Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 2 mei 2015, 14:58   #41
Edward De Vere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ik heb het efkes opgezocht, zucht ...

Volgende wapens zijn verboden door de nieuwe wapenwet: spring- en valmessen met slot, vlindermessen, werpmessen

Keukenmes staat er niet bij.
Probeer het eens. Neem een chefmes, en loop er mee over straat, zoals je over straat zou lopen met een gsm. Eens kijken hoe lang het duren zal, aloverens er een flik u aanspreekt op het bezit van uw niet-verboden wapen.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 15:47   #42
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Neen Geert wat? Ik heb u al veel keer gevraagd om duidelijker te schrijven. Ik ben niet helderziend, en kan dus niet weten wat u bedoelt.

Alcohol is ook cultuur. Wijn, champagne, gastronomie ... Daar enkel het negatieve van zien is zeer kortzichtig.
Ik sla er al eens naast. Maar daar schreef ik duidelijk.
De spiegel wordt omgedraaid en dan is het kortzichtig?
Vat je het dan zelf niet? Of wat is uw argument cannabis te verbieden?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 16:06   #43
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.384
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik sla er al eens naast. Maar daar schreef ik duidelijk.
De spiegel wordt omgedraaid en dan is het kortzichtig?
Vat je het dan zelf niet? Of wat is uw argument cannabis te verbieden?
Zo werkt dat inderdaad, Geertchen zuipt zich regelmatig schijttezat, gevolg: met alcohol is niets verkeerd.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 16:07   #44
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Niet kwaad worden als zwakke argumenten van tafel worden geveegd Geert. Binnen een discussie als deze, gaat het om details, nuance en fijngevoeligheid. Als jij dan met een slecht voorbeeld komt, moet je niet vervelend gaan doen, als je daar wordt op gewezen.
Zwak argument? Ik beschrijf hoe de feiten zijn. Het is eigenlijk al erg dat ik dat moet uitleggen. Weten jullie dat dan al niet van uzelf?
En wat blijkt, mijn voorbeeld klopt toch!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 16:13   #45
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Probeer het eens. Neem een chefmes, en loop er mee over straat, zoals je over straat zou lopen met een gsm. Eens kijken hoe lang het duren zal, aloverens er een flik u aanspreekt op het bezit van uw niet-verboden wapen.
Hoe is dat eigenlijk over straat lopen met een gsm? Leg mij dat eens uit. want ofwel is dat in mijn zak, ofwel aan mijn oor, ofwel zit ik ermee te texten. Dus als ik met mijn duim op een mes letterkes zit in te geven op een mes, wordt ik dan aangehouden door de politie?

Google zelf welke messen verboden zijn door de wetgever. Daar is een KEUZE gemaakt. Het gaat erom DAT er een keuze gemaakt is. Welke keuze is irrelevant.

Vanaf dat ge dat snapt, wil ik met u voort discussiëren.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 19:00   #46
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Zo werkt dat inderdaad, Geertchen zuipt zich regelmatig schijttezat, gevolg: met alcohol is niets verkeerd.
Geert is een mega construct waar iedereen blijft inlopen.
Met zijn Darwinbrilleke van mijn kl.....
Geeft mij maar mijn magic goggles die roosgekleurd is.

Maarja als we dan toch cannabis voor die redens verbieden, waarom zouden we alcohol dan nog verder toelaten?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 19:24   #47
Edward De Vere
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 januari 2015
Berichten: 1.122
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Hoe is dat eigenlijk over straat lopen met een gsm? Leg mij dat eens uit. want ofwel is dat in mijn zak, ofwel aan mijn oor, ofwel zit ik ermee te texten. Dus als ik met mijn duim op een mes letterkes zit in te geven op een mes, wordt ik dan aangehouden door de politie?

Google zelf welke messen verboden zijn door de wetgever. Daar is een KEUZE gemaakt. Het gaat erom DAT er een keuze gemaakt is. Welke keuze is irrelevant.

Vanaf dat ge dat snapt, wil ik met u voort discussiëren.
Ah man. Heb jij echt zoveel uitleg nodig? Die gsm was "een" voorbeeld, zoals er 1001 zijn. Neem voor mijn part een hoed of een paraplu. Een plastiek zak van de supermarkt of een zonnebril. Een schoendoos of een zak met brood.

