Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 november 2004, 14:24   #21
Jolle
Burgemeester
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 520
Standaard

Dus die zwarten zijn de schuld van de lagere punten van uw zoon? D�*t moet U mij eens uitleggen, tegendradigaard...
__________________
[font=Comic Sans MS]Om een onberispelijk lid van een schaapskudde te zijn, [/font]
[font=Comic Sans MS]moet men vóór alles een schaap zijn[/font]
[font=Comic Sans MS]--- Albert Einstein ---[/font]
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 14:24   #22
Jolle
Burgemeester
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 520
Standaard

Vraagje aan Jos Verhulst :

Waar haalt U die gegevens rond IQ? Kan U mij misschien laten weten waar ik die studie kan vinden?

dank bij voorbaat
__________________
[font=Comic Sans MS]Om een onberispelijk lid van een schaapskudde te zijn, [/font]
[font=Comic Sans MS]moet men vóór alles een schaap zijn[/font]
[font=Comic Sans MS]--- Albert Einstein ---[/font]
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 14:31   #23
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nadine
Heb je er een probleem mee dat die al honderd jaar bestaan en daar goede intellectuelen uitkomen?

Of is het weer "Juden raus" voor jou
Je zal me wel verwarren met een ander forummer.

Ik bedoelde effectief : Gaat de racist Lavigne die als witte of als zwarte scholen tellen?
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 14:34   #24
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Dus die zwarten zijn de schuld van de lagere punten van uw zoon? D�*t moet U mij eens uitleggen, tegendradigaard...
sorry ik wist niet dat ik vandaag serieus zou genomen worden..
Ik dacht gewoon verder in de redenering van sommigen en vergeleek dat met de punten van een van mijn kinderen he. Ik wou hem gewoon een goed excuus aan de hand doen ....

Wat wel een feit is, is dat hij sinds dat hij op een minder witte school zit hij bijna dagelijks met geweld in aanraking komt. zelf is hij er nog geen slachtoffer van geworden maar hij ziet dagelijks vechtpartijen in de school of net buiten de school.

'k hem al een paar keer op woensdagmiddag gezien hoe telkens grote samenscholingen net buiten de schoolpoort ontstaan als leerling(e) A. (jaja ook meisjes ) tegen leerling(e) B gaat vechten na een conflict ontstaan op school....
'k hem het hier trouwens al eens vermeld toen in den tijd..
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 14:40   #25
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2002
Berichten: 12.386
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst
Wij worden door de politiek-correcte klasse langzamerhand in de richting van een neo-racistische maatschappij geleid, waarbij de rechten van een persoon afhankelijk worden gemaakt van zijn/haar raciale of etnische achtergrond. Dit staat compleet haaks een centrale verworvenheid van de Verlichting, namelijk de opvatting dat mensen strikt als individuen moeten behandeld worden, en niet als exemplaren van één of andere groep.

De opsplitsing in zwarte en witte scholen is een fenomeen dat natuurlijkerwijs voortvloeit uit het feit, dat het gemiddeld IQ (verbaal en niet verbaal) tussen autochtone en allochtone leerlingen sterk verschilt. Volgens het grootste onderzoek dat terzake in België werd gevoerd (LOSO-onderzoek, KUL) bedraagt het verschil ongeveer 1 sd inzake non-verbaal IQ en 2 sd inzake verbaal IQ. Naarmate dit verschil afneemt met de tijd, zal ook de tendens tot opsplitsing in 'zwarte' versus 'witte' scholen verdwijnen.

Het grootste schandaal van ons huidig onderwijs is de mishandeling waaraan goedbegaafde leerlingen worden blootgesteld. Leerlingen met een IQ van 120 of meer (pakweg 25% van het totaal) kunnen, mits vier �* vijf uur studeren per dag, hun ASO-diploma halen op pakweg vier in plaats van zes jaar. Dit blijkt uit de litteratuur terzake, en ik heb het proefondervindelijk bij mijn eigen kinderen kunnen vaststellen. Het schoolsysteem ontneemt deze kinderen dus minstens twee jaar van hun leven. Het doel van deze ingreep kan alleen maar zijn wat John Taylor Gattor 'Dumbing down' noemt: afstomping tot onderhorigheid en gewenning aan externe controle.
http://www.johntaylorgatto.com/underground/toc1.htm
http://www.educationreformbooks.net/dumbing_down.htm

Dit is al schandalig genoeg, maar de maatregel die nu wordt voorgesteld, gaat nog een stap verder. De beter begaafde (in hoofdzaak 'witte') kinderen worden officieel geïnstrumentaliseerd: ze moeten dienen als 'gunstige leeromgeving' voor anderen en moeten daartoe een groot deel van hun eigen ontwikkelingskansen opofferen. Een meer totalitair en meer bolshevistisch idee is nauwelijks denkbaar.

