Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2017, 15:50   #61
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Nu even serieus.

Wat denk jij dat het nut is van op straat te komen in Brussel tegen een amerikaanse president die er niks van ziet of hoort ?
Inderdaad
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 15:53   #62
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Mij lijkt het eerder dat Trump gisteren al de Europese regeringsleiders te kakken zette door hen te wijzen op afspraken die ze niet na komen.
Ze stonden er maar beduusd bij te kijken.
En Trump had meer dan gelijk.
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 15:58   #63
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Macron en Merkel zijn op dit moment de leiders van Europa en van het Westen.
Ah! behoren de VS niet tot het Westen?
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 16:01   #64
Sukkelaar
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 18 april 2006
Berichten: 10.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Trump is een onbeschofte boer uit Texas ,
die alle Europese leiders in het harnas heeft gejaagd.
Macron heeft hem ,met het nadrukkelijk vasthouden van zijn hand ,
eens flink bij de ballen gepakt.
Daarom heb ik alle vertrouwen in Macron.
Jij geeft blijkbaar gemakkelijk iemand vertrouwen
Sukkelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 16:07   #65
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ah! behoren de VS niet tot het Westen?
Je zou je dat beginnen afvragen als je het gedrag van Trump ziet. Hij is veel blijer en op zijn gemak in Saoedi-Arabie, Israel en Turkije dan in de EU. Je ziet echt dat het tussen de EU leiders en Trump scheefzit.

De US is natuurlijk Trump niet, maar Trump gedraagt zich duidelijk niet als de leider van de Westerse wereld.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 16:18   #66
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 52.747
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je zou je dat beginnen afvragen als je het gedrag van Trump ziet. Hij is veel blijer en op zijn gemak in Saoedi-Arabie, Israel en Turkije dan in de EU. Je ziet echt dat het tussen de EU leiders en Trump scheefzit.

De US is natuurlijk Trump niet, maar Trump gedraagt zich duidelijk niet als de leider van de Westerse wereld.
wat had je dan verwacht, dat hij zoals Obama als een straatkeffertje aan Merkel zou gaan snuffelen ???
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus)






Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 18:57   #67
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.063
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ah! behoren de VS niet tot het Westen?
Trump is de president van het Wilde Westen.
Je kunt hem geen leider noemen van de Westerse wereld.
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 22:37   #68
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Uhuh. Iedereen heeft enkele vijzen los. Sommige kunnen het gewoon meer verbergen dan andere en soms wordt het gedrag afkomstig van die losse vijzen als gewoon beschouwd omdat er zoveel zijn die hetzelfde gedrag vertonen zodat het mainstream is.

Het is 100% duidelijk dat de meeste mensen niet weten of beseffen waar een psycholoog op let en wat dit betekent. Door depressie en burnout, zit ik nu ook al even thuis. Ik wist echt niets over symptomen, medicatie, hoe dat allemaal werkt. De raad die ik van mensen krijg, kan je gerust opvatten dat iedereen enkele vijzen los hebben als het gaat over psychologie maar er gerust over meepraten alsof ze enig idee hebben ivm het onderwerp. De meeste mensen kennen niet eens het verschil tussen verschillende aandoeningen, laat staan dat ze iets weten over de symptomen of hoe ermee om te gaan.

Ik deelde jouw mening ivm psychologen. Maar ik ben nu heel erg blij dat ze mij effectief kunnen helpen bij mijn herstel en mij kunnen informeren, ookal stond ik eerder weigerachtig om er tout court naartoe te gaan.
Voor mij is een psycholoog een (nep)vriend tegen betaling.

Bij de eerste 4 ben ik weg gegaan. Ik hoorde vooral dat ik erg zwart wit ben. Dat ik kenmerken van autisme vertoon en dat ik obsessieve neigingen heb/had.

Veel vragen, veel labels, maar uiteindelijk heb ik er geen fuck aan gehad. Met psycholoog nummer 5 werd ik goed bevriend, maar een jaar geleden pleegde ze zelfmoord om wille van gezinsproblemen waar ik niets van wist.

Voor mij zijn al die sessies tijdsverlies. Het enige waar ik echt heil in zie, is een cursus NLP om je manier van denken te modifiëren. Jezelf als positivist leren programmeren.