Punt is, dat je niet lang op straat zal lopen met een chefmes in je handen, alvorens erop aangesproken te worden door de flikken.
Edward De Vere is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 21:24   #48
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edward De Vere Bekijk bericht
Ah man. Heb jij echt zoveel uitleg nodig? Die gsm was "een" voorbeeld, zoals er 1001 zijn. Neem voor mijn part een hoed of een paraplu. Een plastiek zak van de supermarkt of een zonnebril. Een schoendoos of een zak met brood.

Punt is, dat je niet lang op straat zal lopen met een chefmes in je handen, alvorens erop aangesproken te worden door de flikken.
Mijn voorbeeld was OOK ... "een" voorbeeld, zoals er 1001 zijn.....

Ook iets toe te voegen aan de grond van de zaak?
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 21:28   #49
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Ik sla er al eens naast. Maar daar schreef ik duidelijk.
De spiegel wordt omgedraaid en dan is het kortzichtig?
Vat je het dan zelf niet? Of wat is uw argument cannabis te verbieden?
Geen enkel argument geef ik om cannabis te verbieden. Ik antwoord enkel op de vraag waarom alcohol 'niet', en cannabis 'wel'.
Dat heeft niets met hypocrisie te maken, en ook niets met 'blowertje pesten'.

In een maatschappij worden er keuzes gemaakt, en met sommige van die keuzes bent u het niet eens, zoals bij cannabis, maar het héél véél keuzes ben u het 100% eens. En als brave democraat kunt ge dat ofwel aanvaarden, ofwel in de politiek gaan en proberen veel stemmen achter u te krijgen om het te veranderen.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 23:15   #50
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Destijds dacht ik dat de wet was dat je geen mes op zak mocht hebben waarvan het lemmet langer was dan de breedte van je hand.
Ah ja, iemand met klein handjes mag dan enkel een belachelijk klein pennemeske op zak hebben, en een reus met handen als kolenschoppen , die mag met een dolk rondlopen !
Efkes serieus blijven.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 23:27   #51
griezel
Banneling
 
 
Geregistreerd: 7 april 2015
Berichten: 3.786
Standaard

Met drugs en alcohol zit het zo : je kunt ze ge-bruiken, of mis-bruiken.
Teveel is altijd teveel.
Sommige drugs zijn volgens de wetgever enkel toegestaan als medicament of pijnstiller, maar sommige mensen gebruiken die recreatief.
Een paar pinten of glazen wijn elke dag kunnen geen kwaad, is zelfs goed voor de gezondheid heb ik al meermaals gelezen, maar sommige mensen vinden het aangenaam om zich geregeld stiepelzat te drinken.
Sommigen worden verslaafd aan drugs en - of alcohol.
Ik vind dat ze het zelf moeten weten.
Men zou de mensen goed en objectief moeten inlichten over de eventuele gevaren van drugs en alcohol, en hen zelf laten beslissen hoe ze daar moeten mee omspringen.

Laatst gewijzigd door griezel : 2 mei 2015 om 23:28.
griezel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2015, 23:30   #52
Kristof Piessens
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 24 november 2014
Berichten: 2.036
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Geen enkel argument geef ik om cannabis te verbieden. Ik antwoord enkel op de vraag waarom alcohol 'niet', en cannabis 'wel'.
Dat heeft niets met hypocrisie te maken, en ook niets met 'blowertje pesten'.

In een maatschappij worden er keuzes gemaakt, en met sommige van die keuzes bent u het niet eens, zoals bij cannabis, maar het héél véél keuzes ben u het 100% eens. En als brave democraat kunt ge dat ofwel aanvaarden, ofwel in de politiek gaan en proberen veel stemmen achter u te krijgen om het te veranderen.
Keuzes worden in dat geval niet gedaan door anderen in jouw naam, neem daar eens vrede mee...jij kunt die keuze niet maken voor de andere noch dat iemand over jouw keuzes mag beslissen of kiezen. Ten top gedreven vindt ik dat een manier om een bepaalde onderworpenheid te vragen van degene waar jij je keuzes over wilt maken !
Kristof Piessens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 05:12   #53
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Geen enkel argument geef ik om cannabis te verbieden. Ik antwoord enkel op de vraag waarom alcohol 'niet', en cannabis 'wel'.
Dat heeft niets met hypocrisie te maken, en ook niets met 'blowertje pesten'.

