Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Arabische lente
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Arabische lente Brandend actueel zijn de revoluties in de Arabische wereld. In dit forum worden alle discussies over dit thema samengebracht.

 
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2016, 14:25   #201
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vind het haast onbegrijpelijk dat mensen dit spel niet door hebben. En er zelfs bewust aan meedoen, zoals Parcifal of Jeebee. Dat is de logica van degenen die oorlog stimuleren.
Zou je dat ook even kunnen preciseren?

Overigens wacht ik nog altijd op een antwoord op een gestelde vraag waarbij je voor de zoveelste keer onzin produceerde die je dan niet hard kan maken.

Misschien heb ik 'dat' spel niet door, jouw flodders daarentegen....
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 24 oktober 2016, 14:40   #202
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Indien de vermeende vijand (in dit geval degenen die in de weg staan van het VS project tot wereldheerschappij) bombardeert spreekt men van oorlogsmisdaden (behalve dan bv in Yemen waar de Saoudis door de VS geleverde clusterbommen gebruikt hebben
Ja Sting. Uw boodschap is nog actueel.
Ter informatie: De laatste producent van clusterbommen in de USA is gestopt met de productie van clusterbommen, een wapen dat overigens al sinds 2008 verboden is.

En zijn nog wel steeds een aantal landen die volop clusterbommen produceren.

Bijvoorbeeld Israël. Dat moet als muziek in je oren klinken.

Maar wacht, de GROTE producenten én gebruikers van clusterbommen zijn tot de dag van vandaag Rusland en China. Valse symphonie dus.

Misschien is je berichtje in een thread die gaat over het midden oosten toch wel een klein tikje eenzijdig.

Want NIET de westerse coalitie (die gebruikt enkel peperdure precisiewapens om burgers te sparen) maar precies Rusland en Syrië gebruiken clusterbommen.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 24 oktober 2016, 15:07   #203
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Zou je dat ook even kunnen preciseren?

Overigens wacht ik nog altijd op een antwoord op een gestelde vraag waarbij je voor de zoveelste keer onzin produceerde die je dan niet hard kan maken.

Misschien heb ik 'dat' spel niet door, jouw flodders daarentegen....
Blijkbaar over de leugen heengelezen die ik ontmaskerde van Adriaan ivm het land dat de meeste vetos gebruikt. Dat is de VS namelijk. Meer vetos dan de ander 4 landen van de Veiligheidsraad samen. Maar de Natopropagandisten komen zeggen dat het Rusland zou zijn. En dan doen alsof men de repliek niet gelezen heeft. Of is het eerder sprakeloosheid?

Ik kan begrijpen dat u de discussie liever voert over oorlogstuig. Daar ligt uw kennis. Uw passie schat ik gezien uw avatar van een gevechtsvliegtuig en uw continue levendig houden van een aankoop (een F natuurlijk) van de gevechtsvliegtuigen draad die ondertussen al 5000 posts telt.
__________________

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 24 oktober 2016, 15:09   #204
Reverberation
Minister
 
Reverberation's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 maart 2013
Berichten: 3.916
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ter informatie: De laatste producent van clusterbommen in de USA is gestopt met de productie van clusterbommen, een wapen dat overigens al sinds 2008 verboden is.

En zijn nog wel steeds een aantal landen die volop clusterbommen produceren.

Bijvoorbeeld Israël. Dat moet als muziek in je oren klinken.

Maar wacht, de GROTE producenten én gebruikers van clusterbommen zijn tot de dag van vandaag Rusland en China. Valse symphonie dus.

Misschien is je berichtje in een thread die gaat over het midden oosten toch wel een klein tikje eenzijdig.

Want NIET de westerse coalitie (die gebruikt enkel peperdure precisiewapens om burgers te sparen) maar precies Rusland en Syrië gebruiken clusterbommen.
Al Nusra en aanverwante baardman allahidioten die kopkes hakken verdienen niet beter dan clusterbommen. Er zijn humanitaire corridors ingesteld en verlengd, die werden beschoten door orgaanetende proxis van de VS. Dit is geen spellletje voor de morele hoge grond... Oorlog is hel.

