Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud Gisteren, 06:43   #1
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard Drinken en drijven

Doe het niet
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 10:07   #2
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.853
Standaard

Er is hier geen alcohol in het spel.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 13:15   #3
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.169
Standaard

Ik werkte ooit in een fabriek met een gigantische machine van pakweg 60m lang en tot 5 meter hoog.

Op een bepaald moment kregen wij daar ook regelmatig last van stroomstoringen. Heel de fabriek had stroom maar onze machine viel uit.

Nu, als zo'n machine zonder stroom viel als-ie aan't draaien was hadden we bijna een dag werk vooraleer dat ding terug opgestart was dus die stroomstoringen waren een groot probleem en de techniekers stonden dan ook onder grote druk om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen.

Op een bepaald moment waren de stroomstoringen echter ineens voorbij zonder dat iemand eigenlijk wist wat de oorzaak geweest was of hoe het opgelost was.

En één van de techniekers wou daarvan gebruik maken om de pluimen op zijn hoed te steken door te stellen dat hij het probleem gevonden en opgelost had door een koffiezetapparaat uit te schakelen.
Volgens hem was die ene koffiezetter verantwoordelijk voor het uitvallen van heel de machine. En hij wou van geen wijken weten.

Sindsdien is hij daar altijd mee uitgelachen. Voor alles waar we de techniekers voor opbelden gaven we altijd mee dat we "de koffiezetter ook al uitgetrokken hadden maar dat dat ook niet hielp".

Mocht het bedrijf nu nog bestaan zouden we vast beweren dat ze op die boot de koffiezetter nooit hadden mogen opzetten.

Jarenlang zijn koffiezetters de grote oorzaak geweest voor alle mogelijke rampen.
__________________
It's just a ride.

Laatst gewijzigd door BigF : Gisteren om 13:16.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 15:30   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.185
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Ik werkte ooit in een fabriek met een gigantische machine van pakweg 60m lang en tot 5 meter hoog.

Op een bepaald moment kregen wij daar ook regelmatig last van stroomstoringen. Heel de fabriek had stroom maar onze machine viel uit.

Nu, als zo'n machine zonder stroom viel als-ie aan't draaien was hadden we bijna een dag werk vooraleer dat ding terug opgestart was dus die stroomstoringen waren een groot probleem en de techniekers stonden dan ook onder grote druk om het probleem zo snel als mogelijk op te lossen.

Op een bepaald moment waren de stroomstoringen echter ineens voorbij zonder dat iemand eigenlijk wist wat de oorzaak geweest was of hoe het opgelost was.

En één van de techniekers wou daarvan gebruik maken om de pluimen op zijn hoed te steken door te stellen dat hij het probleem gevonden en opgelost had door een koffiezetapparaat uit te schakelen.
Volgens hem was die ene koffiezetter verantwoordelijk voor het uitvallen van heel de machine. En hij wou van geen wijken weten.

Sindsdien is hij daar altijd mee uitgelachen. Voor alles waar we de techniekers voor opbelden gaven we altijd mee dat we "de koffiezetter ook al uitgetrokken hadden maar dat dat ook niet hielp".

Mocht het bedrijf nu nog bestaan zouden we vast beweren dat ze op die boot de koffiezetter nooit hadden mogen opzetten.

Jarenlang zijn koffiezetters de grote oorzaak geweest voor alle mogelijke rampen.
nu gij lacht daarmee, he, maar die technieker zou wel eens gelijk kunnen gehad hebben. Dat is wel ne zware verbruiker, en als die toevallig op t zelfde circuit zit als uw machine of water lekt (wat natuurlijk nooit zou mogen... ) dan kan dat wel voor problemen zorgen.

Zelfde in ziekenhuizen of leidingen met ne no break waar grote lichten waterkokers en microgolf ovens op aansluiten.

ik heb hier ook eens zo iets voorgehad met stroom op een serverroom, ... die stond tegen een keuken aangebouwd, en zat op hetzelfde circuit, toestel lekt water en lap de stroom er alle keren af natuurlijk. Tot we dus uitgevogeld hadden dat die dus een deel van de keuken op t circuit van de serverroom hadden gestoken. Nu steken daar twee circuits in met genoeg power.

Heb ook eens iets meegemaakt met ne computer die altijd maar uitviel, tot ik het oorzakelijk verband met ne passerende vorklift had vastgesteld.

Of ne printer die in de winter na 4:30 zwarte lijnen begint te printen.,... (zon die langs ventilatie gaten op den drum scheen... ) dan moet ge wel iets van printers kennen en geografie om dat vast te stellen natuurlijk
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 15:59   #5
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Er is hier geen alcohol in het spel.
Graptjen eh.

Enkele dagen geleden reed ik trouwens over een fietsbrug waar een omhoogstaande kieper van de werken om het viaduct van Merksem te vervangen tegen reed. Gelukkig was de brug stukken stekker dan de kieper en tractor.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 16:46   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Van dat soort verhalen heb ik een hele doos vol, na 35 jaar op de werkvloer als technieker.

