Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

 
 
Discussietools
Oud 25 maart 2013, 15:45   #21
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Waarschijnlijk dan nog in 1e klasse op de trein. Afschaffen die 1e klasse is iets waar de NMBS mee kan besparen.
Ze zouden beter de héél vroege passagierstreinen afschaffen. Als ze zelf zeggen dat ze het zouden doen, puur economisch gezien, maar niet mogen omwille van de overheid (en volgens mij ook de vakbonden) dan weet je het wel. Dit heb ik gehoord op een infosessie voor kandidaat-treinbegeleiders.

Of vind jij het normaal dat de vroege voor treinbegeleiders begint om 3u15?

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 25 maart 2013 om 15:46.
Vrijheideerst is offline  
Oud 25 maart 2013, 16:19   #22
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

trekt hij ook 5 miljoen per jaar ?
Belask0 is offline  
Oud 25 maart 2013, 16:22   #23
Belask0
Banneling
 
 
Geregistreerd: 31 december 2012
Locatie: gevallen engel
Berichten: 2.709
Standaard

Partijvoorzitter Wouter Van Besien verdient naast zijn vergoeding als districtschepen van Borgerhout
een partijloon van 3.000 euro bruto per maand.
"In totaal een netto maandloon van 3.000 euro", vertelt Groen! woordvoerder Inge Jooris. "Wouter Van Besien krijgt geen wagen ter beschikking van de partij, maar zijn onkosten voor het openbaar vervoer worden wel vergoed."
Belask0 is offline  
Oud 25 maart 2013, 19:06   #24
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zenit Bekijk bericht
Fatima Bali over Wouter Van Besien : hij heeft een dikke pree dankzij allochtonen maar is in Borgerhout amper te zien.

http://www.gazetvanborgerhout.be/

Wouter Van Besien misbruikt het hoofddoekverbod om allochtone stemmen te trekken maar stemde vroeger wel voor het verbod.
De voorzitter van de N-VA kan er anders ook iets van. Burgemeester van Antwerpen,Voorzitter van de N-VA, lid van het havenbestuur (betaald), lid van het Vlaams parlement. Maar daar zien we hem nooit. Zelfs niet wanneer zijn partijgenoot Bourgeois door de mangel wordt gehaald wegens zijn boute uitspraken. Met andere woorden: we zien De Wever amper in het Vlaams parlement. Wel degelijk een schande voor de voorzitter van de grootste Vlaamse partij.

Of zou gerucht waar zijn dat De Wever niet zoveel opheeft met de parlementaire democratie? Een beetje zoals Karel Dillen in zijn tijd.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 maart 2013 om 19:07.
Het Oosten is offline  
Oud 25 maart 2013, 22:38   #25
Randa
Burgemeester
 
Geregistreerd: 4 juni 2006
Berichten: 565
Standaard

Den vorige burgemeester van Antwerpen, kwam ook alleen maar de woesdag naar het parlement, als er moest gestemd worden, dus veel verschil is er niet, al ben ik van mening, wie niet komt moet zijn vergoeding afgenomen worden.
Ik dacht dat het met De Wever wel een beetje anders ging worden, heb mij dus weeral vreselijk vergist. en dat is niet de eerste keer, in onze politiekers.
Randa is offline  
Oud 26 maart 2013, 07:56   #26
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Randa Bekijk bericht
Den vorige burgemeester van Antwerpen, kwam ook alleen maar de woesdag naar het parlement, als er moest gestemd worden, dus veel verschil is er niet, al ben ik van mening, wie niet komt moet zijn vergoeding afgenomen worden.
Ik dacht dat het met De Wever wel een beetje anders ging worden, heb mij dus weeral vreselijk vergist. en dat is niet de eerste keer, in onze politiekers.
Zelfs dat doet De Wever maar zelden. De voorzitter van de N-VA heeft altijd een soort dédain gehad voor het Vlaams parlement. Hij stuurt dan ook meestal zijn kat naar de zittingen. Dat is al jaren zo. Ook in de Senaat waar hij wordt geacht te zetelen, ziet men hem maar weinig. De man komt steeds meer ongeloofwaardig over als parlementair.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 maart 2013 om 07:58.
Het Oosten is offline  
Oud 26 maart 2013, 10:08   #27
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zelfs dat doet De Wever maar zelden. De voorzitter van de N-VA heeft altijd een soort dédain gehad voor het Vlaams parlement. Hij stuurt dan ook meestal zijn kat naar de zittingen. Dat is al jaren zo. Ook in de Senaat waar hij wordt geacht te zetelen, ziet men hem maar weinig. De man komt steeds meer ongeloofwaardig over als parlementair.
Bart De Wever is aanwezig op 83% van de plenaire zittingen. U heeft een rare definitie van zelden. In de senaat zetelt hij niet eens, dus uiteraard ziet men hem daar weinig.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 26 maart 2013, 10:14   #28
fonne
Secretaris-Generaal VN
 