Het is heel merkwaardig dat de politieke klasse enerzijds voortdurend de mond vol heeft over 'gelijke kansen', maar tegelijk ongelijke kansen met kracht promoot. De voorgestelde maatregel leidt tot twee vormen van ongelijke kansen: de meer begaafden moeten ontwikkelingskansen opofferen, en de witte bewoners van 'witte buurten' moeten minder kansen opofferen dan de bewoners van 'zwarte buurten', omdat die laatsten omwille van de afspiegelingsplicht in scholen met een lager leerpeil moeten geplaatst worden.

Het beste zou zijn dat de staat volledig zijn vingers van het onderwijs afhoudt. Hoe vrijer een school, hoe beter; hoe vrijer de gezinnen bij de onderwijskeuze, hoe beter; hoe vrijer de leraren , hoe beter; hoe individueler de aanpak van ieder afzonderlijk kind, zonder catalogering volgens ras of afkomst, hoe beter. Beter voor de kinderen, wel te verstaan; niet voor de politieke klasse. En daar wringt het schoentje natuurlijk.
Je haalt een aantal dingen door elkaar vrees ik: je hebt het over ASO-diploma's (middelbare school), terwijl het spreidingsplan alleen gaat over basisscholen, en bovendien is het doel van het plan niet de ontwikkelingskansen van het ene kind te stimuleren ten koste van een ander kind, maar om de school een afspiegeling te laten zijn van de wijk waarin de kinderen wonen. De bedenkers van dit plan zijn nl. van mening dat kinderen op de basisschool dezelfde kinderen moeten tegenkomen als in hun buurt, om te zorgen dat alle kinderen met elkaar in contact komen en er niet een tweedeling in de wijk ontstaat. Uiteraard werkt dit alleen in wijken die gemengd zijn, dus in volledig witte en volledig zwarte wijken zal het weinig uitmaken. Maar voor alle andere wijken lijkt het me geen slecht idee. Een basisschool is immers een school waar alle kinderen nog bij elkaar zitten en waar nog niet op intellectuele capaciteiten geselecteerd is. Dat gebeurt inderdaad pas op de middelbare school.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 14:43   #26
Jolle
Burgemeester
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
'k hem al een paar keer op woensdagmiddag gezien hoe telkens grote samenscholingen net buiten de schoolpoort ontstaan als leerling(e) A. (jaja ook meisjes ) tegen leerling(e) B gaat vechten na een conflict ontstaan op school....
'k hem het hier trouwens al eens vermeld toen in den tijd..
Dat gebeurde op OLVE even goed (Onze-Lieve-Vrouw van Lourdes College Edegem). Als er daar op de speelplaats gevochten werd, stond de ganse school "HOI HOI HOI" te scanderen rond die kerels. En buiten de schoolpoorten werd er ook regelmatig gevochten dat de stukken er letterlijk afvlogen.

Nochthans is dat een van de meest gerenomeerde scholen in de buurt daar.
__________________
[font=Comic Sans MS]Om een onberispelijk lid van een schaapskudde te zijn, [/font]
[font=Comic Sans MS]moet men vóór alles een schaap zijn[/font]
[font=Comic Sans MS]--- Albert Einstein ---[/font]
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 14:43   #27
nadine
Parlementslid
 
nadine's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 mei 2004
Locatie: mechelen
Berichten: 1.902
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tzuvar Raemborr
Je zal me wel verwarren met een ander forummer.

Ik bedoelde effectief : Gaat de racist Lavigne die als witte of als zwarte scholen tellen?
Sorry voor de verwarring..

