Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 december 2014, 01:17   #1
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard Kerst bij de marginalen in Oostende

Amai ik moest vandaag in Oostende zijn voor een last-minute mystery opdracht .. Momenteel met de kerstperiode stromen de opdrachtjes binnen dus ik ben tamelijk busy, al zeg ik het zelf Yep, ik werk zelfs op feestdagen Is dat niet goed van mij?

But I digress ..

Dus ik was heel de dag in Oostende, en heb er tegelijkertijd een kerstuitstapje van gemaakt maw. ik ben wat gaan rondtoeren daar, de stad een beetje verkennen, een mini city-trip zeg maar en tegelijkertijd op mijn manier Kerst daar een beetje gevierd (oa. met een lekker stukje buche)

Wat me echter opviel aan deze stad is dat er nogal wat marginaliteit heerst i.e. ongure types, junkies in het straatbeeld enzo ... Niet dat je dat niet in andere Belgische steden hebt, maar dit was anders, het voelde een beetje aan zoals Charleroi aan zee, lol! Ik bedoel dat ik me er 's avonds - in tegenstelling tot andere Vlaamse steden, me er niet echt op m'n gemak zou voelen moest ik me alleen op straat begeven ....

En euh, ik ben dan ook op een redelijk normaal uur terug gespoord naar Antwerpen, ik die niet vlug bang ben Guess what, er waren zelfs ongure mannen die mij langer dan normaal aankeken ... hihi! En ik had de indruk dat er ook nogal wat pickpockets rondliepen ... Dit was dan ook de enige keer ongeveer in België dat ik m'n tas extra dicht tegen me hield .. lol

Bizar hé

Maar nu stootte ik deze avond op een blog van deze Oostendenaar die zich over hetzelfde beklaagt ... (Niet dat ik klaag, het heeft wel iets, zo een ruige en stoere zeemanstad, hihihi)

http://oostendenaar.wordpress.com/20...aliteit-troef/

En andere bronnen online zeggen dat de stad af wil van haar teveel aan leefloners ...

Het is me wat hé, is jullie dat ook zoal opgevallen in Oostende? Want ik was tot nu toe niet echt op de hoogte, ik had er wel eens iets sporadisch over gelezen, maar niet dat ik het me zo had ingebeeld ....

Los daarvan waren de mensen wel heel vriendelijk en super attent. In winkels werd ik spontaan begroet en verder geholpen zonder dat ik er zelf naar moest vragen En toen ik een wafel kocht aan een kraampje zei de verkoper me spontaan 'smakelijk' (iets wat ik hier in Antwerpen maar zelden tegenkom) ... En ze kunnen ook goed Frans er waren er zelfs die vroegen of ik liever Frans had .. Yep yep, West-Vlamingen, ik vind ze aangename mensen Wie was het nu ook alweer die hier het tegendeel beweerde?
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 08:02   #2
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Wat wil je: oostende is al sinds jaar en dag door de sossen bestuurd.
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 08:34   #3
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Amai ik moest vandaag in Oostende zijn voor een last-minute mystery opdracht .. Momenteel met de kerstperiode stromen de opdrachtjes binnen dus ik ben tamelijk busy, al zeg ik het zelf Yep, ik werk zelfs op feestdagen Is dat niet goed van mij?

But I digress ..

Dus ik was heel de dag in Oostende, en heb er tegelijkertijd een kerstuitstapje van gemaakt maw. ik ben wat gaan rondtoeren daar, de stad een beetje verkennen, een mini city-trip zeg maar en tegelijkertijd op mijn manier Kerst daar een beetje gevierd (oa. met een lekker stukje buche)

Wat me echter opviel aan deze stad is dat er nogal wat marginaliteit heerst i.e. ongure types, junkies in het straatbeeld enzo ... Niet dat je dat niet in andere Belgische steden hebt, maar dit was anders, het voelde een beetje aan zoals Charleroi aan zee, lol! Ik bedoel dat ik me er 's avonds - in tegenstelling tot andere Vlaamse steden, me er niet echt op m'n gemak zou voelen moest ik me alleen op straat begeven ....

