen: wanneer ergens bleek dat hun levensgewoonte niet inpasbaar waren met de omgangsvormen en normen van die maatschappij, dan verhuisden ze gewoon.
Ik ga hier volledig mee akkoord. Eindelijk iemand met gezond verstand.
alexi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 november 2004, 22:13   #46
ElFlamencoLoco
Minister
 
ElFlamencoLoco's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 3.053
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alexi
Nee excuseer mijn beste, het gaat er hier om dat er 1 GEWEIGERD heeft haar hand te schudden, niet dat 49 andere het wel gedaan hebben. Want die "ene" imam heeft wel enorm veel invloed op een groot aantal moslims, die zijn fanatieke handelingen graag imiteren. Die ene imam is al te veel, daar gaat het hier om.
Net alsof die 49 andere imams niet geïmiteerd zouden worden door een groot aantal moslims. U neemt een loopje met de logica, mijn waarde, net zoals de media dat gedaan hebben. Het ergst is nog dat die media, door die éne zo ter sprake te brengen mogelijk nog "reclame" hebben gemaakt ook onder moslims die, mochten ze er nooit wat van gehoord hebben, een vrouw wél de hand zouden schudden (eventueel met een "anti-aanraakdoekje").


U doet me denken aan minister Keulen die begint te zeveren over een verbod op burqas, goed wetende dat het eenvoudig toepassen van de wet al meer dan voldoende is, en goed wetende dat er nog geen burqadragende vrouwen gesignaleerd werden in het land. Een betere promotiestunt ten gunste van de burqa kan je je moeilijk voorstellen.
ElFlamencoLoco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be