Zie Madeleineke :



Dubbele standaarden en zionistisch gezwam. Dood is dood, cluster of zogenaamd precisietuig.

De VS en slaafshondje EU hebben hier voor gezorgd... Libie, Irak, Afghanistan, Somalie en nu Syrie al jaren aan een stuk. Miljoenen Syriers vluchtten naar Assad gecontroleerd gebied, niemand vlucht naar de baardapen die al wild Allah krijsend zogezegd gematigd zijn en van Syrie een "democratisch" land gaan maken... Hypocriet heel je "argumentatie".
__________________
"They sell their debt, their privately made paper&ink, push the countries, the world into debt and what they want back are real, tangeble assets, and they won't stop till they own the whole thing. They don't want the debt paid off, just the interest, they want to keep this balanced till they have what they want, all of it." Central Banks
Reverberation is offline  
Oud 24 oktober 2016, 15:35   #205
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Blijkbaar over de leugen heengelezen die ik ontmaskerde van Adriaan ivm het land dat de meeste vetos gebruikt. Dat is de VS namelijk. Meer vetos dan de ander 4 landen van de Veiligheidsraad samen. Maar de Natopropagandisten komen zeggen dat het Rusland zou zijn. En dan doen alsof men de repliek niet gelezen heeft. Of is het eerder sprakeloosheid?

Ik kan begrijpen dat u de discussie liever voert over oorlogstuig. Daar ligt uw kennis. Uw passie schat ik gezien uw avatar van een gevechtsvliegtuig en uw continue levendig houden van een aankoop (een F natuurlijk) van de gevechtsvliegtuigen draad die ondertussen al 5000 posts telt.
Kan je nu eens niet een antwoord geven in plaats van te leuteren over een andere poster én over een onderwerp waarover ik niet sprak.

Mijn 'passie' - ik heb het liever over kennis na een passievol beroepsleven terzake - stelt me wel in staat gefundeerd je leeghoofdig gezwam telkens weer te ontmaskeren. Ik begrijp dat dat steekt.

Mijn welgemeende excuses.

Maar je verstaat wel dat enige objectiviteit ook haar rechten heeft. Daar zorg ik wel voor.

Ik versta ook wel dat kennis een ongewenst iets is in hoofde van leeghoofden met vooringenomen ideeën.
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 24 oktober 2016, 19:11   #206
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.711
Standaard

Om,na de strijd,toch nog iets over te houden dat "Mosul" kan genoemd worden geeft men aan strijders die "niet 100% committed" zijn de gelegenheid om te ontwijken...

Dat is verstandig,al is het maar omdat niet de ganse bevolking van Mosul als "te onderdrukken" beschouwd wordt door de Iraakse regering en haar bondgenoten.Geen "Berlijn" toestanden dus.Algehele vernietiging is eigenlijk niet aan de orde.

Vandaar overigens dat de Sjia-milities ,zo een beetje de "Waffen-SS" van Irak,en niet bepaald bekend om hun subtiliteiten jegens sunni's,buiten de strijd om Mosul zelf lijken te worden gehouden...


Men kan er "samenzwering" in zioen,men kan er ook "menselijkheid" en een poging tot "efficiency" (het aantal Kalifaatsoldaten verminderen zonder vechten) in zien....

Laatst gewijzigd door kelt : 24 oktober 2016 om 19:18.
kelt is offline  
Oud 24 oktober 2016, 19:19   #207
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Jeebee, als u op vragen antwoord wil ik dat ook wel doen. Vragen zoals of Hiroshima of Faluya oorlogsmisdaden zijn. Vragen herhaardelijk gevraagd en overeen gelezen. Kwestie van die objectiviteit wat te testen.

Ik denk niet dat die insinuaties naar mijn persoon toe veel indruk maken hoor. Het is hier Het laatste nieuws niet.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 oktober 2016 om 19:25.
Johan Bollen is offline  
Oud 24 oktober 2016, 19:54   #208
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ter informatie: De laatste producent van clusterbommen in de USA is gestopt met de productie van clusterbommen, een wapen dat overigens al sinds 2008 verboden is.

