Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 11 april 2017, 15:32   #221
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bon, ouders hebben tegenwoordig 2 inkomens nodig en man en vrouw hebben allebei het recht hun carrière uit te bouwen.
Maar een uurtje geleden hoor ik een buur vertellen wiens kleinkinderen bij hem zijn tijdens de Paasvakantie dat zijn dochter en haar man 2 weken naar Oostenrijk zijn want "ze moeten echt eens goed uitrusten", de kindjes moeten maar naar de grootouders.
Dikke egoïsten, zo'n ouders!
Als kind en adolescent heb is steeds als intern in pensionaat en college geweest, zéér streng trouwens met nog lijfstraffen etc. Ik ben daar niet slechter uitgekomen, integendeel, en zou dat nooit mijn ouders verwijten.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:33   #222
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bon, ouders hebben tegenwoordig 2 inkomens nodig en man en vrouw hebben allebei het recht hun carrière uit te bouwen.
Maar een uurtje geleden hoor ik een buur vertellen wiens kleinkinderen bij hem zijn tijdens de Paasvakantie dat zijn dochter en haar man 2 weken naar Oostenrijk zijn want "ze moeten echt eens goed uitrusten", de kindjes moeten maar naar de grootouders.
Dikke egoïsten, zo'n ouders!
klopt.
De 'moderne' ouders denken alleen aan HUN carrière en hun gemak. Tijdens de vakanties of zelfs in't weekend mogen oma en opa het maar oplossen.....want mama en papa moeten uitrusten. Arme, arme kindjes.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:37   #223
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
En enkel nog vrouwenactiviteiten toegestaan : bioscoop, restaurant, winkelen, ...
Welke normale man doet dat nu graag?
Ik heb het ook geprobeerd hoor, maar ik heb tenminste geleerd dat dit niet het leven is dat je als man wilt hebben.
Ik wil wroeten op mijn land en ronddolen in mijn bossen.
Leven van wat mijn land opbrengt en al die winkelrotzooi zoveel mogelijk vermijden.
En vrouwen moeten zich daar bij neerleggen of ze zijn niet welkom. Punt!
Maar westerse vrouwen zijn zodanig geïndoctrineerd dat er niks meer mee aan te vangen is ...
Houzee = Marsman "Wij zijn eeuwen en eeuwen te laat geboren."
Ik zie hem al kromgebukt op zijn akker in zijn blauwe kiel het onkruid uittrekken, vloeken tegen de ossen die de ploeg niet rap genoeg trekken, foeteren op moeder de vrouw omdat ze geen tijd heeft om de koeien te melken want ze is juist aan 't bevallen, 's zaterdagsavonds gaat hij biechten, 's zondagsmorgens naar de mis, daarna een pint in de herberg, bij thuiskomst moeder de vrouw aftroeven ...
En de week is weer om.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:38   #224
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Bon, ouders hebben tegenwoordig 2 inkomens nodig en man en vrouw hebben allebei het recht hun carrière uit te bouwen.
Maar een uurtje geleden hoor ik een buur vertellen wiens kleinkinderen bij hem zijn tijdens de Paasvakantie dat zijn dochter en haar man 2 weken naar Oostenrijk zijn want "ze moeten echt eens goed uitrusten", de kindjes moeten maar naar de grootouders.
Dikke egoïsten, zo'n ouders!
Dat valt dan nog mee. Tegenwoordig gaan 'mama' en 'papa' apart op reis he Marie. Ik ken genoeg zulke gevallen. Schijnt 'in' te zijn.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:42   #225
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Vernederen? Het blijft een raar, onnatuurlijk fenomeen als een vrouw al schreeuwend en tierend achter een man loopt en zich komt bemoeien als een huisvrouw met een deegrol in zaken zoals politiek, religie, enz. Dan worden we bange losers en sukkels. Laat ons gewoon gerust met jullie eindeloze bemoeizucht en ideaalbeeldjes over mannen, dat is voor de privésfeer...
Vrouwen in de politiek zijn huisvrouwen met een deegrol? Uit welke oude soap-opera komt zo'n beeld?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:43   #226
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Vol? Dus dit P.be-forum zit bomvol vrouwen? En ook nog mannenhaatsters? Amai Hoomerke.
Ik vraag je hierbij om eens 20 vrouwelijke forummers te benoemen die hier regelmatig meeschrijven + mannenhaatsters zijn. 20 slechts he! Ik wacht op je antwoord, dankuuuuwel!
Maar meiske toch, er zijn hier zelfs geen 20 posters meer te vinden. Excuseer de verspreking, maar ik zal het speciaal voor u en andere mierenneuksters anders formuleren, het overgrote deel van de hier postende vrouwen zijn mannenhaatsters. Beter zo?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:46   #227
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Maar meiske toch, er zijn hier zelfs geen 20 posters meer te vinden. Excuseer de verspreking, maar ik zal het speciaal voor u en andere mierenneuksters anders formuleren, het overgrote deel van de hier postende vrouwen zijn mannenhaatsters. Beter zo?
Nu zeg je het opnieuw. Noem mij uit de duizenden leden van p.be 20 vrouwen die mannenhaatsters zijn. Wie A zegt moet ook B kunnen zeggen he Hoomerke.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:48   #228
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Maar meiske toch, er zijn hier zelfs geen 20 posters meer te vinden. Excuseer de verspreking, maar ik zal het speciaal voor u en andere mierenneuksters anders formuleren, het overgrote deel van de hier postende vrouwen zijn mannenhaatsters. Beter zo?
Hoe komt het toch dat ik al decennia-lang met mijnen Albeir getrouwd ben en hem nog altijd even graag zie dan indertijd? Ik, als mannenhaatster dan. Heeeeeeeeeeeeeel raar.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:48   #229
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Maar meiske toch, er zijn hier zelfs geen 20 posters meer te vinden. Excuseer de verspreking, maar ik zal het speciaal voor u en andere mierenneuksters anders formuleren, het overgrote deel van de hier postende vrouwen zijn mannenhaatsters. Beter zo?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:51   #230
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hoomer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Locatie: Springfield
Berichten: 11.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Nu zeg je het opnieuw. Noem mij uit de duizenden leden van p.be 20 vrouwen die mannenhaatsters zijn. Wie A zegt moet ook B kunnen zeggen he Hoomerke.
Gade weer beginnen met uw achterlijk gedoe, kunde uw haat weer niet kanaliseren?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:59   #231
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Gade weer beginnen met uw achterlijk gedoe, kunde uw haat weer niet kanaliseren?
Ik stelde alleen maar een vraag. Meerdere keren zelfs en ik zie dat je niet in staat bent om er een antwoord op te geven. Derde en laatste poging dus: noem hier 20 vrouwen die volgens jou mannenhaatsters zijn. 20 slechts. De ledenlijst bevat duizenden leden.
Zal dat lukken Hoomerke?
Ik wil het je zelfs gemakkelijker maken. Noem er 15. Jij beweerde immers dat het forum hier VOL zit met mannenhaatsters....
't Is dat ik compassie met u krijg dat 15 namen volstaan. Ok?
Ik dankuuuuu bij voorbaat.
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 15:59   #232
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik zie mijn kinderen iedere dag Marie.

