Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 december 2006, 01:44   #1
nubian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
nubian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 augustus 2006
Berichten: 9.622
Standaard Saddam krijgt de doodstraf



De Iraakse oud-dictator Saddam Hoessein heeft ook in hoger beroep de doodstraf opgelegd gekregen. Dat heeft het Iraakse hof van beroep bevestigd. Hoessein wordt binnen 30 dagen opgehangen.
nubian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 01:46   #2
baseballpolitieker
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
baseballpolitieker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 september 2006
Berichten: 10.530
Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

fioeeeew
__________________
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 01:48   #3
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Praetorian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Berichten: 12.529
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Nu nog Bush en Blair.
__________________
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 02:33   #4
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Bye bye Saddam.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 03:23   #5
pinbag
Parlementsvoorzitter
 
pinbag's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2006
Berichten: 2.098
Standaard

Eindelijk.
pinbag is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 07:51   #6
Voodoo Child
Parlementsvoorzitter
 
Voodoo Child's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2005
Locatie: Mechelen
Berichten: 2.133
Standaard

Ik vraag mij nog steeds af of ze die effectief gaan uitvoeren.
Het ophangen van Saddam kan volgens mij alleen maar een slechte invloed hebben op het extremistisch geweld. Hij verdient de doodstraf, maar ik denk toch dat het beter is voor het land om hem nog een paar processen te laten meegaan.
Voodoo Child is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 08:14   #7
Apocalyps
Minister
 
Apocalyps's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2005
Berichten: 3.697
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bye bye Saddam.
Welkom burgeroorlog.
__________________
Het onbekende verklaren met het bekende is een logische procedure, het bekende verklaren met het onbekende is een vorm van theologische waanzin.
Apocalyps is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 08:33   #8
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Ik hoop dat ze het laten zien op TV of internet ofzo.
Niet dat ik er zo'n voorstander van ben, maar we kunner er het beste van maken als het dan toch gebeurd... Ik kijk al uit naar het gezaag van mensen die het erg vinden dat het zomaar te zien is op internet enz...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 09:17   #9
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik hoop dat ze het laten zien op TV of internet ofzo.
Niet dat ik er zo'n voorstander van ben, maar we kunner er het beste van maken als het dan toch gebeurd... Ik kijk al uit naar het gezaag van mensen die het erg vinden dat het zomaar te zien is op internet enz...
Het zal zeker gefilmd worden om een bewijs te hebben. Of het "live" op TV te volgen zal zijn betwijfel ik.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 09:19   #10
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Op internet dan.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 09:20   #11
FISHERMAN
Parlementslid
 
FISHERMAN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2006
Berichten: 1.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Het zal zeker gefilmd worden om een bewijs te hebben. Of het "live" op TV te volgen zal zijn betwijfel ik.
In ons internettijdperk zal het niet lang duren vooraleer de liefhebbers de executie zullen kunnen downloaden.
__________________
"I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it." Evelyn Beatrice Hall

(Misschien geen origineel onderschrift, maar ik weet tenminste van wie het komt)
FISHERMAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 09:26   #12
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FISHERMAN Bekijk bericht
In ons internettijdperk zal het niet lang duren vooraleer de liefhebbers de executie zullen kunnen downloaden.
Dat lijkt mij ook niet meer dan normaal. Laat ons hopen dat de beul zijn vak kent.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 09:37   #13
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Het opleggen van de doodstraf. Is nu eenmaal wat de brenger van 'democratie' doet met overwonnen leiders van een land. Hoort nu eenmaal bij 'zijn' democratie. Dit toch in de landen waar hij met een "grote" geallieerde overmacht een overwinning kon/kan boeken. Wat de andere betreft, vietnam, korea waar hij niet op een al te "grote" geallieerde steun kon rekenen is hij, hoe noemt men het "met de staart tussen zijn benen moeten gaan lopen". Het is en blijft gewoon een volkske van migranten dat buiten flut filmkes maken op z'n eentje weinig te betekenen heeft op deze aardkloot. Wat betreft zijn wetenschap, steelt hij in de overwonnen landen. "That's the USofA".
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 09:40   #14
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

De executie van Saddam Hussein wordt hopelijk een goed voorbeeld voor andere bloedige dictators.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 09:44   #15
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik hoop dat ze het laten zien op TV of internet ofzo.
Niet dat ik er zo'n voorstander van ben, maar we kunner er het beste van maken als het dan toch gebeurd... Ik kijk al uit naar het gezaag van mensen die het erg vinden dat het zomaar te zien is op internet enz...
Maar manneke toch, ge kunt gerust zijn "spielberg" zal alwel een film aan het draaien zijn met de heldedaden van de "yanks" en met het te drogen hangen van saddam. Die wachten niet tot deze laatse met z'n voetekes van de grond hangt te bengelen die zijn deze al voor. Zullen ze al wel een krak van een acteur voor gevonden hebben die weet hoe hij zich aan het uiteinde van een koord moet bewegen, vergeet niet acteren is een kunst en dat is iets wat ze kunnen in de USofA "acteren".
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 09:53   #16
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bhairav's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2004
Berichten: 18.931
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De executie van Saddam Hussein wordt hopelijk een goed voorbeeld voor andere bloedige dictators.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 10:01   #17
ERLICH
Minister-President
 
