Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 juni 2016, 12:56   #1
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard Met de auto naar het werk ( in vb Brussel )

... en de daaruit voortvloeiende opbouwende frustratie en agressie tot het licht uitgaat visueel uitgelegd.

https://www.youtube.com/watch?v=piPzExBdfIg
__________________
Ignorance is bliss

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 1 juni 2016 om 12:57.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 14:14   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...-stakers.dhtml

Onderhandelingen bij het spoor muurvast, directie wil sancties tegen wilde stakers


Einde treinstaking nog niet in zicht

30/05/16 - 17u00 Bron: Belga

UPDATE Een nieuwe vergadering tussen directie en vakbonden bij het spoor heeft geen vooruitgang opgeleverd in het dossier van de kredietdagen. De top van de spoorbedrijven HR Rail, NMBS en Infrabel stellen voor om de wilde stakers te bestraffen met "een strenge vermaning en een afhouding van de premies van 12,5 euro". De directiecomités nemen ten laatste morgen een beslissing. Dat meldt HR Rail, de juridische werkgever van het spoorpersoneel, vanavond. Woensdagochtend is een nieuwe overlegronde gepland, maar een einde van de staking is nog niet in zicht.
Citaat:
http://www.hln.be/hln/nl/942/Economi...takingen.dhtml

Hier is hinder van nationale staking het grootst

31/05/16 -

Op de trein hoef je morgen niet te rekenen, de postbedeling zal minimaal zijn en in het onderwijs valt het nog maar te bezien of er morgen wordt gewerkt.

UPDATE Op de trein hoef je vandaag niet te rekenen, de postbedeling is minimaal en in sommige scholen wordt niet gewerkt. We sommen de gevolgen van de staking in de openbare diensten even op en geven een actuele stand van zaken.

TREINVERKEER
Het treinverkeer is zowel nationaal als internationaal zwaar verstoord. De aankondigingsborden zijn slechts voor de helft gevuld. De NMBS zegt alles in het werk te stellen om de hinder zo veel mogelijk te beperken en raadt reizigers aan om de NMBS-informatiekanalen goed te volgen: de website www.detrein.be, de app, de Twitter- en Facebookaccounts en de aankondigingen in de stations. Het spoorbedrijf adviseert daarnaast om alternatieven te zoeken.

Om 9 uur reed in Vlaanderen ongeveer 45 procent van de treinen, iets minder dus dan bij het begin van de ochtendspits, toen dat nog 50 procent was. In Wallonië rijden nagenoeg geen treinen, meldt spoorinfrastructuurbeheerder Infrabel.
Citaat:
https://www.b-europe.com/Reizen/Praktisch/Storingen

Storingen en gewijzigd treinverkeer

Stakingsacties op het Belgische spoor: hinder voor het treinverkeer

Update: woensdag 1 juni, 7u00

Door een stakingsactie van een deel van het Belgische spoorwegpersoneel kan het treinverkeer in België voor een onbepaalde duur verstoord zijn. Deze stakingsactie heeft tot nu toe weinig tot geen impact voor internationale treinen zoals Thalys en Eurostar. Op woensdag 1 juni en donderdag 2 juni rijden er echter geen TGV® Brussel-Frankrijk treinen, en worden er een meerdere Thalys treinen afgeschaft n.a.v. een stakingsactie in Frankrijk (zie hieronder). Afschaffingen blijken bovendien mogelijk voor sommige InterCity of ICE treinen. Hou ook rekening met mogelijke storingen indien u een een aan- en afreistraject in België moet afleggen in aansluiting met uw internationale treinreis.

Het is helaas onmogelijk om de volledige en precieze impact van deze stakingsactie te voorspellen voor elke treinverbinding. we raden u daarom aan om voor uw vertrek onze real-time reisplanners te raadplegen.
http://moneytalk.knack.be/geld-en-be...al-573651.html

Heb je recht op loon als je door een treinstaking niet op het werk geraakt?

Jan Roodhooft
27/05/15 om 12:16 - Bijgewerkt op 28/05/15 om 09:59

Bron: Moneytalk

Vandaag staken enkele treinbestuurders. Wat gebeurt er als je door die staking niet of niet tijdig op het werk geraakt. Heb je dan recht op gewaarborgd loon?

