Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 13 juni 2004
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Verkiezingen 13 juni 2004 In dit forum kun je debatteren over de verkiezingsuitslagen.

 
 
Discussietools
Oud 18 juni 2004, 21:11   #21
zorroaster
Europees Commissaris
 
zorroaster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2002
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Berichten: 7.391
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster

De escapade van "Ronduit" is een groot woord. Er werd een actie ondernomen door enkelen, die echter niet aan de basis noch aan de afdelingen werd voorgelegd. Beschouw het als een accident de parcours, waar ik als Ronduiter mij geenszins verantwoordelijk voor voel.

Leterme herhaalt gewoon het CD&V-standpunt, wat duidelijk bewijst dat er wel degelijk een verschil is tussen CD&V en N-VA. De gezondste basis voor een karteln nietwaar...
1. Het staat op de officiële site.
2. Daarstraks verdedigde je het nog. Heeft uwen dikke vriend gezegd dat ge daarmee moest ophouden?
3. Hij herhaalt inderdaad dat hij niet kan samenwerken met separatisten. Dat belooft voor Geert en uwen dikke vriend.
1. Aha? Link graag, want ik heb er zelf al achter lopen zoeken...
2. Ik verdedig het principe van een regeringsdeelname van het Vlaams Blok. De actie van enkele Ronduiters vind ik minder geslaagd, al was het maar omdat het merendeel der Ronduiters het via de pers vernomen heeft.
3. Blijkbaar lukt dat met de N-VA toch aardig. Maar we zijn twee verschillende partijen en dat blijft zo.
zorroaster is offline  
Oud 18 juni 2004, 22:07   #22
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Geeft u nu toe dat het VB een nazi-partij is? Het is nooit te laat om de waarheid onder ogen te zien.
Hans1 is offline  
Oud 18 juni 2004, 22:18   #23
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!

1. Het staat op de officiële site.
2. Daarstraks verdedigde je het nog. Heeft uwen dikke vriend gezegd dat ge daarmee moest ophouden?
3. Hij herhaalt inderdaad dat hij niet kan samenwerken met separatisten. Dat belooft voor Geert en uwen dikke vriend.
1. Aha? Link graag, want ik heb er zelf al achter lopen zoeken...
2. Ik verdedig het principe van een regeringsdeelname van het Vlaams Blok. De actie van enkele Ronduiters vind ik minder geslaagd, al was het maar omdat het merendeel der Ronduiters het via de pers vernomen heeft.
3. Blijkbaar lukt dat met de N-VA toch aardig. Maar we zijn twee verschillende partijen en dat blijft zo.

http://www.ronduitnva.be/persbericht.asp?id=50
Patriot! is offline  
Oud 19 juni 2004, 02:38   #24
lustige lezer
Parlementslid
 
lustige lezer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2003
Berichten: 1.546
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Geeft u nu toe dat het VB een nazi-partij is? Het is nooit te laat om de waarheid onder ogen te zien.
nazi-partij, het blok?? waar haalt u dat vandaan?
lustige lezer is offline  
Oud 19 juni 2004, 07:48   #25
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Voor de duidelijkheid:

Dit waren de 10 punten waar ze mee naar Leterme gingen (pdf file)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 19 juni 2004, 10:44   #26
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C uit W's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2003
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.249
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
3. Blijkbaar lukt dat met de N-VA toch aardig.
Owla, de n-va heeft nog niks bewezen, integendeel.
De reden van het afspringen van de gesprekken met het blok zou een belletje moeten doen rinkelen.
Het is omdat ze de sociale zekerheid willen splitsen. Dat is niet constructief, a-sociaal, ....
Heel de belgicistische sofistische rim-ram dus.
Alle, zeg nu eens, welke Vlaamse breekpunten ,denk je, gaat de n-va afdwingen?
__________________
"Denken ist schwer, darum urteilen die meisten."
C uit W is offline  
Oud 19 juni 2004, 13:31   #27
Patriot!
Secretaris-Generaal VN
 
