Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 2 april 2009, 11:15   #121
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
absolute nonsens, zelfs de amerikanen geven toe dat zonder jaarlijkse miljarden $ subsidies uw israel niet economisch leefbaar is.
Vandaar dat het zo'n hoog BBP per inwoner heeft. Leer eerst het eerste over economie voordat je erover begint.
liberalist_NL is offline  
Oud 2 april 2009, 11:19   #122
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Vandaar dat het zo'n hoog BBP per inwoner heeft. Leer eerst het eerste over economie voordat je erover begint.

u bent duidelijk NIET op de hoogte van wat het Us congres over de economische toestand/leefbaarheid van uw staat heeft verkondigd.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 2 april 2009 om 11:20.
roodhaar is offline  
Oud 2 april 2009, 11:22   #123
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
u bent duidelijk NIET op de hoogte van wat het Us congres over de economische toestand/leefbaarheid van uw staat heeft verkondigd.
Israël krijgt slechts militaire economische steun.
liberalist_NL is offline  
Oud 7 april 2009, 11:45   #124
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
1) Het vluchtelingenprobleem wordt opgelost in ruil voor de ontmanteling van de nederzettingen op de Westelijke Jordaanoever.
De zionistische kolonisten zijn vrijwillig op de Westelijke Jordaanoever gaan wonen, hebben de plaatselijke bevolking uit hun huizen verjaagd, hebben samen met het IDF dorpen en akkers vernield, en zijn uit om telkens nieuw gebied te annexeren.
De Palestijnse vluchtelingen zijn met militair geweld uit hun huizen verjaagd.
Welke perverte logica moet je hanteren om beide met elkaar te durven vergelijken?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
2) Jij bent voor een onafhankelijk Vlaanderen, maar wilt een soort Bosnie en Herzegovina creeeren in het Midden Oosten...de logica ontgaat mij.
Ik ijver voor een onafhankelijk Vlaanderen. Als de Britten zouden beslissen om het FDF-volkje uit Brussel en de Vlaamse rand een gebied toe te wijzen dat Vlaams-Brabant, Antwerpen en Oost-Vlaanderen omvat, zou ik daar met alle macht tegen verzetten. En op het moment dat die nieuwe FDF-staat (een apartheidsregime waar enkel Franstaligen grond mogen kopen, waar de regering de Nederlandstalige politieke partijen probeert te verbieden, waar huwelijken tussen Nederlandstaligen en Franstaligen verboden zijn, etc...) militair geweld gebruikt om haar nederzettingen in Limburg en West-Vlaanderen te verdedigen, systematisch Vlaamse dorpen bombardeert met de uitdrukkelijke bedoeling een maximaal aantal burgers te vermoorden, een muur dwars door Limburg trekt die de Limburgse boeren afsnijdt van hun akkers, de Limbergers de toegang onzegt tot het drinkwater van het Albertkanaal,... vind ik het streven naar de ontmanteling van die FDF-staat de evidentie zelve.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 7 april 2009, 21:56   #125
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De zionistische kolonisten zijn vrijwillig op de Westelijke Jordaanoever gaan wonen, hebben de plaatselijke bevolking uit hun huizen verjaagd, hebben samen met het IDF dorpen en akkers vernield, en zijn uit om telkens nieuw gebied te annexeren.
De Palestijnse vluchtelingen zijn met militair geweld uit hun huizen verjaagd.
Welke perverte logica moet je hanteren om beide met elkaar te durven vergelijken?
Hoewel wij enorm van mening verschillen over de geschiedenis van het gebied , is de geschiedenis in deze niet belangrijk. Er zijn nu ongeveer 200.000 radicale kolonisten in de Westelijke Jordaanoever die dat als hun thuis beschouwen. Om een permanente vrede te krijgen, moeten die kolonisten inderdaad weg, maar die gaan dat niet zo maar. Daarvoor is het vervallen van de claim van ongeveer 100.000 nog levende van de 700.000 gevluchte Arabieren een goed ruilmiddel. Bovendien - en dit heeft wel met de geschiedenis te maken- blijven jij en de andere zelfbenoemde anti-zionisten dezelfde onvolledige informatie geven daarover en geven jullie enkel de reden die in Israels nadeel is. Jullie verzwijgen echter dat veel Arabieren vertrokken naar de Arabische buurlanden, omdat de leiders daarvan hun dat hadden opgeroepen en voor het oorlogsgeweld an sich. Ik hoor jullie ook niet over de verdrijving van ongeveer 800.000 Joden uit de Arabische wereld na definitieve vestiging van de staat Israel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik ijver voor een onafhankelijk Vlaanderen. Als de Britten zouden beslissen om het FDF-volkje uit Brussel en de Vlaamse rand een gebied toe te wijzen dat Vlaams-Brabant, Antwerpen en Oost-Vlaanderen omvat, zou ik daar met alle macht tegen verzetten.
Het Britse Mandaatgebied Palestina was een multi-etnisch gebied en Vlaanderen niet. Bovendien hebben de Arabieren in 1922 80% van dat gebied gekregen: Trans-Jordanie. Die FDF'ers behoren niet tot de autochtone Vlaamse bevolking en Joden wel tot de autochtone bevolking daar.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En op het moment dat die nieuwe FDF-staat (een apartheidsregime waar enkel Franstaligen grond mogen kopen, waar de regering de Nederlandstalige politieke partijen probeert te verbieden, waar huwelijken tussen Nederlandstaligen en Franstaligen verboden zijn, etc...) militair geweld gebruikt om haar nederzettingen in Limburg en West-Vlaanderen te verdedigen, systematisch Vlaamse dorpen bombardeert met de uitdrukkelijke bedoeling een maximaal aantal burgers te vermoorden, een muur dwars door Limburg trekt die de Limburgse boeren afsnijdt van hun akkers, de Limbergers de toegang onzegt tot het drinkwater van het Albertkanaal,... vind ik het streven naar de ontmanteling van die FDF-staat de evidentie zelve.
1) Of alleen Joden grond mogen kopen in Israel weet ik niet, dus daar krijg je voorlopig het voordeel van de twijfel.
2) Politieke partijen die als doel hebben met geweld een staat op te blazen: Logisch dus.
3) Huwelijken tussen Joden en niet-Joden zijn absoluut niet verboden.
4) De kolonisten vormen een probleem, maar Hamas, de Islamitische Jihad en de Al Aqsa brigide die de staat Israel niet erkennen en er niet voor terug deinsen geweld te gebruiken dat te realiseren een veel groter probleem. Als Hamas Israel erkend, kan er over een ontmanteling van de nederzettingen worden gesproken.
5) Israel probeert helemaal niet zo veel mogelijke burgers te doden, dat is een onzinargument en ga daar niet serieus op in.
6) De muur is inderdaad qua plaatsing niet fair, maar de muur op zichzelf steun ik, omdat het aantal aanslagen aanzienlijk verminderd is en Israel haar burgers daar tegen dient te beschermen.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline  
Oud 7 april 2009, 22:54   #126
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hoewel wij enorm van mening verschillen over de geschiedenis van het gebied , is de geschiedenis in deze niet belangrijk.
Hallo, zeker?
De geschiedenis is hier zeker van belang. Des te meer aangezien het hier een staat betreft die nog maar 60 jaar bestaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Er zijn nu ongeveer 200.000 radicale kolonisten in de Westelijke Jordaanoever die dat als hun thuis beschouwen. Om een permanente vrede te krijgen, moeten die kolonisten inderdaad weg, maar die gaan dat niet zo maar. Daarvoor is het vervallen van de claim van ongeveer 100.000 nog levende van de 700.000 gevluchte Arabieren een goed ruilmiddel.
Ik weiger te praten over een "ruil". Je hebt aan de ene kant zionistische kolonisten die doelbewust op die plaats gaan wonen zijn. Zij hebben daarvoor de steun gekregen van de IDF die mensen vermoordt, huizen vernielt, akkers omploegt, etc... Je hebt aan de andere kant een volk dat met militair geweld gedeporteerd is uit hun huizen waar hun families al eeuwenlang woonden.
Ik weiger te spreken over een ruil tussen deze. U stelt criminelen en slachtoffers op dezelfde hoogte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Bovendien - en dit heeft wel met de geschiedenis te maken- blijven jij en de andere zelfbenoemde anti-zionisten dezelfde onvolledige informatie geven daarover en geven jullie enkel de reden die in Israels nadeel is. Jullie verzwijgen echter dat veel Arabieren vertrokken naar de Arabische buurlanden, omdat de leiders daarvan hun dat hadden opgeroepen en voor het oorlogsgeweld an sich.
Dan hebt u zeer slectief geluisterd/gelezen. Want zowel ik, als anderen (minitser van agitatie, om maar één iemand te noemen), hebben de naburige Arabische regimes al flink op de korrel genomen. Vooral Egypte en Jordanië dienen hier met de vinger gewezen te worden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik hoor jullie ook niet over de verdrijving van ongeveer 800.000 Joden uit de Arabische wereld na definitieve vestiging van de staat Israel.
Opnieuw hebt u selectief geluisterd/gelezen. Ik heb die verdrijving van joden uit Arabische landen eerder al veroordeeld. Ik vind dat die joden recht hebben op terugkeer naar de Arabische staten vanwaar zij afkomstig waren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Het Britse Mandaatgebied Palestina was een multi-etnisch gebied en Vlaanderen niet.
Tuurlijk is Palestina een multi-etnisch en multi-religieus gebied. Dat toont net het perverte van de creatie van een joodse staat aan. Palestina was tot 1948 een land waar joden, moslims en christenen naast elkaar leefden. Zie hiervoor kaartje 1 onderaan, dat de aanwezigheid van joden in Palestina net voor de oprichting van de staat Israël toont. Het zionisme heeft dit op een gruwelijke wijze omver gegooid. Vanuit het concept van "de joodse staat", werd vanaf de jaren '20 �* '30 een massaal migratieproject opgezet, pleegden zionistische terreurorganisaties (die later omgevormd zou worden tot de IDF) aanslagen tegen moslims en tegen Britten,... Vanaf 1948 kan men duidelijk spreken van een etnische zuivering waarbij Arabische dorpen vernield werden, mensen vermoord werden en honderdduizenden gedeporteerd werden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Die FDF'ers behoren niet tot de autochtone Vlaamse bevolking en Joden wel tot de autochtone bevolking daar.
Nu slaat u de bal toch wel volkomen mis! De meeste FDF'ers zijn helemaal geen ingeweken Walen, maar verfranste Vlamingen. Mensen zoals Christian Van Eycken komen uit Nederlandstalige families. Dat verklaart net hun rancune. Zij zijn Franstalig geworden, om te kunnen opklimmen in de ambtenarij, etc... Vanaf de jaren '80 zagen zij dat ook niet-verfranste Vlamingen konden opklimmen tot de hogere regionen. Dat verklaart hun haat tegen Vlaanderen en de Nederlandse taal. Zij menen dat enkel zij recht hebben op die jobs omdat zij de moeite gedaan hebben om Franstalig te worden. Vandaar dat het FDF nagenoeg enkel scoort bij de kleinburgerij uit Brussel en de Rand.

