Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Schietpartij Antwerpen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Schietpartij Antwerpen Actueel forum naar aanleiding van de moordaanslagen in Antwerpen van 11 mei 2006.

 
 
Discussietools
Oud 15 mei 2006, 14:57   #61
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.915
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Wie is er nog "Tégen de Walen"?
België verziekt ook de Walen, ja, daarmee zijn de Walen zelf geen duivels.
Er zijn ook Walen voor de splitsing van België, hoor!
Veel minder dan in Vlaanderen.
Everytime is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:12   #62
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
En dat is de derde stap in de verantwoordelijkheid die ik graag zou willen nemen; waarom trekken wij ons zoveel aan van het Vlaams Blok? Waarom zijn we bang voor die partij? Waarom luisteren wij, weldenkende mensen, naar een beweging die enkel wil strijden voor een terugkeer naar de [oersaaie] jaren '50? EN WAT KUNNEN WIJ, GEWONE STERVELINGEN, DOEN OM ONZE MAATSCHAPPIJ WEER LEEFBAAR TE MAKEN?
En het Vlaams Belang, niet de heersende klasse , niet de heersende klasse sinds de vijftiger jaren , is verantwoordelijk voor de onleefbare maatschappij waartoe dag na dag, jaar in jaar uit, vreemdelingen, asielzoekers, illegalen onweerstaanbaar worden aangetrokken als - om het met Tobback te zeggen - als meeuwen op een stort.
In het failliet van deze multicul speelt het Belang allesbehalve een rol.
De traditionele, zogenaamde 'democratische' een verpletterende.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:25   #63
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Uw visie op passief racisme is vrij nauw. Het gaat hier over actief afpakken van rechten, van nationaliteit, het uitmaken als parasieten, stigmatiseren (criminelen), als minderwaardig beschouwen,...
Excuseer, maar als ik niets ga kopen bij een Marokkaanse slager 1) omdat ik gewoonweg voor "eigen volk eerst" ben of 2) omdat ik die Marokkaan minderwaardig vind, wat maakt dat dan voor verschil uit voor die man? Uw visie om racisme als passief dan wel als actief te bestempelen, lijkt me eerder nauw te zijn...

Citaat:
Dat doet het VB OOK. In die zin is het VB dus ook racistisch. Maar vind u dat ook ok?
Yep. Ik heb geen bezwaar tegen het bestaan van racistische politieke partijen.

Citaat:
Nogmaals: het gaat niet om de kiezer, maar de partij. Het gaat niet om wat JIJ of HIJ vindt en denkt, maar wat als beleidsalternatief wordt gepredikt.
En wat heeft dat juist te maken met mijn post?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:36   #64
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Niet alleen het VB is verantwoordelijk maar ook het Vlaams-Nationalisme in het algemeen. Vlaanderen is gewoon ziek van zijn nationalisme. Dat is de realiteit.
Ik zou zelfs meer zeggen: niet alleen het Vlaams-Nationalisme is verantwoordelijk, maar Vlaanderen in het algemeen. Vlaanderen is gewoon ziek. It has to be in our soil, in our water, in the air we breathe...
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:38   #65
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik heb het opgegeven om logica te zoeken in de Belgische politiek. Ik geloof dat een zoektocht naar het monster van Loch Ness meer zal opleveren.
yup, een olifant.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:39   #66
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Als jij van mening bent dat zwaluwen aanzetten tot racisme, kan je dat zeker. Heb je een biologische studie die dat toelicht? Idem voor het eten van Cornflakes.
Het gaat niet over aanzetten tot racisme, maar wel over de oorzaken van deze misdaad. En neen, ik heb geen bewijs dat zwaluwen tot één van de oorzaken behoren, maar u hebt evenmin bewijs dat het Vlaams Blok tot één van de oorzaken behoort.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:40   #67
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Het Vlaams-Nationalisme is al een ziekte op zich.
Het is een bijproduct van het Belgisch-francofone racisme. Aan zijn vruchten kent men de boom.
__________________
baarle is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:42   #68
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Neen, dat lijkt me meer het werk van extreem-linkse terreur. Daarbij is de invloied van 100 jaar politiek kleiner en de beïnvloeding van -bijvoorbeeld- het links-extremistische communisme groter.
Dat komt waarschijnlijk even vlot uit uw losse pols gerold als de uitspraak dat het Vlaams Blok medeverantwoordelijk is? In ieder geval, als extreem-links Vlaanderen verantwoordelijk is voor de aanslagen van de CCC, dan vraag ik me toch af waarom ik nooit eisen heb gehoord om het partijbestuur van Agalev (ex-Amada weet u wel) af te zetten.