Patriot!'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 oktober 2002
Locatie: België - Belgique - Belgien - Belgium
Berichten: 21.353
Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
3. Blijkbaar lukt dat met de N-VA toch aardig.
Owla, de n-va heeft nog niks bewezen, integendeel.
De reden van het afspringen van de gesprekken met het blok zou een belletje moeten doen rinkelen.
Het is omdat ze de sociale zekerheid willen splitsen. Dat is niet constructief, a-sociaal, ....
Heel de belgicistische sofistische rim-ram dus.
Alle, zeg nu eens, welke Vlaamse breekpunten ,denk je, gaat de n-va afdwingen?
De splitsing van BHV is vooralsnog te moeilijk.
Patriot! is offline  
Oud 19 juni 2004, 15:23   #28
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Gelezen in De Standaard van 8 oktober 1997: ,,Verhofstadt vindt een verdere federalisering van België noodzakelijk. 'Vlaanderen wil de nodige maatregelen nemen, maar die worden door het Zuiden systematisch afgeblokt. Onze gemeenschap wordt meegezogen door Waals immobilisme.' Daarom bepleit Verhofstadt de fiscale autonomie en de verdere federalisering van de sociale zekerheid. Verhofstadt doet daarom een oproep aan de partijvoorzitters voor 1999 aan tafel te gaan zitten om te praten over één strategie. Als stok achter de deur stelt hij dat Vlaamse partijen niet meewerken aan de totstandkoming van een federale regering in 1999, ,,zolang geen nieuwe en beslissende stap wordt gedaan in de federalisering van het land''
Als Leterme eerlijk is en zegt dat met het VB niet kan samengewerkt worden, dan moet hij toch toegeven dat uit bovenstaande tekst blijkt dat het met de VLD toch ook aartsmoeilijk wordt.
Maar juist en eerlijk is dit natuurlijk allemaal niet. Eigenlijk is bijna iedereen, ook de politieke partijen het eens met de 10 punten van het VB. ALLEEN DURVEN ZE NU NOG NIET ZEGGEN.
luc broes is offline  
Oud 19 juni 2004, 15:33   #29
Yort
Burger
 
Yort's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 127
Standaard

Praten met het Blok is noodzakelijk. De regeringsvorming wordt aartsmoeilijk.

Maar als het Blok écht mee wil regeren, gaan ze wel moeten veranderen. Een regeerakkoord is niet de loutere optelsom van de programma's van de partijen. Er is een beter en realistischer beleid nodig in Vlaanderen. Met paars zie ik dat niet zitten. Helemaal niet...

Vlaamse groet,

een N-VA'er
__________________
<MARQUEE> Vlaanderen bevindt zich in een goede vorm, maar in een slechte staat!
Yort is offline  
Oud 19 juni 2004, 15:46   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.028
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yort
Praten met het Blok is noodzakelijk. De regeringsvorming wordt aartsmoeilijk.

Maar als het Blok écht mee wil regeren, gaan ze wel moeten veranderen. Een regeerakkoord is niet de loutere optelsom van de programma's van de partijen. Er is een beter en realistischer beleid nodig in Vlaanderen. Met paars zie ik dat niet zitten. Helemaal niet...

Vlaamse groet,

een N-VA'er
Met de CD&amp;V dus wel....
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 19 juni 2004, 16:03   #31
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yort
Praten met het Blok is noodzakelijk. De regeringsvorming wordt aartsmoeilijk.
Maar als het Blok écht mee wil regeren, gaan ze wel moeten veranderen. Een regeerakkoord is niet de loutere optelsom van de programma's van de partijen. Er is een beter en realistischer beleid nodig in Vlaanderen. Met paars zie ik dat niet zitten. Helemaal niet...
Vlaamse groet, een N-VA'er
Het is juist dat het VB een meer positieve en niet kwetsende houding moet aannemen tov vreemdelingen. Dat is trouwens de laatste jaren gunstig geëvolueerd. Ik heb dat zelf steeds zo gedaan in mijn VB-pamfletten.
Maar vooral de partijen die steeds trouw het regime hebben verdedigd moeten veranderen en uitvoeren wat nodig is voor goed bestuur in Vlaanderen. Ook al schreeuwt Di Rupo moord en brand.
luc broes is offline  
Oud 19 juni 2004, 16:08   #32
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Zonder inhoudelijk op de breekpunten van het Vlaams Blok in te gaan, moet je toch onder ogen zien dat deze zullen moeten onderhandeld worden op federaal vlak, met de Walen dus, of in casu de gedoodverfde Elio Di Rupo of Louis Michel.

