Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 november 2017, 10:45   #261
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je reageert op mijn boodschap op een manier die duidelijk aantoont dat je ofwel het niet snapt wat ik schrijf, ofwel vermijdt er op te antwoorden. De "interpersoonlijkheid" heeft geen kloten te maken met de beleidskeuzes van de Waalse politici.
De Waalse beleidsmakers zijn wel verantwoordelijk voor het sociaal-economisch beleid in hun deelstaat. Dat ze er tot nu toe weinig van bakken kun je, als dat tenminste wilt, ook zelf wel zien aan hun werkloosheidscijfers.
ALLE landen hebben rijkere en minder rijke regios in in ALLE landen (op Somalie en zo na) is er een vorm van solidariteit. De Zuidelijke GOP staten in de VS zijn netto ontvangers van de blauwe staten.

Oost Duitsland ontvangt van West...

En ga zo maar door. Wallonie heeft haar eigen set problemen. Voor mij is het feit dat Wallonie een hogere werkloosheid heeft geen afdoende reden om een splitsing te vragen.

Vlaanderen heeft reeds bewezen op veel andere gebieden dat ze geen haar beter is dan het Federale niveau.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 10:55   #262
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Je reageert op mijn boodschap op een manier die duidelijk aantoont dat je ofwel het niet snapt wat ik schrijf, ofwel vermijdt er op te antwoorden. De "interpersoonlijkheid" heeft geen kloten te maken met de beleidskeuzes van de Waalse politici.
De Waalse beleidsmakers zijn wel verantwoordelijk voor het sociaal-economisch beleid in hun deelstaat. Dat ze er tot nu toe weinig van bakken kun je, als dat tenminste wilt, ook zelf wel zien aan hun werkloosheidscijfers.
Larie

Citaat:
De invloed van politici op de economie mag niet worden overschat. Ze kunnen hooguit wat in de marge rommelen en voor tijdelijk oponthoud zorgen, maar de economie als zelfstandige entiteit laat zich niet afleiden door beroepspolitici met slechts één belang: 'de volgende verkiezingen', aldus Sweder van Wijnbergen.
bron: http://www.conquaestor.nl/finc/invlo...overschatten-0

De economische situatie van Wallonië is voor een groot deel een gevolg van omstandigheden waar de politici geen vat op hebben. Om een simpel voorbeeld te geven: de afwezigheid van een zeehaven.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 10:55   #263
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
ALLE landen hebben rijkere en minder rijke regios in in ALLE landen (op Somalie en zo na) is er een vorm van solidariteit. De Zuidelijke GOP staten in de VS zijn netto ontvangers van de blauwe staten.

Oost Duitsland ontvangt van West...

En ga zo maar door. Wallonie heeft haar eigen set problemen. Voor mij is het feit dat Wallonie een hogere werkloosheid heeft geen afdoende reden om een splitsing te vragen.

Vlaanderen heeft reeds bewezen op veel andere gebieden dat ze geen haar beter is dan het Federale niveau.
Dat weet ik ook allemaal wel. En voor mij hoeft er niet noodzakelijk een "splitsing" te gebeuren (in de zin van onafhankelijkheid). Maar wel een confederalisering met een grotere financiële verantwoordelijkheid voor het eigen sociaal-economisch beleid.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 11:02   #264
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Larie


bron: http://www.conquaestor.nl/finc/invlo...overschatten-0

De economische situatie van Wallonië is voor een groot deel een gevolg van omstandigheden waar de politici geen vat op hebben. Om een simpel voorbeeld te geven: de afwezigheid van een zeehaven.
Dat kan mss een troef minder zijn maar is dit werkelijk doorslaggevend? Ik bedoel Somalie heeft wel een zeehaven maar Zwitserland dan weer niet.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 11:11   #265
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.110
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat kan mss een troef minder zijn maar is dit werkelijk doorslaggevend? Ik bedoel Somalie heeft wel een zeehaven maar Zwitserland dan weer niet.
Inderdaad. Mocht dat doorslaggevend zijn dan zou het betekenen dat alle "landlocked" staten economisch achterop zouden lopen. De realiteit toont aan dat dit helemaal niet zo is.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 11:36   #266
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Doe geen moeite. In hun hoofd hebben zij gelijk en je kan ze met geen enkel argument overtuigen.

