Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Vakbonden
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Vakbonden Het hoekje voor de vakverenigingen, leden en afgevaardigden. Maar ook voor hen die erbuiten staan en er iets over te vertellen hebben.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 november 2016, 06:11   #6241
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
U neemt uw eigen dromen teveel voor werkelijkheid.
Er bestaat nergens in de wereld een voorbeeld van een spoormaatschappij in handen van de overheid die failliet ging en niet overgenomen werd door een ander staatsbedrijf.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 06:13   #6242
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dat is uitsluitend jullie keuze.
In de privé begrepen ze twintig jaar geleden al dat modernisering tegenhouden nefast is voor een bedrijf.
Maar de echte belastingbetaler betaald voor jullie wel bij als er een tekort is.

Nooit stonden / staan jullie open voor modernisering zodat de NMBS klaargestoomd zou zijn voor hert opengooien van het personenvervoer.

Jullie aanbidden notionele Rudi en andere vakbondsgoden, in de hoop dat alles zal blijven zoals het is. Welnu, ik kan u verzekeren dat het zo niet zal blijven. De regering is in deze keihard!
Natuurlijk staan we wel open voor modernisering, je kunt ook moeilijk zeggen dat er geen grote modernisering plaatsvond, bvb. in het materieel, maar ook wat betreft personeelsbeleid.
Rudi en de andere willen modernisering niet tegengaan, maar wel de rechten van de werknemers beschermen. Modernisering staat niet gelijk aan sociale afbraak, anders dan wat jullie neoliberalen mensen willen doen geloven.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 06:24   #6243
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Nee, er moet een gezonde wisselwerking zijn tussen beiden en die bestaat bij de NMBS niet. Voor de minste scheet gaat het hele spoor plat, wat de gevolgen voor de reizigers ook zijn. Het groepsegoïsme is oneindig bij de spoorbonden.
De minste scheet? Mensen hun congé dagen afpakken noem ik niet de minste scheet. En nu wil men het rijdend personeel 8 jaar langer doen werken.
Zoals ik al zei, ik ben voorstander van een systeem dat toestaat dat mensen die dat willen langer kunnen werken, en daar financieel voor beloond worden uiteraard, maar degene die dat niet willen, bvb. om gezondheidsreden of om voor de kleinkinderen te zorgen, ook de mogelijkheid moeten hebben om vroeger te stoppen.
Uiteindelijk zal dat er in de praktijk toch op neerkomen, want die laatste categorie zal zich massaal ziek zetten. Maar dat is dan weer een onwelkome belasting van ons gezondheidssysteem.
Overigens moest men de kinderopvang betaalbaar maken, en ervoor zorgen dat meer ouderen voor de kleinkinderen kunnen zorgen, zouden er veel minder vrouwen voor lange tijd thuisblijven. Het huidige beleid van "langer werken" is kortzichtig.
Eens de 55 gepasseerd zal ik ook uitkijken naar een uitweg, ik zie mezelf niet werken tot 67.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 07:11   #6244
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De minste scheet? Mensen hun congé dagen afpakken noem ik niet de minste scheet. En nu wil men het rijdend personeel 8 jaar langer doen werken.
Zoals ik al zei, ik ben voorstander van een systeem dat toestaat dat mensen die dat willen langer kunnen werken, en daar financieel voor beloond worden uiteraard, maar degene die dat niet willen, bvb. om gezondheidsreden of om voor de kleinkinderen te zorgen, ook de mogelijkheid moeten hebben om vroeger te stoppen.
Uiteindelijk zal dat er in de praktijk toch op neerkomen, want die laatste categorie zal zich massaal ziek zetten. Maar dat is dan weer een onwelkome belasting van ons gezondheidssysteem.
Overigens moest men de kinderopvang betaalbaar maken, en ervoor zorgen dat meer ouderen voor de kleinkinderen kunnen zorgen, zouden er veel minder vrouwen voor lange tijd thuisblijven. Het huidige beleid van "langer werken" is kortzichtig.
Eens de 55 gepasseerd zal ik ook uitkijken naar een uitweg, ik zie mezelf niet werken tot 67.
Wat maakt het uit voor het systeem? Jullie kosten toch een zak geld aan de overheid. Het is eigenlijk al verbazingwekkend dat het systeem om zomaar eens 8 jaar vroeger te stoppen zolang heeft standgehouden. Nogmaals, mijn grootvaders zijn beiden op 65 op pensioen gegaan en in hun laatste jaren zorgden ze ook voor hun kleinkinderen. Tot het laatste moment werkten ze in shiften. Maar dat waren nog echte mannen, jij zit al te zeuren dat je vanaf je 55 een uitweg gaat zoeken. Het is met alles, de makkelijkste uitweg zoeken: niet teveel staken, niet teveel werken,... geen greintje schaamte.
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 07:15   #6245
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Iemand van 67, als die nog leeft, zou moeten genieten van een welverdiende rust, en zorgen voor de kleinkinderen, en plaats maken voor jongeren.
Indien ze dit willen kunnen ze wel nog een rol spelen in het opleiden van de jongeren, maar laat deze oudjes aub geen fysiek uitdagende beroepen meer uitvoeren, tenzij ze dit uitdrukkelijk willen.
Iemand van 67 jaar kan momenteel nog altijd op pensioen gaan.
Het is pas achter 14 jaar dat de eerste persoon tot 67 jaar zal moeten werken.