fonne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zelfs dat doet De Wever maar zelden. De voorzitter van de N-VA heeft altijd een soort dédain gehad voor het Vlaams parlement. Hij stuurt dan ook meestal zijn kat naar de zittingen.
De Wever is meestal aanwezig op de zittingen, en zetelt bewust niet in de commissies.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat is al jaren zo. Ook in de Senaat waar hij wordt geacht te zetelen, ziet men hem maar weinig. De man komt steeds meer ongeloofwaardig over als parlementair.
De Wever heeft ontslag genomen als gemeenschapssenator.

Je komt steeds meer ongeloofwaardig over als je de feiten verdraait.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende)
Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD))
Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR)
fonne is offline  
Oud 26 maart 2013, 10:35   #29
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De Wever is meestal aanwezig op de zittingen, en zetelt bewust niet in de commissies.

De Wever heeft ontslag genomen als gemeenschapssenator.

Je komt steeds meer ongeloofwaardig over als je de feiten verdraait.
In de rangschikking onder de parlementsleden wat betreft hun prestaties van 2009 tot juni 2011, stond De Wever als voorzitter van de grootste van de Vlaamse partijen op de 126ste plaats. Er zijn 129 Vlaamse parlementsleden.Toch geen erg briljante score voor De Wever. Dat is het minste wat men hier kan zeggen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 maart 2013 om 10:50.
Het Oosten is offline  
Oud 26 maart 2013, 11:00   #30
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In de rangschikking onder de parlementsleden wat betreft hun prestaties van 2009 tot juni 2011, stond De Wever als voorzitter van de grootste van de Vlaamse partijen op de 126ste plaats. Er zijn 129 Vlaamse parlementsleden.Toch geen erg briljante score voor De Wever. Dat is het minste wat men hier kan zeggen.
De Wever is aanwezig op 83% van de plenaire. U noemt dat zelden. Dat mag je gerust doen hoor, maar je moet goed beseffen dat uw uitspraken een continue ondermijning van je geloofwaardigheid betekenen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 26 maart 2013, 11:11   #31
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De Wever is aanwezig op 83% van de plenaire. U noemt dat zelden. Dat mag je gerust doen hoor, maar je moet goed beseffen dat uw uitspraken een continue ondermijning van je geloofwaardigheid betekenen.
Wanneer ik via internet naar de debatten kijk in de Vlaamse Raad, dan valt het op dat de stoel van De Wever meestal leeg is. De man komt bovendien zelden tussen in een discussie, laat staan dat hij wetsvoorstellen zou indienen. Hoe men aan die 83% aanwezigheden komt, blijft me een raadsel

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 maart 2013 om 11:23.
Het Oosten is offline  
Oud 26 maart 2013, 11:19   #32
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer ik via internet naar de debatten kijk in de Vlaamse Raad, dan valt het op dat de stoel van De Wever meestal leeg is. De man komt bovendien zelden en in een discussie, laat staan dat hij wetsvoorstellen zou indienen. Hoe men aan die 83% aanwezigheden komt, blijft me een raadsel
Je kan perfect opzoeken wat een VL parlementslid allemaal uitspookt. Dat Patrick Janssens zat te slapen en Schueremans zijn broek veegde aan z'n mandaat (maar wel de mooie wedde opstreek) kan allemaal perfect omdat het geen NVA-ers zijn.

http://www.vlaamsparlement.be/Proteu...action?id=2796

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 26 maart 2013 om 11:22.
Vrijheideerst is offline  
Oud 26 maart 2013, 11:26   #33
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Je kan perfect opzoeken wat een VL parlementslid allemaal uitspookt. Dat Patrick Janssens zat te slapen en Schueremans zijn broek veegde aan z'n mandaat (maar wel de mooie wedde opstreek) kan allemaal perfect omdat het geen NVA-ers zijn.