Je gaat elke dag met de trein naar het werk. Die verplaatsing kan een probleem zijn als er een staking is bij de spoorwegen. Misschien raak je dan niet met de trein op het werk. Of je dan recht hebt op een gewaarborgd loon hangt af van de vraag of de staking was aangekondigd.


De staking is aangekondigd

In de pers is uitvoerig verschenen dat er donderdag een staking is. Omdat de staking aangekondigd is mag je niet zomaar rekenen op het openbaar vervoer. Je moet een alternatief vervoersmiddel zoeken (bv. auto, bus, fiets, meerijden met iemand anders, ...).

Je moet naar je werkgever toe kunnen bewijzen dat je voldoende inspanningen deed om je naar het werk te begeven en dat je een alternatief vervoersmiddel gebruikte.

Doe je dat niet en reken je toch op de trein dan heb je, als je te laat of niet op het werk geraakt, geen recht op gewaarborgd loon. Je bent dan wel gerechtvaardigd afwezig en krijgt desgevallend RVA-uitkeringen voor de verloren uren. Hiervoor is de machtiging van het Beheerscomité van de RVA nodig.

Een onaangekondigde actie

Als je trein onverwachts niet rijdt gelden er andere regels. Dit is bijvoorbeeld het geval als er een spontane staking uitbrak bij het spoor. Als je dan niet op het werk geraakt, heb je wel recht op gewaarborgd loon.

Zoek een alternatief

Je kan natuurlijk ook, als de werkorganisatie het toelaat, aan je werkgever vragen om nu donderdag een dag vakantie of inhaalrust te mogen nemen. Of je kan als je werkgever het daarmee eens is van thuis uit werken. Je moet dan niet op zoek gaan naar een alternatief vervoersmiddel. (JR)

- - - - -
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 1 juni 2016 om 14:19.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 14:18   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.440
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Gelukkig dat de Blegische wapenwet alleen wapens toelaat voor criminelen , niet voor gefrustreerde burgers.

Maar ja, het is een geniale film.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 15:05   #4
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Wie meer dan 10-20 kilometer van zijn huis werkt = eigen schuld, dikke bult. Ik blijf het zeggen : urenlang in de file naar vb. Brussel gaan staan om iets meer te kunnen verdienen dan in een lokaal bedrijf in eigen regio. Geen medelijden mee. Laat de treinen maar plat liggen en laat het verkeer maar in de soep draaien.

Gewoon zalig

Laatst gewijzigd door PORSCHE : 1 juni 2016 om 15:06.
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 21:04   #5
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Wie meer dan 10-20 kilometer van zijn huis werkt = eigen schuld, dikke bult. Ik blijf het zeggen : urenlang in de file naar vb. Brussel gaan staan om iets meer te kunnen verdienen dan in een lokaal bedrijf in eigen regio. Geen medelijden mee. Laat de treinen maar plat liggen en laat het verkeer maar in de soep draaien.

Gewoon zalig
Plan trekken, dat ben ik al 39 jaar aan het doen.
Eerst 1 jaar in Brussel gewerkt en daarna 9 jaren in Antwerpen.
En nu al 29 jaren korter bij huis en ik moet ook ervoor zorgen dat ik op mijn werk geraak.
Voor iedereen hetzelfde.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 21:29   #6
sepper
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 2 oktober 2007
Berichten: 672
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Plan trekken, dat ben ik al 39 jaar aan het doen.
Eerst 1 jaar in Brussel gewerkt en daarna 9 jaren in Antwerpen.
En nu al 29 jaren korter bij huis en ik moet ook ervoor zorgen dat ik op mijn werk geraak.
Voor iedereen hetzelfde.
Neen, niet voor iedereen hetzelfde. Jij hebt een 36-urenweek en krijgt compensatiedagen als je ziek bent of verlof neemt.
sepper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juni 2016, 22:54   #7
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Wie meer dan 10-20 kilometer van zijn huis werkt = eigen schuld, dikke bult. Ik blijf het zeggen : urenlang in de file naar vb. Brussel gaan staan om iets meer te kunnen verdienen dan in een lokaal bedrijf in eigen regio. Geen medelijden mee. Laat de treinen maar plat liggen en laat het verkeer maar in de soep draaien.

