Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 oktober 2005, 07:26   #1
limburgse wolf
Burger
 
limburgse wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 174
Standaard Wat is erger

Bij het horen van de nieuws kneep mijn keel toch even dicht

De chauffeur die in HAsselt 2 meisjes heeft omgereden,waarvan er eentje is overleden,en dit zonder rijbewijs en met vlucht misdrijf heeft voor het doden van dit meisje 10 maanden gekregen

Voor het rijden zonder rijbewijs,kreeg hij 2 maal levenslangs rij verbod

Is het hier bij ons dan erger om zonder rijbewijs te rijden.
limburgse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 07:28   #2
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Was dit de definitieve uitspraak?Heb gehoord dat de dader al veroordeeld was maar dat ze hem nog een keer gesnapt hebben zonder rijbewijs en verzekering.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 07:30   #3
limburgse wolf
Burger
 
limburgse wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 174
Standaard

Op het journaal van,deze morgen om 7 uur hebben ze de straf bekent gemaakt
limburgse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 07:32   #4
Grellig
Minister
 
Grellig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2005
Berichten: 3.175
Standaard

Het zou kunnen hoor.Hier in Lommel is een paar weken geleden een meisje van 18 doodgereden door een chauffeur die onder invloed was van drugs en alcohol.Een week later zat hij weer gezellig achter het stuur.Dus dat geval van Hasselt zal me zeker niet verwonderen.
__________________
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 08:23   #5
limburgse wolf
Burger
 
limburgse wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Het zou kunnen hoor.Hier in Lommel is een paar weken geleden een meisje van 18 doodgereden door een chauffeur die onder invloed was van drugs en alcohol.Een week later zat hij weer gezellig achter het stuur.Dus dat geval van Hasselt zal me zeker niet verwonderen.
Ik vind dit dus gewoon schandalig
Men werkt de criminaliteit gewoon in de hand

Plaats van gelijk een goede degelijke straf op te leggen,men zou zich nog eens bedenken
limburgse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 12:20   #6
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Bij het horen van de nieuws kneep mijn keel toch even dicht

De chauffeur die in HAsselt 2 meisjes heeft omgereden,waarvan er eentje is overleden,en dit zonder rijbewijs en met vlucht misdrijf heeft voor het doden van dit meisje 10 maanden gekregen

Voor het rijden zonder rijbewijs,kreeg hij 2 maal levenslangs rij verbod

Is het hier bij ons dan erger om zonder rijbewijs te rijden.
Een mensenleven betekend voor de staat noppes maar een inbreuk tegen hun regeltjes (want dan zondigt ge tegen iets dat hun heilig is), ja daar word ge zwaar voor gestraft. Zwaarder dan iemand doodrijden, het leven is nu eenmaal zo.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by armoede on 06-10-2005 at 13:30
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Bij het horen van de nieuws kneep mijn keel toch even dicht

De chauffeur die in HAsselt 2 meisjes heeft omgereden,waarvan er eentje is overleden,en dit zonder rijbewijs en met vlucht misdrijf heeft voor het doden van dit meisje 10 maanden gekregen

Voor het rijden zonder rijbewijs,kreeg hij 2 maal levenslangs rij verbod

Is het hier bij ons dan erger om zonder rijbewijs te rijden.
Een mensenleven betekend voor de staat noppes maar een inbreuk tegen hun regeltjes (want dan zondigt ge tegen iets dat hun heilig is), ja daar word ge zwaar voor gestraft. Zwaarder dan iemand doodrijden, het leven is nu eenmaal zo.[/size]


[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Bij het horen van de nieuws kneep mijn keel toch even dicht

De chauffeur die in HAsselt 2 meisjes heeft omgereden,waarvan er eentje is overleden,en dit zonder rijbewijs en met vlucht misdrijf heeft voor het doden van dit meisje 10 maanden gekregen