Het lijkt mij totaal onrealistisch te denken dat de waalse broeders en zusters alles zomaar zullen nemen.

De "breekpunten" van het VB kan dus ook een truuk zijn om van de onderhandelingen af te komen en een verrottingsstrategie toe te passen.
__________________
Citaat:
peter1962 Spijtig genoeg heeft Beke evenveel ruggegraat als een inktvis. Zal dus wel niks worden.
Jasper is offline  
Oud 19 juni 2004, 16:23   #33
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yort
Praten met het Blok is noodzakelijk. De regeringsvorming wordt aartsmoeilijk.
Maar als het Blok écht mee wil regeren, gaan ze wel moeten veranderen. Een regeerakkoord is niet de loutere optelsom van de programma's van de partijen. Er is een beter en realistischer beleid nodig in Vlaanderen. Met paars zie ik dat niet zitten. Helemaal niet...
Vlaamse groet, een N-VA'er
Het is juist dat het VB een meer positieve en niet kwetsende houding moet aannemen tov vreemdelingen. Dat is trouwens de laatste jaren gunstig geëvolueerd. Ik heb dat zelf steeds zo gedaan in mijn VB-pamfletten.
Maar vooral de partijen die steeds trouw het regime hebben verdedigd moeten veranderen en uitvoeren wat nodig is voor goed bestuur in Vlaanderen. Ook al schreeuwt Di Rupo moord en brand.
inderdaad :
traditionele regeringspartijen : duidelijkheid over vlaanderen !
vb : de transfers ; je wordt om de oren geslagen met cijfers, bij mijn weten is er geen duidelijkheid HOE het nu juist zit, graag controleerbare gefundeerde cijfers en dit vanuit een objectief en neutraal standpunt.
bovendien is het overduidelijk dat de vlaming een meer autonome koers wenst te varen.. GEEF HET HEM OOK ! (weliswaar stap voor stap, en geen conflictmodel) d�*t is de enige realistische manier ...

het blok : verwordt tot een rechtse HUMANE NON RACISTISCHE partij, die uitdrukkelijk elke vorm van racisme afzweert. er is zeker een gedeelte van het blok hiervoor te vinden, maar met een typ als FDW en zijn getrouwen zal het moeilijk worden, zoniet onmogelijk. ik hoop dat de gematigde rechtse blokpolitici het halen van deze groep. Vlaanderen kan er alleen wel bijvaren ! Met racisme schaden we Vlaanderen alleen en dit zowel INTERN en EXTERN !
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 19 juni 2004, 16:34   #34
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Het is juist dat het VB een meer positieve en niet kwetsende houding moet aannemen tov vreemdelingen. Dat is trouwens de laatste jaren gunstig geëvolueerd. Ik heb dat zelf steeds zo gedaan in mijn VB-pamfletten.
Maar vooral de partijen die steeds trouw het regime hebben verdedigd moeten veranderen en uitvoeren wat nodig is voor goed bestuur in Vlaanderen. Ook al schreeuwt Di Rupo moord en brand.
inderdaad :
traditionele regeringspartijen : duidelijkheid over vlaanderen !
vb : de transfers ; je wordt om de oren geslagen met cijfers, bij mijn weten is er geen duidelijkheid HOE het nu juist zit, graag controleerbare gefundeerde cijfers en dit vanuit een objectief en neutraal standpunt.
bovendien is het overduidelijk dat de vlaming een meer autonome koers wenst te varen.. GEEF HET HEM OOK ! (weliswaar stap voor stap, en geen conflictmodel) d�*t is de enige realistische manier ....!
Bruut geweld, ik verkies ook geen conflictmodel, laat ons zeggen zonder bruut geweld.
Maar hoe denk je op een vriendelijke manier Di Rupo te vertellen dat de transfers waarop zijn macht gebaseerd is zult afschaffen?
luc broes is offline  
Oud 19 juni 2004, 16:38   #35
bruut geweld
Minister-President
 
bruut geweld's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 mei 2004
Locatie: 't stad
Berichten: 4.282
Standaard

zonder "bruut geweld" nice one


wel, ik denk dat het zal gaan zoals ALLES in onze wereld....

