Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 april 2022, 10:49   #21
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.409
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zal niet schrijven wat ik denk, want dan gooien ze me van het forum.


Uw denkwijze vat ik zo samen.
Het onderwijsniveau in België is niet goed.
Het Onderwijsniveau in Wallonië is slecht.
Het onderwijsniveau in Vlaanderen is aanmerkelijk beter dan dat van Wallonië.

Laten we alles brengen op het niveau van Wallonië.
De Belgische weg naar het succes.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 10:59   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Gelukkig loopt er één ding niet mis in het Franstalig Waals en Franstalig Brussels onderwijs:
hun taalonderwijs.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:04   #23
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter
 
Kodo Kodo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Nog maar eens een bewijs dat het versnipperen van bevoegdheden zeker geen zege is geweest voor Vlaanderen.
Niet alleen milieubeleid is een Vlaamse ramp, op het gebied van onderwijs, ook een volledige Vlaamse bevoegdheid, is het nog veel rampzaliger.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20220331_97711744
https://www.standaard.be/cnt/dmf20220331_97402606

Wanneer schiet onze Vlaamse politiek eens wakker ?
Een kaarsje gaan branden bij de paus zal echt niet helpen, maar blijkt het beste dat die Vlaamse regering kan verzinnen.
Vroeger leerden we tenminste nog het verschil tussen "bar slecht" en "beregoed", waaruit mag blijken hoe erg het nu gesteld is met ons onderwijs.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible"
Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.”

Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 1 april 2022 om 11:05.
Kodo Kodo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:18   #24
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Leg mij het probleem van het onderwijs eens uit.
Leg mij het probleem i.v.m. het milieu eens uit.
Van mensen die zich engageren op een politiek forum als deelnemer, verwacht ik eigenlijk een beetje automatisch dat ze op de hoogte zijn van de huidige problemen binnen politiek aangestuurde onderwerpen als onderwijs, milieu, mobiliteit.....

Mocht mijn aanname mis zijn, en er zouden mensen op een politiek forum deelnemen die totaal geen kennis hebben van dergelijke problemen, zal ik het nog eens kort en krachtig herhalen

Op volledige Vlaamse bevoegdheden als Onderwijs, milieu, mobiliteit,....is de Vlaamse regering er niet in geslaagd de noodzakelijke flexibiliteit in de uitvoerende strukturen in te bouwen om in te spelen op de snel veranderende realiteit op deze gebieden.
Maw : De Vlaamse politiek heeft gefaald, is falende en er zijn geen signalen dat dit in de toekomst zal beteren.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:21   #25
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Ik zal niet schrijven wat ik denk, want dan gooien ze me van het forum.


Uw denkwijze vat ik zo samen.
Het onderwijsniveau in België is niet goed.
Het Onderwijsniveau in Wallonië is slecht.
Het onderwijsniveau in Vlaanderen is aanmerkelijk beter dan dat van Wallonië.

Laten we alles brengen op het niveau van Wallonië.
U lijkt mijn denkwijze volledig te fantaseren...
Want ik heb het nergens over België
Ik heb geen enkele interesse in het Waalse onderwijs, kan mij geen klxten schelen. Dat is hun eigen bevoegdheid waar ik als potentieel kiezer niets over te zeggen heb.

Ik heb het over het falende Vlaamse onderwijs dat door een nog veel harder falend Vlaams politiek niveau niet de noodzakelijke flexibiliteit is gegeven om zich in een snel veranderende maatschappij op een hoog niveau te handhaven.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:25   #26
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Gelukkig loopt er één ding niet mis in het Franstalig Waals en Franstalig Brussels onderwijs:
hun taalonderwijs.
De discutionele stromannen en bliksemafleiders zijn weer in afslag
Het erbarmelijke bereslechte niveau van het Vlaamse onderwijs heeft geen klxten met het Waals of Brusselse onderwijs te maken

Dat is de consequentie van de door de flamingantistanen zo aanbeden splitsing van bevoegdheden