Gewoon zalig
Een man moet zijn sluipwegen kennen. Ik ben sneller met de auto dan met de trein in Brussel maar als er dan nauwelijks openbaar vervoer rijdt...
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2016, 11:39   #8
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sepper Bekijk bericht
Neen, niet voor iedereen hetzelfde. Jij hebt een 36-urenweek en krijgt compensatiedagen als je ziek bent of verlof neemt.
Neen, ik heb een 40 urenweek en regelmatig een 56 urenweek.
Daarom dat ik zoveel dagen achter sta.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juni 2016, 11:44   #9
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Plan trekken, dat ben ik al 39 jaar aan het doen.
Eerst 1 jaar in Brussel gewerkt en daarna 9 jaren in Antwerpen.
En nu al 29 jaren korter bij huis en ik moet ook ervoor zorgen dat ik op mijn werk geraak.
Voor iedereen hetzelfde.
Inderdaad, ik ga naar Brussel en om de file te vermijden vertrek ik thuis om kwart na vijf...op een half uurtje ter plekke, 40km.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 18:57   #10
araneus
Gouverneur
 
Geregistreerd: 26 juli 2006
Berichten: 1.117
Standaard

Ik moet dagelijks heel Brussel voorbij, ritje Mechelen - Halle. Dan kan je kiezen de binnenring of de buitenring, in afstand scheelt het niet zo veel.
Eerst heb ik het een half jaar met de trein geprobeerd. Vuile treinen, volle treinen, veel staking, veel vertraging, onduidelijke communicatie en eigenlijk te duur! Van deur tot deur deed ik er met de trein 1u10 min over (moest daar nog een stukje stappen). Met de auto doe je er normaal gesproken even lang over en heb je de flexibiliteit om op elk moment te kunnen vertrekken (er is maar één rechtstreekse trein per uur).
Sinds einde februari heb ik een moto gekocht en doe ik datzelfde traject op 40 min. Met de trein zit ik al langer in de trein zelf! Bij extreme file, diegene waar je er met de auto 2u of langer over doet, kost het me 50 min, zonder file net iets meer dan 35 min. Een goed motorpak houd je droog, ook in stortbuien.
Sinds de aankoop heb ik 63 ritten met de moto gemaakt en slechts 3 met de auto (1x ijzel, 2x moto in garage). Er staan nu meer dan 7 500 km op de moto en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Bovendien is het fiscaal nog interessant ook!
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 20:35   #11
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik moet dagelijks heel Brussel voorbij, ritje Mechelen - Halle. Dan kan je kiezen de binnenring of de buitenring, in afstand scheelt het niet zo veel.
Eerst heb ik het een half jaar met de trein geprobeerd. Vuile treinen, volle treinen, veel staking, veel vertraging, onduidelijke communicatie en eigenlijk te duur! Van deur tot deur deed ik er met de trein 1u10 min over (moest daar nog een stukje stappen). Met de auto doe je er normaal gesproken even lang over en heb je de flexibiliteit om op elk moment te kunnen vertrekken (er is maar één rechtstreekse trein per uur).
Sinds einde februari heb ik een moto gekocht en doe ik datzelfde traject op 40 min. Met de trein zit ik al langer in de trein zelf! Bij extreme file, diegene waar je er met de auto 2u of langer over doet, kost het me 50 min, zonder file net iets meer dan 35 min. Een goed motorpak houd je droog, ook in stortbuien.
Sinds de aankoop heb ik 63 ritten met de moto gemaakt en slechts 3 met de auto (1x ijzel, 2x moto in garage). Er staan nu meer dan 7 500 km op de moto en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Bovendien is het fiscaal nog interessant ook!
De motorfiets is inderdaad veel flexibeler dan de auto. Enige valabele reden om niet met de motorfiets te gaan is de veiligheid, zeker als je ziet hoe de mensen tegenwoordig rijden en hoe dat in de negatieve zin evolueert met bellen achter het stuur, richtingaanwijzers niet gebruiken, geen voorrang verlenen, wilde maneuvers enz. Een motorrijder is erg kwetsbaar.