En zijn nog wel steeds een aantal landen die volop clusterbommen produceren.

Bijvoorbeeld Israël. Dat moet als muziek in je oren klinken.

Maar wacht, de GROTE producenten én gebruikers van clusterbommen zijn tot de dag van vandaag Rusland en China. Valse symphonie dus.

Misschien is je berichtje in een thread die gaat over het midden oosten toch wel een klein tikje eenzijdig.

Want NIET de westerse coalitie (die gebruikt enkel peperdure precisiewapens om burgers te sparen) maar precies Rusland en Syrië gebruiken clusterbommen.
Weer een poging om een morele High grond te pogen bereiken via onvolledige en verkeerde informatie. Dr VS ondertekende de Conventie tegen clustermunitie evenmin als China en Rusland. De VS is het land dat het meeste de productie van clustermunitie financiert.

"Out of 137 institutions, 63 were based in the US, another 18 in the EU (the United Kingdom, France, Germany, Italy etc.), 16 were based in China, 4 in Singapore, 3 in each of: Canada, Japan, Taiwan, 2 in Swizerland, and 4 other countries had 1 financial institution involved."

En het gebruik ervan. Dat moet u toch eerst bewijzen. De VS begon met het gebruik van Clustermunitie. Dat was in Vietnam. VS clusterbommen werden gebruikt in o.a. Afghanistan, Irak, Yemen. Dat is pas geleden. De VS helpt de illegale oorlog tegen Yemen en de illegale oorlog tegen Syrië. Daarom horen we u natuurlijk niet reageren op berichten over internationaal recht in deze context. Nee nee. Dan begint men te klagen over het vetorecht van anderen.

En het is nog maar te zien wie er het meest doden door deze munitie veroorzaakt heeft. Het lijstje van oorlogen doet me vermoeden dat dat eveneens de VS is. Met Rusland op de tweede plaats, maar met een serieuze achterstand.

En daarnaast verminkt u mijn citaat om het gebruik van verarmde uraniunmunitie te schrappen. Begrijpelijk omdat daar geen moreel voordeeltje kan uitgehaald worden (integendeel) voor het 'kamp' dat u verdedigt, de Nato. Cherrypicking om toch maar de morele superioriteit van het favoriete leger of land te pogen aantonen. Met objectiviteit heeft dat niet veel te maken.

Voor ieder die in staat is wat afstand te nemen van de dagelijkse dosis propaganda is het duidelijk dat de VS de warnation van deze tijd zijn. Niet Rusland en zeker niet China.
__________________

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 24 oktober 2016 om 20:05.
Johan Bollen is offline  
Oud 25 oktober 2016, 00:19   #209
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Rusland heeft die extreme spitstechnologie van de NAVO niet. Rusland is een ontwikkelingsland met een BNP niet groter dan dat van de BENELUX. Hoe zouden ze die financieren?
Niet natuurlijk.
De Amerikanen zijn er alleszins niet gerust op.

http://nationalinterest.org/feature/...arplanes-13255

Het BNP van Rusland kende een enorme val onder de prowesterse Yeltsin, maar stijgt sinds Putin aan de macht kwam onvoorstelbaar snel.


Laatst gewijzigd door tomm : 25 oktober 2016 om 00:21.
tomm is offline  
Oud 25 oktober 2016, 00:28   #210
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.331
Standaard

Altijd wel schattig om te zien, die mensen die nog steeds verontwaardigt zijn bij het feit dat er bugerdoden vallen in een oorlog.

Och hemel !
Nietzsche is offline  
Oud 25 oktober 2016, 00:36   #211
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
We weten allemaal toch dat fotocamera's en videocamera's russofoob zijn?

Het is daarom natuurlijk dat ze in rusland nooit een deftige audiovisuele industrie hebben kunnen uitbouwen en dat ze zich moeten verlagen tot het gebruiken van russofoob materiaal uit de VS, de EU of Japan.