Dat in tegenstelling tot Israël, waar vandaag de Oost- en Centraal-Europeanen het overgrote deel van uitmaken. De autochtone joden zijn vandaag een minderheid in hun land. De geïmmigreerde joden zijn veelal de meest radicale, aangezien zij net verhuisd zijn omwille van de zionistische ideologie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Politieke partijen die als doel hebben met geweld een staat op te blazen: Logisch dus.
Geen enkele Arabische Israëlische partij pleit voor het gebruik van geweld. De beschuldiging was wel, dat deze partijen zouden opgeroepen hebben om de staat Israël op te blazen. Los van het feit of ze dit effectief zouden gedaan hebben, is dat hun volste recht. Net zoals de N-VA hier het volste recht heeft om te pleiten België op te blazen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Huwelijken tussen Joden en niet-Joden zijn absoluut niet verboden.
Er is in Israël wel degelijk een wet die het quasi onmogelijk maakt voor Palestijnen om met Israëli te trouwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De kolonisten vormen een probleem, maar Hamas, de Islamitische Jihad en de Al Aqsa brigide die de staat Israel niet erkennen en er niet voor terug deinsen geweld te gebruiken dat te realiseren een veel groter probleem.
Ten eerste, is het probleem veel ouder dan Hamas en Islamistische Jihad. Hamas is nog maar 20 jaar oud, en nog maar 10 jaar écht een machtsfactor in Palestina. Je kan dus moeilijk Hamas met de vinger wijzen voor een probleem dat 40 jaar ouder is dan hen. Het seculiere verzet van de PLO is altijd veel doorslaggevender geweest.
Los daarvan vind ik het maar logisch dat zij weigeren Israël te erkennen. En gezien de omstandigheden kan men inderdaad niet anders dan naar geweld te grjpen.
Ik zet niet voor niets dit citaat van het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina in mijn onderschrift: "The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability"."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Als Hamas Israel erkent
Hamas moet Israël niet erkennen. Niemand moet Israël erkennen. Het is al erg genoeg dat de hele westerse wereld Israël erkent.
Een staat, gefundeerd op religieuze segregatie, heeft geen reden van bestaan voor mij. Zeker niet in een land dat een eeuwenlange traditie kent van samenleven tussen verschillende godsdiensten.
De enige hoop op duurzame vrede in Palestina, voor joden, moslims en christenen, is de vernietiging van de staat Israël en de creatie van één seculiere Palestijnse staat met godsdienstvrijheid voor joden, moslims en christenen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Israel probeert helemaal niet zo veel mogelijke burgers te doden, dat is een onzinargument en ga daar niet serieus op in.
U hoeft daar niet op in te gaan, maar het gebruik van massavernietigingswapens in een dicht bevolkt gebied, bewijst dat Israël helemaal niet geïntseresseerd was in het verzwakken van Hamas (waarom zouden ze ook, als ze jarenlang Hamas financiëel, logistiek en politiek ondersteun hebben?) maar enkel op een maximale terreur onder de Palestijnse burgerbevolking.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De muur is inderdaad qua plaatsing niet fair, maar de muur op zichzelf steun ik, omdat het aantal aanslagen aanzienlijk verminderd is en Israel haar burgers daar tegen dient te beschermen.
Als Israël zijn burgers wil beschermen, dan stopt zij beter met haar onmenselijk beleid tegen het Palestijnse volk. En als ze dat niet wil doen, dat ze die muur dan op z'n minst op haar "eigen" (eigelijk ligt heel Israël op Palestijns grondgebied, maar ik wil wel even meestappen in jouw logica) grongebied zet. En niet laat krullen over Palestijns gebied zodat Palestijnse boeren worden afgesneden van hun akkers en Palestijnse kinderen van hun scholen. Een voorbeeld van de muur: zie prentje 2.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  JewishOwnedLandInPalestineAsOf1947.gif‎
Bekeken: 226
Grootte:  35,2 KB
ID: 47602  

Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  qalqilia%20map.jpg‎
Bekeken: 227
Grootte:  248,2 KB
ID: 47603  