Ik weet niet hoe u dit als motorrijder ervaart, maar vele automobilisten ( dei zich enkel en alleen met de auto verplaatsen ) beschouwen zwakke weggebruikers hetzelfde als andere automobilisten en snijden ze dus de pas af, vlammen ze aan volle snelheid rakelings voorbij enz. Bijzonder dom en gevaarlijk natuurlijk, maar veel heeft te maken met hun bijzonder beperkte kijk doordat ze zich steeds en louter met de auto verplaatsen daar waar mensen die bijvoorbeeld met motorfiets, auto en fiets rijden een veel verkeersinzicht en situaties ook veel beter kunnen inschatten.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 20:45   #12
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Ik denk dat je gewoon mensen hebt die vooruitzien in het verkeer en in het geval er twijfel is over wat een ander zal doen, voor de voorzichtige optie kiezen. En daarnaast degenen die zich alleen op de baan wanen. Die heb je zowel bij auto's motors, fietsers, en ook voetgangers.
Nog net een motor vanachter op een auto zien knallen, omdat de auto stopte voor mensen die overstaken op een zebrapad en die motor hing op een meter of zo achter de auto, en keek blijkbaar niet naar wat er verder allemaal gebeurde in de straat.
Nu in dit geval was hijzelf de meest gestrafte van de affaire.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2016, 23:58   #13
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
De motorfiets is inderdaad veel flexibeler dan de auto. Enige valabele reden om niet met de motorfiets te gaan is de veiligheid, zeker als je ziet hoe de mensen tegenwoordig rijden en hoe dat in de negatieve zin evolueert met bellen achter het stuur, richtingaanwijzers niet gebruiken, geen voorrang verlenen, wilde maneuvers enz. Een motorrijder is erg kwetsbaar.