Zijn eigen hoge lerarenpensioen is een "goede" transfer en de uitkering van een waal is een "slechte" transfer. Want hij is vlaming en de waal niet.

Zoiets ?
Juist. Dat is nog één van die vreemde eigenschappen van vendelende centennationalisten : andere normen hanteren voor zichzelf.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 11:43   #267
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.292
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Zielige poging om mij als een soort anti-Waalse racist voor te stellen. Ik heb helemaal niets tegen de Waal als individu, integendeel. Ik heb wel iets tegen de Waalse beleidsmakers. Uw houding tegenover die problematiek stemt zo een beetje overeen met de houding van sommigen tegenover de linkse Griekse politici.
We kunnen beginnen de transfers af te bouwen -budgetneutraal voor de overheid- door de bestaande pensioenen ongeacht het stelsel voor iedereen gelijk te schakelen. Rekening houdende met het aantal effectief gewerkte jaren, zonder onzin zoals diploma bonificatie.
Als tegenstander van transfers moet dat voorstel je principieel zeer erg interesseren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 12:17   #268
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. Mocht dat doorslaggevend zijn dan zou het betekenen dat alle "landlocked" staten economisch achterop zouden lopen. De realiteit toont aan dat dit helemaal niet zo is.
Inderdaad de realiteit en de geschiedenis van die realiteit toont aan dat Zwitserland nimmer immer een financieel centrum heeft opgebouwd en nog minder een gunstige fiscaliteit voor die financiële wereld ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 12:23   #269
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Inderdaad de realiteit en de geschiedenis van die realiteit toont aan dat Zwitserland nimmer immer een financieel centrum heeft opgebouwd en nog minder een gunstige fiscaliteit voor die financiële wereld ...
Oei, dat mocht niet?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 13:54   #270
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.889
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Oei, dat mocht niet?
Het handige bankgeheim voor vuil geld van misdadigers en dictators is een fundament van de Zwitserse welvaart. Ik zou me daar voor schamen mocht ik Zwitser zijn.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 14:26   #271
Liederik
Staatssecretaris
 
Liederik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2011
Berichten: 2.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het handige bankgeheim voor vuil geld van misdadigers en dictators is een fundament van de Zwitserse welvaart. Ik zou me daar voor schamen mocht ik Zwitser zijn.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 14:42   #272
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat kan mss een troef minder zijn maar is dit werkelijk doorslaggevend? Ik bedoel Somalie heeft wel een zeehaven maar Zwitserland dan weer niet.
Bovendien en zoals iedereen weet boycot de haven van Antwerpen alle goederen uit Wallonië. Waalse goederen worden extra belast, worden laattijdig verscheept, ect

Zo zijn er ook geen snelwegen, treinverbindingen en kanalen op Vlaams grondgebied om elk vlot transport te beletten.

Geen haven : te gek voor woorden. Wat men allemaal als excuses aandraagt om de schuld niet bij zichzelf te zoeken.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 14:52   #273
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
Inderdaad de realiteit en de geschiedenis van die realiteit toont aan dat Zwitserland nimmer immer een financieel centrum heeft opgebouwd en nog minder een gunstige fiscaliteit voor die financiële wereld ...