Denk dat die vent er beter afblijft. Er zijn al andere racisten die de joodse scholieren aanvallen (Wilrijk, Brussel, Vorst, ...)
__________________
nadine is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:13   #28
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Je haalt een aantal dingen door elkaar vrees ik: je hebt het over ASO-diploma's (middelbare school), terwijl het spreidingsplan alleen gaat over basisscholen, en bovendien is het doel van het plan niet de ontwikkelingskansen van het ene kind te stimuleren ten koste van een ander kind, maar om de school een afspiegeling te laten zijn van de wijk waarin de kinderen wonen. De bedenkers van dit plan zijn nl. van mening dat kinderen op de basisschool dezelfde kinderen moeten tegenkomen als in hun buurt, om te zorgen dat alle kinderen met elkaar in contact komen en er niet een tweedeling in de wijk ontstaat. Uiteraard werkt dit alleen in wijken die gemengd zijn, dus in volledig witte en volledig zwarte wijken zal het weinig uitmaken. Maar voor alle andere wijken lijkt het me geen slecht idee. Een basisschool is immers een school waar alle kinderen nog bij elkaar zitten en waar nog niet op intellectuele capaciteiten geselecteerd is. Dat gebeurt inderdaad pas op de middelbare school.
(mijn benadrukking)


Uiteraard is het niet de taak van de staat om te bepalen welke ontmoetingen kinderen moeten hebben. Het omgekeerde nastreven is puur totalitarisme. Evenmin is er een reden te bedenken waarom een school bv een 'afspiegeling' zou moeten zijn van haar omgeving. De burgers moeten zelf kunnen bepalen welke scholen of welk onderwijssysteem ze wensen; bemoeizucht van de politieke klasse leidt hier enkel tot zwaar verlies van efficiëntie en welzijn, en tot weer nieuwsoortige 'discriminaties' (waarom zouden bv 'witte' ouders in een 'witte' buurt wel recht hebben op een 'witte' school voor hun kind, en 'witte' ouders in een 'gemengde' buurt niet)? Ik ben trouwens eens benieuwd of men dit 'afspiegelingsprincipe' ook gaat opleggen aan de joodse scholen in Antwerpen? Zoniet moet men weer een nieuwe 'discriminatie' bijcreëren, die dan het vertrekpunt kan worden voor verdere bedilzuchtige ingrepen. Weg daarmee! Burgers moeten de vrijheid hebben om scholen op te richten naar eigen gading en inzicht. Als je een 'afspiegeling' gaat opleggen aan scholen, kan je die ook gaan opleggen aan culturele verenigingen, bedrijven enz (wat de PC-klasse trouwens van plan is). Je eindigt dan in een maatschappij waarin al je rechten afhankelijk worden gemaakt van de kleur van je vel: een hel.

En uiteraard zal men de invoering van de rassenquota of etnische quota eerst opstarten in het basisonderwijs. Maar eens die trein is gestart, loopt hij door. Eens je deze infernale dwanglogica accepteert voor het lager onderwijs, moet je hem ook accepteren voor het middelbaar, om te eindigen met de universiteit (cfr de 'positieve discriminatie' aan de Amerikaanse unifs, waar leden van 'minderheden' vaak minder punten moeten behalen dan 'witte' studenten).

De neo-racisten weigeren individuen als zodanig ter erkennen. Zij zien mensen als exemplaren van biologische of sociologische categorieën, en passen het concept 'rechtvaardigheid' toe op groepen ipv individuele mensen, wat tot afschuwelijke aberraties leidt. Hun 'oplossingen' zullen steeds nieuwe problemen creëren, die dan aanleding vormen tot nieuwe, nog drastischere en nog meer vernederende ingrepen. Dit nieuwe voorstel is een mooi voorbeeld: men legt eerst één dwangmaatregel op, die blijkt allerlei 'ongewenste nevenwerkingen' te hebben, dan komt een nieuwe, nog meer ingrijpende dwangmaatregel, met natuurlijk weer nieuwe neveneffecten enz. Wanneer gaat dit ophouden?
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:19   #29
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Dat gebeurde op OLVE even goed (Onze-Lieve-Vrouw van Lourdes College Edegem). Als er daar op de speelplaats gevochten werd, stond de ganse school "HOI HOI HOI" te scanderen rond die kerels. En buiten de schoolpoorten werd er ook regelmatig gevochten dat de stukken er letterlijk afvlogen.

Nochthans is dat een van de meest gerenomeerde scholen in de buurt daar.
regelmatig was dat dan ook zo goed als dagelijks ??

In mijnen tijd werd er ook al wel eens gevochten en dan stond ook heel de school te supporteren. soms vormden we zelfs een kring begonnen te roepen waarop de studiemeester af kwam gevlogen en dan zag hij dat de kemphanen gewoon twee takjes waren die we op mekaar hadden gelegd...