ERLICH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juli 2006
Berichten: 5.035
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
De executie van Saddam Hussein wordt hopelijk een goed voorbeeld voor andere bloedige dictators.
Als u vindt dat overwonnen leiders mogen worden opgeknoopt in naam van de "democratie" is dit wel de zoveelste bedenking die men bij dat woord kan stellen. De brenger van democratie heeft zich in Duistland te buiten gegaan aan moord op onschuldige burgers met z'n vrienden door hun bombardementen op burgerdoelen. Dresden, Hamburg. Japan Nagasaki, Hiroschima. Niemand heeft destijds een "Trumann" hiervoor de doodstraf gegeven. Nu gaat hij zich te buiten in z'n rol van democratie brenger in irak aan oorlogsmisdaden en iedereen zwijgt. Raar wanneer dat "volkske van david" en zijn grote vriend de USofA iemand viseren zij toch altijd vrij spel krijgen en "moeten" worden gelooft in naam van de "democratie". Of is er al iemand op het idee gekomen om "busch" in naam van de democratie met z'n voetekes van de grond te gaan hangen als schuldige aan de wandaden van zijn militaire. Is toch deze redenering die zij zelf overal toepassen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 10:39   #18
Asshen Sukar
Gouverneur
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Berichten: 1.198
Standaard

Als ze het niet op tv brengen of het lijk openbaar brengen gaan onze conspirancy vrienden zeggen dat hij nog leeft en deel uitmaakt van de NWO. Dat doen ze zoiezo want ze gaan volgens hen de verkeerde Sadam ophangen.

Probleem met deze veroordeling is dat hij voor een vrij licht wandaad veroordeeld is. Er staan nog heel wat rechtzaken in de rij over veel grotere en ergere massamoorden en schendingen van de mensenrecht die nu niet meer kunnen doorgaan en waar hij ook niet voor veroordeeld zal worden.
[Cynisch]Dus zon erge tiran was hij ook niet he, alleen de Westerse media hebben hem afgeschilderd als massamoordenaar, hij is maar voor een kleintje veroordeelt[/Cynisch]

Zelf ben ik tegen ophanging, de doodstraf heeft hij wel verdient
Asshen Sukar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 10:55   #19
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 33.093
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Asshen Sukar Bekijk bericht

Probleem met deze veroordeling is dat hij voor een vrij licht wandaad veroordeeld is.
een "vrij lichte" wandaad..

Dit specifieke geval gaat over de dood van over de honderd mensen in één bepaald stadje....
In Irak riskeer je de doodstraf vanaf 1 (één) opzettelijke doding.
De rechtbank heeft overigens NIET de fout gemaakt om direct af te komen met algemeenheden als "misdaden tegen de mensheid en dergelijk geleuter",omdat dan de zaak direct puur politiek gemiereneuk wordt.(de beklaagde en zijn advocaten hebben,vrij vasthoudend,geprobeerd de rechtbank af te leiden van specifieke gevallen en op het spoor van "politiek rechtzaak" te zetten..in de hoop dat de VN zou "overnemen",of "de straat" zou reageren waarschijnlijk...)

het is niet gelukt......

Saddam Hoessein wordt enkel veroordeeld voor de dood van grote aantallen mensen waarvan een papierspoor met zijn handtekeningen op bestaat!NIET voor de duizende doden die de laatste paar jaar in massagraven gevonden worden,doden van "zijn systeem",maar geen duidelijke,traceerbare,orders naar hem toe...

Ook van de gasoverval op de Koerden,en de slachtpartijen op Sjia na de Koeweitse oorlog bestaan duidelijke papiersporen en videoopnames........vervolgrechtzaken zijn eigenlijk nutteloos,tenzij hij een procedurele methode vind om zijn leven een paar jaar te rekken.....

Overigens,ikzelf zou hem niet ter dood doen veroordelen,maar hem levenslange dwangarbeid geven:het verzorgen van de grafzerken van zijn slachtoffers,dag in dag uit.....

DAT is pas een straf,een ZICHTBARE straf,en een MENSELIJKE straf....

Laatst gewijzigd door kelt : 27 december 2006 om 10:56.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 december 2006, 10:58   #20
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Eigenlijk zou ik hem liever veroordeeld zien voor die andere misdaden voor hij opgeknoopt wordt.
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be