In Nederland zijn ze er al jaren mee bezig.

Om de twee maand komt er een maand bij, tot ze aan 67 jaar zitten.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 07:20   #6246
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Natuurlijk staan we wel open voor modernisering, je kunt ook moeilijk zeggen dat er geen grote modernisering plaatsvond, bvb. in het materieel, maar ook wat betreft personeelsbeleid.
Rudi en de andere willen modernisering niet tegengaan, maar wel de rechten van de werknemers beschermen. Modernisering staat niet gelijk aan sociale afbraak, anders dan wat jullie neoliberalen mensen willen doen geloven.
Ik denk dat u dat toch een verkeerd ziet.
Niemand wil sociale afbraak, maar er moet toch dringend gekeken worden of afspraken uit een heel ander tijdperk nu nog relevant zijn.

Ondertussen zijn er zoveel meer mogelijkheden om bepaalde dingen te controleren zonder het tijdrovend (lees dure) systeem van de jaren '60 - '70 - '80 van de vorige eeuw.

Hier vertelde ooit iemand dat bepaalde mensen geen fiets mogen gebruiken om zich te verplaatsen van het ene naar het andere punt. Nu moet deze persoon zich te voet verplaatsen (gemiddeld 5 minuten). Wie verzint zoiets?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 07:29   #6247
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
De minste scheet? Mensen hun congé dagen afpakken noem ik niet de minste scheet. En nu wil men het rijdend personeel 8 jaar langer doen werken.
Zoals ik al zei, ik ben voorstander van een systeem dat toestaat dat mensen die dat willen langer kunnen werken, en daar financieel voor beloond worden uiteraard, maar degene die dat niet willen, bvb. om gezondheidsreden of om voor de kleinkinderen te zorgen, ook de mogelijkheid moeten hebben om vroeger te stoppen.
Uiteindelijk zal dat er in de praktijk toch op neerkomen, want die laatste categorie zal zich massaal ziek zetten. Maar dat is dan weer een onwelkome belasting van ons gezondheidssysteem.
Overigens moest men de kinderopvang betaalbaar maken, en ervoor zorgen dat meer ouderen voor de kleinkinderen kunnen zorgen, zouden er veel minder vrouwen voor lange tijd thuisblijven. Het huidige beleid van "langer werken" is kortzichtig.
Eens de 55 gepasseerd zal ik ook uitkijken naar een uitweg, ik zie mezelf niet werken tot 67.
Dus mensen gaan fraude plegen om aan de verhoogde pensioenleeftijd te ontsnappen.
Dan heb ik nog meer goed nieuws voor u.
Er is eindelijk een regering die vindt:
  • dat iemand met bepaalde beperkingen toch nog nuttig kan zijn voor de maatschappij. Soms is dit parttime, soms maar één dag per week, maar er zijn mogelijkheden.
  • dat dokters verantwoordelijk zijn voor het voorschrijven van ziektedagen. Tot nu toe was alleen de patiënt verantwoordelijk. Vond de controledokter dat hij onterecht thuis bleef, dit ondanks een ziektebriefje, dan kon die persoon gesanctioneerd worden, de dokter ging echter steeds vrijuit.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 07:31   #6248
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Wat maakt het uit voor het systeem? Jullie kosten toch een zak geld aan de overheid. Het is eigenlijk al verbazingwekkend dat het systeem om zomaar eens 8 jaar vroeger te stoppen zolang heeft standgehouden. Nogmaals, mijn grootvaders zijn beiden op 65 op pensioen gegaan en in hun laatste jaren zorgden ze ook voor hun kleinkinderen. Tot het laatste moment werkten ze in shiften. Maar dat waren nog echte mannen, jij zit al te zeuren dat je vanaf je 55 een uitweg gaat zoeken. Het is met alles, de makkelijkste uitweg zoeken: niet teveel staken, niet teveel werken,... geen greintje schaamte.
Inderdaad, de schaamte voorbij.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2016, 07:32   #6249
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze zullen natuurlijk nooit toegeven dat ze meer armoede willen, maar dat is wel het gevolg van hun politiek van neoliberalisme en onbezonnen kapitalisme.
http://www.juancole.com/2013/04/marg...-policies.html