Het niveau van het Vlaams onderwijs is een puur Vlaams probleem.
Schaamlapjes dat het meisjesonderwijs in Afghanistan nog lager van niveau is kunnen dat niet verhullen

Vlaamse politici zijn verantwoordelijk voor de huidige Vlaamse onderwijsrotzooi. Niet het Brussels of het Waalse taalonderwijs...hoe graag rechtse flamingantistanen dat ook gebruiken om er zich achter weg te steken
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 1 april 2022 om 11:27.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:28   #27
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Vroeger l....
Geeuw
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 1 april 2022 om 11:28.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:31   #28
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Van mensen die zich engageren op een politiek forum als deelnemer, verwacht ik eigenlijk een beetje automatisch dat ze op de hoogte zijn van de huidige problemen binnen politiek aangestuurde onderwerpen als onderwijs, milieu, mobiliteit.....

Mocht mijn aanname mis zijn, en er zouden mensen op een politiek forum deelnemen die totaal geen kennis hebben van dergelijke problemen, zal ik het nog eens kort en krachtig herhalen

Op volledige Vlaamse bevoegdheden als Onderwijs, milieu, mobiliteit,....is de Vlaamse regering er niet in geslaagd de noodzakelijke flexibiliteit in de uitvoerende strukturen in te bouwen om in te spelen op de snel veranderende realiteit op deze gebieden.
Maw : De Vlaamse politiek heeft gefaald, is falende en er zijn geen signalen dat dit in de toekomst zal beteren.
Op welk gebied heeft Vlaanderen het slechter gedaan dan de rest van België?

Onderwijs?
Milieu?
Mobiliteit?

Vroeger leerden we structuren schrijven met een "C".
Hoog tijd dat we de leerlingen eens foutloos leren schrijven.

Ja, het onderwijs kampt met snel veranderende tijden, ze worden overspoeld door anderstalige nieuwkomers waarvan de thuistaal niet het Nederlands is.
Bij sommige bevolkingsgroepen spreekt de vader zelfs niet met de leerkracht omdat die vrouwelijk is.

Ook mogen leerkrachten steeds minder en minder.
In het middelbaar onderwijs, zeker hier in de grensstreek, worden wij overspoeld met Nederlandse leerlingen. Veel van die leerlingen aanvaarden geen gezag, het liefst van al zetten ze in de klas de boel op stelten.
Schooldirecteurs durven niet optreden, schrik dat er leerlingen verdwijnen, waardoor hun budgetten verminderen.

Ik zie wat ik zie en ik hoor wat ik hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:33   #29
Sneaky
Minister-President
 
Sneaky's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 april 2015
Berichten: 4.779
Standaard

Bwa, even nuanceren:

Citaat:
Er is wel een verzachtende omstandigheid: de peiling is afgenomen in mei 2021, na een coronajaar vol schoolsluitingen en afstandsonderwijs. Hoe groot de impact van corona is, is moeilijk in te schatten, geven de onderzoekers aan.
Het slechte resultaat is dus eerder een gevolg van de schoolsluitingen, die federaal bedisseld werden he...

Als je maar op rechts kan bashen he...
__________________
Elon Musk - “Wokeness gives people a shield to be mean and cruel, armored in false virtue.”
Sneaky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:38   #30
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
U lijkt mijn denkwijze volledig te fantaseren...
Want ik heb het nergens over België
Ik heb geen enkele interesse in het Waalse onderwijs, kan mij geen klxten schelen. Dat is hun eigen bevoegdheid waar ik als potentieel kiezer niets over te zeggen heb.

Ik heb het over het falende Vlaamse onderwijs dat door een nog veel harder falend Vlaams politiek niveau niet de noodzakelijke flexibiliteit is gegeven om zich in een snel veranderende maatschappij op een hoog niveau te handhaven.
Blijkbaar weet u zelf niet meer wat u schrijft.
Niet alles moet letterlijk neergeschreven worden om te begrijpen wat iemand anders bedoelt.

Ook dat leren (leerden) ze op school.


Wij leerden ook dat:
"wel degelijk" twee woorden waren.
"gesplits" geen Nederlands is. Beter had u geschreven: "Dat is nu eenmaal de consequentie van al dat splitsen.


