Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 1 mei 2003, 12:16   #1
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

"Is niet net het feit dat vele moslims de door de staat opgerichte Moslimexecutieven niet erkennen een duidelijk bewijs van scheiding van kerk (moskee) en staat?"

Scheiding tussen kerk en staat, de uitgevonden argument van het Westen.

M'n WILT een kerkelijke machien oprichten om dan het argument "en nu scheiding tussen kerk en staat aanvaarden" te kunnen gebruiken.

er is gewoon geen hierarchie in de islam, dus vanwaar de nutteloze argument "scheiding kerk en staat"?
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 17:00   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik snap deze topic niet?

We hebben godsdienstvrijheid in België ,en er zijn een aantal religies erkend.Die vertegenwoordigers hebben die met de politiek mogen gaan spreken op een soort van gelijke voet.(we vullen elkaars zakken wel)
We hebben ook een scheiding van Staat en Kerk(voornamelijk bedoeld om de Roomse zakkenvullers van de verpotjes der liberale politici af te houden.)

Het probleem dat zich zou kunnen stellen is dat deze 2 grondwettelijke zaken in conflict zijn, want een veroveringsgezinde godsdienst, politiek gesteund erkend die scheiding niet en wil dat godsdienst en staat hetzelfde zijn.
Kan misschien wel werken in Zandbakkistan, maar in België is er een probleempje.

Neen, als je als moslim in België je geloof wil beleiden zoals bevolen door Allah door de Boodschapper Mohamed dan zal je of heel hard moeten knokken en alle niet Moslims buiten trappen(of gewoon pijnlijk doden).
Of heel hypocriet blijven.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 17:26   #3
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
"Is niet net het feit dat vele moslims de door de staat opgerichte Moslimexecutieven niet erkennen een duidelijk bewijs van scheiding van kerk (moskee) en staat?"

Scheiding tussen kerk en staat, de uitgevonden argument van het Westen.

M'n WILT een kerkelijke machien oprichten om dan het argument "en nu scheiding tussen kerk en staat aanvaarden" te kunnen gebruiken.

er is gewoon geen hierarchie in de islam, dus vanwaar de nutteloze argument "scheiding kerk en staat"?
Ge zijt slimmer dan dat hé Ali, komt nu eens met serieuze argumenten naar boven om Uw mening te ventileren! We kennen ze nog niet zenne, alhoewel ik serieus beging te vermoeden dat onder het laagje "westen", van een 35 jaar "tussen" ons levende marokkaan, een opdringerige moslim fanaat verscholen zit.
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 18:50   #4
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
"Is niet net het feit dat vele moslims de door de staat opgerichte Moslimexecutieven niet erkennen een duidelijk bewijs van scheiding van kerk (moskee) en staat?"

Scheiding tussen kerk en staat, de uitgevonden argument van het Westen.

M'n WILT een kerkelijke machien oprichten om dan het argument "en nu scheiding tussen kerk en staat aanvaarden" te kunnen gebruiken.

er is gewoon geen hierarchie in de islam, dus vanwaar de nutteloze argument "scheiding kerk en staat"?
Uitgevonden argument? Wat voor blaas bent gij toch. We hebben de scheiding tussen kerk en staat ingevoerd met als gevolg een nooit geziene vooruitgang op alle gebieden.

Uitgevonden argument noemt hij dat. Noem mij eens de grootse wetenschappelijke verwezelijkingen van de fundamentalistische moslimstaten van pakweg de laatste dertig jaar.

Het uitgevonden argument van het Westen wordt dat dan genoemd. Er is een reden waarom we zoveel voorstaan op de landen waar die scheiding niet bestaat. Er is een reden waarom jij hier wil wonen en wij niet ginder. Denk er maar eens over na.

Trouwens, als het westen u niet aanstaat, ga dan terug he idioot, dan kunt ge u gaan 'verlichten' over de deugden van het fundamentalisme.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 19:26   #5
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Islam is een individuele zaak. Enigste individuele godsdienst trouwens.
Tussen de gelovige en god is er enkel lucht.