De "vrije markt" heeft de armoede niet opgelost, wel in tegendeel, IMF programma's hebben veel landen net armer gemaakt. Zo voeren veel Afrikaanse landen massaal ingevroren Europese kippen in waardoor hun eigen kwekers amper rondkomen. (slechts een voorbeeld)
Donald Trump werd niet voor niets verkozen door hard uit te halen naar de vrijhandelsakkoorden.
Het land dat het beste presteert en de meeste mensen uit de armoede heeft gehaald, China, is een economie waar de meeste grote bedrijven en alle banken in staatshanden zijn, en ook de rest van de economie sterk gecontroleerd wordt door 5 jaren plannen van de communistische partij.

In realiteit is een combinatie van vrije markt en sterke staatscontrole de beste optie, het keynesianisme heeft West-Europa uit de armoede gehaald, en heeft de middenklasse in de VS rijk gemaakt, terwijl reaganomics die middenklasse net weer armer gemaakt heeft.
Je kan er wel niet meer leven door de smog.
Goed voorbeeld hoor.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 07:04   #6250
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ze zullen natuurlijk nooit toegeven dat ze meer armoede willen,
Net zoals communisten ook niet gaan toegeven dat ze "meer armoede" willen.
Maar zeg nu zelf, waarom zou iemand meer armoede willen. Als je in de vrije markt economie geloofd, dan wil je niet meer armoede, dan wil je minder armoede, dat volgt er logisch uit.
Dus iemand die voor vrije markt economie is maar in het geniep (zoals jij suggereert) meer armoede wenst, die snapt de vrije markt economie niet, of beduvelt zichzelf.

Citaat:
maar dat is wel het gevolg van hun politiek van neoliberalisme en onbezonnen kapitalisme.
http://www.juancole.com/2013/04/marg...-policies.html
Maar waarom neemt dan de armoede overal af?
Er klopt dus iets niet aan je redenering. Want ofwel:
a) veroorzaakt neoliberalisme dus niet meer armoede
of
b) heeft neoliberalisme in de praktijk niks te betekenen.



Citaat:
De "vrije markt" heeft de armoede niet opgelost, wel in tegendeel,
Wat veroorzaakte dan de armoede voor "de vrije markt"?

Je draait de boel overigens weer om. Je vraagt je af wat armoede veroorzaakt. Armoede heeft geen oorzaak. Armoede is de natuurtoestand, de default. Je moet jezelf de vraag stellen wat rijkdom veroorzaakt.

Als ik het licht aan doe, en jij niet, dan is het niet mijn schuld dat het bij jouw donker is.
__________________
step 1: Blame capitalism
step 2: Adopt some policies to "fix things".
step 3: When those policies make things worse, return to step 1.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 07:22   #6251
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Net zoals communisten ook niet gaan toegeven dat ze "meer armoede" willen.
Maar zeg nu zelf, waarom zou iemand meer armoede willen. Als je in de vrije markt economie geloofd, dan wil je niet meer armoede, dan wil je minder armoede, dat volgt er logisch uit.
Dus iemand die voor vrije markt economie is maar in het geniep (zoals jij suggereert) meer armoede wenst, die snapt de vrije markt economie niet, of beduvelt zichzelf.


Maar waarom neemt dan de armoede overal af?
Er klopt dus iets niet aan je redenering. Want ofwel:
a) veroorzaakt neoliberalisme dus niet meer armoede
of
b) heeft neoliberalisme in de praktijk niks te betekenen.