__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 april 2009, 16:37   #127
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Hallo, zeker?
De geschiedenis is hier zeker van belang. Des te meer aangezien het hier een staat betreft die nog maar 60 jaar bestaat.
In dat geval was het niet van belang, omdat beide partijen water bij de wijn moeten doen en niet 1 partij, namelijk Israel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik weiger te praten over een "ruil". Je hebt aan de ene kant zionistische kolonisten die doelbewust op die plaats gaan wonen zijn. Zij hebben daarvoor de steun gekregen van de IDF die mensen vermoordt, huizen vernielt, akkers omploegt, etc... Je hebt aan de andere kant een volk dat met militair geweld gedeporteerd is uit hun huizen waar hun families al eeuwenlang woonden.
Ik weiger te spreken over een ruil tussen deze. U stelt criminelen en slachtoffers op dezelfde hoogte.
Die kolonisten wonen daar, net zoals er Italianen in Zuid-Tirol, Spanjaarden in Catalonie en Franstaligen in BHV wonen. We zijn het er allebei over eens dat die kolonisten uiteindelijk weg moeten, maar je kunt niet verwachten dat zij zo maar hun hebben en houden zullen opgeven in ruil voor niets. Bovendien durf ik het in twijfel te trekken dat die families er eeuwenlang woonden, getuige het grote aantal Arabische arbeidsimmigranten dat zich vanaf 1919 in het Britse Mandaat Palestina vestigde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dan hebt u zeer slectief geluisterd/gelezen. Want zowel ik, als anderen (minitser van agitatie, om maar één iemand te noemen), hebben de naburige Arabische regimes al flink op de korrel genomen. Vooral Egypte en Jordanië dienen hier met de vinger gewezen te worden.
Egypte kan juist een voorbeeld genoemd worden. Israel heeft de Sinai-woestijn teruggeven aan Egypte in ruil voor vrede en erkenning van de staat Israel en sindsdien hebben beide landen relatief goede betrekkingen met elkaar. Als Hamas Israel zou erkennen, zou er eindelijk een oplossing in zicht kunnen komen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Opnieuw hebt u selectief geluisterd/gelezen. Ik heb die verdrijving van joden uit Arabische landen eerder al veroordeeld. Ik vind dat die joden recht hebben op terugkeer naar de Arabische staten vanwaar zij afkomstig waren.
Dat waardeer ik dan van jou.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Tuurlijk is Palestina een multi-etnisch en multi-religieus gebied. Dat toont net het perverte van de creatie van een joodse staat aan. Palestina was tot 1948 een land waar joden, moslims en christenen naast elkaar leefden. Zie hiervoor kaartje 1 onderaan, dat de aanwezigheid van joden in Palestina net voor de oprichting van de staat Israël toont. Het zionisme heeft dit op een gruwelijke wijze omver gegooid. Vanuit het concept van "de joodse staat", werd vanaf de jaren '20 �* '30 een massaal migratieproject opgezet, pleegden zionistische terreurorganisaties (die later omgevormd zou worden tot de IDF) aanslagen tegen moslims en tegen Britten,... Vanaf 1948 kan men duidelijk spreken van een etnische zuivering waarbij Arabische dorpen vernield werden, mensen vermoord werden en honderdduizenden gedeporteerd werden.
1) De vestiging van een Joodse staat was zeker niet pervert, omdat de Arabieren al 80% van het totale gebied hadden verkegen, namelijk Trans-Jordanie. In 1947 kregen ze nog eens 10% extra van het gebied, maar accepteerden ze het niet. Bovendien bestond het Joodse gebied ook nog eens uit de Negrev-woestijn.
2) Ze leefden naast elkaar, maar er wordt al letterlijk sinds de jaartelling gevochten om het gebied.
3) Er immigreerden eveneens Arabische arbeidsimmigranten naar het gebied.
4) Arabische terreurorganisaties pleegden eveneens aanslagen op Britten en Joden.
5) Men kan niet spreken van een etnische zuivering, zie mijn vorige post.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Nu slaat u de bal toch wel volkomen mis! De meeste FDF'ers zijn helemaal geen ingeweken Walen, maar verfranste Vlamingen. Mensen zoals Christian Van Eycken komen uit Nederlandstalige families. Dat verklaart net hun rancune. Zij zijn Franstalig geworden, om te kunnen opklimmen in de ambtenarij, etc... Vanaf de jaren '80 zagen zij dat ook niet-verfranste Vlamingen konden opklimmen tot de hogere regionen. Dat verklaart hun haat tegen Vlaanderen en de Nederlandse taal. Zij menen dat enkel zij recht hebben op die jobs omdat zij de moeite gedaan hebben om Franstalig te worden. Vandaar dat het FDF nagenoeg enkel scoort bij de kleinburgerij uit Brussel en de Rand.
Ik bedoelde te zeggen dat Franstaligen in Vlaanderen geen historische bevolkingsgroep in Vlaanderen is en Joden daar wel.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dat in tegenstelling tot Israël, waar vandaag de Oost- en Centraal-Europeanen het overgrote deel van uitmaken. De autochtone joden zijn vandaag een minderheid in hun land. De geïmmigreerde joden zijn veelal de meest radicale, aangezien zij net verhuisd zijn omwille van de zionistische ideologie.
Die zijn veelal na 1948 erheen geimmigreerd, toen de staat Israel bestond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Geen enkele Arabische Israëlische partij pleit voor het gebruik van geweld. De beschuldiging was wel, dat deze partijen zouden opgeroepen hebben om de staat Israël op te blazen. Los van het feit of ze dit effectief zouden gedaan hebben, is dat hun volste recht. Net zoals de N-VA hier het volste recht heeft om te pleiten België op te blazen.
Dat betwijfel ik ten zeerste.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Er is in Israël wel degelijk een wet die het quasi onmogelijk maakt voor Palestijnen om met Israëli te trouwen.
Maatregelen zijn er enkel en alleen om importbruiden en polygamie te voorkomen, net als het aan banden wordt gelegd dat Marrokanen in Nederland hun partner in Marokko halen en zo de integratie telkens weer opnieuw kan beginnen.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ten eerste, is het probleem veel ouder dan Hamas en Islamistische Jihad. Hamas is nog maar 20 jaar oud, en nog maar 10 jaar écht een machtsfactor in Palestina. Je kan dus moeilijk Hamas met de vinger wijzen voor een probleem dat 40 jaar ouder is dan hen. Het seculiere verzet van de PLO is altijd veel doorslaggevender geweest.
Los daarvan vind ik het maar logisch dat zij weigeren Israël te erkennen. En gezien de omstandigheden kan men inderdaad niet anders dan naar geweld te grjpen.
Ik zet niet voor niets dit citaat van het Volksfront voor de Bevrijding van Palestina in mijn onderschrift: "The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability"."
De PLO heeft ook aanslagen gepleegd, dus daar zit hem het probleem. Als jij het logisch zou vinden dat niemand Israel zou moeten erkennen, betekent dat per definitie geen oplossing van het conflict.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Hamas moet Israël niet erkennen. Niemand moet Israël erkennen. Het is al erg genoeg dat de hele westerse wereld Israël erkent.
Een staat, gefundeerd op religieuze segregatie, heeft geen reden van bestaan voor mij. Zeker niet in een land dat een eeuwenlange traditie kent van samenleven tussen verschillende godsdiensten.
De enige hoop op duurzame vrede in Palestina, voor joden, moslims en christenen, is de vernietiging van de staat Israël en de creatie van één seculiere Palestijnse staat met godsdienstvrijheid voor joden, moslims en christenen.
Dat betekent dus dat de nederzettingen niet zullen worden ontruimd, de rakketenregen niet zal stoppen en extremisten van beide kanten van grotere invloed zullen worden. Bovendien kun jij met dat criterium vrijwel de gehele Islamitische wereld niet gaan erkennen en is Israel een seculiere democratie. Bovendien wordt er letterlijk sinds de jaartelling al om dat gebied gevochten en is het hypocriet dat je met het creeeren van een soort Bosnie en Herzegovina het probleem op denkt te lossen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
U hoeft daar niet op in te gaan, maar het gebruik van massavernietigingswapens in een dicht bevolkt gebied, bewijst dat Israël helemaal niet geïntseresseerd was in het verzwakken van Hamas (waarom zouden ze ook, als ze jarenlang Hamas financiëel, logistiek en politiek ondersteun hebben?) maar enkel op een maximale terreur onder de Palestijnse burgerbevolking.
Onzin, de oorlog kwam voort uit de voortdurende beschietingen met raketten van Hamas.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Als Israël zijn burgers wil beschermen, dan stopt zij beter met haar onmenselijk beleid tegen het Palestijnse volk. En als ze dat niet wil doen, dat ze die muur dan op z'n minst op haar "eigen" (eigelijk ligt heel Israël op Palestijns grondgebied, maar ik wil wel even meestappen in jouw logica) grongebied zet. En niet laat krullen over Palestijns gebied zodat Palestijnse boeren worden afgesneden van hun akkers en Palestijnse kinderen van hun scholen. Een voorbeeld van de muur: zie prentje 2.
De Palestijnen in Israel zjn volwaardige burgers van het land. Bovendien wil jij een onafhankelijk Vlaanderen, maar het herstel van een multi-etnisch gebied (met of zonder Jordanie) wat tegenstrijdig is.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 8 april 2009 om 16:42.
LiberaalNL is offline  
Oud 12 april 2009, 11:16   #128
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
In dat geval was het niet van belang, omdat beide partijen water bij de wijn moeten doen en niet 1 partij, namelijk Israel.
Ik ben bereid te zoeken naar een compromis dat positief is voor de joden in Palestina. Maar ik ben niet bereid om één druppel water in de wijn te doen ten voordele van de staat Israël.
Het probleem in Palestina is fundamenteel onoplosbaar zolang de staat Israël blijft bestaan. Zolang je blijft vasthouden aan het behoud van de staat Israël, zal de oorlog verderduren. De vernietging van Israël is een noodzakelijke stap naar duurzame vrede tussen joden, moslims en christenen in de regio.
Ik zoek naar een oplossing die aanvaardbaar is voor iedere bevolkingsgroep in de regio. Maar vraag mij niet te zoeken naar een oplossing die aanvaardbaar is voor ieder politiek regime in de regio.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Die kolonisten wonen daar, net zoals er Italianen in Zuid-Tirol, Spanjaarden in Catalonie en Franstaligen in BHV wonen.
De aanwezigheid van die Italianen maakt Zuid-Tirol er niet minder Oostenrijks op, de aanwezigheid van Kastilianen maakt Catalonië er niet minder Catalaans op, de aanwezigheid van Franstaligen maakt Brussel-Halle-Vilvoorde er niet minder Vlaams op.
Net zoals de aanwezigheid van deze zionistische migranten Israël er niet minder Palestijns op maakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
We zijn het er allebei over eens dat die kolonisten uiteindelijk weg moeten, maar je kunt niet verwachten dat zij zo maar hun hebben en houden zullen opgeven in ruil voor niets.
Wat de zionistische kolonisten verwachten, kan mij geen moer schelen. Wanneer men met militair geweld mensen uit hun huizen verjaagt, en kolonies bouwt met het opzet de plaatselijke bevolking te vernietigen, dan vind ik dat er ONVOORWAARDELIJK een eind moet gesteld worden aan dit crimineel gedrag. Waar ga je naartoe, als je rechtmatige eisen (de terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen is een eis die zelfs formeel goedgekeurd werd door Israël zelf!) moet laten varen, om een crimineel te doen afzien van zijn gedrag?
Denk eens alsjeblief na welke perverte logica jij hier hanteert! Stel je voor dat ik jou uit je huis zou verjagen. En dat je in een tent moet gaan slapen. Zou jij ermee gediend zijn, mocht ik eisen stellen opdat jij zou mogen terugkeren naar je huis? Ik denk dat jij wel zou vinden dat je onvoorwaardelijk het recht hebt, terug in je huisje te komen wonen. En dat ik als crimineel geen eisen te stellen heb.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Egypte kan juist een voorbeeld genoemd worden. Israel heeft de Sinai-woestijn teruggeven aan Egypte in ruil voor vrede en erkenning van de staat Israel en sindsdien hebben beide landen relatief goede betrekkingen met elkaar.
De Egyptenaren laten de Palestijnse bevolking stikken in ruil voor een stuk woestijn, en jij noemt dat "een voorbeeld"? Egypte is een dictatoriale staat, waarbij de clan van Moebarak enkel inzit met het behoud van hun machtsposities. Is dat "een voorbeeld"?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Als Hamas Israel zou erkennen, zou er eindelijk een oplossing in zicht kunnen komen.
Waarom zou Hamas Israël moeten erkennen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De vestiging van een Joodse staat was zeker niet pervert, omdat de Arabieren al 80% van het totale gebied hadden verkegen, namelijk Trans-Jordanie.
Trans-Jordanië was al onafhankelijk vóór de creatie van Israël. U hoeft dus niet te doen alsof Palestina opgesplitst werd in een Arabisch deel en een joods deel. Bovendien was Palestina (ik spreek dus over het gebied zonder Trans-Jordanië) een gebied waar de joden voor de zionistische migratie hooguit 10% van de bevolking uitmaakten, en de Arabieren minstens 80%. Dat die 10% (in 1948 was dit omwille van de zionistisch migratie welliswaar al aangegroeid tot zo'n 30%) 56% van Palestina krijgt, is behoorlijk absurd. Vandaag controleert de joodse staat quasi het hele gebied. Normaal, vindt u?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Bovendien bestond het Joodse gebied ook nog eens uit de Negrev-woestijn.
In de Negev-woestijn woonden toen noch Palestijnen, noch joden. De Negev-woestijn was het woongebied van de Bedoeïenen. Een volk dat een nog ergere etnische zuivering heeft meegemaakt dan de Palestijnen zelf!
David Ben Goerion (toch één van de vaders van de staat Israël) had eind jaren '30 immers duidelijk gemaakt dat de Negev-woestijn volledig gezuiverd moest worden van Arabieren: "Negev land is reserved for Jewish citizens whenever and wherever they want...We must expel the Arabs and take their place."
Het hoeft niet te verwonderen dat in oorlog van 1948-1949 een zeer groot aandeel Bedoeïenen meevochten tegen de zionistische kolonisator. Het feit dat er zoveel Bedoeïenen meevochten, werd door het zionistische regime gebruikt om haar etnische zuivering tegenover de Bedoeïenenbevolking te legitimeren (waarbij ze even vergeten, dat er onder zionisten al 10 jaar voor de oorlog plannen waren om de Negev-Bebouïenen uit te roeien).

