Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 november 2017, 22:57   #681
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Eens te meer probeer je te insinueren dat het met wederzijdse toestemming was.
Eens te meer?

Neen, ik geef dat nu voor de eerste keer.

En ja, sommige vrouwen zullen wel meegegaan hebben in het verhaal. Net zoals sommige mannen daar niet vies van zijn, komt dat ook bij vrouwen voor. Niet doen alsof alle mannen viespeuken zijn en vrouwen allemaal zedige maagden.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:58   #682
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Je zegt altijd dat we over te weinig weten om iets zinnigs te zeggen, maar ondertussen speculeer je wel lustig er op los, altijd in het nadeel van de slachtoffers.
Dan leest u echt niet goed. Ik heb zelfs al onderstreept dat ik niet verwonderd zou zijn als blijkt dat BdP er losse morele zeden op nahoudt.

In tegenstelling tot u ga ik evenwel niet uit van een zwart-witverhaal, noch van een kritiekloze aanvaarding van wat we slechts van één kant horen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 22:58   #683
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Eens te meer?

Neen, ik geef dat nu voor de eerste keer.

En ja, sommige vrouwen zullen wel meegegaan hebben in het verhaal. Net zoals sommige mannen daar niet vies van zijn, komt dat ook bij vrouwen voor. Niet doen alsof alle mannen viespeuken zijn en vrouwen allemaal zedige maagden.
Insinuaties zonder de allerminste basis.

Je hebt werkelijk niets om dit te staven, niet rechtstreeks, niet onrechtstreeks. Gewoon wat insinuaties.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:00   #684
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Insinuaties zonder de allerminste basis.
Geen insinuaties. Wel een veronderstelling. Op basis van de werkelijkheid. Of gaat u ervan uit dat er nooit vrouwen zijn geweest die iets hadden met hun baas en dat omwille van professionele perspectieven?

Keur ik het daarmee goed? Neen, natuurlijk niet, maar sommige vrouwen worden aangetrokken door macht. Voor sommigen is dat erotiserend.

Net zoals het ook voorkomt dat er mannen zijn die hun machtspositie op dat vlak misbruiken om vrouwen tot allerlei zaken te dwingen.

Nogmaals, de werkelijkheid is veel genuanceerder dan uw goedkoop zwart-witverhaal.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:05   #685
werkman
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 5 december 2014
Berichten: 6.830
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Eens te meer probeer je te insinueren dat het met wederzijdse toestemming was. Daar heb ik nog niets van vernomen in heel de zaak, en er is voorlopig geen reden om zoiets aan te nemen.

Je zegt altijd dat we over te weinig weten om iets zinnigs te zeggen, maar ondertussen speculeer je wel lustig er op los, altijd in het nadeel van de slachtoffers.

Maar ondertussen staat er hier weer een hele topic vol over een zaak waar momenteel nog niks zinnigs over gezegd kan worden.
En moet ik het nog eens zeggen?
Wel het zijn steeds de zelfden die dit spelletje hier spelen.
Uitdieping van een onderwerp op basis van feiten telt niet mee.
Het gaat er om gelijk te hebben of niet. Triestig!!!
werkman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:09   #686
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En ja, sommige vrouwen zullen wel meegegaan hebben in het verhaal. Net zoals sommige mannen daar niet vies van zijn, komt dat ook bij vrouwen voor. Niet doen alsof alle mannen viespeuken zijn en vrouwen allemaal zedige maagden.
daar gaat het natuurlijk niet om

het gaat om grensoverschrijdend gedrag, in die mate dat de VRT besloten heeft om de samenwerking stop te zetten.
ethiek, gedrag, deontologische code, een zekere professionaliteit,... die de VRT van haar medewerkers en handelspartners eist.

dat is gewoon arbeids- en handelsrecht. de VRT neemt afstand van een leverancier, de pauw leverde een show, omdat die leverancier zich niet aan de morele standaard vd VRT heeft gehouden.

