Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 18 juni 2004, 17:01   #1
Jean Suys
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 603
Standaard

Leterme: "Coalitie vormen met Blok onmogelijk"

Vlaams informateur Yves Leterme had vrijdagnamiddag een anderhalf uur durend gesprek met Frank Vanhecke, Filip Dewinter en Gerolf Annemans van het Vlaams Blok. Na afloop zei hij dat een coalitie vormen met het Vlaams Blok onmogelijk is. Ook een minderheidsregering die moet steunen op het Vlaams Blok is uitgesloten.

Het doel van het gesprek was niet om te praten over de mogelijkheid van een bestuurscoalitie, wel ging het over de inhoud van het Vlaams Blok-programma, aldus Leterme. Hij herhaalde dat het gesprek er kwam uit respect voor de kiezers van het Vlaams Blok.

Belangrijkste reden dat een coalitie met het Vlaams Blok niet kan, is dat de partij uitgaat van het conflictmodel en alle problemen van Vlaanderen herleidt tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Het Blok wil elke vorm van interpersoonlijke solidariteit afschaffen. Ook de inkomensvervangende takken in de sociale zekerheid wil de partij splitsen. Het Vlaams Blok wil nog enkel via de Europese fondsen enige vorm van solidariteit met Wallonië en dat staat haaks op ons programma, aldus Leterme.

De informateur zei dat het Vlaams Blok wel een aantal voorstellen doet die hij zomaar niet wegwuift, zoals op het vlak van onderwijs en inburgering. Maar hij stelde vast dat het Blok van investeringen in het economisch draagvlak van Vlaanderen geen prioriteit maakt en daarvoor geen financiële middelen voorziet.

Over het breekpuntenprogramma dat het Vlaams Blok als eis stelt om vanuit de oppositie een Vlaamse regering van CD&V-N-VA (eventueel aangevuld met VLD) te steunen, zei Leterme dat het programma een aantal passages bevat die voor hem niet aanvaardbaar zijn. Ik wil een stabiele regering en niet de gegijzelde van het Blok zijn, aldus de informateur


leterme doet in zijn broek

vlaams blok is dus echt blijkbaar de enigste die resoluut vlaanderen onafhankelijk wil

arm n-va
Jean Suys is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:04   #2
North Side Lion
Vreemdeling
 
North Side Lion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2003
Berichten: 20
Standaard

Ik vind het dus onzin, zes partijen moeten samen gaan om de grootste te zijn. Het enige wat ze doen is zorgen dat het blok bij de volgende verkiezingen de absolute meerderheid haalt. Ik ben eens benieuwd wat de machtsgeile postenmannetjes dan gaan aanvangen...
North Side Lion is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:09   #3
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

Dat wordt de enige verwezenlijking van CD&V/NVA/VLD/Vivant/SPA/Spirit...

De hervorming van de kieswetten om alle stemmen op het Blok blanco te kunnen verklaren.

Voor de rest op hunnen duim zitten en honderduit vertellen over hun olympische spelen en hoe windmolens de kernenergie gaan vervangen.
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:12   #4
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Leterme heeft dus het startschot gegeven om belgikske te doen ontploffen ! wegens onbestuurbaar......... de toekomst..... zal het uitwijzen !
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:14   #5
Vengeance
Burger
 
Geregistreerd: 19 maart 2004
Berichten: 160
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Dat wordt de enige verwezenlijking van CD&V/NVA/VLD/Vivant/SPA/Spirit...

De hervorming van de kieswetten om alle stemmen op het Blok blanco te kunnen verklaren.