In een maatschappij worden er keuzes gemaakt, en met sommige van die keuzes bent u het niet eens, zoals bij cannabis, maar het héél véél keuzes ben u het 100% eens. En als brave democraat kunt ge dat ofwel aanvaarden, ofwel in de politiek gaan en proberen veel stemmen achter u te krijgen om het te veranderen.
Het is wel hypocriet en daarbij inconsequent en lame .
Alle partijen zijn voorstander op 2 na. Idd respect eens eindelijk de democratie?
En verder ga ok pubers als u negeren voor ik er zelf inloop.
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 06:22   #54
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door griezel Bekijk bericht
Ah ja, iemand met klein handjes mag dan enkel een belachelijk klein pennemeske op zak hebben, en een reus met handen als kolenschoppen , die mag met een dolk rondlopen !
Efkes serieus blijven.
Mijn karate leraar beweerde dat toch... nooit nagegaan.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 06:24   #55
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristof Piessens Bekijk bericht
Keuzes worden in dat geval niet gedaan door anderen in jouw naam, neem daar eens vrede mee...jij kunt die keuze niet maken voor de andere noch dat iemand over jouw keuzes mag beslissen of kiezen. Ten top gedreven vindt ik dat een manier om een bepaalde onderworpenheid te vragen van degene waar jij je keuzes over wilt maken !
Ge hebt geen flauw idee wat ik bedoel...

Ik vraag geen 'onderworpenheid', wtf dat ook betekent. In een maatschappij leven betekent nu 1 maal leven met regels. Zoals stoppen voor een rood licht. Is dat geen regel die anderen in uw plaats hebben gemaakt? Zijt ge er niet mee akkoord, niet?

Als dat u niet aanstaat dat er regels zijn in deze maatschappij, ga op een onbewoond eiland wonen, en ge kunt heel de dag uw goesting doen. Ik hou u niet tegen.

Laatst gewijzigd door geertvdb : 3 mei 2015 om 06:48.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 06:27   #56
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Het is wel hypocriet en daarbij inconsequent en lame .
Alle partijen zijn voorstander op 2 na. Idd respect eens eindelijk de democratie?.
Ja, kijk even na wat democratie is.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En verder ga ok pubers als u negeren voor ik er zelf inloop.
Lees deze zin nog eens. Waar is het onderwerp? U hebt zo weinig respect voor andere forummers dat u de moeite niet neemt om leesbaar te schrijven
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 06:27   #57
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

En wie bepaalt de wetten? Het volk, toch?
En wanneer wordt het ons eens deftig gevraagd?
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 06:34   #58
Peche
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2013
Berichten: 29.811
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
Ja, kijk even na wat democratie is.


Lees deze zin nog eens. Waar is het onderwerp? U hebt zo weinig respect voor andere forummers dat u de moeite niet neemt om leesbaar te schrijven
ok = ik

De democratie zoals vandaag wenst een open en directe democratie.
Maar de partijen komen niet voor die bevolkingsgroep op. Wie is de democratie volgens U? De partijen of het volk? En wanneer men partijen aan elkaar fabriceert die niet gelijk lopen met elkaars HOOFDpunten, is dat een democratie te noemen?

Bovenal word iedereen zo lomp als het achterste van een varken gehouden dat ze een maand na de verkiezingen al vergeten zijn waarom men ervoor stemde. De kiezer is een opportunist en de speler grijpt zijn kans. En wiegt ze daarna in een andere opportuniteit.
We are all mad here
Peche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 06:49   #59
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
En wie bepaalt de wetten? Het volk, toch?
En wanneer wordt het ons eens deftig gevraagd?
Elke verkiezing.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2015, 06:53   #60
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
ok = ik

De democratie zoals vandaag wenst een open en directe democratie.
Maar de partijen komen niet voor die bevolkingsgroep op. Wie is de democratie volgens U? De partijen of het volk? En wanneer men partijen aan elkaar fabriceert die niet gelijk lopen met elkaars HOOFDpunten, is dat een democratie te noemen?
Wilt ge echt discussiëren over democratie? Wat is uw punt? cannabis is niet gelegaliseerd omdat de democratie niet werkt?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
Bovenal word iedereen zo lomp als het achterste van een varken gehouden dat ze een maand na de verkiezingen al vergeten zijn waarom men ervoor stemde.
met iedereen, bedoelt ge ook uzelf?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peche Bekijk bericht
De kiezer is een opportunist en de speler grijpt zijn kans. En wiegt ze daarna in een andere opportuniteit.
We are all mad here
nogmaals, waarom gaat u niet naar een onbewoond eiland! ik hou u niet tegen
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be