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Men kan niet spreken van een etnische zuivering, zie mijn vorige post.
Die discussie is al vaker gevoerd. Gaat het hier over een "etnische zuivering", dan wel over een regelrechte "genocide"? Dat er minstens sprake is van een etnische zuivering, daar kan geen enkel zinnig mens aan twijfelen. Maar om de eeuwige discussies te vermijden, hanteer ik louter de term "etnische zuivering", en laat de zwaardere term "genocide" zo veel als mogelijk achterwege.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik bedoelde te zeggen dat Franstaligen in Vlaanderen geen historische bevolkingsgroep in Vlaanderen is en Joden daar wel.
En welke taal sprak de Graaf van Vlaanderen in de 13e, 14e eeuw, denkt u?
Vlaanderen kent al eeuwenlang een kleine elite die Franstalig is. Dat gaat terug tot de Middeleeuwen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Dat betwijfel ik ten zeerste.
U vindt dat de N-VA niet het recht heeft te pleiten voor het ontmantelen van België?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Maatregelen zijn er enkel en alleen om importbruiden en polygamie te voorkomen, net als het aan banden wordt gelegd dat Marrokanen in Nederland hun partner in Marokko halen en zo de integratie telkens weer opnieuw kan beginnen.
Nederland-Marokko is niet één land, dat door een crimineel regime middendoor gesneden is. Palestina wel. Palestijnen die aan de ene kan van de muur wonen, kunnen niet trouwen met Palestijnen die aan de andere kan van de muur wonen. Vindt u dat normaal? Maar joden die in het officiële Israël wonen kunnen wel probleemloos trouwen met de joden die op de Westelijke Jordaanoever wonen.
De wet is dus niet gelijk voor de verschillende bevolkingsgroepen. Men heeft een naam voor een dergelijk regime: een apartheidsregime.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De PLO heeft ook aanslagen gepleegd, dus daar zit hem het probleem.
De gewapende Palestijnse strijd is even legitiem als de strijd van het verzet tegen de nazi's tijdens WOII. Over welke aanslagen gerechtvaardigd zijn en welke niet, kan je discussiëren. Maar het Palestijnse volk heeft het recht om een gewapende strijd te voeren tegen de staat Israël.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
... en is Israel een seculiere democratie.
Israël is een op religieuze basis gebaseerd apartheidsregime. Daar is niets seculiers, en nog minder democratisch, aan.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Onzin, de oorlog kwam voort uit de voortdurende beschietingen met raketten van Hamas.
Ik denk niet dat je zaken moet gaan beweren, die zelfs ontkend zijn door de woordvoerder van de Israëlische overheid. De woordvoerder van de Israëlische regering heeft letterlijk gezegd dat de raketbeschietingen vanwege Hamas gestopt waren tijdens het staakt-het-vuren, en dat deze pas hervat werden nadat Israël Palestijnse doelwitten bombardeerde.
http://www.youtube.com/watch?v=N6e-e...eature=related

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Palestijnen in Israel zjn volwaardige burgers van het land.
Op dezelfde manier als de zwarte bevolking "volwaardige burgers" waren in Zuid-Afrika onder hun apartheidsregime.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Bovendien wil jij een onafhankelijk Vlaanderen, maar het herstel van een multi-etnisch gebied (met of zonder Jordanie) wat tegenstrijdig is.
En denk je dat dat onafhankelijk Vlaanderen (waar ik inderdaad naar streef) ineens een Vlaanderen zonder Franstalige minderheid zal zijn? Denk je dat Brussel dan ineens plotsklaps ééntalig Nederlands zal zijn? Vlaanderen zal sowieso een Franstalige minderheid kennen. En gezien het beleid van de huidige Vlaamse overheid tegenover de Franstaligen (bijvoorbeeld door het inrichten van Franstalig onderwijs in Vlaanderen), heb ik er het volste vertrouwen in dat zij op een volwassen manier zal omgaan met deze Vlaamse Franstalige taalgemeenschap.
Op dezelfde manier als ik het absurd vind om Vlaanderen op te splitsen tussen een Nederlandstalig Vlaanderen en een Franstalig Vlaanderen, vind ik het absurd om Palestina op te splitsen. En dan nog op basis van iets als de religie! Palestina is altijd een plaats geweest waar tal van religieuze gemeenschappen naast elkaar geleefd hebben. Nu plotsklaps (nu ja, 60 jaar geleden) een religieuze grens dwars door Palestina gaan trekken, is de Palestijnse realiteit totaal negeren.

