Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 mei 2017, 07:12   #61
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nice. Dus de liberalen willen af van de ploegen-, nacht- en weekendpremies en tegelijk gaan ze de prijs van elektriciteit voor die mensen opslaan want ze zijn meestal thuis tijdens de piekuren.
Inderdaad.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 08:20   #62
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Uw GPS is een ontvanger, geen zendontvanger die u positie naar elders kan versturen.


Man man zoveel domheid had ik echt niet verwacht.
Ik gebruik wel mijn smartphone als gps.

Zijt gij nu echt niet mee met uwen tijd ?

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 09:05   #63
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik gebruik wel mijn smartphone als gps.

Zijt gij nu echt niet mee met uwen tijd ?

.
Locatieservices uitzetten.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 09:53   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Locatieservices uitzetten.
Juist niet. Want dat werkt de gps niet.
Man man, gij zijt echt niet mee.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 10:01   #65
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 69.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Juist niet. Want dat werkt de gps niet.
Man man, gij zijt echt niet mee.

.
Hebt gij een gps nodig om te bellen of te internetten?

Waarschijnlijk kijkt ge soms eens op de gps om te zien of ge thuis zijt of niet

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 28 mei 2017 om 10:01.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 10:28   #66
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Juist niet. Want dat werkt de gps niet.
Man man, gij zijt echt niet mee.

.
Gooi uwe privacy meer heel te grabbel.
Hoe dom kan men zijn?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 11:39   #67
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hebt gij een gps nodig om te bellen of te internetten?

Waarschijnlijk kijkt ge soms eens op de gps om te zien of ge thuis zijt of niet
Een goede reclameslogan van een slecht bedrijf indachtig:
mijn thuis is waar mijn Duvel staat. Geen gps daarvoor nodig.

En zowel om thuis te blijven als om weg te gaan: geen last van achtervolgingswaanzin.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 14:42   #68
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Een goede reclameslogan van een slecht bedrijf indachtig:
mijn thuis is waar mijn Duvel staat. Geen gps daarvoor nodig.

En zowel om thuis te blijven als om weg te gaan: geen last van achtervolgingswaanzin.

.
Waarom dan die GPS? Bang om uzelf tegen te komen?
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 16:13   #69
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Nice. Dus de liberalen willen af van de ploegen-, nacht- en weekendpremies en tegelijk gaan ze de prijs van elektriciteit voor die mensen opslaan want ze zijn meestal thuis tijdens de piekuren.
Wat voor scheve redenering is dat nu weer. Bij mijn weten willen de liberalen juist al die dingen stimuleren.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 16:29   #70
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Wat voor scheve redenering is dat nu weer. Bij mijn weten willen de liberalen juist al die dingen stimuleren.
Lol. Serieus ? Nachtwerk stimuleren door de nachtvergoeding af te schaffen ? Werkgevers vinden nu al onvoldoende mensen die 's nachts willen werken. Van welke planeet zijt gij ? Fabeltjesland ? De liberalen willen nachtwerk goedkoper maken voor de werkgever en dan de mensen verplichten dat te doen. Liberaal = fascist!


edit : ik vind helaas de bron niet meer terug; Alexander De Croo en Gwendolyn Rutten stelden dat we in een 24 uurs economie leven en dat er al sectoren zijn waarin er geen zondagspremies ed meer worden uitbetaald en eisten de afschaffing van alle ploegen-, nacht en weekendpremies. (misschien bedoelde je dat, omdat je niet kan geloven dat open VLD dat eist omdat ze zich tegelijk bvb ook inzetten om bij e-commerce gemakkelijker nachtwerk toe te laten)
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 28 mei 2017 om 16:50.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 18:27   #71
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Ik geloof geen barst van het feit dat de liberalen (die ik overigens niet moet verdedigen, want niet de partij waar ik lid van ben) de nachtvergoedingen willen afschaffen of verbieden.

Ik denk dat iemand wel de klok heeft horen luiden, maar de klepel niet weet hangen.

Namelijk dat er wel gesproken is over het opheffen van het verbod op nachtwerk, vooral dan voor de sector waar de internetverkoop in actief is.
Maar helemaal niet over de vergoeding die tegenover nachtwerk dan wel moet staan.

Het is natuurlijk gemakkelijker om van uw kloten te maken over de politieke tegenstander - altijd de lachers op uw hand -, dan van accuraat de dingen weer te geven.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 18:41   #72
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik gebruik wel mijn smartphone als gps.

Zijt gij nu echt niet mee met uwen tijd ?

.
Maar een "gps", zoals gekend in de volksmond en zoals ge die terugvindt in uw auto, kan dat niet, omdat die enkel er in slaagt om tijdssignalen van de GPS satteliet klokken te vergelijken met haar eigen interne klok, en op die manier locatie te bepalen.

Daar zit 0,0 verzending bij.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 18:49   #73
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik gebruik wel mijn smartphone als gps.

Zijt gij nu echt niet mee met uwen tijd ?

.
Zelfs uwe gsm stuurt geen signalen naar gps-satellieten...

Ipv anderen de les te lezen over mee te zijn met hun tijd, kan het geen kwaad jezelf eens ietwat te onderwijzen. Of past dat niet in het stramien van de partaai?
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 20:53   #74
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Zelfs uwe gsm stuurt geen signalen naar gps-satellieten...

