Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 16 juni 2004, 13:26   #21
brusselke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brusselke

Net voor de verkiezingen is er een decreet goedgekeurd dat het mogelijk maakt voor parlementsleden die op eenzelfde lijst verkozen werden om toch een aparte fractie te vormen.
Dat was uiteraard vooral bedoeld om het VLD-Vivant en SP-a/Spirit/Groen gemakkelijker te maken.
Vivant heeft wel geen enkele zetel, dus daar telt het niet echt meer.
brusselke is offline  
Oud 16 juni 2004, 14:51   #22
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen & Geel
Als ik het juist voor heb is drie zetels al genoeg om een aparte fractie te vormen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [url=http://www.vlaamsparlement.be/p3app/htmlpages/vp/Infopunt/KiessysteemEnPolitiekePartijen/PostPreElectoralePeriode/PostelectoralePeriode.html#samenstellingfracties
Post-electorale periode[/url]]
Samenstelling en bestuur van de fracties
De volksvertegenwoordigers kunnen samenwerken in een fractie van minstens drie leden. Een volksvertegenwoordiger kan maar van één fractie deel uitmaken. Elke fractie wijst een fractievoorzitter aan, die de spreekbuis van de fractie is. De leden die een fractie vormen, delen de samenstelling en het bestuur ervan mee aan de voorzitter van het parlement, die die gegevens ook meedeelt aan de plenaire vergadering.
Spirit heeft met zeven verkozenen federaal geen aparte fractie gevormd, dus op Vlaams niveau is dat evenmin waarschijnlijk.
zorroaster is offline  
Oud 16 juni 2004, 15:02   #23
Shadowman
Burger
 
Geregistreerd: 11 juni 2004
Berichten: 180
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vengeance
de mensen kennen bertje voornamelijk van die leuke correcte mensvriendelijke sociale superboetes, vandaar deze afgang voor Anciaux.
ik vind Anciaux overigens de meest overgewaardeerde onbekwame politicus van het afgelopen decennium, is vroeger enkel aan zo veel stemmen geraakt omdat er veel vrouwen waren die hem sympathiek vonden
Klopt, ik denk dat nu voornamelijk Steve Stunt die stemmen krijgt.
Persoonlijk vind ik dan Patrick J. veel sympathieker, 't is maar dat hij zo vaak enkel op de achtergrond te zien is. Jammer, mocht hij weer de plak zwaaien bij de SP-A, ik had het heel wat meer begrepen voor hen. Als je kijkt naar de resultaten in Antwerpen valt inderdaad op te merken dat hij de problemen in Antwerpen niet slecht heeft aangepakt. Het Vlaams Blok is er wel gestegen, maar SP-A/Spirit verloor slechts 0.5% van 'r stemmen en dat is vergeleken met vorig jaar.
Shadowman is offline  
Oud 16 juni 2004, 15:16   #24
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowman
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vengeance
de mensen kennen bertje voornamelijk van die leuke correcte mensvriendelijke sociale superboetes, vandaar deze afgang voor Anciaux.
ik vind Anciaux overigens de meest overgewaardeerde onbekwame politicus van het afgelopen decennium, is vroeger enkel aan zo veel stemmen geraakt omdat er veel vrouwen waren die hem sympathiek vonden
Klopt, ik denk dat nu voornamelijk Steve Stunt die stemmen krijgt.
Persoonlijk vind ik dan Patrick J. veel sympathieker, 't is maar dat hij zo vaak enkel op de achtergrond te zien is. Jammer, mocht hij weer de plak zwaaien bij de SP-A, ik had het heel wat meer begrepen voor hen. Als je kijkt naar de resultaten in Antwerpen valt inderdaad op te merken dat hij de problemen in Antwerpen niet slecht heeft aangepakt. Het Vlaams Blok is er wel gestegen, maar SP-A/Spirit verloor slechts 0.5% van 'r stemmen en dat is vergeleken met vorig jaar.
De droge realo-stijl van Janssens vind ik ook veel bemoedigender dan die sofismenspuierij van Stevaert, die een gebrek aan boodschap weet te verstoppen met boerenslimmigheden.
zorroaster is offline  
Oud 16 juni 2004, 16:32   #25
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Ter informatie: het is volgens mij wel juist P. Janssens geweest die de volledige marketing-strategie inclusief Stevaert voor de SP-A heeft vastgelegd. Of zijn jullie reeds vergeten vanwaar PJ afkomstig is?

Trouwens, ondanks zijn "slappe onderlijfjes"-imago vrees ik dat in de realiteit het met PJ vaak "buigen of barsten" is. Getuige de manier waarop hij vakkundig Leona Detiège heeft buitengewiekst...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 16 juni 2004, 17:16   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Heeft Jansens Leona buitengewiekst?