Pakweg vanaf 1585 zijn de Nederlanden uit elkaar gevallen in een zuidelijk deel waar het katholicisme de dominante godsdienst werd en een noordelijk deel waar het calvinisme de dominante godsdienst werd. Een zeer pijnlijke scheuring. En jij bent -als Groot-Nederlander- nu ineens wél te vinden voor het opdelen van landen op basis van religie? Dát noem ik pas tegenstrijdig!!
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 12 april 2009, 14:07   #129
LiberaalNL
Europees Commissaris
 
LiberaalNL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2007
Locatie: Nederland
Berichten: 7.388
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik ben bereid te zoeken naar een compromis dat positief is voor de joden in Palestina. Maar ik ben niet bereid om één druppel water in de wijn te doen ten voordele van de staat Israël.
Het probleem in Palestina is fundamenteel onoplosbaar zolang de staat Israël blijft bestaan. Zolang je blijft vasthouden aan het behoud van de staat Israël, zal de oorlog verderduren. De vernietging van Israël is een noodzakelijke stap naar duurzame vrede tussen joden, moslims en christenen in de regio.
Ik zoek naar een oplossing die aanvaardbaar is voor iedere bevolkingsgroep in de regio. Maar vraag mij niet te zoeken naar een oplossing die aanvaardbaar is voor ieder politiek regime in de regio.
De betekent pertinent geen oplossing van het Israelisch-Palestijns conflict, omdat Israel natuurlijk nooit zichzelf zal opheffen. Bovendien is Israel een door de VN erkende staat. Daarnaast vind ik het bestaansrecht van de staat Israel even legitiem als er nu een Palestijnse staat op de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever komt, omdat er nu pas sprake is van een Palestijnse natie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De aanwezigheid van die Italianen maakt Zuid-Tirol er niet minder Oostenrijks op, de aanwezigheid van Kastilianen maakt Catalonië er niet minder Catalaans op, de aanwezigheid van Franstaligen maakt Brussel-Halle-Vilvoorde er niet minder Vlaams op.
Net zoals de aanwezigheid van deze zionistische migranten Israël er niet minder Palestijns op maakt.
Mijn vergelijking was er ten eerste op gericht dat de Italianen in Zuid-Tirol, de Franstaligen in Vlaanderen en de Spanjaarden in Catalonie ook niet de betreffende gebieden kunnen worden uitgegooid, ondanks dat die gebieden zijn geannexeerd en in zekere zin zijn gekolonialiseerd net als de Westelijke Jordaanoever na de zesdaagse oorlog. Ten tweede is het belangrijkste verschil dat er voor 1967 geen sprake was van 1 Palestijnse natie noch dat er ooit een onafhankelijk Palestina met 1 bevolkingsgroep heeft bestaan. Zuid-Tirol werd bijvoorbeeld in 1919, toen het jarenlang integraal deel uitmaakte van Oostenrijk(-Hongarije) en 97% van de bevolking uit Duitse Oostenrijkers bestond door de Italiaanse staat geannexeerd.