Ja, we hebben nog veel werk in het onderwijs, u bewijst het iedere dag opnieuw.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Wat onderwijs betreft leven we weldegelijk in Vlaanderen.
Onderwijs is een volledige Vlaamse bevoegdheid.
De afgang van het Vlaamse onderwijs is weldeglijk politiek terug te voeren tot de Vlaamse politiek

Dat is nu eenmaal de consequentie van al dat gesplits.
En als sommige onweerlegbare conclusie niet echt mooi klinken, dan de paraplu opentrekken is maar een opwerpen van schaamlapjes om de realiteit niet onder ogen te moeten zien : De Vlaamse politici falen dramatisch als het op onderwijs op aan komt.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:38   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lancalot Bekijk bericht
Lees het artikel, het gaat over het BSO.
Dat is wel de onderste laag van de leerlingen.
En als je gaat kijken welk soort leerlingen daar zitten, hoeveel van die gasten spreken nederlands thuis ?
Dit zijn problemen die geïmporteerd zijn door linkse partijen met oogkleppen op.
Inderdaad, ik wou dat aspect tegenover Rode Wim nog niet eens aanhalen, want dan zijn de “discriminatie”-verwijten nooit ver af. Maar u hebt gelijk, de taalachterstand is een niet te onderschatten factor. Ik vrees dat niet alle hier geïmporteerde bruiden zinnens zijn om snel lessen Nederlands te volgen. Uitzonderingen, die door onze media gretig worden uitgestald, zijn er natuurlijk ook wel.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:40   #32
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad, ik wou dat aspect tegenover Rode Wim nog niet eens aanhalen, want dan zijn de “discriminatie”-verwijten nooit ver af. Maar u hebt gelijk, de taalachterstand is een niet te onderschatten factor. Ik vrees dat niet alle hier geïmporteerde bruiden zinnens zijn om snel lessen Nederlands te volgen. Uitzonderingen, die door onze media gretig worden uitgestald, zijn er natuurlijk ook wel.
2
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:40   #33
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op welk gebied heeft Vlaanderen het slechter gedaan dan de rest van België?

Onderwijs?
Milieu?
Mobiliteit?
Op alle drie !
Onderwijs zie de pisa studies en nu de vaststelling dat er gewoon ongeletterden uit de beroepsopleiding komen. Vroeger leverden die hoog in aanzien staande vakmannen af.

Milieu....Tja Vlaanderen vervuild tot in de kern. Groot succes zou ik zo zeggen

Mobiliteit...Wie ooit tussen 7 en 8u30 wat met de auto wil doen hoeft echt niet naar vroeger te kijken om te zien dat het een ramp is

We kunnen, ondanks rechts flamingantistaans gebalk, alleen maar vaststellen dat het hier serieus achteruit is gegaan en dat de neerwaartse spiraal zeker niet gestopt is.

België, Wallonië....desnoods Zimbabwe, Burkina Fasso of Afganistan hebben hier geen ballen mee te maken.

Vlaanderen, de Vlaamse regering en de Vlaamse politiek in het algemeen faalt dramatisch !ç
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 1 april 2022 om 11:45.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:44   #34
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad, ik wou dat aspect tegenover Rode Wim nog niet eens aanhalen, want dan zijn de “discriminatie”-verwijten nooit ver af. Maar u hebt gelijk, de taalachterstand is een niet te onderschatten factor. Ik vrees dat niet alle hier geïmporteerde bruiden zinnens zijn om snel lessen Nederlands te volgen. Uitzonderingen, die door onze media gretig worden uitgestald, zijn er natuurlijk ook wel.
En die zogenaamde mindere leerlingen, die mogen dan verwaarloosd worden door het Vlaamse onderwijs ?
En idd er zijn nu eenmaal mensen met een niet Vlaamse achtergrond...Moeten wij dan anno 2022 pleiten dat het onderwijs daar niet moet op inspelen en zo star moet blijven dat deze mensen maar opgegeven worden

Een andere deelnemer heeft hier al gewezen dat men in het buitenland er wel in slaagt de allochtone leerlingen op het niveau van de autochtone te krijgen. Vlaanderen faalt dus ook volgens hem.