Citaat:
Los nog van het feit dat ik bij het lezen van wikipedia CCC eerder het gevoel krijg dat het, net als het RAF, een terreurgroepering was die hooguit kon sympathiseren met extreem-linkse partijen.
Wat een geluk dat u dan al op wikipedia kon lezen dat de dader onder invloed stond van het Vlaams Blok, zodat mijn vergelijking volgens u mank loopt !
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:43   #69
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Ja en neen. Ik ga akkoord dat door de zeer gefixeerde obsessie voor allochtonen, problemen met betrekking tot die groep overbelicht kunnen worden. Maar die overbelichting is natuurlijk enkel maar mogelijk wanneer anderen heel hard hun best hebben gedaan om die problemen onder te belichten. Bovendien is dit effect slechts ten hoogste marginaal aanwezig bij het beslissingsproces dat voorafgegaan is aan die moord.
Die onderbelichting is geen automatisch feit.
Wèl durf ik te stellen, dat het óf aan de aandacht ontsnapte, óf niet kòn worden aangepakt, vanwége de stigmatisering die het teweegbracht. En die stigmatisering is nu juist weer het gevolg van die overbelichting door het Vlaams Blok.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Kijk naar Groot-Brittanië, Austalië, Nederland, Duitsland, ... : allemaal landen waar extreem-rechts nauwelijks politiek vertegenwoordigd is, laat staan een spreekbuis krijgt in de reguliere media, en waar racistisch geweld veel meer dan bij ons voorkomt.
Statistieken?
Dit was een wel héél extreme vorm van een racistische daad, waardoor het de internationale media haalde. Dat wil niet zeggen dat het hier meer of minder voor komt dan in de ons omringende landen.

Waarbij ik overigens wil stellen, dat wij het Vlaams Blok niet de schuld in de schoenen kunnen schuiven, maar wèl kunnen wijzen op hun aandeel hierin. Zij zijn immers niet voor niets veroordeeld geweest in 2004.
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:44   #70
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
Vind het schandalig hoe bepaalde mensen reageren op deze moorden. het is echt duidelijk dat mensen bewust haat verspreiden alleen omwille van hun eigen gekwetste binnenkant.
Heeft een allochtoon je toevalig in de steek gelaten? of een jonge communist?
Leer mee omgaan he daarvoor moet je nog niet wrak nemen op iedereen he
Eh?

Ik verspreid helemaal geen haat, ik zei enkel tegen BC dat ik vind dat een werkgever aanneemt wie hij of zij wilt.
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:45   #71
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sony Bekijk bericht
Als ik jou hypothese bekijk ivm kinderen van afrika die verhongeren en sterven dan vraag ik mij ook wel af of het ook klopt moest je dat nu toepasen op de moord van Joe en/of de moorden van kleine luna.

wordt waker!!
wat?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:46   #72
Black Cat
Minister-President
 
Black Cat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 4.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Het gaat niet over aanzetten tot racisme, maar wel over de oorzaken van deze misdaad. En neen, ik heb geen bewijs dat zwaluwen tot één van de oorzaken behoren, maar u hebt evenmin bewijs dat het Vlaams Blok tot één van de oorzaken behoort.
Steeds allochtonen aanwijzen als (enige) oorzaak van onveiligheid
De VB-bokshandschoen
Racistische cartoens in VB-publicaties
Racistische grappen
De racistische uitspraken van VB-mandatarissen
Alexandra Colen
Filip Dewinter
Agressief taalgebruik tgv allochtonen("Aanpassen of opkrassen!")
Intimiderend staan scanderen "Eigen Volk Eerst!"
De connecties met andere partijen: Le Pen, enz.
De connecties van het VB met ex-collaborateurs, Oostfronters, enz.
...
__________________
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi)
Black Cat is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:47   #73
Black Cat
Minister-President
 
Black Cat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 4.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Eh?

