Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 september 2017, 13:59   #41
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.829
Standaard

No-go-zones voor de politie installeren en het probleem stelt zich ook niet meer. Met een waarschuwing aan 't begin van zulke zone.. zoals in India... ah sir, there is muslim-area.. if you have trouble there, do not expect police to come!

Meer moet dat niet zijn.
En dan kunnen ze hun spierballen weer gebruiken om jointjes uit de bek te kloppen van tamme bleekscheten.. daarvan is 't geweten dat ze zich niet durven te weren tegen de polies.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 8 september 2017 om 14:00.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 13:59   #42
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Geef ze op zijn minst een defensief middel mee dat ze wel mogen gebruiken zonder dat elk gemanipuleerd iPhone filmpje de desbetreffende agenten in dikke problemen brengen.
Awel.. ze krijgen nu toch ook ne camera mee...?
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 14:10   #43
Het Verzet
Europees Commissaris
 
Het Verzet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 maart 2010
Berichten: 7.686
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
U heeft zich duidelijk nog nooit in een penibele of levensbedreigende situatie bevonden. Denk jij nu echt dat je zo maar een beetje in het rond gaat schieten als je getraind bent?
Ik denk dat "Het verzet" in uw geval op een fietsversnelling bedoeld is.
In het geval hier gaat ge toch niet schieten? In een volle straat, met eventueel bewegend doel? Dan moogt ge nog getraind zijn.
Het Verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 14:13   #44
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.228
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Awel.. ze krijgen nu toch ook ne camera mee...?
En hoe stopt dat "een jongere"?
Die filmen zelf mee om het zonder enige schroom voor privacy dat op't net te gooien. Dat ze zichzelf "per ongeluk" laten zien is alleen maar een bonus.

Of moet ik het zien in de vorm van een oude betamax camera? Daar kon je nog eens een goeie mep mee verkopen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 14:41   #45
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Toen ik nog in het Brusselse woonde kende ik enkele politie-mensen van Politie-Brussel (Kolenmarkt, vlakbij Grote Markt). Tijdens een schermutseling schoot één van hen in de lucht. Ge wilt niet weten wat voor een ambras hij daardoor heeft gekregen.
't Zou er nog aan mankeren

Elke kogel die ge in de lucht schiet komt namelijk ook weer naar beneden


Begint al eens met bodycams. Als ik het mij goed herinner was het de polies die dat voorstel indertijd had afge, euh, schoten... En ook nu weer:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/vs...al-896113.html
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 14:49   #46
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klein Licht Bekijk bericht
't Zou er nog aan mankeren

Elke kogel die ge in de lucht schiet komt namelijk ook weer naar beneden


Begint al eens met bodycams. Als ik het mij goed herinner was het de polies die dat voorstel indertijd had afge, euh, schoten... En ook nu weer:

http://www.knack.be/nieuws/belgie/vs...al-896113.html
Zo'n camera's is toch niets voor de politie.

Stel je voor, ze gaan ontvangen bij de huisbaas die 40 illegalen in de kelder huisvest. Dan staat dat er op...
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 14:50   #47
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En hoe stopt dat "een jongere"?
Que..? Jongeren stoppen..? Komaan zeg.. dat soort jongeren waren er ruim tien jaar geleden ook al en ik ga me niet laten wijsmaken dat ze nu -na tien jaar- plots een oplossing zullen vinden (laat staan: hebben) om die jongeren bij te sturen.. Die hebben vrij spel, worden zo opgevoed en hebben tegenwoordig zwaarder geschut dan de politie.. elk verzet tegen die gasten wordt beantwoord. Dus er eens een keer op schieten is geen oplossing, want dan halen ze hun oorlogstuig boven. (En zo nu en dan heb ik er spijt van dat ik toen toch niet op dat voorstel van een Roemeen inging om een kalashnikov te kopen.. ganse vrachtwagen vol, zei hem.. )
Verder hebben ze een hekel aan deze samenleving en worden ze in hun doen en laten nog gesteund door het gros van de politiek correcten, die van mening zijn dat ze niet voldoende kansen gekregen hebben en 't allemaal de fout is van de onverdraagzame, blanke man.
Nee, die jongeren zijn goed op weg hun 'eigen' samenleving te creëren; met hun wetten, regels en ordediensten.. en ik verwacht niet dat ze gaan plooien naar 'uw en mijn' samenleving. Die hebben geen interesse in 'onze' jobkes en 'onze' plichten enzomeer.
Een oplossing zou kunnen zijn dat de politie carte blanche zou krijgen en echt grof geschut mag bovenhalen om die buurten compleet op te kuisen en te ontdoen van dat soort jongeren-gespuis + familie, maar dat zijn dan weer oplossingen zoals het VlaamsBelang ze zou voorstellen en dus taboe.. haha.
Dus, conclusie: gewoon hun gang laten gaan en hopen (!) op verbetering door veelvuldig met het vingertje te zwaaien en te kijven; en in tussentijd ervoor zorgen dat, als men dan toch eens een interventie doet, men zich nadien kan verantwoorden en verdedigen..