Christendom, daar is er geen lucht, maar een hele kerkelijke machien met een miljardenomzet en die op de koop toe druk uitoefent op de staat, zoals in Belgie nog altijd geen scheiding tussen kerk en staat bestaat, aangezien de christenen België al jarenlang regeren vanuit een christelijke ideologie. vb. opbichten bij een pastoor.
Jodendom eveneens geen lucht, maar een hele rabijnsysteem met streepjes, hoe meer streepjes, hoe groter je zegje. vb. huwelijk is pas geldig indien een rabijn zijn toestemming heeft gegeven.

Scheiding tussen kerk en staat?

Begin bij je zelf!
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 20:21   #6
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Islam is een individuele zaak. Enigste individuele godsdienst trouwens.
Tussen de gelovige en god is er enkel lucht.

Christendom, daar is er geen lucht, maar een hele kerkelijke machien met een miljardenomzet en die op de koop toe druk uitoefent op de staat, zoals in Belgie nog altijd geen scheiding tussen kerk en staat bestaat, aangezien de christenen België al jarenlang regeren vanuit een christelijke ideologie. vb. opbichten bij een pastoor.
Jodendom eveneens geen lucht, maar een hele rabijnsysteem met streepjes, hoe meer streepjes, hoe groter je zegje. vb. huwelijk is pas geldig indien een rabijn zijn toestemming heeft gegeven.

Scheiding tussen kerk en staat?

Begin bij je zelf!
Uw verhaaltjes hebben geen enkele basis. De kerk heeft vrijwel niets te zeggen in Belgie en dat is maar goed ook. Wilt u eens vergelijken wat de invloed van Godfried Danneels is in vergelijking met de Ayatolah in Iran?

Stop al maar met uw gewauwel en ga daar uw sprookjes vertellen over scheiding tussen kerk en staat.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 20:40   #7
Mustapha
Gouverneur
 
Mustapha's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 augustus 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.248
Standaard

Kom mij niet vertellen dat CD&V voor de show "CHRISTELIJK" in hun naam hebben. Daar ligt het probleem al.

Ik wil u eraan doen herinneren dat er een ambras is in het Westerse Europa omdat paar landen het woordje GOD in de europese GRONDWET willen zien.

Scheiding tussen kerk en staat? Ver zoek...............
Ze willen het integreren in de hardste fundering van DE STAAT.
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 20:52   #8
Ebbe
Burger
 
Ebbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2003
Berichten: 194
Standaard

Er is wel degelijk een scheiding tussen kerk en staat in België.
Kijk naar bv. het homohuwelijk,die was er nooit doorgekomen als de kerk het hier nog voor het zeggen had.
Daar zijn vele jaren stijd voor geleverd en deze is nog niet helmaal voorbij.
Daarom mijn afkeer voor de islam,zodat heel dat circus weer van voorafaan kan beginnen
__________________
In ontwikkeling...
Ebbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 21:15   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

De oude CVP - Christelijke VolkPartij, die ging daar nog mee aan de haal ja.
De huidige zakkenvullers van de CD&V Centrum Demoncraat & Vlaams is een heel ander iets, terwijl het dezelfde volksverlakkers zijn.


Kerk en staat zijn even gescheiden als grootkapitaal en politiek.
Officieel heel hard, achter de schermen 2 handen op 1 buik.
Maar deze combinatie is tenminste niet zo achterlijk het open en bloot uit te brullen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 21:32   #10
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
....aangezien de christenen België al jarenlang regeren vanuit een christelijke ideologie. vb. opbichten bij een pastoor.
ja... en de pastoor gaat dat dan vertellen aan de commissaris en dan komt de politie je ophalen en dan vlieg je voor je straf in de bak!

juist mustapha!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 21:40   #11
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
vb. opbichten bij een pastoor.
Is dat al niet enkele jaren geleden afgeschaft?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2003, 22:08   #12
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.369
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Weerom een nummer van Katastroof dat door mijn gedachten schiet
"de zoon van meneer pastoor"

Mustapha, een hele hoop "oude" belgen zijn even katoliek als jij. Niet dus.
Maar de meesten zijn wel gedoopt, en hebben hun communie gedaan ,uit traditie ,omdat bomma en bompa dat wilden.Officiel zijn er een grote hoop belgjes dus Katholiek, in realiteit zijn het een hoop hypocrietjes;.Die alleen in de kerk komen als er de 3 grote events zijn. In het Engels "hatched,matched, dispatched" letterlijk vertaald -uit het ei, gekoppeld, weggewerkt;.Vrij vertaald gedoopt, getrouwd ,begraven.