Maar zoals u weet moet er ook brood op de plank komen. En laten we heel eerlijk zijn: kinderen zijn liever bij leeftijdgenootjes waar ze volop kunnen spelen dan alleen thuis.

Ik begrijp die ouderwetse visie op opvoeding niet echt. Mijn zoon en dochter staan sochtends te springen om naar de school/creche te gaan, waar ze kunnen spelen. Of naar oma en opa. Mijn schoonvader neemt mijn zoon deze namiddag mee naar de film (Smurfen). Die kinderen vinden dat fantastisch, en de opa ook.

Ik ga u eens iets beters zeggen, ik beschouw de vrouw die haar kind tot 6 jaar thuis houdt als een slechte moeder. Want ze ontzegt haar kind ervaringen die noodzakelijk zijn voor een goede ontwikkeling. Overigens is het normaal dat kinderen door meerdere mensen worden opgevoed. Dit was al zo in stamverband, en dat is nu nog steeds zo. Alleen hebben wat religieuzen en ouderwetse moeders er iets anders van gemaakt.
Ik heb nergens gezegd dat het goed is dat een kind tot 6 jaar thuisblijft. Dat hebt u toch verkeerd gelezen.
Maar een kind enkel 's morgens een uurtje zien terwijl de ouder erop toeziet dat het kind eet, zich wast en aankleedt en zijn school(crèche)gerief bij elkaar zoekt, intussen maakt die ouder zijn/haar eigen toilet en is al in gedachten bij de werkdag. 's Avonds is de ouder ook vermoeid en het kind druk.
Nee, ik zie daar weinig tijd om echt bezig te zijn met de opvoeding.
In stamverband ziet een kind vanaf de dag van zijn/haar geboorte de mensen die hem/haar zullen helpen met opgroeien. In de crèche komt hij van de éne dag op de andere (met mogelijk bij voorbaat een kennismakingsuurtje) in een volledig vreemde omgeving met volledig vreemde mensen en kinderen.
Wat mij dikwijls opvalt - uit hoofde van mijn vrijwilligerswerk kom ik bij vele mensen die kleinkinderen bijhouden - is dat weinige ouders beseffen wat een druk ze leggen op de schouders van de grootouders. Het eerste kleinkindje af en toe bijhouden gaat best, maar plots zijn er 4 en oma en opa zijn intussen echt niet jonger geworden en hebben al een hobby opgegeven om nog aan de eisen van kinderen/kleinkinderen te kunnen voldoen. Het is niet altijd eenvoudig, hoor!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 16:04   #233
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik begin al te merken waarover dit draait. Jezelf, en niet wat het beste is voor je kind.