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 8 september 2017 om 14:51.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 15:18   #48
Klein Licht
Minister-President
 
Geregistreerd: 30 september 2011
Berichten: 5.484
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo'n camera's is toch niets voor de politie.

Stel je voor, ze gaan ontvangen bij de huisbaas die 40 illegalen in de kelder huisvest. Dan staat dat er op...
Bwa ze hebben al bekomen dat ze hem naar eigen goeddunken mogen aan- en afzetten.


In een verleden klaagde de VSOA waarschijnlijk ook dat ze het moesten verantwoorden als ze alle weken nieuwe kogels kwamen vragen... "Een zoveelste controlemiddel" bla bla bla
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 15:26   #49
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo'n camera's is toch niets voor de politie.

Stel je voor, ze gaan ontvangen bij de huisbaas die 40 illegalen in de kelder huisvest. Dan staat dat er op...
Maar nee, ze steken die film daar achterstevoren in dan is het precies of ze dragen bij tot het welzijn van onze vrienden van het verrijkende soort.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 16:34   #50
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Inderdaad...

Zo zie je maar dat als het erop aankomt ze een toontje lager zingen, for instance; tegen mij hadden ze wel een grote smoel, ik had dan nog eens het ongeluk op een vrouwelijke agente gevallen te zijn, die zijn nog het ergste ivm afblaffen want daar is het bij gebleven
Tja, lieden die qua mentaliteit nog in de middeleeuwen leven, wat wil je...
Toen was er ook nog geen "politie" zoals we die nu kennen. Je nam je zwaard en je maakte een eind aan de discussie...
Nog een beetje geduld en we zijn weer zover.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 16:39   #51
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Ach toe eentje taseren en de rest maakt u af, nee nee ne goeie 9 mm meer moet dat niet zijn. En politie bedreigen = gepopt worden.
Als je je niet verlaagt tot het niveau van de vijand, kan je niet winnen.
Als je je niet verlaagt tot het niveau van de vijand, kan je niet winnen
Een waarheid als een koe.
Daar moet meer naar gehandeld worden.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2017, 16:45   #52
Gamla
Europees Commissaris
 
Gamla's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 november 2012
Berichten: 6.699
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Als je je niet verlaagt tot het niveau van de vijand, kan je niet winnen
Een waarheid als een koe.
Daar moet meer naar gehandeld worden.
Juist. Je achter de hoek verstoppen en iemand in de nek springen bijvoorbeeld.
Ik ben daar nu ook voor. Vroeger niet.
__________________
Ex Gladio Libertas
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 18:42   #53
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.971
Standaard

Weer "koekenbak" in Borgerhout :

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...ekenhuis.dhtml
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 19:24   #54
DewareJakob
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
DewareJakob's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 december 2010
Locatie: Vlaams Brabant
Berichten: 14.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Weer "koekenbak" in Borgerhout :
Dat hebt ge als ze met eieren gooien...
Neen, die 'weten' heel goed dat de regels hier niet voor hen gelden. Worden ze opgepakt zorgt wel een advocaat zonder scrupules (pleonasme?) ervoor dat ze snel weer op straat staan, en dan doen ze gewoon verder.
__________________
Democratieën sterven niet meer door een plotse coup. Maar wel trager, door democratisch gekozen leiders die het systeem perverteren om aan de macht te blijven.
Robert Lieberman
DewareJakob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 21:55   #55
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Wel niet dat ik het goedpraat maar die jongeren bijten tenminste van zich af, laten niet zich sollen enz. Nogal wat anders dan de veelal gemakzuchtige lamme tamme Vlaamse jeugd die al wegkruipen als men er "boe!" naar roept.

