Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 mei 2017, 12:58   #1
KruidenierGUY
Vreemdeling
 
KruidenierGUY's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juli 2014
Berichten: 32
Standaard Peperduur water !

Voor mijn water thuis betaal ik 160 euro / 3 maanden en voor de waterhaspel in de gang, waar NOOIT een druppel water uit komt !!!, betaal ik 100 euro / 3 maanden. Wordt het geen hoog tijd om iets aan de monopoliepositie van De Watergroep te doen ?
465.000 euro ....Het totaalbedrag aan zitpenningen dat de Watergroep in 2015 uitkeerde.
Bovendien boekte De Watergroep in 2015 een winst van 28,6 miljoen euro Wat een schande !!! Moet er winst gemaakt worden door een MONOPOLIE overheids bedrijf dat water verkoopt aan de mensen ?????????????
Walgelijk !

Laatst gewijzigd door KruidenierGUY : 25 mei 2017 om 13:04.
KruidenierGUY is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 mei 2017, 11:34   #2
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

dat geld gaat teug naar de gemeenten dus is de facto een belasting
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 06:08   #3
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dat geld gaat teug naar de gemeenten dus is de facto een belasting
Teveel mensen die niet beseffen dat alle nutsvoorzieningen reeds een tijd belastingkantoren zijn om de politici en ex politici en familie en vriendjes een lucratieve bijverdienste te verschaffen.

Hoog tijd om er terug echte staatseigendom van te maken, gedaan met ondoorzichtige parastatalen met al hun besturen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 06:11   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KruidenierGUY Bekijk bericht
Voor mijn water thuis betaal ik 160 euro / 3 maanden en voor de waterhaspel in de gang, waar NOOIT een druppel water uit komt !!!, betaal ik 100 euro / 3 maanden. Wordt het geen hoog tijd om iets aan de monopoliepositie van De Watergroep te doen ?
465.000 euro ....Het totaalbedrag aan zitpenningen dat de Watergroep in 2015 uitkeerde.
Bovendien boekte De Watergroep in 2015 een winst van 28,6 miljoen euro Wat een schande !!! Moet er winst gemaakt worden door een MONOPOLIE overheids bedrijf dat water verkoopt aan de mensen ?????????????
Walgelijk !
You aint seen nothing yet!
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 06:18   #5
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

De Watergroep moet toch ergens de peperdure en totaal irrelevante snoepreisjes -ik bedoel studiereizen, sorry- van zijn directieleden mee betalen.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 06:18   #6
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 november 2012
Berichten: 780
Standaard

De Watergroep moet toch ergens de peperdure en totaal irrelevante snoepreisjes -ik bedoel studiereizen, sorry- van zijn directieleden mee betalen.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 06:38   #7
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KruidenierGUY Bekijk bericht
Voor mijn water thuis betaal ik 160 euro / 3 maanden en voor de waterhaspel in de gang, waar NOOIT een druppel water uit komt !!!, betaal ik 100 euro / 3 maanden. Wordt het geen hoog tijd om iets aan de monopoliepositie van De Watergroep te doen ?
465.000 euro ....Het totaalbedrag aan zitpenningen dat de Watergroep in 2015 uitkeerde.
Bovendien boekte De Watergroep in 2015 een winst van 28,6 miljoen euro Wat een schande !!! Moet er winst gemaakt worden door een MONOPOLIE overheids bedrijf dat water verkoopt aan de mensen ?????????????
Walgelijk !
Dat is een winst van 9 euro per verbruiker.
Waaaaaaw.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 06:43   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
dat geld gaat teug naar de gemeenten dus is de facto een belasting
Ja en nee.
De gemeente krijgt hiervoor in ruil trekkingsrechten.
Als er een straat heraangelegd dient te worden, kan de gemeente uit deze pot, die in verhouding staat van de gebruikers in haar gemeente, geld halen voor aanleg van riolering, nieuwe waterleidingen, nieuwe gasleidingen, nieuwe elektriciteitsleidingen. Ook nieuwe straatverlichting komt hiervoor in aanmerking.

De gemeente kan zelf beslissen wanneer ze uit deze pot putten.