En euh, ik ben dan ook op een redelijk normaal uur terug gespoord naar Antwerpen, ik die niet vlug bang ben Guess what, er waren zelfs ongure mannen die mij langer dan normaal aankeken ... hihi! En ik had de indruk dat er ook nogal wat pickpockets rondliepen ... Dit was dan ook de enige keer ongeveer in België dat ik m'n tas extra dicht tegen me hield .. lol

Bizar hé

Maar nu stootte ik deze avond op een blog van deze Oostendenaar die zich over hetzelfde beklaagt ... (Niet dat ik klaag, het heeft wel iets, zo een ruige en stoere zeemanstad, hihihi)

http://oostendenaar.wordpress.com/20...aliteit-troef/

En andere bronnen online zeggen dat de stad af wil van haar teveel aan leefloners ...

Het is me wat hé, is jullie dat ook zoal opgevallen in Oostende? Want ik was tot nu toe niet echt op de hoogte, ik had er wel eens iets sporadisch over gelezen, maar niet dat ik het me zo had ingebeeld ....

Los daarvan waren de mensen wel heel vriendelijk en super attent. In winkels werd ik spontaan begroet en verder geholpen zonder dat ik er zelf naar moest vragen En toen ik een wafel kocht aan een kraampje zei de verkoper me spontaan 'smakelijk' (iets wat ik hier in Antwerpen maar zelden tegenkom) ... En ze kunnen ook goed Frans er waren er zelfs die vroegen of ik liever Frans had .. Yep yep, West-Vlamingen, ik vind ze aangename mensen Wie was het nu ook alweer die hier het tegendeel beweerde?

Waarschijnlijk hebben ze u ook meegeteld als leefloner.
Leefloner of stempelaar, veel verschil is er niet hé.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 08:35   #4
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Wat wil je: oostende is al sinds jaar en dag door de sossen bestuurd.
Oeps, die zit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 10:02   #5
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Over kerst bij de marginalen gesproken, hoe was kerst bij u Bembem?
__________________
A woman cannot survive on wine alone, she also needs a Hoomer.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 10:29   #6
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bembem Bekijk bericht
Amai ik moest vandaag in Oostende zijn voor een last-minute mystery opdracht .. Momenteel met de kerstperiode stromen de opdrachtjes binnen dus ik ben tamelijk busy, al zeg ik het zelf Yep, ik werk zelfs op feestdagen Is dat niet goed van mij?

But I digress ..

Dus ik was heel de dag in Oostende, en heb er tegelijkertijd een kerstuitstapje van gemaakt maw. ik ben wat gaan rondtoeren daar, de stad een beetje verkennen, een mini city-trip zeg maar en tegelijkertijd op mijn manier Kerst daar een beetje gevierd (oa. met een lekker stukje buche)

Wat me echter opviel aan deze stad is dat er nogal wat marginaliteit heerst i.e. ongure types, junkies in het straatbeeld enzo ... Niet dat je dat niet in andere Belgische steden hebt, maar dit was anders, het voelde een beetje aan zoals Charleroi aan zee, lol! Ik bedoel dat ik me er 's avonds - in tegenstelling tot andere Vlaamse steden, me er niet echt op m'n gemak zou voelen moest ik me alleen op straat begeven ....

En euh, ik ben dan ook op een redelijk normaal uur terug gespoord naar Antwerpen, ik die niet vlug bang ben Guess what, er waren zelfs ongure mannen die mij langer dan normaal aankeken ... hihi! En ik had de indruk dat er ook nogal wat pickpockets rondliepen ... Dit was dan ook de enige keer ongeveer in België dat ik m'n tas extra dicht tegen me hield .. lol

Bizar hé

Maar nu stootte ik deze avond op een blog van deze Oostendenaar die zich over hetzelfde beklaagt ... (Niet dat ik klaag, het heeft wel iets, zo een ruige en stoere zeemanstad, hihihi)

http://oostendenaar.wordpress.com/20...aliteit-troef/

En andere bronnen online zeggen dat de stad af wil van haar teveel aan leefloners ...