Ik zou niet weten wat er russofoob is aan Chinese of Koreaanse camera's?
Het Westen is al lang niet meer het centrum van de wereld, en dat hebben de Russen beter dan wie ook begrepen.
De stad Vladivostok bvb. boomt als gevolg van een exponentieel toegenomen handel met Korea, Japan, China, etc.
Japanese toeriste in Vladivostok:

tomm is offline  
Oud 25 oktober 2016, 00:39   #212
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Die 'hoogtechnologische' bommen zijn maar zo efficient als het oog en de hand van Igor of Pavel, de piloot. Het zijn barrel bombs in een ander jasje, niets meer of minder.

Waarom zouden de russen dure bommen droppen, het gaat toch maar om syrische mannen, vrouwen en kinderen. Who cares hoeveel ze er platbombarderen? HEt komt toch op een paar duizend niet aan, nietwaar?
Kijk maar naar Grozny, en dat was dan nog 'eigen volk'.
Onzin natuurlijk, ze zijn heel efficiënt, de Russen hebben al meer gebied bevrijd van IS dan de Amerikanen en co. in Syrië.
De Amerikanen en bondgenoten bombarderen alles plat in Jemen, en ook in Afghanistan al talloze hospitaals, waaronder een van médécins sans frontières.
tomm is offline  
Oud 25 oktober 2016, 00:53   #213
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De Russen respecteren het post-Jalta internationaal recht aangezien ze bombarderen op uitnodiging van de Syrische regering. De Amerikanen en hun bondgenoten overtreden het internationaal recht aangezien ze bombarderen ondanks het expliciete protest van de Syrische regering.

Nu, dat gebeurt niet omdat de Russen braaf zijn en de Amerikanen stout maar omdat de Russen belang hebben bij het bestaande internationale recht waar zij formeel de gelijke zijn van de VS als permanent lid van de Veiligheidsraad, terwijl hun militair budget zoveel kleiner is.

Omgekeerd hebben de VS er alle belang bij om die formele gelijkheid niet te respecteren omdat hun militaire budget nu eenmaal zo gigantisch veel groter is dan dat van alle andere landen. Zij hebben er belang bij die macht ook te gebruiken.

Nu, tot zover het internationale recht. Maar ethisch gezien is het nog een ander verhaal. Voor burgerbevolkingen maakt het helaas niet zo veel uit of zij al dan niet conform het internationaal recht gebombardeerd worden.
x2. Ik geloof echter niet dat de Russen minder "chirurgisch" bombarderen dan de Amerikanen, de technologie die ze gebruiken is vergelijkbaar met een F16, dus niet onfeilbaar.
De Amerikanen hebben een enorm leger, maar tegen guerilla en rebellen niet erg efficiënt gebleken (Vietnam, Afghanistan, Irak, etc.) Ook de Russen waren niet bijster efficiënt in Afghanistan, daarom dat de steun aan Syrië zich nu beperkt tot bombardementen. Op de grond zijn bewegingen als Hezbollah, die het terrein kennen en de taal en cultuur kennen, veel efficiënter. Tsjetsjenië is een ander verhaal dat is Rusland zelf, idem dito Oost-Oekraïne, zelfde cultuur en taal. Maar Russen kennen niets van de Syrische cultuur. Wel worden ze heel erg geapprecieerd door de Syrische bevolking, zoals deze BBC documentaire bewijst.

https://www.youtube.com/watch?v=mNTgL82D4Xo

Let er ook op geen enkele hoofddoek, geen baardratten.
Want de baardratten, verantwoordelijk voor de aanslagen in Brussel, staan aan de kant van de VS, aan parcival's kant.

Laatst gewijzigd door tomm : 25 oktober 2016 om 00:55.
tomm is offline  
Oud 25 oktober 2016, 01:00   #214
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zinvol bericht dat aantoont dat niet iedereen gevangen zit in de propaganda die kost wat kost een morele superioriteit wil tentoon spreiden. En het is juist die houfing die blind maakt en oorlogen bevordert.