Laatst gewijzigd door bembem : 10 september 2017 om 21:57.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 22:05   #56
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.977
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel niet dat ik het goedpraat maar die jongeren bijten tenminste van zich af, laten niet zich sollen enz. Nogal wat anders dan de veelal gemakzuchtige lamme tamme Vlaamse jeugd die al wegkruipen als men er "boe!" naar roept.
Leg uit wat u goed vindt aan politieagenten aanvallen die iemand willen oppakken?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 22:08   #57
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leg uit wat u goed vindt aan politieagenten aanvallen die iemand willen oppakken?
Dat ze zich niet zomaar laten doen itt anderen die het in hun broek doen, maar is niet dat ik het goedpraat cf. voorgaande bericht...
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 22:22   #58
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.343
Standaard

Voor de agenten is het gewoon hun werk, die hebben niet te klagen, men heeft ze tenslotte niet verplicht van bij de politie te gaan.

Ze hadden bijvoorbeeld een stiel kunnen leren. Maar dan moeten ze werken, en daar wringt het schoentje.

En die mensen daar die met enig plezier de politie van de straat kloppen, dat is zoals een troep hyena's, die ruiken angst.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 23:18   #59
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Que..? Jongeren stoppen..? Komaan zeg.. dat soort jongeren waren er ruim tien jaar geleden ook al en ik ga me niet laten wijsmaken dat ze nu -na tien jaar- plots een oplossing zullen vinden (laat staan: hebben) om die jongeren bij te sturen.. Die hebben vrij spel, worden zo opgevoed en hebben tegenwoordig zwaarder geschut dan de politie.. elk verzet tegen die gasten wordt beantwoord. Dus er eens een keer op schieten is geen oplossing, want dan halen ze hun oorlogstuig boven. (En zo nu en dan heb ik er spijt van dat ik toen toch niet op dat voorstel van een Roemeen inging om een kalashnikov te kopen.. ganse vrachtwagen vol, zei hem.. )
Verder hebben ze een hekel aan deze samenleving en worden ze in hun doen en laten nog gesteund door het gros van de politiek correcten, die van mening zijn dat ze niet voldoende kansen gekregen hebben en 't allemaal de fout is van de onverdraagzame, blanke man.
Nee, die jongeren zijn goed op weg hun 'eigen' samenleving te creëren; met hun wetten, regels en ordediensten.. en ik verwacht niet dat ze gaan plooien naar 'uw en mijn' samenleving. Die hebben geen interesse in 'onze' jobkes en 'onze' plichten enzomeer.
Een oplossing zou kunnen zijn dat de politie carte blanche zou krijgen en echt grof geschut mag bovenhalen om die buurten compleet op te kuisen en te ontdoen van dat soort jongeren-gespuis + familie, maar dat zijn dan weer oplossingen zoals het VlaamsBelang ze zou voorstellen en dus taboe.. haha.
Dus, conclusie: gewoon hun gang laten gaan en hopen (!) op verbetering door veelvuldig met het vingertje te zwaaien en te kijven; en in tussentijd ervoor zorgen dat, als men dan toch eens een interventie doet, men zich nadien kan verantwoorden en verdedigen..
Ik heb van het Vlaams Belang nog nooit een oplossing mogen horen . Alleen een kreet op een complex probleem. Buurten opkuisen is het jargon van uit café de bonten os. Ik kan U enkel zeggen dat ze daar in Rio de Janeiro Mexico of in Bogotta of in Detroit al decennia eerder mee begonnen zijn met alle gevolgen van dien.Ik bedank voor die hooliganpraat.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2017, 23:18   #60
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Wel niet dat ik het goedpraat maar die jongeren bijten tenminste van zich af, laten niet zich sollen enz. Nogal wat anders dan de veelal gemakzuchtige lamme tamme Vlaamse jeugd die al wegkruipen als men er "boe!" naar roept.
Mja, in Borgerocco lopen de "jongeren" blijkbaar allemaal constant met een voorraad eieren rond om direct "van zich af te bijten" wanneer een soortgenoot terecht opgepakt wordt. Typisch voor losers.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be