Voor het rijden zonder rijbewijs,kreeg hij 2 maal levenslangs rij verbod

Is het hier bij ons dan erger om zonder rijbewijs te rijden.
Een mensenleven betekend voor de staat noppes maar een inbreuk tegen hun regeltjes, ja daar word ge zwaar voor gestraft. Zwaarder dan iemand doodrijden, het leven is nu eenmaal zo.[/size]
[/edit]
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]

Laatst gewijzigd door armoede : 6 oktober 2005 om 12:30.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 12:30   #7
limburgse wolf
Burger
 
limburgse wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Een mensenleven betekend voor de staat noppes maar een inbreuk tegen hun regeltjes, ja daar word ge zwaar voor gestraft. Zwaarder dan iemand doodrijden, het leven is nu eenmaal zo.
Ik weet niet hoe ze er zelf mee kunnen leven,als ik als rechter zo een vonnis zou moeten uitspreken,zou mezelf niet meer kunnen zien in de spiegel
limburgse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 12:37   #8
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Ik weet niet hoe ze er zelf mee kunnen leven,als ik als rechter zo een vonnis zou moeten uitspreken,zou mezelf niet meer kunnen zien in de spiegel
Het probleem bij rechters is dat ge zolang ge niet tegen hun uitspraken of regeltjes zondigt, er niets aan de hand is. Hij had rijverbod gekregen weliswaar een minimale straf maar heeft tegen die uitspraak gezondigd en dan word die zwaar gestraft omdat hij gespot heeft met een uitspraak. Dat hij daaarvoor een dod e op zijn geweten heeft en voor dat feit een lichte straf krijgt dat is de normale gang van zaken in belgie. Het is jammer maar een mensenleven heeft voor de staat geen waarde ze zijn er voor de economie en niet voor wat rechtvaardig of goed is voor de mens.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 12:43   #9
limburgse wolf
Burger
 
limburgse wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Het probleem bij rechters is dat ge zolang ge niet tegen hun uitspraken of regeltjes zondigt, er niets aan de hand is. Hij had rijverbod gekregen weliswaar een minimale straf maar heeft tegen die uitspraak gezondigd en dan word die zwaar gestraft omdat hij gespot heeft met een uitspraak. Dat hij daaarvoor een dod e op zijn geweten heeft en voor dat feit een lichte straf krijgt dat is de normale gang van zaken in belgie. Het is jammer maar een mensenleven heeft voor de staat geen waarde ze zijn er voor de economie en niet voor wat rechtvaardig of goed is voor de mens.
Dan wordt het in mijn ogen dus heel dringend tijd dat men daar eens een paar sterke persoonlijkheden plaats

Personen met gevoelens
Personen die iets inzitten met een mede mens en niet alleen aan hun portefieulle denken
limburgse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 12:48   #10
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Dan wordt het in mijn ogen dus heel dringend tijd dat men daar eens een paar sterke persoonlijkheden plaats

Personen met gevoelens
Personen die iets inzitten met een mede mens en niet alleen aan hun portefieulle denken
Ik vreees dat het dan bij dagdromen blijft, in dat wereldje daar bestaat geen gevoel en daar is ook geen plaats voor gevoel men mag enkel spreken in termen van feiten niet in termen van meeleven. Het is jammer maar zolang ge niet zondigt tegen hun dan is er niets aan de hand. Naar het leed van de ouders of de mensen die een dierbaar persoon moeten afgeven daar word niet naar gekeken. Het leed wat iemand berokkend zal nooit in overeenstemming zijn met de straf die hij krijgt.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 12:51   #11
limburgse wolf
Burger
 