Heel vroeger betaalden we zelf voor onze riolering aan de gemeente, dit was een forfaitair bedrag, tegenwoordig is dit via de waterfactuur aan infrax per gebruikte eenheid.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 06:50   #9
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
De Watergroep moet toch ergens de peperdure en totaal irrelevante snoepreisjes -ik bedoel studiereizen, sorry- van zijn directieleden mee betalen.
Het is zoals met bijna alles, nutsvoorzieningen betaald met belastinggeld van de belastingbetaler, winsten afgeroomd door politici en hun vriendjes en dan belastingen en BTW verhogen om aan de top zeker niet te moeten inleveren.

Stroom, water, wegen, overheidspatrimonium, alles betaald door de belastingbetaler om er nadien belasting op te heffen, enkel om nog wat meer dikbetaalde postjes te creëren.

Geef de politici en de privé één vinger en ze stelen je ganse familie en buren hun lijf.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 06:54   #10
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KruidenierGUY Bekijk bericht
Voor mijn water thuis betaal ik 160 euro / 3 maanden en voor de waterhaspel in de gang, waar NOOIT een druppel water uit komt !!!, betaal ik 100 euro / 3 maanden. Wordt het geen hoog tijd om iets aan de monopoliepositie van De Watergroep te doen ?
465.000 euro ....Het totaalbedrag aan zitpenningen dat de Watergroep in 2015 uitkeerde.
Bovendien boekte De Watergroep in 2015 een winst van 28,6 miljoen euro Wat een schande !!! Moet er winst gemaakt worden door een MONOPOLIE overheids bedrijf dat water verkoopt aan de mensen ?????????????
Walgelijk !
Om nog maar te zwijgen over de kwaliteit.

Veel gerucht maken als zijnde het het beste drinkwater zou zijn. Ja, het voldoet aan de normen, maar hoe dikwijls ze de normen de laatste 30 jaar al hebben opgetrokken om nog aan die normen te kunnen voldoen, wordt in alle talen over gezwegen.

Ik heb een aantal jaar geleden een analyse laten uitvoeren door een onafhankelijk labo. De uitslag vertelde zelfs dat het microscopische deeltjes toiletpapier bevatte. Smakelijk, ook een goede manier misschien om de soep aan te dikken.

En is er hier iemand waarbij ze van het water bij hem thuis al eens stalen voor onderzoek zijn komen nemen? Ze beweren dit regelmatig te doen. Ik heb nog van niemand te horen gekregen dat ze bij hem stalen zijn komen nemen hoor, u wel misschien?

Zelfs al zou het drinkwater perfect zijn daar waar het vertrekt, hoe komt het tientallen km verder, la het passeren van een heel leidingnet, bij u thuis uit de kraan ???

Aan het stadspark (Jodenwijk) in Antwerpen is er een politiekantoor waar ze een groot aquarium hebben staan waar continu leiding water aan de ene kant in loopt en aan de andere kant wegloopt. Waarom denk je? Als er één visje op zijn rug gaat zwemmen is het groot alarm (omdat het systeem zo gevoelig is voor een terroristische aanslag). Eender waar en uit welk kelder in een stad kan men onopgemerkt enkele vaten gif in het leidingnet pompen. Met een traag werkend gif leg je zo een hele stad op zijn rug.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 mei 2017 om 07:12.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 07:14   #11
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Het is zoals met bijna alles, nutsvoorzieningen betaald met belastinggeld van de belastingbetaler, winsten afgeroomd door politici en hun vriendjes en dan belastingen en BTW verhogen om aan de top zeker niet te moeten inleveren.

Stroom, water, wegen, overheidspatrimonium, alles betaald door de belastingbetaler om er nadien belasting op te heffen, enkel om nog wat meer dikbetaalde postjes te creëren.

Geef de politici en de privé één vinger en ze stelen je ganse familie en buren hun lijf.
Zeer zeker. En al die postjes is niets anders dan omkoopgeld. Zogezegd voor advies. Nee, voor de ogen dicht te knijpen en de mond te snoeren.

Laatst gewijzigd door Garry : 27 mei 2017 om 07:16.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 07:59   #12
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

De strijd om drinkbaar water is een geduchte vijand...

Overal ter wereld worden er dammen gebouwd die al het water tegenhouden en gebieden droogleggen, aan de ene kant positief maar nadelig omdat hiermee dan een eigenaarschap wordt geveinsd over het water.