Mijn vrouw is hoger geschoold en wilt niet thuisblijven. Ze heeft een carriere. Ze is te slim en ze kan te veel om voltijds thuis te blijven. En de maatschappij biedt voldoende opties aan moeders die zo wensen te leven zonder de kinderen nadelen aan te doen, in tegendeel.

De jongste heeft wel al vriendjes op haar 1.5 jaar waar ze iedere dag mee speelt. Dat kunnen moederkindjes niet zeggen.
Neen, schatje, mijn kinderen hebben altijd op de allereerste plaats gestaan.
Dat heeft niets te maken met het vormen van moederskindjes maar gewoon met daar te zijn als het nodig is en te luisteren.
Het nieuwste soort speelgoed was er niet bij voor mijn dochters (ze hebben zelfs nooit een barbie gehad) maar een luisterend oor kregen ze wanneer nodig.
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 16:06   #234
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ze heeft geen gelijk.
Omdat ik niet zo slim ben als die van u? Oh, wat is dat erg! Oh, wat is dat erg!

Tavekje : driedubbele zagevent!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 16:06   #235
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik heb nergens gezegd dat het goed is dat een kind tot 6 jaar thuisblijft. Dat hebt u toch verkeerd gelezen.
Maar een kind enkel 's morgens een uurtje zien terwijl de ouder erop toeziet dat het kind eet, zich wast en aankleedt en zijn school(crèche)gerief bij elkaar zoekt, intussen maakt die ouder zijn/haar eigen toilet en is al in gedachten bij de werkdag. 's Avonds is de ouder ook vermoeid en het kind druk.
Nee, ik zie daar weinig tijd om echt bezig te zijn met de opvoeding.
In stamverband ziet een kind vanaf de dag van zijn/haar geboorte de mensen die hem/haar zullen helpen met opgroeien. In de crèche komt hij van de éne dag op de andere (met mogelijk bij voorbaat een kennismakingsuurtje) in een volledig vreemde omgeving met volledig vreemde mensen en kinderen.
Wat mij dikwijls opvalt - uit hoofde van mijn vrijwilligerswerk kom ik bij vele mensen die kleinkinderen bijhouden - is dat weinige ouders beseffen wat een druk ze leggen op de schouders van de grootouders. Het eerste kleinkindje af [b]en toe bijhouden gaat best, maar plots zijn er 4 en oma en [/B]opa zijn intussen echt niet jonger geworden en hebben al een hobby opgegeven om nog aan de eisen van kinderen/kleinkinderen te kunnen voldoen. Het is niet altijd eenvoudig, hoor!
Dat herken ik, idd. En ik ga zelf nog werken. Maar voor en na de uren oppas-oma, haha. Tijdens mijn werkuren mijne man (onlangs op pensioen gegaan).
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 16:07   #236
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Hij is dik en depressief.
Hoe is 't met uw kinderen Nietzsche? En met de liefde?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 16:09   #237
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Hoe is 't met uw kinderen Nietzsche? En met de liefde?

Nietzsche en kinderen......
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 16:10   #238
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Als kind en adolescent heb is steeds als intern in pensionaat en college geweest, zéér streng trouwens met nog lijfstraffen etc. Ik ben daar niet slechter uitgekomen, integendeel, en zou dat nooit mijn ouders verwijten.
Toch niet op 1 of 2 jaar!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 16:11   #239
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN
 
NieuwNoors's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 21.037
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Neen, schatje, mijn kinderen hebben altijd op de allereerste plaats gestaan.
Dat heeft niets te maken met het vormen van moederskindjes maar gewoon met daar te zijn als het nodig is en te luisteren.
Het nieuwste soort speelgoed was er niet bij voor mijn dochters (ze hebben zelfs nooit een barbie gehad) maar een luisterend oor kregen ze wanneer nodig.
Thumbs up!!!!!
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2017, 16:13   #240
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.935
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
En enkel nog vrouwenactiviteiten toegestaan : bioscoop, restaurant, winkelen, ...
Welke normale man doet dat nu graag?
Ik heb het ook geprobeerd hoor, maar ik heb tenminste geleerd dat dit niet het leven is dat je als man wilt hebben.
Ik wil wroeten op mijn land en ronddolen in mijn bossen.
Leven van wat mijn land opbrengt en al die winkelrotzooi zoveel mogelijk vermijden.
En vrouwen moeten zich daar bij neerleggen of ze zijn niet welkom. Punt!
Maar westerse vrouwen zijn zodanig geïndoctrineerd dat er niks meer mee aan te vangen is ...
Boer zkt vrouw.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be