limburgse wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Ik vreees dat het dan bij dagdromen blijft, in dat wereldje daar bestaat geen gevoel en daar is ook geen plaats voor gevoel men mag enkel spreken in termen van feiten niet in termen van meeleven. Het is jammer maar zolang ge niet zondigt tegen hun dan is er niets aan de hand. Naar het leed van de ouders of de mensen die een dierbaar persoon moeten afgeven daar word niet naar gekeken. Het leed wat iemand berokkend zal nooit in overeenstemming zijn met de straf die hij krijgt.
En dan gaat men zich nog afvragen hoe het komt dat er mensen zijn die het recht in eigen handen nemen
limburgse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 12:57   #12
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
En dan gaat men zich nog afvragen hoe het komt dat er mensen zijn die het recht in eigen handen nemen
Het recht in eigen handen nemen is op zich nooit goed, maar inderdaad begrijpeleijk dat het gebeurt. Moest het mijn kind zijn denk dat ik ook serieus ontgoocheld zou zijn en zelf msschn voor mijn eigen recht zou gaan. Het moet inderdaad fustrerend zijn te zien dat de oorspronkelijke straf een lachertje is en als ze hem dan pakken voor het rijden zonder rijbewijs daar het tijdelijk ingetrokken was er een zware straf volgt. Maar die straffen zullen nooit het leed vergoeden waar de ouders mee geconfronteerd werden.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 13:02   #13
limburgse wolf
Burger
 
limburgse wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Het recht in eigen handen nemen is op zich nooit goed, maar inderdaad begrijpeleijk dat het gebeurt. Moest het mijn kind zijn denk dat ik ook serieus ontgoocheld zou zijn en zelf msschn voor mijn eigen recht zou gaan. Het moet inderdaad fustrerend zijn te zien dat de oorspronkelijke straf een lachertje is en als ze hem dan pakken voor het rijden zonder rijbewijs daar het tijdelijk ingetrokken was er een zware straf volgt. Maar die straffen zullen nooit het leed vergoeden waar de ouders mee geconfronteerd werden.
Het is dat,het leed en de pijn van degene die achterblijven is niet te vergoeden,dat is begrijpelijk,maar men maakt er op zo een manier gewoon een lachertje van

Het is dan ook mijn mening dat de straf voor het doden,hoger had moeten liggen dan de straf voor het rijden zonder rijbewijs

Dan had deze uitspraak misschien nog enige zinvolle betekenis gehad
limburgse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 13:05   #14
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Het is dat,het leed en de pijn van degene die achterblijven is niet te vergoeden,dat is begrijpelijk,maar men maakt er op zo een manier gewoon een lachertje van

Het is dan ook mijn mening dat de straf voor het doden,hoger had moeten liggen dan de straf voor het rijden zonder rijbewijs

Dan had deze uitspraak misschien nog enige zinvolle betekenis gehad
tja kan u geen ongelijk geven maar soms heb ik het ook moeilijk om de gedachten van de staat te volgen maar ja wat wilt ge ben maar simpel van geest. En het begrijpen, kan het ook niet altijd vatten. Ik vrees dat ze het zelf niet kunnen vatten, en dat ze zelf soms niet meer weten waar ze mee bezig zijn.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 13:10   #15
limburgse wolf
Burger
 
limburgse wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
tja kan u geen ongelijk geven maar soms heb ik het ook moeilijk om de gedachten van de staat te volgen maar ja wat wilt ge ben maar simpel van geest. En het begrijpen, kan het ook niet altijd vatten. Ik vrees dat ze het zelf niet kunnen vatten, en dat ze zelf soms niet meer weten waar ze mee bezig zijn.
Wie is er nu simpel van geest

Denk eerder die zogenaamde knappe koppen,die zelf niet meer weten waar ze mee bezig zijn

Wat zou een gewoon mens dan nog moeten doen om mee te komen
limburgse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 13:16   #16
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Wie is er nu simpel van geest

Denk eerder die zogenaamde knappe koppen,die zelf niet meer weten waar ze mee bezig zijn

Wat zou een gewoon mens dan nog moeten doen om mee te komen
We kunnen aan deze maatschappij niets veranderen zolang de politiek zich enkel bezig houd met economische belangen en niet met de menselijkhied. Deze uitspraak getuigt ook van een economische overweging en binnen deze uitspraak is er weinig of geen plaats voor het menselijk leed.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 13:33   #17
limburgse wolf
Burger
 
limburgse wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 september 2005
Berichten: 174
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
We kunnen aan deze maatschappij niets veranderen zolang de politiek zich enkel bezig houd met economische belangen en niet met de menselijkhied. Deze uitspraak getuigt ook van een economische overweging en binnen deze uitspraak is er weinig of geen plaats voor het menselijk leed.
Het is gewoon wraakroepend,wat probeert men te bereiken met een levenslang verbod op het behalen van een rijbewijs