Het is me wat hé, is jullie dat ook zoal opgevallen in Oostende? Want ik was tot nu toe niet echt op de hoogte, ik had er wel eens iets sporadisch over gelezen, maar niet dat ik het me zo had ingebeeld ....

Los daarvan waren de mensen wel heel vriendelijk en super attent. In winkels werd ik spontaan begroet en verder geholpen zonder dat ik er zelf naar moest vragen En toen ik een wafel kocht aan een kraampje zei de verkoper me spontaan 'smakelijk' (iets wat ik hier in Antwerpen maar zelden tegenkom) ... En ze kunnen ook goed Frans er waren er zelfs die vroegen of ik liever Frans had .. Yep yep, West-Vlamingen, ik vind ze aangename mensen Wie was het nu ook alweer die hier het tegendeel beweerde?
Oostende................Als ik naar de Kust ga, is het bijna altijd in Blankenberge.
Ik weet dat veel mensen kritiek op het "populair aspect" van Blankenberge maken maar voor mij kan dit mij helemaal niet schelen. Ik ben niet echt de man die de hele dag op het strand zal liggen maar ik ga toch heel graag naar de kust. En wat heel tof in Blankenberge is, is dat er alternatieven zijn voor mensen die niet graag op het strand gaan. Er zijn er 3 mini-golfs (2 "normalen" en 1 die een soort mix tussen mini-golf en biljart is), men kan er tennis spelen, petanque spelen. Er zijn attracties voor kleine kindjes en ook voor groteren die go-kart kunnen doen.
Als het weer niet zo mooi is, is er de "Sealife Center" die de moeite waard is. De "Serpentarium" ook zelfs als het heel klein is. In de lunapark is er ook een bowling.
Het enige negatief aspect betreft de "cuistax". Blankenberge moet het enige plek aan de Kust zijn waar het onmogelijk daarmee op de dijk te geraken. Nooit heb ik begrepen waarom het zo was.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 11:10   #7
Wapper
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Wapper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 juni 2014
Locatie: 't Steen
Berichten: 15.456
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Oostende................Als ik naar de Kust ga, is het bijna altijd in Blankenberge.
Een fantastisch tijdverdrijf in Blankenberge is om op een drukke dag een plaatske aan het venster te bemachtigen in De Pinguin in de Kerkstraat.

En dan onder het consumeren van de perfecte koffie die ze daar schenken het volkske te becommentarieeren dat daar passeert. Vooral de huisvrouwen uit Charleroi met hun blauwgebloemde keukenvoorschoot nog aan, met hun zatte vent er achteraan strompelend, het is echt top.

Citaat:
Het enige negatief aspect betreft de "cuistax". Blankenberge moet het enige plek aan de Kust zijn waar het onmogelijk daarmee op de dijk te geraken. Nooit heb ik begrepen waarom het zo was.
Dat is om veiligheidsredenen. Cuistaxen waar 6 of 8 zattekloten in kunnen zijn een gevaar voor de omstaanders. Houden zo.
Wapper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 11:27   #8
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wapper Bekijk bericht
Een fantastisch tijdverdrijf in Blankenberge is om op een drukke dag een plaatske aan het venster te bemachtigen in De Pinguin in de Kerkstraat.

En dan onder het consumeren van de perfecte koffie die ze daar schenken het volkske te becommentarieeren dat daar passeert. Vooral de huisvrouwen uit Charleroi met hun blauwgebloemde keukenvoorschoot nog aan, met hun zatte vent er achteraan strompelend, het is echt top.



Dat is om veiligheidsredenen. Cuistaxen waar 6 of 8 zattekloten in kunnen zijn een gevaar voor de omstaanders. Houden zo.
Of mannen in shorts met sandalen en sokken. Ook "top"!