He Vlaamse onderwijs faalt, samen met de Vlaamse regering en de Vlaamse politiek....Wat jullie rechtsen er ook bijsleuren.
Het enige dat jullie bewijzen is mijn meer dan torenhoog gelijk dat rechts echt geen politiek alternatief biedt in tijden anno 2022. In 1950 misschien maar daar zijn ze dan ook blijven steken die rechtsen.
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 1 april 2022 om 11:46.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:45   #35
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht




Op alle drie !
Onderwijs zie de pisa studies en nu de vaststelling dat er gewoon ongeletterden uit de beroepsopleiding komen.
Vroeger leverden die hoog in aanzien staande vakmannen af.

Milieu....Tja Vlaanderen vervuild tot in de kern. Groot succes zou ik zo zeggen

Mobiliteit...Wie ooit tussen 7 en 8u30 wat met de auto wil doen hoeft echt niet naar vroeger te kijken om te zien dat het een ramp is

We kunnen, ondanks recht flamingantistaans gebalk, alleen maar vaststellen dat het hier serieus achteruit is gegaan en dat de neerwaartse spiraal zeker niet gestopt is.

België, Wallonië....desnoods Zimbabwe, Burkina Fasso of Afganistan hebben hier geen ballen mee te maken.

Vlaanderen, de Vlaamse regering en de Vlaamse politiek in het algemeen faalt dramatisch !ç
En weer valt u door de mand





De vraag was: "Op welk gebied heeft Vlaanderen het slechter gedaan dan de rest van België?"

Hierboven de grafiek i.v.m. het onderwijs.
Tja, als je zelfs geen grafiek kunt lezen, dan denk ik dat je ...
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 1 april 2022 om 11:47.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:46   #36
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.405
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
En die zogenaamde mindere leerlingen, die mogen dan verwaarloosd worden door het Vlaamse onderwijs ?
En idd er zijn nu eenmaal mensen met een niet Vlaamse achtergrond...Moeten wij dan anno 2022 pleiten dat het onderwijs daar niet moet op inspelen en zo star moet blijven dat deze mensen maar opgegeven worden

He Vlaamse onderwijs faalt, samen met de Vlaamse regering en de Vlaamse politiek....Wat jullie rechtsen er ook bijsleuren.
Het enige dat jullie bewijzen is mijn meer dan torenhoog gelijk dat rechts echt geen politiek alternatief biedt in tijden anno 2022. In 1950 misschien maar daar zijn ze dan ook blijven steken die rechtsen.
Verander dat Vlaams naar Europees, en U komt even goed bij de waarheid.

Politici en ambtenaren in al hun glorie en geldingsdrang hebben het verneukt.
400 jaar verlichting gewoon op 75 jaar in de vuilbak gegooid, net wanneer we eens een lange periode van vrede hadden....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 1 april 2022 om 11:46.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:49   #37
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
De Rode Willem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2003
Berichten: 11.420
Standaard

[quote=reservespeler;9932136]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

En weer valt u door de mand





De vraag was: "Op welk gebied heeft Vlaanderen het slechter gedaan dan de rest van België?"

Hierboven de grafiek i.v.m. het onderwijs.
Tja, als je zelfs geen grafiek kunt lezen, dan denk ik dat je ...
Dit is een onderwijs draad
En het falen van het Vlaamse onderwijs anno 2022

Vroeger toen België nog bevoegd was, werden er geen functioneel ongeltterden door dat onderwijs afgelverd nu wel
Hoeveel keer moet u dat lezen voordat u begrijpt dat het onderwijs in Vlaanderen dus dramatisch achteruit gegaan is sinds de splitsing ?