De feiten zijn gepleegt zonder rijbewijs naar het schijnt

Waarom zou hij een volgende keer dan wel vragen naar een rijbewijs,dan kruipt hij ook zo achter het stuur

Ik zie hier in deze feiten weinig dat te maken heeft met de economische belangen
limburgse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 13:52   #18
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Het is gewoon wraakroepend,wat probeert men te bereiken met een levenslang verbod op het behalen van een rijbewijs

De feiten zijn gepleegt zonder rijbewijs naar het schijnt

Waarom zou hij een volgende keer dan wel vragen naar een rijbewijs,dan kruipt hij ook zo achter het stuur

Ik zie hier in deze feiten weinig dat te maken heeft met de economische belangen
Het economish belang zit hem in het feit dat hij vroeg of laat in het voorgaande proces zijn rijbewijs zou terug gekregen hebben, dit kan enkel tengunste komen van de economie het verbruik etc plus de mogelijkheid om te werken want tegenwoordig is het eerste wat ze vragen bij een sollicitatie heb ge een auto. Met de laatste uitspraak zal hij nooit geen rijbewijs meer halen, maar als dit hem zal beletten te rijden ik vrees van niet.
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 15:52   #19
carlgustaaf
Banneling
 
 
carlgustaaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juli 2005
Berichten: 10.858
Standaard twee maten , twee gewichten

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
Het probleem bij rechters is dat ge zolang ge niet tegen hun uitspraken of regeltjes zondigt, er niets aan de hand is. Hij had rijverbod gekregen weliswaar een minimale straf maar heeft tegen die uitspraak gezondigd en dan word die zwaar gestraft omdat hij gespot heeft met een uitspraak. Dat hij daaarvoor een dod e op zijn geweten heeft en voor dat feit een lichte straf krijgt dat is de normale gang van zaken in belgie. Het is jammer maar een mensenleven heeft voor de staat geen waarde ze zijn er voor de economie en niet voor wat rechtvaardig of goed is voor de mens.
Ik denk dat het er vanaf hangt wie ge omverrijd: rijd maar eens een minister dood, ge zult wel zien! Of vermorzel een homo met uw auto, dan zijt ge homofoob, rijd ge een marrokaan of een Turk in flarden, dan zijt ge een racist, in al die gevallen komt er een ploeg avocaten de rechtszaal binnen die u gaan afschilderen als een gruwelijk monster en dan krijgt ge de maximumstraf.Maar rij een doorsnee-belg over het vel, liefst dan nog een belg zonder geld, een dopper of een OCMW-steuntrekker, dan is er geen vuiltje aan de lucht! Mischien krijgt ge er wel een medaille voor...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2005, 16:46   #20
armoede
Burgemeester
 
armoede's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 maart 2005
Berichten: 580
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf
Ik denk dat het er vanaf hangt wie ge omverrijd: rijd maar eens een minister dood, ge zult wel zien! Of vermorzel een homo met uw auto, dan zijt ge homofoob, rijd ge een marrokaan of een Turk in flarden, dan zijt ge een racist, in al die gevallen komt er een ploeg avocaten de rechtszaal binnen die u gaan afschilderen als een gruwelijk monster en dan krijgt ge de maximumstraf.Maar rij een doorsnee-belg over het vel, liefst dan nog een belg zonder geld, een dopper of een OCMW-steuntrekker, dan is er geen vuiltje aan de lucht! Mischien krijgt ge er wel een medaille voor...
daar zit wel iets in het ene mensenleven is meer waard dan het andere
__________________
[SIZE=5]Liefde en haat zijn niet blind, maar verblind door vuur, dat we in ons dragen.[/SIZE]
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be