1 van de doordenkertjes. In een hal staat een robot, en die neemt dozen van een lopende band, en stapelt die volgens patroon op een pallet, die na stapelen op een andere lopende band wegrolt.
Op de meest rare momenten viel die robot gewoon uit. En je kan die gewoon terug aanzetten. Wel even opletten dat die het programma terug oppikt, maar da's een kwestie van 3 hersencellen laten samenwerken.
Uiteindelijk bleek het de voedingskabel te zijn, die onder een betonplaat doorliep, waar vorkliften over reden.
Alleen met de trage vorklift was de beweging in die plaat genoeg om even een verbinding te verbreken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:20   #7
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.225
Standaard

Bij ons is dat dagelijkse kost.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20230829_92425609

Citaat:
In Kapelle-op-den-Bos is in de nacht van maandag op dinsdag een schip tegen de brug aan het Zeekanaal gevaren. Het gaat om de Venjo, hetzelfde schip dat eerder al twee keer tegen een brug op dat kanaal voer in Vilvoorde en Willebroek.
https://www.ringtv.be/verkeer-ongeva...-tegen-bruggen
Citaat:
De gemeente Grimbergen stelt zich vragen bij het aantal scheepsongevallen van de jongste tijd op het Zeekanaal. Eind december voer een schip tegen de Europabrug in Vilvoorde, een paar dagen later vond een aanvaring tegen de Budabrug plaats, begin mei was de Ringbrug in Tisselt aan de beurt en gisteren kreeg de kanaalbrug van Humbeek Sas een stevige beuk. Grimbergen dringt bij de Vlaamse Waterweg aan op een onderzoek.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:26   #8
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.217
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Van dat soort verhalen heb ik een hele doos vol, na 35 jaar op de werkvloer als technieker.

1 van de doordenkertjes. In een hal staat een robot, en die neemt dozen van een lopende band, en stapelt die volgens patroon op een pallet, die na stapelen op een andere lopende band wegrolt.
Op de meest rare momenten viel die robot gewoon uit. En je kan die gewoon terug aanzetten. Wel even opletten dat die het programma terug oppikt, maar da's een kwestie van 3 hersencellen laten samenwerken.
Uiteindelijk bleek het de voedingskabel te zijn, die onder een betonplaat doorliep, waar vorkliften over reden.
Alleen met de trage vorklift was de beweging in die plaat genoeg om even een verbinding te verbreken.
Heb er ook nog eentje: was geregeld zo moe 's nachts dat ik me wakker hield door kou te lijden. Na een boel technische problemen wilde ik me in Gent aan kant laten trekken voor schouwing en depannage. Net voor Gent kreeg ik het echter zo koud dat ik de verwarming toch maar aanzette. Op datzelfde moment gingen alle foutlampen uit en ben ik zonder problemen naar de eindbestemming kunnen rijden.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:31   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Heb er ook nog eentje: was geregeld zo moe 's nachts dat ik me wakker hield door kou te lijden. Na een boel technische problemen wilde ik me in Gent aan kant laten trekken voor schouwing en depannage. Net voor Gent kreeg ik het echter zo koud dat ik de verwarming toch maar aanzette. Op datzelfde moment gingen alle foutlampen uit en ben ik zonder problemen naar de eindbestemming kunnen rijden.
Je had misschien de koelvloeistof eens kunnen aanvullen.

En ik krijg regelmatig de klacht van passagiers dat ik met een diepvries rondrijd. Maar als motorrijder/fietser is een beetje frisheid geen punt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : Gisteren om 17:32.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud Gisteren, 17:50   #10
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 62.798
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Maar aangezien dit toch een draadje wordt voor tech-support.

Iets wat maanden geduurd heeft om uit te vinden, en dankzij een vakantie opgelost werd.

een petrochemische installatie had alle oude sensoren en manometers vervangen, en de nieuwe variantes waren op een Scada systeem aangesloten.
Maar alle weekdagen, rond 16u30 kwam er een alarm binnen "druk-pieken" in een bepaalde kring. Reset, en het was weg. Op andere meetpunten werden die drukpieken niet geregistreerd, maar men kon het alarm niet weg- of herprogrammeren, want het had echt wel nut.

Vervangen van de druksensoren, vervangen door shielded kabels, ze herleggen weg van alle mogelijke storingsbronnen, enzoverder. Na een variantie in het aanpakken, zo ergens in augustus na een grote stilstand (jaarlijkse onderhoudsbeurt), bleef het weg.

Joepie....

2 weken later.... bang. Alle weekdagen rond 16u30 ( soms 16u33, soms 16u45) dat alarm terug.

Uiteindelijk... 1 van de oudgedienden had de gewoonte op manometers te tikken om te zien dat de naald een andere positie neemt. En die is dat blijven doen, ook op de nieuwe drukmeters.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be