En nu in diezelfde school zijn er dagelijks vechtpartijen zegt mijn zoon...
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:28   #30
Jos Verhulst
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 2.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Vraagje aan Jos Verhulst :

Waar haalt U die gegevens rond IQ? Kan U mij misschien laten weten waar ik die studie kan vinden?

dank bij voorbaat
Zie het eerste LOSO-boek hieronder. Prof Van Damme vatte de bevindingen als volgt samen voor mij: “Grote verschillen in intelligentie, 2 SD’s inzake verbale en 1 SD inzake numerieke en spatiale intelligentie

J.Van Damme, A.De Troy, J.Meyer, A.Minnaert, G.Lorent, M.-C. Opdenakker, P.Verduyckt (1997/1999) ‘Succesvol doorstromen in de aanvangsjaren van het secundair onderwijs’ (+ bijlagen) leuven: Acco (‘eerste LOSO-boek)

In het tweede LOSO-boek (ref hieronder) vind je dan resultaten die tegenover mij als volgt werden samengevat: “...als je rekening houdt met de aanvangssituatie (qua intelligentie, aanvangsleeftijd en -prestaties, sociaal milieu, geslacht...) {is} de doorstroming in het secundair onderwijs beter bij anderstaligen (ook specifiek bij jongeren die thuis Turks of Marokkaans spreken..) dan bij Nederlandstaligen” . In dit tweede LOSO-boek lezen we: “Meisjes, leerlingen met vaders en moeders die zelf gestudeerd hebben en leerlingen die thuis (ook) een andere taal dan Nederlands spreken doen het relatief goed (...) als we stellen dat allochtonen het relatief goed doen, dan is dat in vergelijking met leerlingen die thuis exclusief Nederlands spreken, maar die vergelijkbaar zijn met betrekking tot de overige variabelen, m.n. het onderwijsniveau van vader en moeder, de score op de intelligentietest en de aanvangsproeven voor wiskunde en Nederlands en de aanvangsleeftijd” p.69-70).

J.Van Damme, J. Meyer, A.De Troy en W.Mertens (2001) ‘Succesvol middelbaar onderwijs? Een antwoord van het LOSO-project’ Leuven: Acco (‘tweede LOSO-boek’)


Enkele ref uit Nederland (dit is een verouderd en nogal willekeurig lijstje, want ik heb de kwestie niet opgevolgd. Tellegen geeft een kleinere kloof aan dan Te Nijehuis enz.:

J. Te Nijenhuis en H. van der Flier (2001) ‘Group differences in mean intelligence for the Dutch and Third World immigrants’ Journal of Biosocial Sciences 33, p.469-475


P.Tellegen (2000) ‘Verantwoord testgebruik bij allochtonen. Een reactie’ De Psycholoog 35, p.231-235

J. Te Nijenhuis (1997) ‘Comparability of test scores for immigrants and majority group members in the Netherlands’ Vrije Universiteit Amsterdam; academisch proefschrift ter verkrijging van de graad van doctor

J.te Nijenhuis en H. van der Flier (1997) ‘Comparability of GATB scores for immigrants and majority group members: some Dutch findings’ Journal of Applied Psychology 82, p.675-687

J.te Nijenhuis en Arne Evers (2000) ‘Is een wetenschappelijke benadering van testgebruik bij allochtonen onverantwoord? Een reactie op Tellegen (2000)’ De Psycholoog, p.327-332
__________________
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE,
WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE
Jos Verhulst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:30   #31
Jolle
Burgemeester
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 520
Standaard

dank U wel. Ik ga op zoek
__________________
[font=Comic Sans MS]Om een onberispelijk lid van een schaapskudde te zijn, [/font]
[font=Comic Sans MS]moet men vóór alles een schaap zijn[/font]
[font=Comic Sans MS]--- Albert Einstein ---[/font]
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:34   #32
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

Zeg het ons als ge een schat zou vinden..
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:38   #33
Löwe
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 24 augustus 2002
Berichten: 95
Standaard

Dit is toch werkelijk schandalig.
Ik zou desnoods dubbel zoveel betalen om mijn kinderen naar een zogezegde "witte school" te sturen.
Het klimaat is er duidelijk rustiger en er zijn minder conflicten. Het niveau is ook hoger. Zo kunnen zij zich rustig ontplooien tot weldenkende en verantwoordelijke volwassen mensen.
Ook moeten de beleidsvoerders begrijpen dat concentratiescholen een voedingsbodem zijn voor een incorrecte gedachtengang () daar zo'n scholen meestal een perfecte weerspiegeling zijn van de onderontwikkelde moslimcultuur.
Löwe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:45   #34
Joriske
Gouverneur
 