zeer geleidelijk en voor wat hoort wat....
Wat zou het blok willen opgeven dat de walen willen binnenhalen? (en vooraleer er enen antwoordt BELGIE !! ; wel daar heb ik het dus niet over he)
__________________
KRITIEK OP ISRAEL IS TERECHT
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline  
Oud 19 juni 2004, 16:50   #36
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

Dat is juist: voor wat hoort wat

In alle omstandigheden zal er moeten onderhandeld worden.
Daarom vind ik de "breekpunten" van het VB zo scherp. Men zal nooit de sociale zekerheid zomaar kunnen splitsen, al is het maar om technische redenen. Maar er zullen compensaties gevraagd worden door de Walen, en het minste dat de Vlamingen kunnen geven is solidariteit.
__________________
Citaat:
peter1962 Spijtig genoeg heeft Beke evenveel ruggegraat als een inktvis. Zal dus wel niks worden.
Jasper is offline  
Oud 19 juni 2004, 17:00   #37
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

In ruil voor deze zogenaamde solidariteit (men kan het zo amper nog noemen) zou men al eens kunnen beginnen met de mistoestanden in de sociale zekerheid van Wallonie drastisch aan te pakken;

- waarom zijn de ziektekosten daar zoveel hoger dan hier?
- waarom kost éénzelfde operatie in wallonie het dubbel dan hier?
- waarom gebeuren er niet een gelijkaardig aantal controles van werklozen
- waarop baseert men zich om in heel wallonie slechts 1 (één) schorsing door te voeren?
- (indien die cijfers juist zijn): hoe sl�*�*gde Dutroux erin om een invaliditeits?/werkloosheidsvergoeding? van 80.000 BF te verwerven?
- waarom verdienen leerkrachten in wallonië meer?
- waarom staan er niet evenveel flitspalen als in Vlaanderen?

indien men solidariteit wenst, is het minste dat men kan doen zich aan dezelfde stringente regels houden dan degene van wie de solidariteit GEËIST wordt!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 19 juni 2004, 17:29   #38
Yort
Burger
 
Yort's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 127
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Met de CD&amp;V dus wel....
CD&amp;V lijkt me op Vlaams vlak geloofwaardiger dan VLD en SP.A-Spirit. Voorlopig althans.
__________________
<MARQUEE> Vlaanderen bevindt zich in een goede vorm, maar in een slechte staat!
Yort is offline  
Oud 19 juni 2004, 17:35   #39
Jasper
Provinciaal Gedeputeerde
 
Jasper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Locatie: Kempen
Berichten: 889
Standaard

circe,

Hier zitten we juist op een heikel punt.

Als (con)federalisten kunnen we ons niet bemoeien met de interne keuken van de waalse deelstaat.
Anderzijds wordt het federale geld, dus een deel van ons belastingsgeld niet efficiënt beheerd (om het zacht uit te drukken).

Er zal dus aardig wat onderhandeld moeten worden, temeer omdat de meerderheid der Vlamingen niet eens gewonnen is voor het splitsen van de sociale zekerheid.

Bij het begin van de onderhandelingen zal men moeten beschikken over betrouwbare gegevens, waarin iedereen zich kan vinden. Er zijn allicht objectieve factoren waarvoor er in Wallonië meer gespendeerd wordt op bepaalde punten.
__________________
Citaat:
peter1962 Spijtig genoeg heeft Beke evenveel ruggegraat als een inktvis. Zal dus wel niks worden.
Jasper is offline  
Oud 19 juni 2004, 21:21   #40
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jasper
Dat is juist: voor wat hoort wat
In alle omstandigheden zal er moeten onderhandeld worden.
Daarom vind ik de "breekpunten" van het VB zo scherp. Men zal nooit de sociale zekerheid zomaar kunnen splitsen, al is het maar om technische redenen. Maar er zullen compensaties gevraagd worden door de Walen, en het minste dat de Vlamingen kunnen geven is solidariteit.
Solidariteit, maar dan alleen met echte noden en niet met de talloze misbruiken.Maar Jasper je voert wel een heel bijzondere redenering: Er is een transfer van 10 miljard euro per jaar. En bij de aanvang van de onderhandelingen stel jij al onmiddellijk voor dat wij compensaties geven voor afschaffing van die transfers.
Wat dacht je van een compensatie van 10 miljard euro per jaar ?
luc broes is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:24.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be