http://www.vlaamsparlement.be/Proteu...action?id=2796
Ik zie De Wever in de debatten van het Vlaams Parlement maar zelden in de plenaire vergadering zitten. Zelfs Filip Dewinter (die toch niet ver van hem af zit) ergerde zich hierover meer dan eens.
Het Oosten is offline  
Oud 26 maart 2013, 11:35   #34
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik zie De Wever in de debatten van het Vlaams Parlement maar zelden in de plenaire vergadering zitten. Zelfs Filip Dewinter (die toch niet ver van hem af zit) ergerde zich hierover meer dan eens.
Dewinter doet dat uit jaloezie, maar dat snapt u niet natuurlijk.
Vrijheideerst is offline  
Oud 26 maart 2013, 12:35   #35
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Wanneer ik via internet naar de debatten kijk in de Vlaamse Raad, dan valt het op dat de stoel van De Wever meestal leeg is. De man komt bovendien zelden tussen in een discussie, laat staan dat hij wetsvoorstellen zou indienen. Hoe men aan die 83% aanwezigheden komt, blijft me een raadsel
Het komt niet echt je geloofwaardgheid ten goed als je de officiele cijfers van het Vlaams Parlement gaat tegenspreken vanuit eigen nattevinger werk. Maar zoals gezegd, doe gerust hoor.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 26 maart 2013, 13:30   #36
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het komt niet echt je geloofwaardgheid ten goed als je de officiele cijfers van het Vlaams Parlement gaat tegenspreken vanuit eigen nattevinger werk. Maar zoals gezegd, doe gerust hoor.
Ik stel alleen vast dat ik De Wever nooit of zeer zelden zie zitten in het Vlaams Parlement wanneer ik naar de debatten kijk van dit parlement. In tegenstelling tot Filip Dewinter of Sas van Rouveroij of Erik Van Rompuy en noem maar op. Ik volg deze debatten namelijk zeer regelmatig.

Ik stel me dan ook de vraag hoe De Wever aan die 83% aanwezigheid komt. Vlug vlug een aanwezigheidslijst tekenen en dan wegwezen misschien.
Het Oosten is offline  
Oud 26 maart 2013, 16:10   #37
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik stel alleen vast dat ik De Wever nooit of zeer zelden zie zitten in het Vlaams Parlement wanneer ik naar de debatten kijk van dit parlement. In tegenstelling tot Filip Dewinter of Sas van Rouveroij of Erik Van Rompuy en noem maar op. Ik volg deze debatten namelijk zeer regelmatig.

Ik stel me dan ook de vraag hoe De Wever aan die 83% aanwezigheid komt. Vlug vlug een aanwezigheidslijst tekenen en dan wegwezen misschien.
Jij stelt helemaal niets vast. De enige vaststelling die je kan doen is dat De Wever 83% van de plenaire. Uw selectief oog wil hem misschien niet zien zitten.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 26 maart 2013, 16:58   #38
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.839
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Jij stelt helemaal niets vast. De enige vaststelling die je kan doen is dat De Wever 83% van de plenaire. Uw selectief oog wil hem misschien niet zien zitten.
Er grijpt omzeggens elke woensdag een vergadering plaats van het Vlaams Parlement. Ik nodig u uit dertig vergaderingen live te volgen via het internet en ons daarna komen vertellen hoeveel keren De Wever op deze zittingen aanwezig was.

Ik kijk zo goed als elke week. Een hele poos al. Ik kan u verzekeren dat De Wever nog geen 10% van de vergaderingen meemaakt in het Vlaams Parlement.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 maart 2013 om 17:05.
Het Oosten is offline  
Oud 27 maart 2013, 01:53   #39
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.822
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Ik stel alleen vast dat ik De Wever nooit of zeer zelden zie zitten in het Vlaams Parlement wanneer ik naar de debatten kijk van dit parlement. In tegenstelling tot Filip Dewinter of Sas van Rouveroij of Erik Van Rompuy en noem maar op. Ik volg deze debatten namelijk zeer regelmatig.
.
Ik volg Villa Politica ook elke week en je hebt gelijk.
De Wever is daar weinig te zien.
daiwa is offline  
Oud 27 maart 2013, 10:20   #40
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.298
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Er grijpt omzeggens elke woensdag een vergadering plaats van het Vlaams Parlement. Ik nodig u uit dertig vergaderingen live te volgen via het internet en ons daarna komen vertellen hoeveel keren De Wever op deze zittingen aanwezig was.

Ik kijk zo goed als elke week. Een hele poos al. Ik kan u verzekeren dat De Wever nog geen 10% van de vergaderingen meemaakt in het Vlaams Parlement.
Dan liegt u want De Wever is aanwezig op 83% van de plenaire zittingen. Daar valt geen speld tussen te krijgen.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be