Voor de rest op hunnen duim zitten en honderduit vertellen over hun olympische spelen en hoe windmolens de kernenergie gaan vervangen.
ik verwacht ook een aantal wetswijzigingen of wetsontwerpen die tegen het vlaams blok zullen gericht zijn, ze zullen ze dan via de wetten wel proberen af te stoppen, verhofstadt liet dat ook al blijken maandag, eigenlijk is dat gewoon schandalig , maar ja, dat noemen ze in belgië politiek correcte democratie
Vengeance is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:22   #6
Guderian
Banneling
 
 
Guderian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juni 2002
Berichten: 8.266
Standaard

Mooi zo. Het Vlaams Blok zal nu de ganse oppositie kunnen domineren en daar tegenover staat een zwakke regering die niks meer dan een schietkraam zal zijn.
Guderian is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:26   #7
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Hoe onverwacht

Citaat:
Het Blok wil elke vorm van interpersoonlijke solidariteit afschaffen.
Is dubieuze geldverspilling van de staat interpersoonlijke solidariteit?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:30   #8
ICE-MAN
Parlementslid
 
ICE-MAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2003
Locatie: noordelijke ijszee (ferm fris zeetje)
Berichten: 1.867
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vengeance
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kistal
Dat wordt de enige verwezenlijking van CD&V/NVA/VLD/Vivant/SPA/Spirit...

De hervorming van de kieswetten om alle stemmen op het Blok blanco te kunnen verklaren.

Voor de rest op hunnen duim zitten en honderduit vertellen over hun olympische spelen en hoe windmolens de kernenergie gaan vervangen.
ik verwacht ook een aantal wetswijzigingen of wetsontwerpen die tegen het vlaams blok zullen gericht zijn, ze zullen ze dan via de wetten wel proberen af te stoppen, verhofstadt liet dat ook al blijken maandag, eigenlijk is dat gewoon schandalig , maar ja, dat noemen ze in belgië politiek correcte democratie
de dag dat "belgique �* papa" niet meer bestaat zijn hun wetten niks meer waard evenmin als hun uitspraken van hun politiek correcte rechters want dan gelden enkel de "vlaamse" wetten !
__________________
Per 20 november 2009 verlaat ik dit politiek kloteland FOREVER - treur niet k'zal t'niet missen !
ICE-MAN is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:38   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Wees eerlijk. Dit is het beste dat erin zat. Het Vlaams Blok moet enkel groot worden en groot blijven zodat er niets anders meer mogelijk is dan tripartites. Dan ontploft België vanzelf.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:40   #10
Tzuvar Raemborr
Minister
 
Tzuvar Raemborr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2004
Berichten: 3.495
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Wees eerlijk. Dit is het beste dat erin zat. Het Vlaams Blok moet enkel groot worden en groot blijven zodat er niets anders meer mogelijk is dan tripartites. Dan ontploft België vanzelf.
Volgende keer halen we 35%.
__________________
I'm still standing, better than I ever did,
Looking like a true survivor, feeling like a little kid.
__________________
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:41   #11
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Tja... dan doen we het de volgende keer nog maar eens zeker hé?
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:43   #12
Netallica.be
Vreemdeling
 
Netallica.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2004
Berichten: 3
Standaard

Het pad is klaargelegd voor de zoveelste "zwarte zondag" op rij...ze gaan er echt zo'n soepje van maken dat het blok zelfs wint zonder campagne te voeren, dat doen de anderen wel in hun plaats. Eigenlijk is het dus best grappig dat Groen! weigert om mee in de coalitie te stappen...
__________________
www.netallica.be - Belgische thuishaven van MetallicA op het Net
Netallica.be is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:45   #13
Griffin
Eur. Commissievoorzitter
 
Griffin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 januari 2004
Locatie: België, Nederland
Berichten: 9.987
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door North Side Lion
Ik vind het dus onzin, zes partijen moeten samen gaan om de grootste te zijn. Het enige wat ze doen is zorgen dat het blok bij de volgende verkiezingen de absolute meerderheid haalt. Ik ben eens benieuwd wat de machtsgeile postenmannetjes dan gaan aanvangen...
Als het Blok de absolute meerderheid haalt is er geen probleem, dan kunnen ze zelf meteen een regering vormen, niet waar?