Oorlogstaal gaat als volgt. Indien de vermeende vijand (in dit geval degenen die in de weg staan van het VS project tot wereldheerschappij) bombardeert spreekt men van oorlogsmisdaden (behalve dan bv in Yemen waar de Saoudis door de VS geleverde clusterbommen gebruikt hebben of Faluya waar we geboortedefecten zien als gevolg van het gebruik van specifieke wapens door de VS). Indien er zelf gebombardeerd wordt dan spreekt men niet over oorlogsmisdaden als er burgers sterven maar dan is de media spin die van "menselijk schild" (zoals CNN nu met Mosul doet). En uiteraard toont de media dan niet de slachtoffers in al hun glorie (geen dode kindjes op CNN deze keer zoals in Aleppo) Zo kan men zich steeds de goede, de superieure, voelen.

Ik vind het haast onbegrijpelijk dat mensen dit spel niet door hebben. En er zelfs bewust aan meedoen, zoals Parcifal of Jeebee. Dat is de logica van degenen die oorlog stimuleren.

Ja Sting. Uw boodschap is nog actueel.
De westerse media doet weinig moeite om dit te doorprikken.
Ofwel uitonkunde, ofwel spelen er andere zaken...
tomm is offline  
Oud 25 oktober 2016, 01:09   #215
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Toch wel en de gevolgen zijn gigantisch.

Misschien is het ook wel 'propaganda' dat de Russen zich druk maken om de vermeende 6 doden bij een bombardement zogezegd maar niet gedaan werd door onze F-16 en tegelijkertijd zelf bij bombardementen niet op een paar 100 doden min of meer kijken door het gebruik van ouderwetse onnauwkeurige bewapening.

Dat is het verschil voor de burgerbevolking.

Ik weet zeker dat wij streven naar zero burgerdoden en ik zou daarover erg kunnen uitweiden. Maar laat me volstaan met te zeggen dat een jurist (!) over de schouder van de bevelhebber meekijkt en de doelwitten en hun omgeving analyseert op mogelijke nevenschade waarbij de gebruikte bewapening tot en met het soort ontsteking in rekening wordt gebracht. De mensenrechten staan hierbij op de eerste plaats. Bij te verwachten nevenschade komt er geen missie. Ook gebeurt het dat aanvallen onderweg worden afgeblazen omdat via vormen van intelligentie op de laatste minuut mogelijke nevenschade detecteren, bijvoorbeeld mensen die in een woning naast het doelwit komen. Ten slotte blijft de piloot persoonlijk verantwoordelijk. Zo ken ik al aanvallen die zijn afgebroken omdat een fietser toevallig in de buurt van het doelwit fietste.

Waarom denk je dat onze toestellen telkens 5 �* 6 uur in de lucht hangen en dan maar af en toe een aanval kunnen doen?

Je moet wel weten waarover je spreekt.
En toch worden hospitalen, trouwpartijen, enzovoort gebombardeerd door westerse toestellen, hoe verklaar je dat dan? Misschien hanteren de VS een andere standaard dan België maar zou me verwonderen. Zo hoog vanuit de lucht kun je trouwens onmogelijk precisiebombardementen uitvoeren, en zeker niet met F16 s. Ik herinner me nog de bombardementen op Servië, toen werd de Chinese ambassade geraakt (toevallig?),hospitalen, enzovoort.
Ook in Libië werden tal van burgerslachtoffers gemaakt door de NAVO.
In Vietnam vielen miljoenen burgerdoden. (goed, een andere tijd, maar F16s stammen toch ook al uit de jaren 80...)

Ik denk dat het er vooral op neerkomt de illusie te creëren dat burgers gespaard worden. Hoe kan men nu een fietser zien vanop die hoogte, of exact weten in welk gebouw de terroristen zich verschuilen. Meer "good feeling" dan iets anders denk ik.
tomm is offline  
Oud 25 oktober 2016, 01:13   #216
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Ter informatie: De laatste producent van clusterbommen in de USA is gestopt met de productie van clusterbommen, een wapen dat overigens al sinds 2008 verboden is.

En zijn nog wel steeds een aantal landen die volop clusterbommen produceren.

Bijvoorbeeld Israël. Dat moet als muziek in je oren klinken.

Maar wacht, de GROTE producenten én gebruikers van clusterbommen zijn tot de dag van vandaag Rusland en China. Valse symphonie dus.

