Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 9 november 2007, 16:05   #1
BozeGeus
Vreemdeling
 
BozeGeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 64
Standaard wanneer?

[FONT=Arial][SIZE=2]eens te meer, na een kort geuzenbestuur, was het volk van brabant en vlaanderen en het limburgse in spaansche handen gelokt. En je zag ze meteens zwelgen in hun magere overwinning. Ze hadden de rijken onder de geuzen nog nodig om hun klauwen in het land te zetten. En die wreven zich reeds de handen, want ze zouden er weer een paar centiemen meer uit kunnen slaan. Centiemen die ze op hun overlopende stapel niet zouden zien liggen, maar die toch zoet zouden smaken als immer. En de geuzen van tklein volkske waren ontredderd en geschlegen. En was vroeger het walenland de baken van trooms geweld, nu wast toch al een tijdje dat dwaas volkje van vlamingen en brabanders, eeuwenlang murw geslagen. De slavernij als vrijheid gaan zien. Haar vroegere trots was reeds lang naar het noorden verhuisd. Een nieuwe trots had zich in hun harten genesteld, gegroeid de laatste voorspoed, maar het was een trots op de littekens die het droeg als juwelen. Alva's geest begeleidt blijkbaar nog immer ontelbaren naar het stemhokje. Och het is geen angst meer voor zijn toorn. Het is angst voor het nieuwe. Als stockholm slachtoffers hebben ze hun hart gevuld met liefde voor hun gijzelnemers. Enige manier om hun leven wat waardigheid aan te praten. Een bende nonkel toms, wiens eigenhaat even vlug omslaat in haat tegen al wie het nog slechter heeft. Die de slavernij niet even gedwee dragen als zijzelf. Ach, ik mag niet huilen, ik mag dit volk niet afschrijven, zelfs niet, als ik doe, van me af schrijven. Hoe vaak hoor ik de papen niet vervloeken? Hoe vaak ook hoor ik velen de papen al te vroeg verslagen verklaren. Ze wachten enkel, de grote herkerstening van het noorden af. En niemand kan verzekeren dat ze het niet in bloed zouden drenken als hen de wapens werden aangereikt. Maar voorlopig houden ze zich minzaam en weten ze geen argumenten meer hun absurde geloof te bepleiten. Ze glimlachen minzaam de rede weg en weten ons verdoemd. Want het vuur van de hel, al durven ze het niet uitspreken, wondt ons na onze dood toegewenst. ach en konden ze het ons bij leven reeds doen gevoelen, ze zouden zich soldaten van hun duivels waanbeeld weten. Hoe, in rede's naam, kan een derde van dit zuiddietse volk, haar macht in handen geven van lieden die zich geeneens slim genoeg voelen hun eigen bijbel te lezen. Die enkel aan het handje van papen die schrift lezen durven. En die papen slechts onder toezicht van kardinalen en zij van een halve nazi ergens in dat verre rome. Ja moedeloosheid is mijn deel... wanneer zullen vandaag en morgen eergisteren uit dit land verdrijven.. wanneer..[/SIZE][/FONT]
BozeGeus is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be