Ik weet niet hoe u dit als motorrijder ervaart, maar vele automobilisten ( dei zich enkel en alleen met de auto verplaatsen ) beschouwen zwakke weggebruikers hetzelfde als andere automobilisten en snijden ze dus de pas af, vlammen ze aan volle snelheid rakelings voorbij enz. Bijzonder dom en gevaarlijk natuurlijk, maar veel heeft te maken met hun bijzonder beperkte kijk doordat ze zich steeds en louter met de auto verplaatsen daar waar mensen die bijvoorbeeld met motorfiets, auto en fiets rijden een veel verkeersinzicht en situaties ook veel beter kunnen inschatten.
Ik ben dus dom Want een motofiets heeft in mijn ogen niet meer rechten dan een auto. Dus als ze willen voorbijgaan dan doen ze dat maar. Maar ik wijk geen centimeter uit. Ook niet als ze als tegenligger trager rijdend verkeer willen voorbij gaan. Ik ga niet rechts op een fietspad rijden om mijnheer met de moto door te laten. Gelukkig kom ik niet veel moto's tegen want anders zouden er al veel ongevallen zijn gebeurd
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 00:00   #14
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik denk dat je gewoon mensen hebt die vooruitzien in het verkeer en in het geval er twijfel is over wat een ander zal doen, voor de voorzichtige optie kiezen. En daarnaast degenen die zich alleen op de baan wanen. Die heb je zowel bij auto's motors, fietsers, en ook voetgangers.
Nog net een motor vanachter op een auto zien knallen, omdat de auto stopte voor mensen die overstaken op een zebrapad en die motor hing op een meter of zo achter de auto, en keek blijkbaar niet naar wat er verder allemaal gebeurde in de straat.
Nu in dit geval was hijzelf de meest gestrafte van de affaire.
Ergste dat er is. Een motorijder links achteraan tegen de bumper klevend. Dat is puur provoceren en werkt als een rode lap bij ene stier. Dan geef ik eerst gas en dan op de rem. Die doen dat geen tweede keer meer
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 08:44   #15
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Ik ben dus dom Want een motofiets heeft in mijn ogen niet meer rechten dan een auto. Dus als ze willen voorbijgaan dan doen ze dat maar. Maar ik wijk geen centimeter uit. Ook niet als ze als tegenligger trager rijdend verkeer willen voorbij gaan. Ik ga niet rechts op een fietspad rijden om mijnheer met de moto door te laten. Gelukkig kom ik niet veel moto's tegen want anders zouden er al veel ongevallen zijn gebeurd
Tot wanneer er eens een dodelijk slachtoffer valt, dan gaan de poppen aan het dansen.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 11:14   #16
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door araneus Bekijk bericht
Ik moet dagelijks heel Brussel voorbij, ritje Mechelen - Halle. Dan kan je kiezen de binnenring of de buitenring, in afstand scheelt het niet zo veel.
Eerst heb ik het een half jaar met de trein geprobeerd. Vuile treinen, volle treinen, veel staking, veel vertraging, onduidelijke communicatie en eigenlijk te duur! Van deur tot deur deed ik er met de trein 1u10 min over (moest daar nog een stukje stappen). Met de auto doe je er normaal gesproken even lang over en heb je de flexibiliteit om op elk moment te kunnen vertrekken (er is maar één rechtstreekse trein per uur).
Sinds einde februari heb ik een moto gekocht en doe ik datzelfde traject op 40 min. Met de trein zit ik al langer in de trein zelf! Bij extreme file, diegene waar je er met de auto 2u of langer over doet, kost het me 50 min, zonder file net iets meer dan 35 min. Een goed motorpak houd je droog, ook in stortbuien.
Sinds de aankoop heb ik 63 ritten met de moto gemaakt en slechts 3 met de auto (1x ijzel, 2x moto in garage). Er staan nu meer dan 7 500 km op de moto en ik heb er nog geen moment spijt van gehad! Bovendien is het fiscaal nog interessant ook!
Goede aankoop, ik wens u als mede motorijder veel veilige kilometers toe.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 12:31   #17
PORSCHE
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 15 oktober 2014
Berichten: 2.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Tot wanneer er eens een dodelijk slachtoffer valt, dan gaan de poppen aan het dansen.
Waarom? De dashcam voor- en achteraan registreert alles mooi. En als de beelden twijfel geven dan gebruik ik ze niet. De dashcams zijn heel discreet ingebouwd en niet zichtbaar.

Moet IK opzij gaan omdat MIJNHEER -ik wil een sportwagen maar kan geen betalen en koop een moto- BROMMERKE langs wil gaan? Moet IK op een fietspad of tegen een vangrail gaan rijden? Moet IK ruimte maken voor MIJNHEER BROMMERKE? Ik dacht het niet!

Dus laat de poppen dan maar dansen. Ooit al eens meegemaakt en brommerke lag met verbrijzeld been op de grond. DE politie kwam er bij en ik ben toen volledig in mijn recht gesteld. Brommermans zal geen tweede keer meer gaan bumperkleven, hij heeft lang genoeg moeten revalideren
PORSCHE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 12:38   #18
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PORSCHE Bekijk bericht
Wie meer dan 10-20 kilometer van zijn huis werkt = eigen schuld, dikke bult.
VDAB/RVA sturen u zonder verpinken naar een werkplek binnen een straal van 60 km. Zelf deeltijds en zonder kilometervergoeding als het paritair comité dat zo heeft voorzien. Niks eigen schuld dikke bult ...
Weigeren? De deuren van het OCMW staan wijd open.

Neveneffect? Hoe zou het toch komen dat onze wegen dichtzitten?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 12:40   #19
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Voor iedereen hetzelfde.
Dezelfde job, hetzelfde loon en dezelfde baas ook?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2016, 12:43   #20
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 augustus 2013
Berichten: 13.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Inderdaad, ik ga naar Brussel en om de file te vermijden vertrek ik thuis om kwart na vijf...op een half uurtje ter plekke, 40km.
Wat doe je ondertussen in Brussel tijdens die 2 uur alvorens je winkel/kantoor opengaat?
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be