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Wat de zionistische kolonisten verwachten, kan mij geen moer schelen. Wanneer men met militair geweld mensen uit hun huizen verjaagt, en kolonies bouwt met het opzet de plaatselijke bevolking te vernietigen, dan vind ik dat er ONVOORWAARDELIJK een eind moet gesteld worden aan dit crimineel gedrag. Waar ga je naartoe, als je rechtmatige eisen (de terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen is een eis die zelfs formeel goedgekeurd werd door Israël zelf!) moet laten varen, om een crimineel te doen afzien van zijn gedrag?
Denk eens alsjeblief na welke perverte logica jij hier hanteert! Stel je voor dat ik jou uit je huis zou verjagen. En dat je in een tent moet gaan slapen. Zou jij ermee gediend zijn, mocht ik eisen stellen opdat jij zou mogen terugkeren naar je huis? Ik denk dat jij wel zou vinden dat je onvoorwaardelijk het recht hebt, terug in je huisje te komen wonen. En dat ik als crimineel geen eisen te stellen heb.
De bouw van nederzettingen is begonnen na de Zesdaagse oorlog, die door de Arabische buurlanden van Israel werd uitgelokt. Zij hadden als doel Israel van de kaart te vegen, verloren de oorlog verpletterend en Israel veroverde de Sinai-woestijn, de Golonhoogte, de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever inclusief Oost-Jeruzalem. Israel wilde aanvankelijk de Westelijke Jordaanoever teruggeven aan Jordanie in ruil voor vrede, maar het land weigerde dat en heeft inmiddels al een tijdje formeel afstand gedaan van het gebied. Enfin: Hoewel je het verkeerd kunt vinden, is de bouw toch redelijk legitiem en zijn de Palestijnen van de Westelijke Jordaanoever, die zich toen overigens gewoon als Jordanen beschouwden, in de eerste plaats slachtoffer van de Arabische buurlanden van Israel, die een oorlog uitlokten, omdat ze Israel niet erkenden. Ik vind daarom het vertrek van 200.000 radicale kolonisten in ruil voor het vervallen van de claim van de 100.000 vluchtelingen uit 1948 een prima stap op weg naar vrede.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De Egyptenaren laten de Palestijnse bevolking stikken in ruil voor een stuk woestijn, en jij noemt dat "een voorbeeld"? Egypte is een dictatoriale staat, waarbij de clan van Moebarak enkel inzit met het behoud van hun machtsposities. Is dat "een voorbeeld"?
Ik noem het enkel een voorbeeld, omdat door erkenning van Israel er vrede tussen Egypte en Israel is iets wat tussen Hamas en Israel dus ook mogelijk kan zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Waarom zou Hamas Israël moeten erkennen?
Omdat er dan kan worden gesproken over vrede. Hamas is uit op het van de kaart vegen van Israel op een gewapende manier en tracht dat te bereiken met het vuren van raketten en zelfmoordaanslagen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Trans-Jordanië was al onafhankelijk vóór de creatie van Israël. U hoeft dus niet te doen alsof Palestina opgesplitst werd in een Arabisch deel en een joods deel. Bovendien was Palestina (ik spreek dus over het gebied zonder Trans-Jordanië) een gebied waar de joden voor de zionistische migratie hooguit 10% van de bevolking uitmaakten, en de Arabieren minstens 80%. Dat die 10% (in 1948 was dit omwille van de zionistisch migratie welliswaar al aangegroeid tot zo'n 30%) 56% van Palestina krijgt, is behoorlijk absurd. Vandaag controleert de joodse staat quasi het hele gebied. Normaal, vindt u??
Trans-Jordanie en het Palestina na 1922 vormden samen zwart op wit het Britse mandaatgebied Palestina tot 1922. Joden was het niet toegestaan te emigreren naar het gebied dat Trans-Jordanie ging heten, terwijl minister Ballfour de Joden een nationaal tehuis had toegezegd in Palestina en daarmee hebben de Arabieren hun staat verkregen. Daarnaast emigeerden er ook veel Arabische arbeidsmigranten naar het resterende Britse mandaatgebied Palestina. Eveneens verkregen de Arabiren in het totaal dus 90% van het gebied Palestina.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
In de Negev-woestijn woonden toen noch Palestijnen, noch joden. De Negev-woestijn was het woongebied van de Bedoeïenen. Een volk dat een nog ergere etnische zuivering heeft meegemaakt dan de Palestijnen zelf!
David Ben Goerion (toch één van de vaders van de staat Israël) had eind jaren '30 immers duidelijk gemaakt dat de Negev-woestijn volledig gezuiverd moest worden van Arabieren: "Negev land is reserved for Jewish citizens whenever and wherever they want...We must expel the Arabs and take their place."
Het hoeft niet te verwonderen dat in oorlog van 1948-1949 een zeer groot aandeel Bedoeïenen meevochten tegen de zionistische kolonisator. Het feit dat er zoveel Bedoeïenen meevochten, werd door het zionistische regime gebruikt om haar etnische zuivering tegenover de Bedoeïenenbevolking te legitimeren (waarbij ze even vergeten, dat er onder zionisten al 10 jaar voor de oorlog plannen waren om de Negev-Bebouïenen uit te roeien).
Dan moet je dat de VN aanrekenen en ik zou graag wat bronnen zien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Die discussie is al vaker gevoerd. Gaat het hier over een "etnische zuivering", dan wel over een regelrechte "genocide"? Dat er minstens sprake is van een etnische zuivering, daar kan geen enkel zinnig mens aan twijfelen. Maar om de eeuwige discussies te vermijden, hanteer ik louter de term "etnische zuivering", en laat de zwaardere term "genocide" zo veel als mogelijk achterwege.
De Pro-Palestina aanhangers, inclusief jijzelf, doen alsof alle 711.000 Arabieren verdreven zijn door de Joden, terwijl de waarheid is dat er inderdaad Arabische dorpen met de grond zijn gelijk gemaakt en de inwoners verdreven, maar vaker dat de Arabieren door de Arabische leiders werd opgeroepen te vertrekken en zelf vluchtten voor het oorlogsgeweld. Bovendien waren het de Arabische buurlanden van de staat Israel die het land aanvielen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En welke taal sprak de Graaf van Vlaanderen in de 13e, 14e eeuw, denkt u?
Vlaanderen kent al eeuwenlang een kleine elite die Franstalig is. Dat gaat terug tot de Middeleeuwen.
Ik zal het duidelijker verwoorden. Er bestond geen autochtoon Franssprekend volk in Vlaanderen, wel verfranste Vlamingen en Joden zijn in Palestina wel autochtoon.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
U vindt dat de N-VA niet het recht heeft te pleiten voor het ontmantelen van België?
De N-VA pleit niet voor een geweldadige ontmanteling van Belgie en de verdrijving van de Franstaligen, dus die vergelijking gaat niet op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Nederland-Marokko is niet één land, dat door een crimineel regime middendoor gesneden is. Palestina wel. Palestijnen die aan de ene kan van de muur wonen, kunnen niet trouwen met Palestijnen die aan de andere kan van de muur wonen. Vindt u dat normaal? Maar joden die in het officiële Israël wonen kunnen wel probleemloos trouwen met de joden die op de Westelijke Jordaanoever wonen.
De wet is dus niet gelijk voor de verschillende bevolkingsgroepen. Men heeft een naam voor een dergelijk regime: een apartheidsregime.
Israel een apartheidsregimevandaar dat Israel blanke, gekleurde, zwarte Joden en een miljoen Arabieren binnen zijn grenzen heeft wonen. Moet ik hier serieus op in gaan?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
De gewapende Palestijnse strijd is even legitiem als de strijd van het verzet tegen de nazi's tijdens WOII. Over welke aanslagen gerechtvaardigd zijn en welke niet, kan je discussiëren. Maar het Palestijnse volk heeft het recht om een gewapende strijd te voeren tegen de staat Israël.
En jij verwijt Pro-Israel forummers waaronder ikzelf dat we telkens de Holoucast erbij halen...ik zag eerst het apartheidsregime voorbij komen en nu de Nazi's.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Israël is een op religieuze basis gebaseerd apartheidsregime. Daar is niets seculiers, en nog minder democratisch, aan.
Helemaal niet: Israel is een seculiere democratische staat waar iedereen ongeacht ras of religie kan wonen, mits ze niet uit is op een geweldadige omverwerping van de staat. Bovendien maakten blanken in 1994 13,6% van de totale bevolking in Zuid-Afrika uit en Joden in Israel nu 80%. Bovendien zijn er geen aparte parken, wc's, zwembaden etc voor Joden en Arabieren, dus je vergelijking slaat nergens op.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En denk je dat dat onafhankelijk Vlaanderen (waar ik inderdaad naar streef) ineens een Vlaanderen zonder Franstalige minderheid zal zijn? Denk je dat Brussel dan ineens plotsklaps ééntalig Nederlands zal zijn? Vlaanderen zal sowieso een Franstalige minderheid kennen. En gezien het beleid van de huidige Vlaamse overheid tegenover de Franstaligen (bijvoorbeeld door het inrichten van Franstalig onderwijs in Vlaanderen), heb ik er het volste vertrouwen in dat zij op een volwassen manier zal omgaan met deze Vlaamse Franstalige taalgemeenschap.Op dezelfde manier als ik het absurd vind om Vlaanderen op te splitsen tussen een Nederlandstalig Vlaanderen en een Franstalig Vlaanderen, vind ik het absurd om Palestina op te splitsen. En dan nog op basis van iets als de religie! Palestina is altijd een plaats geweest waar tal van religieuze gemeenschappen naast elkaar geleefd hebben. Nu plotsklaps (nu ja, 60 jaar geleden) een religieuze grens dwars door Palestina gaan trekken, is de Palestijnse realiteit totaal negeren.
Zij zijn hoofdzakelijk verfranste Vlamingen en in Palestina was er niet 1 Palestijns volk, noch een gebied dat ooit een staat geweest is.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Pakweg vanaf 1585 zijn de Nederlanden uit elkaar gevallen in een zuidelijk deel waar het katholicisme de dominante godsdienst werd en een noordelijk deel waar het calvinisme de dominante godsdienst werd. Een zeer pijnlijke scheuring. En jij bent -als Groot-Nederlander- nu ineens wél te vinden voor het opdelen van landen op basis van religie? Dát noem ik pas tegenstrijdig!!
Vlamingen en Nederlanders beschouw ik als 1 natie, terwijl Palestina een multi-etnisch gebied was.
__________________
Russian Warship, go fuck yourself!- 13 helden
LiberaalNL is offline  
Oud 12 april 2009, 15:27   #130
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De betekent pertinent geen oplossing van het Israelisch-Palestijns conflict, omdat Israel natuurlijk nooit zichzelf zal opheffen. Bovendien is Israel een door de VN erkende staat. Daarnaast vind ik het bestaansrecht van de staat Israel even legitiem als er nu een Palestijnse staat op de Gazastrook en de Westelijke Jordaanoever komt, omdat er nu pas sprake is van een Palestijnse natie.
Er zijn nog door de VN erkende staten, die van de kaart dienen geveegd te worden: België, Verenigd Koninkrijk, etc...
België zal zichzelf nooit willen opheffen, het Verenigd Koninkrijk evenmin. Ik zoek naar een duurzame vrede tussen Vlamigen en Walen en tussen Schotten en Engelsen. Niet naar "vrede" met verwerpelijke regimes. Ik heb geen schroom om staten en regimes ter discussie te stellen. Waarom zou dat voor de staat Israël en haar zionistisch regime anders moeten zijn?
Palestina is een natie en het huidige Israël maakt een onafscheidbaar onderdeel uit van die Palestijnse natie. Het creëren van een staat op basis van religieuze segregatie is een ontkenning van de hele Palestijnse geschiedenis als land waar religieuze gemeenschappen tussen elkaar woonden.

