Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 mei 2007, 14:32   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard Aanpak?

Heeft er iemand een goed idee over hoe we dit het best kunnen aanpakken zodat we op een gestructureerde en overzichtelijke wijze kunnen debatteren/discussiëren (zonder alles te herhalen en alle verwijzingen kwijt te geraken omdat ze verspreid zijn over verschillende threads):

Bijvoorbeeld:

- Een topic voor alle wetenschappelijke artikels, eventueel verdeeld onder subthema's zoals bv. alternatieve energie, feedbacksystemen, water, landbouw, ...

- Voor iedere nieuw artikel een nieuwe thread openen

- Een thread met heel de theorie in uitgelegd en tegenwerpingen die gebeuren in deze thread zelf

- Voor iedere tegenwerping een aparte thread

- Een aparte thread voor 'general opinions'

- ...?

Ik stel voor dat we hier even overleggen alvorens in het wilde weg te posten zodat het hier geen onoverzichtelijke bedoeling wordt, zodat dit subfora niet aan haar doel (meer ordelijkheid en overzicht) voorbij schiet.

Bij al die copy-pastes... wanneer ontstaan er problemen met het auteursrecht? Volstaat het geven van een bronvermelding om dit te voorkomen?


Bedankt,
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 14:40   #2
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Ik dacht zelf dat we misschien eerst een thread kunnen openen die een overzicht geeft over alles wat geweten is over global change (=de nieuwste term) tot nu toe, met de wetenschappelijke achtergronden erbij.

Voor iedere stelling in de bestaande theorie waarmee men niet akkoord is een aparte thread opstarten waarin men de huidige wetenschap probeert te weerleggen, liefst op basis van wetenschappelijk onderzoek.
Daar ik weet dat heel wat leden commentaar hebben op het IPPC an sich, stel ik voor daar meteen ook een aparte thread voor te openen waar iedereen zijn (gefundeerde) mening over dit orgaan kwijt kan en de voorstanders kunnen tegenargumenteren.

Voor iedere nieuwe wetenschappelijke bevinding of beleidsbeslissing vanaf nu ook weer een aparte thread openen, waarin men bedenkingen kan maken of commentaar kan geven over dat artikel.

Dat lijkt mij het overzichtelijkst.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 14:58   #3
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

1 draad over het IPCC en zijn werking is in ieder geval nodig

en voor de rest denk ik dat we het inderdaad een beetje gestructureerd moeten aanpakken. Ik kan me wel vinden in je voorstellen eigenlijk
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 18:46   #4
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
1 draad over het IPCC en zijn werking is in ieder geval nodig

en voor de rest denk ik dat we het inderdaad een beetje gestructureerd moeten aanpakken. Ik kan me wel vinden in je voorstellen eigenlijk
Oké, dankjewel.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 mei 2007, 20:29   #5
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Pieke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 8.177
Standaard

ik heb links naar de rapporten geplaats in deze draad
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 mei 2007, 09:17   #6
DenMathias
Schepen
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 427
Standaard

Misschien ook een draad over hoeveel verschillende energiecentrales uitstoten?
'k Heb al informatie gevonden over kernenergie (de vraag is natuurlijk hoe betrouwbaar die bron is: http://www.stormsmith.nl/ ), maar ik zou ook bijzonder graag weten hoeveel CO2-uitstoot wordt geproduceerd bij de constructie van windmolens en dergelijke.
DenMathias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 mei 2007, 12:20   #7
Morduk
Parlementsvoorzitter
 
Morduk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2005
Berichten: 2.114
Standaard

Misschien ook een goed idee de admins te vragen de paar grote topics die sinds de publicatie van het SPM waren opgestart op dit forum hier ook onder te brengen.

Voor de rest zou het ook een goed idee zijn een draad op te starten over de maatregelen die in België worden genomen op grond op deze klimaatrapporten. Doeltreffendheid, haalbaarheid, realistisch karakter...beoordelen ifv de wetenschappelijke bevindingen.
__________________
'T
Morduk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be