Ik verspreid helemaal geen haat, ik zei enkel tegen BC dat ik vind dat een werkgever aanneemt wie hij of zij wilt.
Als die systematisch allochtonen weigert , omdat ze allochtoon zijn, niet omwille van hun kwalificaties, is dat een racistische werkgever.
__________________
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi)
Black Cat is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:49   #74
Mephisto
Minister
 
Mephisto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Locatie: Gent
Berichten: 3.352
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
En het Vlaams Belang, niet de heersende klasse , niet de heersende klasse sinds de vijftiger jaren , is verantwoordelijk voor de onleefbare maatschappij waartoe dag na dag, jaar in jaar uit, vreemdelingen, asielzoekers, illegalen onweerstaanbaar worden aangetrokken als - om het met Tobback te zeggen - als meeuwen op een stort.
In het failliet van deze multicul speelt het Belang allesbehalve een rol.
De traditionele, zogenaamde 'democratische' een verpletterende.
Ik zie het veeleer als communicerende vaten.
Wanneer de geldstroom onevenwichtig verdeeld is en er hier véél meer is dan in -bijvoorbeeld- Afrika, krijg je automatisch een golfbeweging van mensen die het geld achterna reizen. Dan kun je dat wel proberen te voorkomen, alleen dien je je dan af te vragen wat het alternatief is. Want dat betekent dat je een sluis moet inbouwen en dat er DUS hele hopen mensen worden platgedrukt tegen die door ons opgeworpen sluis.

Aangezien ik dat niet op mijn geweten wil hebben en de reislustige vrijheid van de mens belangrijker vind dan de vrijheid van goederentransport, kies ik voor een multicul. En niet voor een starre, engdenkende, Vlaamse, blanke maatschappij.

Is multicul schuld aan onverdraagzaamheid?
Neen, Vb maakt multicul een zondebok, dus wordt veel energie daarop geventileerd.

DUS:
Waar ligt de schuld van de onverdraagzaamheid en hoe lossen we dat op?
En waarom probeert het Vlaams Blok de schuld op multicul te schuiven (racisme)?
__________________
[size=4][/size][size=5]Het ontstaan van AIDS - belangrijk![/size]
Mephisto is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:49   #75
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
Die onderbelichting is geen automatisch feit. Wèl durf ik te stellen, dat het óf aan de aandacht ontsnapte, óf niet kòn worden aangepakt, vanwége de stigmatisering die het teweegbracht. En die stigmatisering is nu juist weer het gevolg van die overbelichting door het Vlaams Blok.
Ik begrijp dat u graag het Blok wil stigmatiseren, maar drijf het toch niet in het belachelijke hé...

Citaat:
Statistieken?
Dit was een wel héél extreme vorm van een racistische daad, waardoor het de internationale media haalde. Dat wil niet zeggen dat het hier meer of minder voor komt dan in de ons omringende landen.
Het gaat erover dat het Vlaams Blok ervoor zou zorgen dat die misdaden hier relatief veel meer voorkomen. Indien dat niet bewijsbaar is, is alle geroep over het "aandeel van het Blok" tot nader order compleet ongegrond.

Citaat:
Waarbij ik overigens wil stellen, dat wij het Vlaams Blok niet de schuld in de schoenen kunnen schuiven, maar wèl kunnen wijzen op hun aandeel hierin. Zij zijn immers niet voor niets veroordeeld geweest in 2004.
Over dat laatste: klopt, de andere politieke partijen hebben lang genoeg aan wetten geprutst dat een veroordeling op den duur onvermijdelijk werd. Voor niets komt de zon op.
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:50   #76
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Steeds allochtonen aanwijzen als (enige) oorzaak van onveiligheid
De VB-bokshandschoen
Racistische cartoens in VB-publicaties
Racistische grappen
De racistische uitspraken van VB-mandatarissen
Alexandra Colen
Filip Dewinter
Agressief taalgebruik tgv allochtonen("Aanpassen of opkrassen!")
Intimiderend staan scanderen "Eigen Volk Eerst!"
De connecties met andere partijen: Le Pen, enz.
De connecties van het VB met ex-collaborateurs, Oostfronters, enz.
...
1 Boh, die bokshandschoenen, dat is kinderachtig eh...
2 Cartoons kies je zelf
3 Iedereen zijn eigen mop
4 En dan?
5 Paul Beliën, of neem Rosenberg er ook bij
6 Ja?
7 Dat hebben ze tegen mij ook al gezegd
8 Boh, ze moeten stoer doen eh...
9 Oh nee, terreur zeg
10 Zijn collaborateurs per definitie racisten ?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:51   #77
lombas
Secretaris-Generaal VN
 
lombas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2005
Berichten: 42.814
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
Als die systematisch allochtonen weigert , omdat ze allochtoon zijn, niet omwille van hun kwalificaties, is dat een racistische werkgever.
En dan? Het is toch zijn bedrijf, geen nationaal park of zo?
__________________
Born but to die, and reas'ning but to err. (Pope)
lombas is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:51   #78
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Blijkbaar zijn er heel wat mensen die het Vlaams Blok ten minste moreel, tot zelfs mede-verantwoordelijk maken voor de moorden die afgelopen donderdag in Antwerpen plaatsvonden.

