Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2011, 13:53   #1
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard Waarom racisme onze maatschappij verziekt.

Laat ons even uitgaan van een casus. Het betreft een jonge Marokkaan van de tweede generatie, net 18 geworden, klaar voor de arbeidsmarkt. Hij is niet door anderen ontmoedigd om te solliciteren, hij roept niet “racist” naar iedereen die het niet met hem eens is, hij is positief ingesteld. Hij heeft geen “wij” en “zij” gevoel gekregen ondanks uitspraken als

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Het duurt wel ( héél ) erg lang vind ik toch hoor...Vooral als ik al het vreemde schorremorrie zie rondhangen in Brussel en Antwerpen, dat er nog niet aan denkt om ergens te gaan werken...Misdaad loont veel beter.
en

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Zoeken naar een stok om een moslim te slaan???
Alsof we daar nog moesten naar zoeken!
Nergens ter wereld waar moslims zich beginnen te manifesteren zijn de burgers blij met hun aanwezigheid! Moslims horen thuis in moslimlanden en dan moeten we nog doen alsof we van niets weten! Ze kunnen elkaar daar uitmoorden, stukken afslaan, zweepslagen toedienen, enz enz enz dat het een lieve lust is!
Ondertussen zitten wij domweg liedjes te zingen rond onze kerstboom terwijl zij al de lol hebben!
Tenslotte volgen ze maar hun godsdienst, en dat is "godsdienstvrijheid" gelijk of dat ze zeggen... En wij zouden de pretentie hebben hen dat te beletten?
Onze jonge Marokkaan zoekt werk, door zijn naam, huidskleur en afkomst, wordt hij echte niet aanvaard binnen onze maatschappij, velen kennen Marokkanen enkel als criminelen. Hij wordt dan ook voortdurend geweigerd.

vb.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik herhaal regel 2 van Maddox. "Niet betrapt worden."

Zolang je niet betrapt word, ben je onschuldig.

En, iedereen discrimineerd. Het komt altijd neer op "wij en zij".
Onze jonge Marokkaan heeft nu enkele opties:
  1. Hij gaat doppen. Wettelijk kan dat, gezien hij kan bewijzen dat hij werk zocht, maar nergens werd aangenomen. Als hij dit echter doet is het een profiteur, want hij werkt niet en leeft op onze kosten.
  2. Hij kan in de criminaliteit gaan, als hij dit echter doet is hij een crimineel en bevestigd hij nogmaals het vooroordeel
  3. Hij kan gaan bedelen, als hij dit echter doet wordt hij als schorremorrie gezien dat voortdurend mensen lastig valt en dat te lui is om te werken.
  4. Hij kan terugkeren naar Marokko, waar hij als buitenlander wordt aanzien, en hij opnieuw wordt geconfronteerd met uitsluiting.
  5. Hij kan creperen van de honger.

Hiermee wil ik niet zeggen dat alle Allochtonen engeltjes zijn. Maar wel dat we, om onze maatschappij vooruit te helpen, het in het belang is van iedereen om iedereen die wil werken de kans te gunnen dit ook daadwerkelijk te doen.
Criminaliteit hoeven we niet te tolereren, maar steeds een volledige bevolkingsgroep te viseren is contraproductief. De allochtoon die wil werken zal op den duur alleen maar de kans krijgen om in de criminaliteit te gaan, of om te profiteren. Dit zijn beide zaken die we allemaal liever vermijden.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.

Laatst gewijzigd door Torkilson : 7 november 2011 om 13:54.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 13:58   #2
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Je gaat er van uit dat elke criminele allochtoon eerst naarstig werk heeft gezocht maar uiteindelijk noodgedwongen het pad van de criminaliteit heeft gekozen?

Ik ben er van overtuigd dat het een fabeltje dat allochtonen geen werk vinden omdat ze allochtoon zijn.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:03   #3
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Je gaat er van uit dat elke criminele allochtoon eerst naarstig werk heeft gezocht maar uiteindelijk noodgedwongen het pad van de criminaliteit heeft gekozen?

Ik ben er van overtuigd dat het een fabeltje dat allochtonen geen werk vinden omdat ze allochtoon zijn.
Absoluut niet, ik ga uit van één casus om aan te tonen hoe dit in het geheel in zijn werk gaat. ge hebt duidelijk de eerste en laatste alinea niet grondig gelezen.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:06   #4
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Met een bezetting van ongeveer 55% allochtonen in de ploeg waarin ik werk, lijkt het erop dat ze toch aangeworven worden.

Mare, je vergeet wel een basispremisse om klaar te zijn voor de arbeidsmarkt in België.