Ik denk dat het grote merendeel van stressgerelateerde problemen aan iemands manier van denken liggen. Zo is een perfectionist ongelukkig met alles wat niet perfect is. Een recept voor depressie
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 28 mei 2017 om 22:39.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 22:56   #69
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Uhuh. Iedereen heeft enkele vijzen los. Sommige kunnen het gewoon meer verbergen dan andere en soms wordt het gedrag afkomstig van die losse vijzen als gewoon beschouwd omdat er zoveel zijn die hetzelfde gedrag vertonen zodat het mainstream is.

Het is 100% duidelijk dat de meeste mensen niet weten of beseffen waar een psycholoog op let en wat dit betekent. Door depressie en burnout, zit ik nu ook al even thuis. Ik wist echt niets over symptomen, medicatie, hoe dat allemaal werkt. De raad die ik van mensen krijg, kan je gerust opvatten dat iedereen enkele vijzen los hebben als het gaat over psychologie maar er gerust over meepraten alsof ze enig idee hebben ivm het onderwerp. De meeste mensen kennen niet eens het verschil tussen verschillende aandoeningen, laat staan dat ze iets weten over de symptomen of hoe ermee om te gaan.

Ik deelde jouw mening ivm psychologen. Maar ik ben nu heel erg blij dat ze mij effectief kunnen helpen bij mijn herstel en mij kunnen informeren, ookal stond ik eerder weigerachtig om er tout court naartoe te gaan.
Ik hoop dat ge snel terug de oude wordt. Een burnout is geen lachtertje.

Er is een zekere misvatting bij bepaalde figuren, vooral in VOKA en VBO kringen, dat burn out een fake aandoening is. Het zijn niet de luie en slechte werknemers die een burn out krijgen, maar eerder de toegewijde en hardwerkende, die gewoon ofwel niet voldoende gewaardeerd worden, en/of gewoon opgewerkt worden door hun baas.

Iemand die 0,0 geeft over zijn werk, zal geen burn out krijgen. Iemand die snachts wakker ligt of een bepaalde dossier wel op tijd klaar geraakt daarintegen....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 23:43   #70
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.026
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sukkelaar Bekijk bericht
Ah! behoren de VS niet tot het Westen?
Wat wil dat eigenlijk zeggen, 'het westen'?
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 01:09   #71
zonbron
Secretaris-Generaal VN
 
zonbron's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 december 2010
Berichten: 36.784
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Wat wil dat eigenlijk zeggen, 'het westen'?
'Thuis best'.

__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Het zal weer het gekende Zonbron momentje zijn.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 01:54   #72
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.820
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Je zou je dat beginnen afvragen als je het gedrag van Trump ziet. Hij is veel blijer en op zijn gemak in Saoedi-Arabie, Israel en Turkije dan in de EU. Je ziet echt dat het tussen de EU leiders en Trump scheefzit.

De US is natuurlijk Trump niet, maar Trump gedraagt zich duidelijk niet als de leider van de Westerse wereld.
Zelfs Merkel was vrij uitgesproken op een politieke bijeenkomst in Beieren en na de G7, de besprekingen waren onbevredigend en Europa kan er niet meer op rekenen, dat anderen voor ze klaar zullen staan; en dat dus Europa meer op eigen benen zal moeten staan. Kortom ik ben het met u eens, dat het fout zit Trump en z'n Europese collegae. Hoewel Trump gelijk had met z'n punt over de defensie uitgaven, zeker voor de Amerikaanse belastingbetaler, is een ding, Europa is in slaap gesust op dat vlak en heeft geprofiteerd van de VS.
De manier waarop en z'n verdere gedrag is van een ongemanierde hork, veel Europese landen waren niet voor G.W. Bush, maar zullen nu met heimwee aan hem terugdenken.
Verder is Europa veel meer voor een detente met Iran, terwijl Trump op dat vlak de toenadering met Iran wil terugdraaien. Ook zal Trump zelfs geen terechte kritiek op Israel uiten indien nodig, iets wat Obama wel deed, hoewel ook hij meer pro-Israel was dan de EU.
Verder heb ik ook een hard hoofd over het Parijs akkoord, gezien hoe hij het Amerikaanse Milieu ministerie heeft bemand en ontmanteld, geen VS zal landen als China en India ook een excuus geven om minder ver te gaan.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 09:33   #73
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Trump is de president van het Wilde Westen.
Je kunt hem geen leider noemen van de Westerse wereld.
Dat klopt. Dat komt omdat de westerse wereld op zijn gat ligt, en mensen zoals jij zien of beseffen het niet. De westerse wereld moet dus veranderen, en Trump neemt daar de leiding in. Wees hem dankbaar.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 09:40   #74
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Dat klopt. Dat komt omdat de westerse wereld op zijn gat ligt, en mensen zoals jij zien of beseffen het niet. De westerse wereld moet dus veranderen, en Trump neemt daar de leiding in. Wees hem dankbaar.
lol

Trump is Putin zijn agenda aan uit uitvoeren. Dit heeft niks te maken met de Westerse wereld.

