Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 mei 2004, 21:31   #181
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim
ALLE Vlaamse partijen?

VLD?
Ook de VLD wil een splitsing (luister maar eens goed naar wat Somers in de Zevende Dag zei), zij het dan wel niet onmiddellijk zoals de betogers eisen.

De rest van de opsomming stelt niets voor, daar ze geen enkele beslissingsmacht hebben. Wat telt in deze zaak, is juist de houding van de partijen die de machtsmiddelen in handen hebben om de zaak door te drukken.
er waren een paar smoelentrekkers van de VLD en SPIRIT
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2004, 21:37   #182
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Even herinneren aan de stelling van jouw doorluchtige partijvoorzitter, Kim.


[size=6]Ne Touche Pas A La Belgique[/size]
"blaaift van man flosjh... of man vrâa sloât mé heir sjakosjh"

vroeger hadden ze ook zo ne stomme slogan "touche pas �* mon pot"
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2004, 22:48   #183
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Ik was deze nammiddag ook op de betoging in Halle. En ik moet zeggen dat er echt veel volk was. Misschien even ter voorbeeld - en iedereen die er was kan dit staven:

Rond 11.15 zetten de burgemeesters van Halle + andere steunende gemeenten in Vlaams-Brabant zich in beweging, gevolgd door Limburg, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen + Antwerpen.

Rond 11.45 zeiden ze dat de mensen van Limburg nog wat geduld moesten hebben Om 12.10 zeiden ze dat Limburg binnen 5 minuten kon vertrekken. Rond 12.30 kon Antwerpen - waar ik ook bij zat - een klein beetje naar voren gaan.

Ook op het marktplein na de betoging - denk dat we met zo'n 7.000 �* 8.000 daar stonden - met z'n allen de Vlaamse Leeuw zongen. Dat was echt mega!
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2004, 23:02   #184
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik was deze nammiddag ook op de betoging in Halle. En ik moet zeggen dat er echt veel volk was. Misschien even ter voorbeeld - en iedereen die er was kan dit staven:

Rond 11.15 zetten de burgemeesters van Halle + andere steunende gemeenten in Vlaams-Brabant zich in beweging, gevolgd door Limburg, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen + Antwerpen.

Rond 11.45 zeiden ze dat de mensen van Limburg nog wat geduld moesten hebben Om 12.10 zeiden ze dat Limburg binnen 5 minuten kon vertrekken. Rond 12.30 kon Antwerpen - waar ik ook bij zat - een klein beetje naar voren gaan.

Ook op het marktplein na de betoging - denk dat we met zo'n 7.000 �* 8.000 daar stonden - met z'n allen de Vlaamse Leeuw zongen. Dat was echt mega!
Inderdaad, ik zat vooraan. En toen wij aangekomen waren was Antwerpen net vertrokken.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2004, 23:03   #185
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris
 
Vlaamse Leeuw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 6.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Ik was deze nammiddag ook op de betoging in Halle. En ik moet zeggen dat er echt veel volk was. Misschien even ter voorbeeld - en iedereen die er was kan dit staven:

Rond 11.15 zetten de burgemeesters van Halle + andere steunende gemeenten in Vlaams-Brabant zich in beweging, gevolgd door Limburg, Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen + Antwerpen.

Rond 11.45 zeiden ze dat de mensen van Limburg nog wat geduld moesten hebben Om 12.10 zeiden ze dat Limburg binnen 5 minuten kon vertrekken. Rond 12.30 kon Antwerpen - waar ik ook bij zat - een klein beetje naar voren gaan.

Ook op het marktplein na de betoging - denk dat we met zo'n 7.000 �* 8.000 daar stonden - met z'n allen de Vlaamse Leeuw zongen. Dat was echt mega!
Inderdaad, ik zat vooraan. En toen wij aangekomen waren was Antwerpen net vertrokken.
Inderdaad. Gelukkig hadden ze de betogingomloop 3 km gemaakt.
__________________


N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2004, 23:07   #186
Rudi Dierick
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 1.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door §tijn
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe

Bij mijn weten staat er nergens in de Grondwet dat "iedereen" kan gaan stemmen.

Wel staat in artikel 61 iets over de rechtstreekse verkiezing. De huidige regeling van opvolgers lijkt me in tegenspraak met dit artikel.
Dan heb je als burgemeester nog niet het recht om je inwoners het recht te ontnemen om te gaan stemmen, anders komen we in dictatorale toestanden, "ge mmogt stemmen wanneer ik het bepaal".
Geachte, eindeloos éénzelfde op foute premissen egbaseerd stabdpunt herhalen helpt niemand, integendeel. Anderen merkten reeds voldoende op dat de BELGISCHE regering hier de grondwet overtreedt, en dat de burgemeesters enkel proberen zo goed en zo kwaad mogelijk de brokken te lijmen door de omvang van die overtredingen in praktijk zoveel mogelijk te beperken.

Honderd procent gelijk hebben ze!
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2004, 23:10   #187
Rudi Dierick
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 1.080
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Ik heb maar beelden van die betoging op TV gezien. Wat is uw volgende stap? Vragen aan de Franstaligen die in Vlaanderen wonen naar Brussel of Wallonië te verhuizen?
Geachte, waar haalt u die waanbeelden vandaan? De Vlaamse Beweging vraagt ENKEL dat iedereen die permanent in Vlaanderen woont het Vlaamse en nederlandstalige karakter van Vlaanderen respecteert in het openbare leven. privé doet men wat men wil (allé, niet gaan moorden hé).

Uw vraagstelling lijkt me nogal grof eenzijdig. U suggereert zaken die zelfs het onvervalst bruin programma van het Blok niet vermeldt, noch suggereert. Waarom dan uw suggesties?
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 05:40   #188
John Stufflebeam
Parlementslid
 
John Stufflebeam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2002
Locatie: Reetveerdegem
Berichten: 1.643
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door John Stufflebeam


Arrondissement Brussel werd in 1963 in drie gesplitst:
Brussel-Hoofdstad (de 19 gemeenten)
Brussel-Randgemeenten (de 6 faciliteiten gemeenten)
Halle-Vilvoorde

In 1970 werden de drie samengevoegd tot Brussel-Halle-Vilvoorde
Bedankt, maar waarom hebben ze dat gedaan?
Splitsing in 1963: tweetalig arrondissement Brussel gesplitst omdat de taalgrens net tevoor was vastgelegd.

Samenvoeging in 1970: Vlamingen wilden Brussel-Randgemeenten en Halle-Vilvoorde samen, Franstaligen wilden toen Brussel-Randgemeenten bij Brussel-Hoofdstad. Er kwam een compromis uit de bus, maar hoe dit toen gecommuniceerd werd weet ik niet.
John Stufflebeam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2004, 06:25   #189
ancapa
Secretaris-Generaal VN
 
ancapa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 oktober 2003
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 20.121
Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuw
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn

Inderdaad, ik zat vooraan. En toen wij aangekomen waren was Antwerpen net vertrokken.
Inderdaad. Gelukkig hadden ze de betogingomloop 3 km gemaakt.
Vlaanderen Onafhankelijk zat symbolisch nog vóór Antwerpen met de zeer grote delegatie van het Vlaams Blok... enkel Filip Dewinter ontbrak ! Die zat toch wel in de VRT studio zeker
__________________
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be