Of moest Leona ook zonder buitengewiekst te worden door Jansens 'kiezen' om haar schoon verdiep op te geven?

Voor zover ik weet stond Jansens niet eens te trappelen om burgerdinges van Antwerpen te worden maar kreeg hij daar wel de nodige duwtjes voor in de rug vanwege de SP-A-Godfather.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 16 juni 2004, 17:35   #27
moon
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Berichten: 354
Standaard

kan dat zijn dat spirit geen enkel verkozenen heeft in EP?
en die hebben daar geen probleem mee dat alle EP zetels naar SP.A gaan?
moon is offline  
Oud 16 juni 2004, 17:45   #28
brusselke
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 14 juni 2004
Berichten: 18
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
kan dat zijn dat spirit geen enkel verkozenen heeft in EP?
en die hebben daar geen probleem mee dat alle EP zetels naar SP.A gaan?
Spirit heeft 50000 stemmen opgebracht voor de SPA en heeft daarvoor 3 zetels in het Vlaams parlement gekregen. Waarschijnlijk krijgen ze door systeem van opvolging nog een hele hoop bij. Ik denk dus niet dat ze daar droef om zijn. Bovendien is het de schuld van Spirit dat de SPA slechts 3 verkozenen heeft in Europa. Iedereen dacht dat Bert Anciaux zou verkozen zijn, maar dat is niet het geval. Hierdoor kan ook de opvolger niet in zijn plaats treden. Ik denk dus eerder dat de SPA problemen zou moeten hebben met Spirit, dan omgekeerd
brusselke is offline  
Oud 21 juni 2004, 13:05   #29
groenejongen
Burger
 
groenejongen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Locatie: Sint-Niklaas
Berichten: 118
Standaard

Dablacky,

Ik had jou dat nochtans al eens verteld hoor dat dat decreet gewijzigd was, maar ja....
Ludo is nu verkozen, dus we hebben 1 Limburgse groene in het parlement, gaan jullie hem nu erkennen of gaan jullie hem blijven kleineren en afschilderen als een verrader?
Samen kunnen we veel meer als alleen
__________________
De toekomst maken we nu!
Verbeter de wereld, begin bij jezelf
groenejongen is offline  
Oud 21 juni 2004, 15:06   #30
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groenejongen
Dablacky,

Ik had jou dat nochtans al eens verteld hoor dat dat decreet gewijzigd was, maar ja....
Ludo is nu verkozen, dus we hebben 1 Limburgse groene in het parlement, gaan jullie hem nu erkennen of gaan jullie hem blijven kleineren en afschilderen als een verrader?
Samen kunnen we veel meer als alleen
Als Sannen niet was overgelopen, hadden de Groenen in Limburg ook een verkozene gehad. Nu zij ze nipt op de kiesdrempel gestrand, omdat ze met een zwakke en beschadigde lijst (vanwege de desertie van de "Limburgse Groenen") opkwamen.

Samen met zijn partij had hij veel meer gekund dan geïsoleerd binnen het überkartel SP.A-Spirit-Limburgse Groenen...
zorroaster is offline  
Oud 21 juni 2004, 18:48   #31
DidiusTheGreat
Partijlid
 
Geregistreerd: 3 januari 2004
Berichten: 220
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brusselke
Er zijn 3 verkozenen in Vlaanderen. Verkozen zijn :
Els Van Weert - Antwerpen
Bert Anciaux - Brussel (mogelijk opgevolgd door Els Witte)
Jan Roegiers - met tegenvallende uitslag op 3de plaats in Oost-Vlaanderen (5453 voorkeurstemmen ondanks media-aandacht, gebruikt 24.618 lijststemmen om verkozen te geraken en is laatste van de eerste 6 kandidaten, waarvan er vijf verkozen zijn).
Anciaux was lijsttrekker in Brussel maar laat zijn zittje voor die Fouad.
DidiusTheGreat is offline  
Oud 21 juni 2004, 18:54   #32
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Volgens mij kunnen er nog zeker 2 spiritisten bij komen als Bruno Tobback en Renaat Landuyt minister worden.

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
Oud 21 juni 2004, 18:56   #33
Thomas Hx
Minister-President
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 4.701
Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groen & Geel
Als ik het juist voor heb is drie zetels al genoeg om een aparte fractie te vormen.
Spirit heeft met zeven verkozenen federaal geen aparte fractie gevormd, dus op Vlaams niveau is dat evenmin waarschijnlijk.
Ze hebben er juist geen 7 mijn beste. En om toch maar iemand in het bureau te hebben heeft spirit de 1ste ondervoorzitter van de kamer gekregen.

Thomas
__________________
christelijke humanist en centrum-democraat
Thomas Hx is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be