Wat veroorzaakte dan de armoede voor "de vrije markt"?

Je draait de boel overigens weer om. Je vraagt je af wat armoede veroorzaakt. Armoede heeft geen oorzaak. Armoede is de natuurtoestand, de default. Je moet jezelf de vraag stellen wat rijkdom veroorzaakt.

Als ik het licht aan doe, en jij niet, dan is het niet mijn schuld dat het bij jouw donker is.
Je kan je natuurlijk ook afvragen wie er in armoede leeft.
Als je dit grondig geanalyseerd hebt, dan is het een kleine stap om te weten te komen hoe het komt dat de ene in armoede leeft en de andere niet, dit terwijl, zeker in ons land, iedereen gelijke kansen krijgt (enkele erfgenamen daar gelaten).
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 13:47   #6252
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Wat maakt het uit voor het systeem? Jullie kosten toch een zak geld aan de overheid. Het is eigenlijk al verbazingwekkend dat het systeem om zomaar eens 8 jaar vroeger te stoppen zolang heeft standgehouden. Nogmaals, mijn grootvaders zijn beiden op 65 op pensioen gegaan en in hun laatste jaren zorgden ze ook voor hun kleinkinderen. Tot het laatste moment werkten ze in shiften. Maar dat waren nog echte mannen, jij zit al te zeuren dat je vanaf je 55 een uitweg gaat zoeken. Het is met alles, de makkelijkste uitweg zoeken: niet teveel staken, niet teveel werken,... geen greintje schaamte.
Tot het laatste moment werkten ze in shiften.Maar dat waren nog echte mannen.
Gelijk die van het 'spoor', echte mannen werken in shiften.
En dat zijn de woorden van Cheminoke.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 18:31   #6253
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.711
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Tot het laatste moment werkten ze in shiften.Maar dat waren nog echte mannen.
Gelijk die van het 'spoor', echte mannen werken in shiften.
En dat zijn de woorden van Cheminoke.
Hij had het over werken!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 19:28   #6254
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Je kan er wel niet meer leven door de smog.
Goed voorbeeld hoor.
Daar wordt iets aan gedaan. Gevolg van snelle industrialisering. Maar liever smog dan armoede. Overigens in de Filippijnen, neoliberaal paradijs, is er ook smog en er wordt niets aan gedaan. Daarnaast is er ook dit:
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 19:37   #6255
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Zwitser

Citaat:
Net zoals communisten ook niet gaan toegeven dat ze "meer armoede" willen.
Maar zeg nu zelf, waarom zou iemand meer armoede willen. Als je in de vrije markt economie geloofd, dan wil je niet meer armoede, dan wil je minder armoede, dat volgt er logisch uit.
Dus iemand die voor vrije markt economie is maar in het geniep (zoals jij suggereert) meer armoede wenst, die snapt de vrije markt economie niet, of beduvelt zichzelf.
Wel dan is het het laatste. Overigens voor de elite die steeds rijker werd is het gemakkelijk zichzelf te beduvelen, zoals de vrouw van Louis 14 zei "als het volk geen brood kan betalen moeten ze maar pastijtjes eten zoals ikzelf".


Citaat:
Maar waarom neemt dan de armoede overal af?
Niet overal, en zeker niet in de VS, en zeker ook niet evenredig met de welvaart die nieuwe technieken zouden moeten brengen.


Citaat:
Er klopt dus iets niet aan je redenering. Want ofwel:
a) veroorzaakt neoliberalisme dus niet meer armoede
of
b) heeft neoliberalisme in de praktijk niks te betekenen.
Het neoliberalisme is een realiteit, niet omdat het moet, het is een bewuste ideologische keuze. En heel veel mensen hebben er hun buik van vol, daarom stemmen ze op Trump en Sanders.




Citaat:
Wat veroorzaakte dan de armoede voor "de vrije markt"?