in de nasleep daarvan, in hoofdzaak omdat BDP de publiciteit zocht, heeft het gerecht besloten de zaak nader te onderzoeken of er effectief misdrijven zijn gebeurd, aangezien stalking daaronder kan vallen.

maar als dit niet zo is dan verandert dit niets voor de VRT. je mag een contract stopzetten zonder dat iemand de wet overtreden heeft. ethisch regels overtreden is as such niet strafbaar maar voldoende voor veel bedrijven om u buiten te gooien

ik herinner eraan dat BDP de 1e was die de term stalking gebruikt heeft.

nu goed,
parels voor de zwijnen want vrouwen zijn hoeren en die vragen er uiteraard altijd zelf om.
Mieghem was de enige die publiek voor de slachtoffers opkwam en die hare kop is er echt wel hard afgemaaid

blaming the victim zoals het nooit anders is geweest
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:23   #687
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
het gaat om grensoverschrijdend gedrag, in die mate dat de VRT besloten heeft om de samenwerking stop te zetten.
Daar ging het in het begin over, maar ondertussen is de zaak geëvolueerd naar de beschuldiging van strafbare feiten.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:24   #688
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
nu goed,
parels voor de zwijnen want vrouwen zijn hoeren en die vragen er uiteraard altijd zelf om.
Mieghem was de enige die publiek voor de slachtoffers opkwam en die hare kop is er echt wel hard afgemaaid

blaming the victim zoals het nooit anders is geweest
Ik schreef:

Citaat:
Net zoals het ook voorkomt dat er mannen zijn die hun machtspositie op dat vlak misbruiken om vrouwen tot allerlei zaken te dwingen.
Best alles lezen voor u zich eens te meer verslikt in een ongefundeerd oordeel.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:28   #689
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Daar ging het in het begin over, maar ondertussen is de zaak geëvolueerd naar de beschuldiging van strafbare feiten.
maar niet geuit door de VRT, noch door de dames. de vrouwen wilden dat het gedrag zou stoppen, meer niet.


het onderzoek is er gewoon op eigen iniatief vh gerecht gekomen, niet door een klacht
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:32   #690
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maar niet geuit door de VRT, noch door de dames. de vrouwen wilden dat het gedrag zou stoppen, meer niet.

het onderzoek is er gewoon op eigen iniatief vh gerecht gekomen, niet door een klacht
En op die manier komen we terug op een van mijn eerste opmerkingen: waarom hebben die vrouwen geen klacht neergelegd als het echt om stalking ging? Vooral omdat men beweert bewijzen te hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:39   #691
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.034
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
En op die manier komen we terug op een van mijn eerste opmerkingen: waarom hebben die vrouwen geen klacht neergelegd als het echt om stalking ging? Vooral omdat men beweert bewijzen te hebben.
Dubbel snijdend zwaard. Sowieso.
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:49   #692
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hiermee hebt u duidelijk aangegeven dat er een verschil is tussen een feit en een veronderstelling. Mooi!
Wat wij denken is irrelevant in deze zaak. Het is geen strafzaak met een openbare aanklager en burgelijke partijen.

Het contract met de vennootschap van BDP is verbroken door de directie van de VRT omdat de VRT de vrouwen gelooft die klacht hebben ingediend.

Dat er nu een publieke hetze van komt is leuk meegenomen. Ik heb een dochter en een vrouw. Gore apen zoals hem horen door het slijk te gaan.

Ik hoop oprecht dat hij nooit nog werkt in de media sector en vanaf nu ergens bieten kan rooien op een veld in de vlaanders.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:49   #693
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geen insinuaties. Wel een veronderstelling. Op basis van de werkelijkheid. Of gaat u ervan uit dat er nooit vrouwen zijn geweest die iets hadden met hun baas en dat omwille van professionele perspectieven?

Keur ik het daarmee goed? Neen, natuurlijk niet, maar sommige vrouwen worden aangetrokken door macht. Voor sommigen is dat erotiserend.