Hoeveel afleidende figuurtjes moeten er nog als schaamlapje of als bliksemafleider gepost worden voordat u het totale falen van de Vlaamse politiek gaat inzien ?
__________________
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans)

Geef nooit een boomerang aan idioten

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 1 april 2022 om 11:49.
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 11:58   #38
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

Dit is een onderwijs draad
En het falen van het Vlaamse onderwijs anno 2022

Vroeger toen België nog bevoegd was, werden er geen functioneel ongeltterden door dat onderwijs afgelverd nu wel
Hoeveel keer moet u dat lezen voordat u begrijpt dat het onderwijs in Vlaanderen dus dramatisch achteruit gegaan is sinds de splitsing ?

Hoeveel afleidende figuurtjes moeten er nog als schaamlapje of als bliksemafleider gepost worden voordat u het totale falen van de Vlaamse politiek gaat inzien ?

Sorry, ik had niet door dat deze draad over onderwijs gaat.

Vraagje: "Waarom sleurt u er dan van alles bij? Van alles wat niets met het onderwijs te maken heeft?".

Vroeger leerden wij "ongeletterden" zo schrijven, ook leerden wij dat "afgeleverd" zo geschreven werd.

Tenzij u pas van de schoolbanken af bent, was het onderwijs vroeger toch niet beter.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 12:01   #39
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht

Dit is een onderwijs draad
En het falen van het Vlaamse onderwijs anno 2022

Vroeger toen België nog bevoegd was, werden er geen functioneel ongeltterden door dat onderwijs afgelverd nu wel
Hoeveel keer moet u dat lezen voordat u begrijpt dat het onderwijs in Vlaanderen dus dramatisch achteruit gegaan is sinds de splitsing ?

Hoeveel afleidende figuurtjes moeten er nog als schaamlapje of als bliksemafleider gepost worden voordat u het totale falen van de Vlaamse politiek gaat inzien ?
Zonder commentaar, hieronder de openingspost.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Nog maar eens een bewijs dat het versnipperen van bevoegdheden zeker geen zege is geweest voor Vlaanderen.
Niet alleen milieubeleid is een Vlaamse ramp, op het gebied van onderwijs, ook een volledige Vlaamse bevoegdheid, is het nog veel rampzaliger.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024

Laatst gewijzigd door reservespeler : 1 april 2022 om 12:02.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2022, 12:04   #40
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

[quote=De Rode Willem;9932129]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Op welk gebied heeft Vlaanderen het slechter gedaan dan de rest van België?

Onderwijs?
Milieu?
Mobiliteit?

/QUOTE]

Op alle drie !
Onderwijs zie de pisa studies en nu de vaststelling dat er gewoon ongeletterden uit de beroepsopleiding komen. Vroeger leverden die hoog in aanzien staande vakmannen af.

Milieu....Tja Vlaanderen vervuild tot in de kern. Groot succes zou ik zo zeggen

Mobiliteit...Wie ooit tussen 7 en 8u30 wat met de auto wil doen hoeft echt niet naar vroeger te kijken om te zien dat het een ramp is

We kunnen, ondanks recht flamingantistaans gebalk, alleen maar vaststellen dat het hier serieus achteruit is gegaan en dat de neerwaartse spiraal zeker niet gestopt is.

België, Wallonië....desnoods Zimbabwe, Burkina Fasso of Afganistan hebben hier geen ballen mee te maken.

Vlaanderen, de Vlaamse regering en de Vlaamse politiek in het algemeen faalt dramatisch !ç
Je mag hier zoveel unitair-belgicistisch staan roepen als je wilt, maar jouw recept zal door de Vlamingen nooit meer aanvaard worden. Of je het nu graag leest of niet maar België is een staat met twee naties(*) die niet alleen verschillen door taal en cultuur maar al evenzeer door hun overwegende politiek-maatschappelijke en economische visie. Die uiteenlopende visies worden dieper. Daar gaan Belgicisten zoals u weinig aan kunnen doen. Er zal nooit meer teruggekeerd worden naar uw unitair België-Belgique. Leer daarmee te leven.
(*) Met alle respect voor de “Deutschsprachige Belgier” die ooit (1919) zonder de minste inspraak aan onze nep-staat toegevoegd werden.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.

Laatst gewijzigd door quercus : 1 april 2022 om 12:04.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be