Vrede in Palestina is pas mogelijk wanneer men afstapt van het idee dat dit een godsdienstoorlog zou zijn. Dat is de reden waarom Israël Hamas groot gemaakt heeft (door financiële, logistieke en politieke steun, door iedere toegeving aan Fatah te weigeren, etc...): Israël en het zionisme had geen antwoord op het seculiere verzet van de PLO (al-Fatah, PFLP, DFLP, al-Saika,...), dus hebben ze er alles aan gedaan om Hamas groot te maken. Vandaag heeft Israël haar godsdienstoorlog gekregen, waar ze al sinds hun bestaan naar streeft.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Mijn vergelijking was er ten eerste op gericht dat de Italianen in Zuid-Tirol, de Franstaligen in Vlaanderen en de Spanjaarden in Catalonie ook niet de betreffende gebieden kunnen worden uitgegooid, ondanks dat die gebieden zijn geannexeerd en in zekere zin zijn gekolonialiseerd net als de Westelijke Jordaanoever na de zesdaagse oorlog.
Ik pleit toch nergens om de joden buiten te gooien? Palestina heeft altijd een joodse aanwezigheid gekend. Binnen de Palestijnse staat zal er ook plaats zijn voor een joodse bevolking. Alleen dient men af te stappen van het idee dat staatsgrenzen zouden moeten samenvallen met religlieuze grenzen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ten tweede is het belangrijkste verschil dat er voor 1967 geen sprake was van 1 Palestijnse natie noch dat er ooit een onafhankelijk Palestina met 1 bevolkingsgroep heeft bestaan.
Voor de stichting van Israël, was Palestina één. Welliswaar nog onder VN-mandaat van Groot-Brittannië, maar het was wel een politieke eenheid die de huidige Westelijke Jordaanoever, Israël en Gazastrook omvatte.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Zuid-Tirol werd bijvoorbeeld in 1919, toen het jarenlang integraal deel uitmaakte van Oostenrijk(-Hongarije) en 97% van de bevolking uit Duitse Oostenrijkers bestond door de Italiaanse staat geannexeerd.
Zo'n 100 jaar geleden was de joodse aanwezigheid in Palestina ook beperkt tot zo'n 10%.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De bouw van nederzettingen is begonnen na de Zesdaagse oorlog
Onzin. Kolonies zoals Sderot, Ashdod, Ashkelon waren al veel ouder. Ook deze kolonies zijn gebouwd op de ruïnes van Arabische dorpen zoals Najd, Suqrir en Al-Majdal.
Dan heb ik het nog niet over de Bedoeïenendorpen die vernield werden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
de Zesdaagse oorlog, die door de Arabische buurlanden van Israel werd uitgelokt.
Deze geschiedvervalsing slaat wel echt alles! De Zesdaagse Oolog werd door Israël begonnen. Ook als dat niet in jouw revisionistische plaatje past.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Zij hadden als doel Israel van de kaart te vegen
Maar de oorlog werd door Israël gestart. U hoeft dus geen Arabische motieven te fantaseren achter deze oorlog. Het enige wat de Arabische buurlanden deden, was zich verdedigen tegen een Israëlische aanval.

Zelfs Begin en Rabin zeggen dat u flagrante leugens verkondigt:

"In juni 1967 stonden we opnieuw voor de keuze. Het samentrekken van Egyptische legers in de Sinaï vormt geen bewijs dat Nasser werkelijk van plan was ons aan te vallen. We moeten onszelf niet voor de gek houden. Wij namen het initiatief hen aan te vallen." (Menachem Begin, minister van het Israëlische kabinet in 1967, tegenover de New York Times, 21 augustus 1982)

"Ik denk niet dat Nasser op oorlog uit was. De twee divisies die hij naar de Sinaï stuurde zouden niet genoeg zijn geweest om een offensieve oorlog mee te beginnen. Hij wist het, en wij wisten het. (...) Hij blufte. Hij wilde zich, voor een geringe prijs, voordoen als de grote redder van Syrië en op die manier grote sympathie winnen in de Arabische wereld." (Yitzhak Rabin, Chef-Staf van Israël in 1967, tegenover Le Monde, 28 februari 1968)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
...die een oorlog uitlokten, omdat ze Israel niet erkenden.
Dus het niet-erkennen van Israël vindt u een "uitlokking van een oorlog"?? Dus omdat Jordanië de bezetting en kolonisering van het grootste deel van Palestina niet goedkeuren, mag Israël voor jou even oorlogje voeren in de regio?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik vind daarom het vertrek van 200.000 radicale kolonisten in ruil voor het vervallen van de claim van de 100.000 vluchtelingen uit 1948 een prima stap op weg naar vrede.
Het is niet omdat Israël twee misdaden tegen de menselijkheid pleegt (de etnische zuivering binnen Israël zelf, en het verjagen van Palestijnen uit de Westelijke Jordaanoever), dat het terugdraaien van één misdaad de andere te niet doet. Bovendien heeft Israël zelf formeel de terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen goeggekeurd. (Zie artikel 11 van VN-rsolutie 194)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik noem het enkel een voorbeeld, omdat door erkenning van Israel er vrede tussen Egypte en Israel is iets wat tussen Hamas en Israel dus ook mogelijk kan zijn.
Wat jij "vrede" noemt, is eigenlijk" hegemonie". Ik ben niet uit op vrede met de staat Israël, ik ben uit op vrede tussen de verschillende bevolkingsgroepen in Palestina.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Hamas is uit op het van de kaart vegen van Israel op een gewapende manier
Inderdaad. Een volk heeft het recht te vechten tegen bezetting. Indien nodig zelfs op gewapende manier. Mochten de Ieren het IRA niet opgericht hebben, zou vandaag heel Ierland nog dele uitmaken van het Verenigd Koninkrijk. Mocht de ETA geen aanslag gepleegd hebben tegen Carrero Blanco, zou het reime nog zeker 10 jaar langer stand gehouden hebben.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Trans-Jordanie en het Palestina na 1922 vormden samen zwart op wit het Britse mandaatgebied Palestina tot 1922. Joden was het niet toegestaan te emigreren naar het gebied dat Trans-Jordanie ging heten, terwijl minister Ballfour de Joden een nationaal tehuis had toegezegd in Palestina en daarmee hebben de Arabieren hun staat verkregen. Daarnaast emigeerden er ook veel Arabische arbeidsmigranten naar het resterende Britse mandaatgebied Palestina. Eveneens verkregen de Arabiren in het totaal dus 90% van het gebied Palestina.
Besef jij dat je hier de opdeling "Jordanië voor de Arabieren, Palestina voor de joden" staat te propageren? Goed wetende dat Palestina toen uit ongeveer 80% Arabieren bestond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
ik zou graag wat bronnen zien.
http://www.haaretz.com/hasen/spages/766787.html
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1069872.html
http://www.haaretz.com/hasen/spages/797752.html
http://www.haaretz.com/hasen/pages/S...?itemNo=997944
http://www.haaretz.com/hasen/spages/882365.html
http://www.haaretz.com/hasen/spages/970300.html
...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De Pro-Palestina aanhangers, inclusief jijzelf, doen alsof alle 711.000 Arabieren verdreven zijn door de Joden, terwijl de waarheid is dat er inderdaad Arabische dorpen met de grond zijn gelijk gemaakt en de inwoners verdreven, maar vaker dat de Arabieren door de Arabische leiders werd opgeroepen te vertrekken en zelf vluchtten voor het oorlogsgeweld. Bovendien waren het de Arabische buurlanden van de staat Israel die het land aanvielen.
Zionisten, inclusief jijzelf, beseffen niet dat de creatie van de staat Israël zelf, en dus de bezetting van 2/3 van het Palestijnse grondgebied op zich een oorlogsverklaring is aan het Palestijnse volk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik zal het duidelijker verwoorden. Er bestond geen autochtoon Franssprekend volk in Vlaanderen, wel verfranste Vlamingen en Joden zijn in Palestina wel autochtoon.
Tuurlijk zijn er autochtone joden in Palestina. Heb ik dat ooit ontkend?
Het Handvest van de PLO onderschrijft dit zwart op wit:
Artikel 6: De joden die inwoners waren van Palestina tot aan het begin van de zionistische invasie worden beschouwd als Palestijnen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
De N-VA pleit niet voor een geweldadige ontmanteling van Belgie en de verdrijving van de Franstaligen, dus die vergelijking gaat niet op.
Het Palestijns verzet pleit ook niet voor de verdrijving van de joden, maar van de vernietiging van de staat Israël.
Net zoals de N-VA niet pleit voor de verdrijving van de Franstaligen, maar voor de vernietiging van de staat België.
Of dat via parlementaire of gewapende weg moet gebeuren, is gewoon afhankelijk van de omstandigheden. En die kunnen evolueren. Sinn Fein heeft ook die transformatie gemaakt door veranderende omstandigheden. Op het moment dat het Belgisch leger Vlaamse dorpen zou bombarderen en platwalsen met bulldozers, zou ik ook pleiten voor de wapens op te nemen tegen België.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Israel een apartheidsregimevandaar dat Israel blanke, gekleurde, zwarte Joden en een miljoen Arabieren binnen zijn grenzen heeft wonen. Moet ik hier serieus op in gaan?
Hoe zou u een systeem noemen, waarbij aparte wetten en rechten gelden voor andere religieuze bevolkingsgroepen? Zoiets heeft een naam. En de naam voor zo een systeem is: apartheidsregime. In Zuid-Afrika op basis van de huidskleur, in Israël op basis van de religie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Bovendien maakten blanken in 1994 13,6% van de totale bevolking in Zuid-Afrika
In Palestina waren er dus procentueel minder joden, voor de zionistische migratie, dan er blanken waren in Zuid-Afrika. Veelzeggende cijfers.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Zij zijn hoofdzakelijk verfranste Vlamingen en in Palestina was er niet 1 Palestijns volk, noch een gebied dat ooit een staat geweest is.
Is Vlaanderen dan wel al een staat geweest?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Vlamingen en Nederlanders beschouw ik als 1 natie, terwijl Palestina een multi-etnisch gebied was.
Palestina is ook één natie met verschillende religieuze bevolkingsgroepen. Waarom kunnen calvinisten en katholieken wel samenleven in één Nederlandse staat, en zouden joden en islamieten dat niet kunnen in één Palestijnse staat?
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 15 april 2009, 23:22   #131
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Geef de joden Antarctica.