@Kistal: 35% is nog niet genoeg hoor
__________________
Het is de NWO!
Eentje voor Pindar & co:
http://video.google.com/videoplay?docid=-3214024953129565561&hl=en-CA



en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:48   #14
Trajanus
Banneling
 
 
Trajanus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 oktober 2003
Locatie: Temse
Berichten: 542
Stuur een bericht via MSN naar Trajanus
Standaard

Dat ze doen wat ze willen. Het Vlaams Blok zit in een win-winsituatie.
Trajanus is offline  
Oud 18 juni 2004, 17:48   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.132
Standaard

Me dunkt dat er met 24% al paniek genoeg is.

Laat ze nu maar fijn zonder de 'nazi's' tripartiteren.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 18 juni 2004, 18:36   #16
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Wat hebben de opgesloten niveanen hierop te zeggen? Na de escapade van Ronduit, en nu dit, dringt een ander kartel zich op!!
Patriot! is offline  
Oud 18 juni 2004, 19:12   #17
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Wat hebben de opgesloten niveanen hierop te zeggen? Na de escapade van Ronduit, en nu dit, dringt een ander kartel zich op!!
Pff, de jongeren als schaamlapje voor de wantoestanden.
N-va krijgt VLD allures.
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 18 juni 2004, 19:14   #18
lievendr
Provinciaal Gedeputeerde
 
lievendr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2004
Berichten: 923
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Hoe onverwacht

Citaat:
Het Blok wil elke vorm van interpersoonlijke solidariteit afschaffen.
Is dubieuze geldverspilling van de staat interpersoonlijke solidariteit?
is idd onzin van leterme (het is wel het parijstandpunt van cd&v).
dit vond ik interessanter:
"Tijdens het gesprek met de top van het Vlaams Blok bleek opnieuw dat samenwerking niet mogelijk is. De partij gaat uit van het conflictmodel en herleidt alle problemen al te simpel tot de onafhankelijkheid van Vlaanderen. Yves Leterme stelde ook vast dat het Vlaams Blok geen prioriteit maakt van investeringen in het economisch draagvlak van Vlaanderen en daarvoor geen financiële middelen voorziet."
Als ik hoor dat Annemans de bevolking niet durft te zeggen dat we langer zullen moeten werken (tv1-debat) kan ik me dit voorstellen.
Er moet grondig worden nagedacht over de economie. daarover heb ik niets gelezen bij de Blok-speerpunten! (behalve de geldstroom stoppen, waar ik ook voor ben)
lievendr is offline  
Oud 18 juni 2004, 19:22   #19
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Wat hebben de opgesloten niveanen hierop te zeggen? Na de escapade van Ronduit, en nu dit, dringt een ander kartel zich op!!
De escapade van "Ronduit" is een groot woord. Er werd een actie ondernomen door enkelen, die echter niet aan de basis noch aan de afdelingen werd voorgelegd. Beschouw het als een accident de parcours, waar ik als Ronduiter mij geenszins verantwoordelijk voor voel.

Leterme herhaalt gewoon het CD&V-standpunt, wat duidelijk bewijst dat er wel degelijk een verschil is tussen CD&V en N-VA. De gezondste basis voor een karteln nietwaar...
zorroaster is offline  
Oud 18 juni 2004, 19:38   #20
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Wat hebben de opgesloten niveanen hierop te zeggen? Na de escapade van Ronduit, en nu dit, dringt een ander kartel zich op!!
De escapade van "Ronduit" is een groot woord. Er werd een actie ondernomen door enkelen, die echter niet aan de basis noch aan de afdelingen werd voorgelegd. Beschouw het als een accident de parcours, waar ik als Ronduiter mij geenszins verantwoordelijk voor voel.

Leterme herhaalt gewoon het CD&V-standpunt, wat duidelijk bewijst dat er wel degelijk een verschil is tussen CD&V en N-VA. De gezondste basis voor een karteln nietwaar...

1. Het staat op de officiële site.
2. Daarstraks verdedigde je het nog. Heeft uwen dikke vriend gezegd dat ge daarmee moest ophouden?
3. Hij herhaalt inderdaad dat hij niet kan samenwerken met separatisten. Dat belooft voor Geert en uwen dikke vriend.
Patriot! is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:04.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be