Ipv anderen de les te lezen over mee te zijn met hun tijd, kan het geen kwaad jezelf eens ietwat te onderwijzen. Of past dat niet in het stramien van de partaai?
Mijn smartphone geeft in een aantal apps natuurlijk wel mij locatie door.
Verder tracht ik natuurlijk wel van een beetje bij te blijven; in weerwil van mijn levensstatus: jong-gepensioneerde.

Maar laat ons terugkeren naar het onderwerp van de draad:
- de slimme meter is niet zo slim,
- en eventueel daarbij: hij is wel zo slim dat hij onze privacy bedreigt.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 21:42   #75
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Lol. Serieus ? Nachtwerk stimuleren door de nachtvergoeding af te schaffen ? Werkgevers vinden nu al onvoldoende mensen die 's nachts willen werken. Van welke planeet zijt gij ? Fabeltjesland ? De liberalen willen nachtwerk goedkoper maken voor de werkgever en dan de mensen verplichten dat te doen. Liberaal = fascist!
En dan ? Hoge shiftvergoedingen, maar dat is niet het enige probleem, zullen de e-commerce niet naar Belgie terughalen.
En dat sommigen verkiezen om geen shiftwerk te doen, dat is dan hun persoonlijke vrije keuze. Maar vraag mij toch af of de gemeenschap hiervoor dan moet opdraaien door hun oa eeuwigdurende werkloosheid uit te betalen.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 21:54   #76
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.599
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Maar laat ons terugkeren naar het onderwerp van de draad:
- de slimme meter is niet zo slim,
- en eventueel daarbij: hij is wel zo slim dat hij onze privacy bedreigt.

.
De slimme meter kan natuurlijk zo slim gemaakt worden, of zo lomp gehouden worden, als men wil. Tenminste wat het electriciteitsverbruik betreft.
Maar vraag mij toch af wat de kennis van de netuitbater over de pieken in mijn electriciteitsverbruik, met mijne privacy te maken heeft. Tenzij men natuurlijk dingen te verbergen heeft. Dan is alles privacy.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 23:11   #77
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.549
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik geloof geen barst van het feit dat de liberalen (die ik overigens niet moet verdedigen, want niet de partij waar ik lid van ben) de nachtvergoedingen willen afschaffen of verbieden.

Ik denk dat iemand wel de klok heeft horen luiden, maar de klepel niet weet hangen.

Namelijk dat er wel gesproken is over het opheffen van het verbod op nachtwerk, vooral dan voor de sector waar de internetverkoop in actief is.
Maar helemaal niet over de vergoeding die tegenover nachtwerk dan wel moet staan.

Het is natuurlijk gemakkelijker om van uw kloten te maken over de politieke tegenstander - altijd de lachers op uw hand -, dan van accuraat de dingen weer te geven.

.
Nu begin ik aan mezelf te twijfelen natuurlijk. Ik was er vrij zeker van dat ik dat ergens gelezen had maar ik vind er niets meer van terug. Nu ja, de open VLD laat zoveel ballonnen op waar later niets meer van terug te vinden is ...


Ik kwam wel af en toe pareltjes tegen : )
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 28 mei 2017 om 23:18.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2017, 23:37   #78
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Er is niks mis met die slimme meter. Het zou mij toelaten om real time mijn electriciteitsverbruik te traceren. Het zou me ook toelaten om eventuele verborgen grootverbruikers op te sporen voordat de jaarafrekening komt. Als je bijvoorbeeld merkt dat je nachtverbruik ongewoon hoog is, kan je daar een reden voor zoeken. Nu doen mensen dat door gewoon regelmatig eens te kijken naar uw teller en hoe snel hij draait, maar het is handiger om het in grafiekvorm te hebben.

Het zou ook toelaten om op afstand aan budgetbeheer te doen. Alweer een kost minder voor zowel Infrax/eandis als de verbruiker: er moet niemand meer langskomen.

Communicatie zal waarschijnlijk via sigifox verlopen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 06:26   #79
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
En dan ? Hoge shiftvergoedingen, maar dat is niet het enige probleem, zullen de e-commerce niet naar Belgie terughalen.
En dat sommigen verkiezen om geen shiftwerk te doen, dat is dan hun persoonlijke vrije keuze. Maar vraag mij toch af of de gemeenschap hiervoor dan moet opdraaien door hun oa eeuwigdurende werkloosheid uit te betalen.
Dus u vindt het kunnen om mensen voor de keuze te stellen:


Nachtwerk of geen dop meer.


Straf, heel straf!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 07:00   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Dus u vindt het kunnen om mensen voor de keuze te stellen:


Nachtwerk of geen dop meer.


Straf, heel straf!
Eigenlijk wel ja.

Bij mij kreeg niemand dop. Om geld te krijgen van de gemeenschap zou men wat mij betreft moeten ten dienste staan van die zelfde gemeenschap, ieders naar best vermogen. En als dat voor sommige betekend,' s nachts, dan is dat 's nachts. Als je dat niet graag doet staat het u altijd vrij naar ander en beter werk te zoeken of om gewoonweg op eigen middelen te teren.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 mei 2017 om 07:01.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be