Geeft ze ineens de noordpool he. Als hem smelt zijn we der ineens vanaf.
__________________
Onder invloed van de duivel.

Laatst gewijzigd door 420yeahbaby : 15 april 2009 om 23:22.
420yeahbaby is offline  
Oud 16 april 2009, 01:28   #132
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Geeft ze ineens de noordpool he. Als hem smelt zijn we der ineens vanaf.
Antisemitisme is noch een argument, noch een mening.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 16 april 2009, 01:59   #133
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Seg, ik ben wel gene antisemiet he
Maar waar gaan de joden allemaal naartoe als de wereld EINDELIJK doorheeft dat Israël wel degelijk Palestijnse grond was?

't Was wel gemakkelijk van Engeland om te zeggen: hier pakt da stukske grond
Zo zitten ze zelf niet met de gebakken peren he.
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline  
Oud 16 april 2009, 02:09   #134
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 420yeahbaby Bekijk bericht
Maar waar gaan de joden allemaal naartoe als de wereld EINDELIJK doorheeft dat Israël wel degelijk Palestijnse grond was?
De joden kunnen gewoon blijven waar ze wonen. De kwestie gaat niet over wie er woont, wel over welk soort staat er bestaat, welke overheid, hoe die tot stand komt, in functie van wie die staat haar macht uitoefent en de manier waarop.

Als dat een staat is die zich houdt aan de internationale verdragen, de VN-resoluties, de democratische principes van 'one man, one vote' en elke vorm van racisme en apartheid uitbant, is er geen fundamenteel probleem met de aanwezigheid van de joden die er nu wonen. Op voorwaarde dat bv. de Palestijnse vluchtelingen terugkunnen zoals de VN-resolutie bepaalt en Israël goedgekeurd heeft.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline  
Oud 16 april 2009, 09:46   #135
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De joden kunnen gewoon blijven waar ze wonen. De kwestie gaat niet over wie er woont, wel over welk soort staat er bestaat, welke overheid, hoe die tot stand komt, in functie van wie die staat haar macht uitoefent en de manier waarop.

Als dat een staat is die zich houdt aan de internationale verdragen, de VN-resoluties, de democratische principes van 'one man, one vote' en elke vorm van racisme en apartheid uitbant, is er geen fundamenteel probleem met de aanwezigheid van de joden die er nu wonen. Op voorwaarde dat bv. de Palestijnse vluchtelingen terugkunnen zoals de VN-resolutie bepaalt en Israël goedgekeurd heeft.
En ik die dacht dat ik een dromer was
Palestijnen en Israëlieten overeenkomen? Verdragen naleven?

Ik weet niet of ik op een ander planeet heb gewoond afgelopen jaren, of jij.
Maar het gaat wel degelijk over de "aanwezigheid" van Joden dat steeds meer en meer afnemen van Palestijnen. Zoals hoofdwegen, gewone wegen, banen, bronnen, ...

Het is niet aan Israël om eisen te stellen. Noch aan de Palestijnen. Maar het is wel overduidelijk hoe het daar begonnen is, en de Palestijnen hebben daar helaas niet voor gekozen. Noch gestart.
Maar als't nog zo verder gaat, vrees ik ervoor dat Israël en de gehele westerse samenleving snel dikke problemen zal hebben met haar anti islamitisch beleid.

Er is geen oorlog tegen terrorisme
Er is een oorlog van terroristen tegen de islam
(en begrijp me niet verkeerd, den islam kan mij evenfel gestolen worden)
Maar just is just.

Ik zie de moslims geen landen binnenvallen, afpakken en oorlog voeren.
Ik zie wel geroep en getier op youtube, tv, krantenartikelen, ... maar echt iets concreet tegen mijn recht op bestaan en dat van mijn omgeving heb ik nog niet gezien.
Ik begrijp nochtans wel de haat van moslims, hoe zou ge zelf zijn als ge uw (onschuldig) kind in 1000 stukjes ziet opblazen met een bom waarop heel leuk geschreven staat "die muslim die, die motherfucker die, let the bodies hit the floor".

Ik zie oorlog in de islamitische landen, niet andersom!
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline  
Oud 16 april 2009, 10:10   #136
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Metternich's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 mei 2006
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Berichten: 10.620
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk bericht
Geef de joden Antarctica.
Pinguin Liberation Organisation!
__________________


Metternich is offline  
Oud 16 april 2009, 15:48   #137
system
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Berichten: 40.545
Standaard

Citaat:
Als Israël valt...


Israel hoeft niet te vallen. Maar een Palestijnse staat evenmin. En daar zit het probleem. Israel probeert de oprichting van een echte Palestijnse staat te verhinderen. De Israelische joden willen op termijn heel Palestina voor zich alleen. En daarom verhinderen ze gedurig aan de oprichting van een degelijke en leefbare Palestijnse staat.

Laatst gewijzigd door system : 16 april 2009 om 15:52.
system is offline  
Oud 16 april 2009, 17:02   #138
420yeahbaby
Eur. Commissievoorzitter
 
420yeahbaby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2009
Locatie: The Moon
Berichten: 9.136
Standaard

Ik wil iet zeggen, maar kga het niet doen...
Gossshhhhh aaarggghhhhh ¿#@!? joden!

En da Fucking België nog F16's daarft te sturen nor Afghanistan ej. Compleet van't schijthok gerukt.
Kweeget los van de kwestie, kweeget, kweeget...
Mor da neemt ni weg da wij de slijkboel ook over ons heen trekken. Der ga zware stront op ons afkomen, en als BE daar een doelwit van wordt... ge moogt er zeker van zijn dat het die F16's waren da DIE KLOTEN TJEVEN stuurde!

Edde't na nog ni door CD&V??? Ge hebt oe eigen voorgoe buitenspel gezet deze keer...
Ik mis het SOLIDAIR BELGIË!!!!

VERHOFSTADT
DE LANOTTE
MIEKE VOGELS

DA IS DE MIX!!!

(excuse me for my wildness)
__________________
Onder invloed van de duivel.
420yeahbaby is offline  
Oud 17 april 2009, 12:03   #139
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
De joden kunnen gewoon blijven waar ze wonen. De kwestie gaat niet over wie er woont, wel over welk soort staat er bestaat, welke overheid, hoe die tot stand komt, in functie van wie die staat haar macht uitoefent en de manier waarop.

Als dat een staat is die zich houdt aan de internationale verdragen, de VN-resoluties, de democratische principes van 'one man, one vote' en elke vorm van racisme en apartheid uitbant, is er geen fundamenteel probleem met de aanwezigheid van de joden die er nu wonen. Op voorwaarde dat bv. de Palestijnse vluchtelingen terugkunnen zoals de VN-resolutie bepaalt en Israël goedgekeurd heeft.
denk je echt dat sinds hetgeen in gaza gebeurt is, de palestijnse slachtoffers en de Israelische daders nog vreedzaam kunnen gaan samen leven ? De "meer intelligente" Israelis lijken alvast hun schandelijke staat te verlaten...
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 17 april 2009, 12:07   #140
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN
 
liberalist_NL's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2006
Berichten: 28.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
denk je echt dat sinds hetgeen in gaza gebeurt is, de palestijnse slachtoffers en de Israelische daders nog vreedzaam kunnen gaan samen leven ? De "meer intelligente" Israelis lijken alvast hun schandelijke staat te verlaten...
http://www.youtube.com/watch?v=QK3EL...eature=related
Hier knap je van op. Je hebt het nodig.
liberalist_NL is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be