Je draait de boel overigens weer om. Je vraagt je af wat armoede veroorzaakt. Armoede heeft geen oorzaak. Armoede is de natuurtoestand, de default. Je moet jezelf de vraag stellen wat rijkdom veroorzaakt.
Het verschil tussen rijk en arm is sinds Reagan enorm toegenomen in de VS. Gevolg van een bewuste ideologische keuze, weg van het keynesianisme, weg van de vakbonden, etc. De middenklasse is sinds de jaren 70 gestagneerd, en de 1 % rijkien zijn ontzettend veel rijker geworden, dat is een analyse die zelfs de rechtse pers ondertussen onderschrijft. Jij kunt beweren dat dat niets met neoliberalisme, Reagan, Tatcher, Blair, de val van de Sovjet-Unie, te maken heeft er zijn er weinigen die dat nog geloven.

Citaat:
Als ik het licht aan doe, en jij niet, dan is het niet mijn schuld dat het bij jouw donker is.
Wel in de VS is de middenklasse verarmd, in landen als China ontzettend veel rijker en groter geworden. Dan is het systeem in China "het licht" en het Amerikaanse systeem "donker". Ok, van mij mag het licht aan, overal.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 19:42   #6256
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cheminot Bekijk bericht
Wat maakt het uit voor het systeem? Jullie kosten toch een zak geld aan de overheid. Het is eigenlijk al verbazingwekkend dat het systeem om zomaar eens 8 jaar vroeger te stoppen zolang heeft standgehouden. Nogmaals, mijn grootvaders zijn beiden op 65 op pensioen gegaan en in hun laatste jaren zorgden ze ook voor hun kleinkinderen. Tot het laatste moment werkten ze in shiften. Maar dat waren nog echte mannen, jij zit al te zeuren dat je vanaf je 55 een uitweg gaat zoeken. Het is met alles, de makkelijkste uitweg zoeken: niet teveel staken, niet teveel werken,... geen greintje schaamte.
Je kent mijn leven niet dus niet zeveren over iets dat je niet kent.
Ik heb wel degelijk gestaakt, en geld verloren op die manier, terwijl veel anderen niet meestaakten maar wel van de voordelen genieten die deze stakingen hebben opgeleverd.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 20:11   #6257
IanVD
Parlementsvoorzitter
 
IanVD's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 januari 2014
Berichten: 2.321
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
En elke NMBS werknemer, of elke ambtenaar, is een luie profiteur...

Ik heb niet gezegd iedereen, maar je kunt je in sommige gevallen toch wel afvragen waarom ze geen xentissimo hebben. Nochtans een goedkoop, makkelijk te gebruiken apparaat. Dikwijls vraag ik het, het antwoord is steeds in de aard van "de fiscus moet niet alles weten", "is goedkoper voor iedereen hé" enzovoort.
'goedkoop': lees als 'maandelijks een vast bedrag + onkost per transactie'. En laat het toevallig *kuch* zijn dat de 'meeste' (ik ken er eigenlijk nauwelijks ) zaken zonder toestel in aanmerking komen voor forfaitaire belastingsaangiftes.
__________________
Politics used to be mainly about irrelevancies, now it's mostly about irrelevant people.
IanVD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 21:24   #6258
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Hij had het over werken!
Juist, over werken in shiften.
Echte mannen werken in shiften, de woorden van Cheminoke.
Dus gewoon logisch denken dan.
Personen die in 3 shiften werken zijn dan zeker echte mannen.
Maar hoe zit dat dan met de dames die in shiften werken?
Echte vrouwen.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 22:27   #6259
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Je kent mijn leven niet dus niet zeveren over iets dat je niet kent.
Ik heb wel degelijk gestaakt, en geld verloren op die manier, terwijl veel anderen niet meestaakten maar wel van de voordelen genieten die deze stakingen hebben opgeleverd.
Je hebt hier zelf geponeerd dat je niet elke dag hebt gestaakt. Niet afkomen dat je leve niet gekend is als het hier zelf komt tentoonspreiden...
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 november 2016, 22:34   #6260
Cheminot
Minister
 
Geregistreerd: 8 april 2014
Berichten: 3.812
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Juist, over werken in shiften.
Echte mannen werken in shiften, de woorden van Cheminoke.
Dus gewoon logisch denken dan.
Personen die in 3 shiften werken zijn dan zeker echte mannen.
Maar hoe zit dat dan met de dames die in shiften werken?
Echte vrouwen.
Werken, dus niet de hele dag wat op de trein zitten en wat post ronddragen alsof we nog in 1920 leven...

Uw collega zoekt al voor z'n 60ste naar een uitweg, dus geen echte vent?
Cheminot is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:13.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be