Hierdoor vermoedt ik ook dat de dammen veel drooggelegde gebieden woestijnvorming in de hand heeft gewerkt, de eens zo vruchtbare gebieden kregen geen water meer...de oorzaak weet geen kat, maar of het kenbaar was dat er mogelijk blokkades werden gebouwd (dammen) weet geen kat dus migratie van bevolkingen die in conflict raken over de afgesneden rivieren is het resultaat.
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 08:16   #13
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.599
Standaard

zoiets lezen doet me ongemakkelijk op mijn stoel schuiven.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 09:36   #14
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Teveel mensen die niet beseffen dat alle nutsvoorzieningen reeds een tijd belastingkantoren zijn om de politici en ex politici en familie en vriendjes een lucratieve bijverdienste te verschaffen.

Hoog tijd om er terug echte staatseigendom van te maken, gedaan met ondoorzichtige parastatalen met al hun besturen.
de sossen hebben dat goed geregeld hé
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 13:13   #15
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
De Watergroep moet toch ergens de peperdure en totaal irrelevante snoepreisjes -ik bedoel studiereizen, sorry- van zijn directieleden mee betalen.
Voor de zetelend politici: dure hebbedingetjes voor de kinderen, balpennen van gerenommeerde merken, kistjes excellente wijnen...
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 27 mei 2017 om 13:16.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2017, 16:55   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 70.976
Standaard

Niet vergeten dat de minderinkomsten door opvang van regenwater, ook gecompenseerd moeten worden.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 07:09   #17
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Niet vergeten dat de minderinkomsten door opvang van regenwater, ook gecompenseerd moeten worden.
Euuu????

Dus een garagist die minder werk krijgt omdat zijn klanten voor een groot deel een nieuwe auto hebben aangekocht en hiermee voor hun onderhoud naar de merkverdeler gaan, moet volgens u vervanginkomsten mogen aanrekenen aan zijn klanten voor zijn inkomstenverlies te derven.

Laatst gewijzigd door Garry : 29 mei 2017 om 07:11.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 14:16   #18
metten
Parlementslid
 
metten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juli 2006
Berichten: 1.779
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Euuu????

Dus een garagist die minder werk krijgt omdat zijn klanten voor een groot deel een nieuwe auto hebben aangekocht en hiermee voor hun onderhoud naar de merkverdeler gaan, moet volgens u vervanginkomsten mogen aanrekenen aan zijn klanten voor zijn inkomstenverlies te derven.
De garagist en de bakker mogen dat niet, de nutsbedrijven wel!
__________________
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat."
Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944)
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 20:00   #19
Blue Sky
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 7.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KruidenierGUY Bekijk bericht
Voor mijn water thuis betaal ik 160 euro / 3 maanden en voor de waterhaspel in de gang, waar NOOIT een druppel water uit komt !!!, betaal ik 100 euro / 3 maanden. Wordt het geen hoog tijd om iets aan de monopoliepositie van De Watergroep te doen ?
465.000 euro ....Het totaalbedrag aan zitpenningen dat de Watergroep in 2015 uitkeerde.
Bovendien boekte De Watergroep in 2015 een winst van 28,6 miljoen euro Wat een schande !!! Moet er winst gemaakt worden door een MONOPOLIE overheids bedrijf dat water verkoopt aan de mensen ?????????????
Walgelijk !
Water is een kostbaar goed, fundamenteel voor leven. Net zoals lucht overigens. Het is dan ook goed dat er ietwat doordacht mee wordt omgesprongen en in tijden waar mensen niet meer intellectueel in staan zijn dan louter iedere probleemstelling tot centjes tellen, zijn financiële instrumenten het middel bij uitstek op gedragsveranderingen te stimuleren.

De vaststelling is dat water is nog steeds spotgoed is; 100 Euro op 3 maanden? Straks beginnen ze weer over peperdure vuilniszakken.
Een iphone van € 800 is natuurlijk geen probleem.
__________________
Ignorance is bliss
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2017, 22:19   #20
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
De garagist en de bakker mogen dat niet, de nutsbedrijven wel!
Privatisering noemen ze dat dan.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be