Je vergeet ook dat Macron met > 60 % is verkozen en Merkel volgens de peilingen ook dik gaat winnen in Duitsland. In Belgie is extreemrechts een marginaliteit geworden, en in Nederland zijn ze ook niet doorgebroken.

Kortom, buiten VS en VK is het populisme tijdelijk een halt toegeroepen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 09:41   #75
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Dat klopt. Dat komt omdat de westerse wereld op zijn gat ligt, en mensen zoals jij zien of beseffen het niet. De westerse wereld moet dus veranderen, en Trump neemt daar de leiding in. Wees hem dankbaar.
Trump weet gewoon niet wat er aan het gebeuren is. Hij is het afgestapt zonder te zeggen wat er nu met het klimaatakkoord gaat gebeuren, simpelweg omdat hij er niks van begrijpt. Hij zal er nog eens een weekje over nadenken.

Ik denk dat hij met een flinke deuk in zijn ego teruggekeerd is naar de US: in Europa zoveel mensen tegengekomen die hem tegenspreken. Dat moet een grote schok geweest zijn.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 09:45   #76
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Door NATO in twijfel te trekken en het klimaatakkoord te schrappen isoleert hij de VS en zullen bondgenoten in de toekomst naar anderen kijken voor leiderschap.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 10:03   #77
kwantum
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 2.236
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht

Ik denk dat hij met een flinke deuk in zijn ego teruggekeerd is naar de US: in Europa zoveel mensen tegengekomen die hem tegenspreken. Dat moet een grote schok geweest zijn.
Vergeet het. Denk je nu echt dat Trump daar wakker van ligt? De vraag is of Trump/usa europa (?nog?) nodig heeft of niet. Misschien ligt het hem beter om met de rest van de wereld in zee te gaan en Europa gewoon op als een titanic laat zinken.
En dan wil ik Europa eens horen als pakweg Rusland hier binnvalt. Nog steeds blijven klagen over Trump?
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 10:06   #78
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Dat klopt. Dat komt omdat de westerse wereld op zijn gat ligt, en mensen zoals jij zien of beseffen het niet. De westerse wereld moet dus veranderen, en Trump neemt daar de leiding in. Wees hem dankbaar.
Trump slaat gewoon in het wilde weg, zonder plan, zonder overleg. Dat is geen leiding nemen hoor.
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 10:07   #79
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Trump slaat gewoon in het wilde weg, zonder plan, zonder overleg. Dat is geen leiding nemen hoor.
Kwamtum beseft niet dat Trump de leiding volledig aan het afgeven is aan oa China.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 10:08   #80
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 71.588
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Voor mij is een psycholoog een (nep)vriend tegen betaling.

Bij de eerste 4 ben ik weg gegaan. Ik hoorde vooral dat ik erg zwart wit ben. Dat ik kenmerken van autisme vertoon en dat ik obsessieve neigingen heb/had.

Veel vragen, veel labels, maar uiteindelijk heb ik er geen fuck aan gehad. Met psycholoog nummer 5 werd ik goed bevriend, maar een jaar geleden pleegde ze zelfmoord om wille van gezinsproblemen waar ik niets van wist.

Voor mij zijn al die sessies tijdsverlies. Het enige waar ik echt heil in zie, is een cursus NLP om je manier van denken te modifiëren. Jezelf als positivist leren programmeren.

Ik denk dat het grote merendeel van stressgerelateerde problemen aan iemands manier van denken liggen. Zo is een perfectionist ongelukkig met alles wat niet perfect is. Een recept voor depressie
NLP is pseudowetenschap. En een methode die praatjesmakers zoals Bob Delbecque miljonair hebben gemaakt door NLP "cursussen" te verkopen aan bedrijven. Pure flessentrekkerij...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be