Weer iemand met oogkleppen!
Ooit al gehoord van Roche, Novartis,Logitech, Syngenta, ABB,Nestlé,Adecco, Holcim, ect
Allemaal Zwitserse wereldconcerns buiten de financiële of verzekeringssector.
Daar kan België een punt aan zuigen.
De welvaart in Zwitserland afdoen als het gevolg van een passieve inzameling van (zwart) geld is onzin.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 14:53   #274
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Het handige bankgeheim voor vuil geld van misdadigers en dictators is een fundament van de Zwitserse welvaart. Ik zou me daar voor schamen mocht ik Zwitser zijn.
Zie hier boven.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 15:01   #275
speurneus
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 11 juli 2007
Berichten: 8.880
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De groep die pragmatisch opteert voor een ver doorgedreven confederalisme is groeiend.
Langzaam maar zeker.
Maar het zal nog heeeel lang duren alvorens hiervoor een 2/3 meerderheid wordt gevonden.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 15:14   #276
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter
 
Anselmo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2003
Locatie: Antwerpen
Berichten: 9.075
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Maar het zal nog heeeel lang duren alvorens hiervoor een 2/3 meerderheid wordt gevonden.
Zeker als meer dan 1/3 van de kiezers in de huidige staatsvorm bij in een confederatie zijn comfortpositie verliest.
__________________
Ik begin stilaan respect te krijgen van Franco…Een brave man die tegen de communisten vocht.
Gipsy 26/28 1 2018
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen."
Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015.
“Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 16:16   #277
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht


Weer iemand met oogkleppen!
Ooit al gehoord van Roche, Novartis,Logitech, Syngenta, ABB,Nestlé,Adecco, Holcim, ect
Allemaal Zwitserse wereldconcerns buiten de financiële of verzekeringssector.
Daar kan België een punt aan zuigen.
De welvaart in Zwitserland afdoen als het gevolg van een passieve inzameling van (zwart) geld is onzin.
"Sur les 8,5 milliards de dollars en or, au cours actuel, pillé aux banques centrales des pays occupés et aux juifs d'Europe, 5,2 milliards auraient été «lavés» en Suisse. Ce chiffre de 8,5 milliards est supérieur de 1,5 milliard �* celui avancé dans le rapport Eizenstat du gouvernement américain. Il renforce la thèse américaine selon laquelle la collaboration économique de la Suisse aurait permis aux nazis de prolonger la guerre."
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 16:50   #278
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.470
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. Mocht dat doorslaggevend zijn dan zou het betekenen dat alle "landlocked" staten economisch achterop zouden lopen. De realiteit toont aan dat dit helemaal niet zo is.
Citaat:
Hoewel de Nationale Bank jaarlijks de economische waarde van de havensector en aanverwante diensten becijfert, ging professor Theo Notteboom van het Institute of Transport and Maritime Management Antwerp (ITMMA) in opdracht van ING dieper graven om ook de strategische waarde bloot te leggen. Op basis van zowel kwalitatieve als kwantitatieve elementen berekende professor Notteboom dat het strategische belang van de Belgische zeehavens overeenstemt met een bedrag van 45 miljard euro. Dat is ongeveer 60% meer dan de klassieke economische waarde volgens de Nationale Bank.
bron: https://www.valuechain.be/nl/nieuws/...ng-voor-belgie

Ik zou via die link toch eens wat lezen. Dan zijt ge beter geïnformeerd over de positieve invloed van zeehavens op de economie in de regio.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 16:52   #279
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anselmo Bekijk bericht
...Ooit al gehoord van Roche, Novartis,Logitech, Syngenta, ABB,Nestlé,Adecco, Holcim, ect
Allemaal Zwitserse wereldconcerns buiten de financiële of verzekeringssector.
Daar kan België een punt aan zuigen....
Klopt wat hier boven staat.
Maar één item stond er vroeger ook tussen.
Hun 'banken'. Toch ook goed voor een flink aandeel van hun economie.
Dat zijn ze nu zo goed als kwijt.

Citaat:
...De welvaart in Zwitserland afdoen als het gevolg van een passieve inzameling van (zwart) geld is onzin.
'Officieel' is dat idd onzin...
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 3 november 2017 om 16:53.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 november 2017, 16:54   #280
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Klopt wat hier boven staat.
Maar één item stond er vroeger ook tussen.
Hun 'banken'. Toch ook goed voor een flink aandeel van hun economie.
Dat zijn ze nu zo goed als kwijt.



'Officieel' is dat idd onzin...
Zwitserland is één van de grootste slachtoffers van 9/11 hoe raar het ook mag klinken...
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be