Net zoals het ook voorkomt dat er mannen zijn die hun machtspositie op dat vlak misbruiken om vrouwen tot allerlei zaken te dwingen.

Nogmaals, de werkelijkheid is veel genuanceerder dan uw goedkoop zwart-witverhaal.
Ik herhaal: je hebt niets om dit te staven dat de vrouwen die klacht ingediend hebben zelf ook deels schuldig zijn.

"Het zou kunnen" en "het is een veronderstelling..."

Tja zo kun je alles uit je botten slaan he. Het kan dooien en het kan vriezen.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:50   #694
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Tot nu toe heb ik hier nog niet gelezen dat iemand BdP hier verdedigt. Wel worden er heel wat vraagtekens geplaatst bij de manier van werken van de VRT alsook de wijze waarop er wordt omgesprongen met de versie van slechts één kant.

U mag gerust ervan uitgaan dat BdP al bij voorbaat schuldig is. Vraag ons evenwel niet om dat geloofwaardig te vinden.
Als hij vindt dat het contract onterecht is verbroken, mag hij steeds naar de rechtbank trekken.

Doet hij dat niet, weten we genoeg he....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:52   #695
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Ik herhaal: je hebt niets om dit te staven dat de vrouwen die klacht ingediend hebben zelf ook deels schuldig zijn.

"Het zou kunnen" en "het is een veronderstelling..."

Tja zo kun je alles uit je botten slaan he. Het kan dooien en het kan vriezen.
Natuurlijk, ik geef enkele overwegingen mee, waardoor duidelijk wordt dat we niet over de zaak kunnen oordelen Het enige wat we gehoord hebben, zijn de beschuldigingen van die vrouwen richting BdP. De objectiviteit veronderstelt dat we hier terughoudend mee omgaan en dus niet zonder bewijslast ervan uitgaan dat BdP schuldig.

U lijkt daar van uit te gaan.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:52   #696
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Wat wij denken is irrelevant in deze zaak. Het is geen strafzaak met een openbare aanklager en burgelijke partijen.
Het lijkt wel te evolueren naar een strafzaak, want het parket is een onderzoek gestart.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:54   #697
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Natuurlijk, ik geef enkele overwegingen mee, waardoor duidelijk wordt dat we niet over de zaak kunnen oordelen Het enige wat we gehoord hebben, zijn de beschuldigingen van die vrouwen richting BdP. De objectiviteit veronderstelt dat we hier terughoudend mee omgaan en dus niet zonder bewijslast ervan uitgaan dat BdP schuldig.

U lijkt daar van uit te gaan.
Ik ga er 100 % van uit dat die gast dat heeft gedaan.

De VRT zou in geval van valse beschuldigingen een forse veroordeling kunnen oplopen voor laster en eerroof, broodroof en ga zo maar door.

Die zijn niet over 1 nacht ijs gegaan.

BDP is een grore vetaap, fin de carriere is gepast.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:54   #698
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Het lijkt wel te evolueren naar een strafzaak, want het parket is een onderzoek gestart.
Goed, maar de VRT kan die beslissing nemen helemaal los daarvan.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:56   #699
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ga er 100 % van uit dat die gast dat heeft gedaan.

De VRT zou in geval van valse beschuldigingen een forse veroordeling kunnen oplopen voor laster en eerroof, broodroof en ga zo maar door.

Die zijn niet over 1 nacht ijs gegaan.

BDP is een grore vetaap, fin de carriere is gepast.
"Ik ga ervan uit..."

Mooi dat u het toegeeft, maar het is niet meer dan uw zienswijze, gebaseerd op slechts de partiële informatie van één partij.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2017, 23:58   #700
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
"Ik ga ervan uit..."

Mooi dat u het toegeeft, maar het is niet meer dan uw zienswijze, gebaseerd op slechts de partiële informatie van één partij.
Een beetje zoals het geloven in een god, nietwaar Jan ?

BDP heeft het overigens ook al zo goed als toegegeven.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be