Joriske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieter de Coninck
En wie moet zich aanpassen?
"Peer pressure" - als er in een klas van 25 kinderen max. 5 allochtonen zijn zullen ze zich wel aan de autochtonen moeten aanpassen. Vooral als je bv. ervoor zorgt dat 2 van de vijf Turken zijn, 2 Marokkanen en 1 andere allochtoon (zodat ze niet allemaal onder elkaar in hun eigen taal kunnen klappen om zo een afzonderlijk 'kliekske' te vormen).
__________________
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."

Laatst gewijzigd door Joriske : 25 november 2004 om 15:46.
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:46   #35
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

De multiculturele stadsscholen in het antwerpse stadscentrum zijn al lang geen moslimconcentraten meer; met hun 60tal nationaliteiten van Peru over Afrika tot Japan
zijn moslims allesbehalve een meerderheid, dit schijnt de sfeer op die scholen tten goede te komen. Alhoewel er nu ook nog steeds a-sociale spammende jeŭgdige
randkriminelen voorkomen. 50 jaar geleden toen de aanwezigheid van iemand "van over het water" de ergste uiting van vreemdelingenaanwezigheid was bestonden de
brozems ook al en die spamden ook wat af... Waarmee ik niet wil zeggen dat dit ,
omdat het iets van alle tijden schijnt te zijn, geen op te lossen probleem is.
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:50   #36
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

PS : voor alle duidelijkheid : 3 van mijn kleinkinderen gaan naar een zeer multiculturele
stadsschool in het centrum van Antwerpen. Die mensen hebben een wachtlijst
van zowel ouders van diverse etnische afkomst als van echt antwerpse & overwaterse vlamingen....
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:56   #37
Jolle
Burgemeester
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 520
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
"Peer pressure" - als er in een klas van 25 kinderen max. 5 allochtonen zijn zullen ze zich wel aan de autochtonen moeten aanpassen. Vooral als je bv. ervoor zorgt dat 2 van de vijf Turken zijn, 2 Marokkanen en 1 andere allochtoon (zodat ze niet allemaal onder elkaar in hun eigen taal kunnen klappen om zo een afzonderlijk 'kliekske' te vormen).
Ter uwer informatie : de huidige generatie Marokkanen en Turken praten allemaal nederlands onder mekaar. Die kennen eigenlijk beter nederlands dan arabisch, en dikwijls zelfs beter dan hun eigen "moeder"taal...
__________________
[font=Comic Sans MS]Om een onberispelijk lid van een schaapskudde te zijn, [/font]
[font=Comic Sans MS]moet men vóór alles een schaap zijn[/font]
[font=Comic Sans MS]--- Albert Einstein ---[/font]

Laatst gewijzigd door Jolle : 25 november 2004 om 15:57.
Jolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:57   #38
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
Standaard

't lijkt weer een kwestie te worden van : we gaan de mensen eens verplichten....

ik heb het over het beginbericht he..
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 15:59   #39
Joriske
Gouverneur
 
Joriske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 oktober 2003
Locatie: 't Stad
Berichten: 1.197
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jolle
Ter uwer informatie : de huidige generatie Marokkanen en Turken praten allemaal nederlands onder mekaar. Die kennen eigenlijk beter nederlands dan arabisch, en dikwijls zelfs beter dan hun eigen moedertaal...
Vaak is dat gebrekkig Nederlands, zeker wanneer de jongeren naar een zwarte school gaan.
__________________
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2004, 16:00   #40
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
'k hem ne zoon die vroeger naar een witte eliteschool ging.
Nu gaat die sinds enkele tijd naar een andere school en in eerste instantie ging dat redelijk goed. Nu is die school echter zwarter aan het worden en nu gaan zijn punten ook achteruit....
zou ik dan toch kleurenblind zijn ??
of je kleurenblind geworden bent of niet maakt niet veel uit.

Feit is dat het ofwel JOUW schuld is, ofwel de schuld van JOUW ZOON!

Eenmaal je tot die conclusie gekomen bent kan er niks meer fout gaan en is alles ok!
Rest je enkel nog een borrel te pakken en schol te zeggen!

zie je wel hoe gemakkelijk het gaat?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be