Nu, om met de deur in huis te vallen, het Vlaams Blok is naar mijn mening inderdaad een "racistische partij". Dat is overduidelijk als je het discours, het woordgebruik, het dédain, en de soms onbesuisde uitvallen van Vlaams Blok délégés beschouwt. Soit, op zich vind ik daar ook niet direct iets mis aan: als er mensen zijn die principieel geen "allochtone" bakker, slager, autogarage, loodgieter enz. willen steunen door van hun diensten gebruik te maken, so be it. Zolang anderen die keuze wel hebben, en er geen geweld aan te pas komt (van eender welke kant), geen probleem.

De vraag gaat dan ook niet over het "karakter" van het Blok en de Blokkers, maar wel over het feit of hun aanwezigheid zelf, een klimaat kan scheppen die zo'n misdaden mogelijk maakt. Ik vrees dat men dit laatste echter moeilijk kan bewijzen.

Ten eerste is de invloed van een politieke partij op het wereldbeeld van een individu zowat de laagste in de lange rij der invloeden. Genetische bepaaldheid, persoonlijke gebeurtenissen, opvoeding door gezin, familie en school, de vriendenkring, muziek en film, de media etc. lijken me wat dat betreft alvast veel significanter te zijn.

Ten tweede kun je je de vraag stellen waarom, als politieke partijen zoveel invloed hebben, die jongen dan niet beïnvloed was door de overgrote meerderheid aan politieke tegenstanders van het Blok. Als het Blok kan zorgen voor een bepaald klimaat, waarom zouden de traditionele partijen dat dan niet kunnen?

Ten derde bestaat het Blok, als grootste partij van Vlaanderen, natuurlijk niet bij gratie van het Blok zelf, maar bij gratie van zijn kiezers. Is het Blok schuldig aan de toenemende polarisatie in deze maatschappij, of is het de toenemende polarisatie die de groei van het Blok verklaart? Het lijkt me een "kip of ei" discussie.

Ten vierde is het tot op dit moment natuurlijk raden naar de precieze motieven, gekoppeld aan de geestelijke gezondheid van de dader. Het is niet omdat bepaalde psychopaten moorden met racistische motieven op hun geweten hebben, dat racisme aan de oorzaak ligt van hun psychopathische daden.

Kortom: de beschuldigingen aan het adres van het Blok lijken me in de meeste gevallen zeer kort door de bocht te gaan. Het is ook kenmerkend dat, wanneer twee Roma's een jongen doodsteken, men wijst op hun slechte sociale achtergrond, de achterstelling van hun bevolkingsgroep etc. etc., terwijl als het gaat over een jongen met "extreem-rechtse sympathieën" die iemand doodsteekt, er plots een "groep" lijkt te bestaan die zulke daden "in de hand werkt".

En terwijl iedereen naar het Blok kijkt, blijven maatschappelijke oplossingen op zich wachten...
Ik denk niet dat u met dit soort analyse zult komen indien de moordenaar en allochtoon was met een marokkaanse of turkse afkomst achtergrond.
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 15 mei 2006 om 15:53.
Lincoln is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:51   #79
Turkje
Eur. Commissievoorzitter
 
Turkje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Black Cat Bekijk bericht
...
Dat is een mooie opsomming. En dan? U denkt toch niet dat dit een bewijs vormt of zo?
__________________
Out of the blue, into the black
Turkje is offline  
Oud 15 mei 2006, 15:51   #80
Black Cat
Minister-President
 
Black Cat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 april 2006
Berichten: 4.205
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mephisto Bekijk bericht
EN WAT KUNNEN WIJ, GEWONE STERVELINGEN, DOEN OM ONZE MAATSCHAPPIJ WEER LEEFBAAR TE MAKEN?
De tweede pool is: begin bij jezelf. Ik bedoel daarmee: wat we in onszelf overwinnen dragen we niet over op anderen.

De eerste pool zijn maatschappelijke initiatieven.
__________________
"Ahimsa is een eigenschap van moedige mensen" (Mahatma Gandhi)
Black Cat is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be