Ikzelf ben wel konsequent en ben practiserend agnost.Goden, goed en wel, maar niet voor mij, niet nu.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2003, 01:29   #13
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TomB's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
Standaard

Het is voor mensen zoals Mustapha dat een integratiecursus misschien nog niet zo slecht zou zijn.
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte.
TomB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2003, 06:53   #14
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Het is voor mensen zoals Mustapha dat een integratiecursus misschien nog niet zo slecht zou zijn.
Ik ben kandidaat om provocatie en demagogie te onderwijzen.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2003, 07:11   #15
ydde
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Mechelen
Berichten: 993
Standaard

Mustapha (Alias Ali):
Kom mij niet vertellen dat CD&V voor de show "CHRISTELIJK" in hun naam hebben. Daar ligt het probleem al.
ydde:
cd en véé roepen al jaren dat ook niet gelovigen zéér welkom zijn om voor hen te stemmen; Uwen Jah Jah heeft dat lesje goed geleerd; hij wil daarvoor zelfs met communisten huwen.

Ali:
Ik wil u eraan doen herinneren dat er een ambras is in het Westerse Europa omdat paar landen het woordje GOD in de europese GRONDWET willen zien.
ydde:
Onder andere turkije!

Ali:
Scheiding tussen kerk en staat? Ver zoek...............Ze willen het integreren in de hardste fundering van DE STAAT.
ydde:
Willen is het juiste woord; kunnen is wat anders! En dat is precies wat Uw islam ook probeert; alleen véél agressiever als tot hetgeen de andere godsdiensten heden in staat zijn!

Superstaaf:
Mag ik demagogie geven?
ydde:
Mag ik sexuele opvoeding geven? (maar aan hun mokkes zenne, niet aan hun ventjes!!! )
__________________
Voor got, voor vrijheid en voor Ydde
ydde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2003, 08:40   #16
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Mag ik sexuele opvoeding geven? (maar aan hun mokkes zenne, niet aan hun ventjes!!! )
OK, laat hun ventjes dan maar aan MIJ over; ik weet zeker dat ik ze wel een paar leuke dingetjes kan bijbrengen
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2003, 09:31   #17
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Mag ik sexuele opvoeding geven? (maar aan hun mokkes zenne, niet aan hun ventjes!!! )
OK, laat hun ventjes dan maar aan MIJ over; ik weet zeker dat ik ze wel een paar leuke dingetjes kan bijbrengen
Wel, dan gaat Raf meer pleizer hebben dan Ydde; hun 'mokkes' moeten maagd blijven tot ze trouwen.
De ventjes daarentegen mogen alvast wél oefenen.
De vraag is met wie natuurlijk?
Getrouwde vrouwen mogen geen overspel plegen en ongehuwde moeten maagd zijn!

Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2003, 09:48   #18
Raf
Secretaris-Generaal VN
 
Raf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2003
Berichten: 53.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ydde
Mag ik sexuele opvoeding geven? (maar aan hun mokkes zenne, niet aan hun ventjes!!! )
OK, laat hun ventjes dan maar aan MIJ over; ik weet zeker dat ik ze wel een paar leuke dingetjes kan bijbrengen
Wel, dan gaat Raf meer pleizer hebben dan Ydde; hun 'mokkes' moeten maagd blijven tot ze trouwen.
De ventjes daarentegen mogen alvast wél oefenen.
De vraag is met wie natuurlijk?
Getrouwde vrouwen mogen geen overspel plegen en ongehuwde moeten maagd zijn!

Er is natuurlijk nog een optie naast getrouwde vrouwen en ongetrouwde vrouwen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Een blote mannenkont is pure kunst.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2003, 09:53   #19
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris
 
Paulus de Boskabouter's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2003
Berichten: 7.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf

Er is natuurlijk nog een optie naast getrouwde vrouwen en ongetrouwde vrouwen...
Raf ziet het weer rooskleurig
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2003, 13:35   #20
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Het is voor Raf te hopen dat de Sha'ria hier nooit wordt toegepast.
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be