Misschien is je berichtje in een thread die gaat over het midden oosten toch wel een klein tikje eenzijdig.

Want NIET de westerse coalitie (die gebruikt enkel peperdure precisiewapens om burgers te sparen) maar precies Rusland en Syrië gebruiken clusterbommen.
Het Westen gebruikte, tot zeer recent alleszins, ook clusterbommen.
https://www.theguardian.com/world/20...foreignpolicy1
http://www.noclusterbombs.org/news/2015/03/16/libya/
tomm is offline  
Oud 25 oktober 2016, 01:22   #217
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Kan je nu eens niet een antwoord geven in plaats van te leuteren over een andere poster én over een onderwerp waarover ik niet sprak.

Mijn 'passie' - ik heb het liever over kennis na een passievol beroepsleven terzake - stelt me wel in staat gefundeerd je leeghoofdig gezwam telkens weer te ontmaskeren. Ik begrijp dat dat steekt.

Mijn welgemeende excuses.

Maar je verstaat wel dat enige objectiviteit ook haar rechten heeft. Daar zorg ik wel voor.

Ik versta ook wel dat kennis een ongewenst iets is in hoofde van leeghoofden met vooringenomen ideeën.
Ik geloof U wel, maar nogmaals, het Westen beging ook oorlogsmisdaden en bij westerse bombardementen sterven ook heel veel onschuldigen. "Chirurgische bombardementen" bestaan nu eenmaal niet, in feite is dit een manier van oorlogsvoeren die burgers het hardste raakt, maar wel de geprefereerde westerse manier, al sinds minstens WOII.

https://www.theguardian.com/commenti...ibyan-campaign

Het Westen onderzoekt nooit burgerdoden als gevolg van hun luchtoorlog.
tomm is offline  
Oud 25 oktober 2016, 01:29   #218
tomm
Secretaris-Generaal VN
 
tomm's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 40.903
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Altijd wel schattig om te zien, die mensen die nog steeds verontwaardigt zijn bij het feit dat er bugerdoden vallen in een oorlog.

Och hemel !
In feite zou men Oost-Aleppo volledig burgervrij moeten maken, en dan gewoon het rattennest platbranden. Natuurlijk zullen de rebellen niet meewerken aan zo'n scenario. Maar ik ben er wel vrij zeker van dat de overgrote meerderheid van de burgers daar het gebied al ontvlucht zijn. Wie overschiet zijn rebellen en familie.
tomm is offline  
Oud 25 oktober 2016, 02:10   #219
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Blijkbaar over de leugen heengelezen die ik ontmaskerde van Adriaan ivm het land dat de meeste vetos gebruikt. Dat is de VS namelijk. Meer vetos dan de ander 4 landen van de Veiligheidsraad samen. Maar de Natopropagandisten komen zeggen dat het Rusland zou zijn. En dan doen alsof men de repliek niet gelezen heeft. Of is het eerder sprakeloosheid?

Ik kan begrijpen dat u de discussie liever voert over oorlogstuig. Daar ligt uw kennis. Uw passie schat ik gezien uw avatar van een gevechtsvliegtuig en uw continue levendig houden van een aankoop (een F natuurlijk) van de gevechtsvliegtuigen draad die ondertussen al 5000 posts telt.
Had er geen enkele behoefte aan om te reageren.
Er moet heel wat gebeuren voordat ik sprakeloos ben van een post van u
Bron: Dag Hammerskjöld Library
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  UN_Veto's_1948-2015.jpg‎
Bekeken: 64
Grootte:  173,8 KB
ID: 104530  

Adrian M is offline  
Oud 25 oktober 2016, 02:19   #220
Adrian M
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 6 mei 2012
Berichten: 14.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Altijd wel schattig om te zien, die mensen die nog steeds verontwaardigt zijn bij het feit dat er bugerdoden vallen in een oorlog.

Och hemel !
Zegt veel over u zelf dat u dit humoristisch vindt
Vast en zeker elk jaar weer dikke pret herdenking WOII, bombardement Rotterdam
Adrian M is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be