Laatst gewijzigd door Everytime : 25 december 2014 om 11:28.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 12:34   #9
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Of mannen in shorts met sandalen en sokken. Ook "top"!
Ik heb ook reeds vrouwen gezien met mannensokken en sandalen. Onvoorstelbaar sexy.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 12:39   #10
Savatage
Secretaris-Generaal VN
 
Savatage's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 december 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 21.732
Standaard

Pfft, de Vlaamse kust, daar ben ik al 14 jaar niet meer geweest. Die saaie stranden, die donkergrijze zee, dat onverstaanbare dialect, al die franstalige toeristen, ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 12:44   #11
Everytime
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 3 februari 2004
Locatie: Bruxelles
Berichten: 32.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Pfft, de Vlaamse kust, daar ben ik al 14 jaar niet meer geweest. Die saaie stranden, die donkergrijze zee, dat onverstaanbare dialect, al die franstalige toeristen, ...
Waarin ligt het probleem?
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 13:13   #12
The Syndrome
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 2.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik heb ook reeds vrouwen gezien met mannensokken en sandalen. Onvoorstelbaar sexy.
Ik ook , dikke Simonne .
En Oostende , Van De Lanotte zal er wel voor iets tussenzitten .
Doe mij maar Cadzand in de zomer .
__________________
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 13:15   #13
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Pfft, de Vlaamse kust, daar ben ik al 14 jaar niet meer geweest. Die saaie stranden, die donkergrijze zee, dat onverstaanbare dialect, al die franstalige toeristen, ...
Tja, je zou al voor minder in een beerput kruipen, nietwaar?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 13:17   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Syndrome Bekijk bericht
Ik ook , dikke Simonne .
En Oostende , Van De Lanotte zal er wel voor iets tussenzitten .
Doe mij maar Cadzand in de zomer .
Klopt. In Cadzand is er tenminste nog een flink stuk natuur. In Oostende "geen kloten".
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 13:20   #15
The Syndrome
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 22 juli 2009
Berichten: 2.432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Klopt. In Cadzand is er tenminste nog een flink stuk natuur. In Oostende "geen kloten".
De Groede is ook goed , niet voor het naaktstrand want daar durft dikke Simonne ook al eens lopen , simpelweg rustig .
Alsmede Breskens .
__________________
De evolutietheorie is zo simpel dat elke gedegenereerde mongool hem kan begrijpen
The Syndrome is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 14:55   #16
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
de "cuistax".
Shhhht , sebiet gaan ze nog een Kwistaks uitvinden ,
met al die besparingen tegenwoordig !!
Ze gaan dan mensen verbieden zich nog te amuseren ,
Tenzij via amusatietaks / amusemententaks
Dit gaat dus niet over de 4-wieler met kettingen & trappers
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)


Laatst gewijzigd door cookie monster : 25 december 2014 om 14:57.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 15:02   #17
Allesstroomt
Gouverneur
 
Allesstroomt's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2014
Berichten: 1.121
Standaard

De spellingscorrector heeft marginalen gemaakt van garnalen.
__________________
It's important not too confuse opposition against central planning with a dogmatic laissez faire attitude. The liberal argument is in favor of making the best possible use of the forces of competition as a means of coordinating human efforts, not an argument for leaving things just as they are. F.A.Hayek

"De besten missen elke overtuiging, terwijl de slechtsten overlopen van hartstochtelijke intensiteit" Yeats.
Allesstroomt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 15:05   #18
cookie monster
Secretaris-Generaal VN
 
cookie monster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 34.455
Standaard

▂▃▄▅▆▇█▓▒░ΓOΓ░▒▓█▇▆▅▄▃▂
__________________
C kie M nster
C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 15:33   #19
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Oostende is West-Vlaanderen. Natuurlijk zijn dat daar allemaal marginalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 december 2014, 16:18   #20
Rahowa
Europees Commissaris
 
Rahowa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 juni 2013
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
Berichten: 7.410
Standaard

de grootste marginaal van Oostende.

Geldige bestandsextensies: bmp doc gif jpe jpeg jpg pdf png psd txt zip
Rahowa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be