Op zijn minst zijn minst bewezen hebben voldoende naar school geweest te zijn.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:13   #5
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met een bezetting van ongeveer 55% allochtonen in de ploeg waarin ik werk, lijkt het erop dat ze toch aangeworven worden.

Mare, je vergeet wel een basispremisse om klaar te zijn voor de arbeidsmarkt in België.

Op zijn minst zijn minst bewezen hebben voldoende naar school geweest te zijn.
De ploeg waarin gij werkt is niet representatief. trouwens, als ze uw beleid zouden moeten volgen zou ook daar geen allochtoon meer werken, toch als zeker geen moslim.
Verder is niet voor elk beroep een diploma nodig, en zelfs zij die een diploma hebben worden in veel gevallen geweerd wegens "te bruin".
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:18   #6
wise words
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 oktober 2011
Berichten: 186
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Laat ons even uitgaan van een casus. Het betreft een jonge Marokkaan van de tweede generatie, net 18 geworden, klaar voor de arbeidsmarkt. Hij is niet door anderen ontmoedigd om te solliciteren, hij roept niet “racist” naar iedereen die het niet met hem eens is, hij is positief ingesteld. Hij heeft geen “wij” en “zij” gevoel gekregen ondanks uitspraken als



en



Onze jonge Marokkaan zoekt werk, door zijn naam, huidskleur en afkomst, wordt hij echte niet aanvaard binnen onze maatschappij, velen kennen Marokkanen enkel als criminelen. Hij wordt dan ook voortdurend geweigerd.

vb.


Onze jonge Marokkaan heeft nu enkele opties:
  1. Hij gaat doppen. Wettelijk kan dat, gezien hij kan bewijzen dat hij werk zocht, maar nergens werd aangenomen. Als hij dit echter doet is het een profiteur, want hij werkt niet en leeft op onze kosten.
  2. Hij kan in de criminaliteit gaan, als hij dit echter doet is hij een crimineel en bevestigd hij nogmaals het vooroordeel
  3. Hij kan gaan bedelen, als hij dit echter doet wordt hij als schorremorrie gezien dat voortdurend mensen lastig valt en dat te lui is om te werken.
  4. Hij kan terugkeren naar Marokko, waar hij als buitenlander wordt aanzien, en hij opnieuw wordt geconfronteerd met uitsluiting.
  5. Hij kan creperen van de honger.

Hiermee wil ik niet zeggen dat alle Allochtonen engeltjes zijn. Maar wel dat we, om onze maatschappij vooruit te helpen, het in het belang is van iedereen om iedereen die wil werken de kans te gunnen dit ook daadwerkelijk te doen.
Criminaliteit hoeven we niet te tolereren, maar steeds een volledige bevolkingsgroep te viseren is contraproductief. De allochtoon die wil werken zal op den duur alleen maar de kans krijgen om in de criminaliteit te gaan, of om te profiteren. Dit zijn beide zaken die we allemaal liever vermijden.
Het probleem is er, hoe lossen we het op? Het oplossen is echter enkel mogelijk als we de oorzaak ervan aanpakken, die oorzaak is dezelfde als in de rest van de wereld. Nationalisme, kapitalisme en het door haat en religie gevoede bekrompen denken.
wise words is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:27   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
De ploeg waarin gij werkt is niet representatief.
Waarom is die niet representatief?

Citaat:
trouwens, als ze uw beleid zouden moeten volgen zou ook daar geen allochtoon meer werken, toch als zeker geen moslim.
Stropopje.
Maar U hebt gedeeltelijk gelijk. Eentje die in Djellebah aankomt heeft wel heel lage jobkansen bij me, evenals een gladjakker die met dure bak aangesjeesd is.

Citaat:
Verder is niet voor elk beroep een diploma nodig, en zelfs zij die een diploma hebben worden in veel gevallen geweerd wegens "te bruin".
Ik selecteer niet op kleurtje. Ik selecteer op vaardigheden en potentieel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:32   #8
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom is die niet representatief?


Stropopje.
Maar U hebt gedeeltelijk gelijk. Eentje die in Djellebah aankomt heeft wel heel lage jobkansen bij me, evenals een gladjakker die met dure bak aangesjeesd is.


Ik selecteer niet op kleurtje. Ik selecteer op vaardigheden en potentieel.
Dat is niet waar, tenminste niet, als ik uw post mag geloven in de draad waar ik hierboven al naar refereerde. trouwens, bij u is het nog steeds een "wij" tegen "zij" verhaal, gebaseerd op afkomst. bij mij is het enkel wij tegen zij als het gaat over vooruit willen of niet.

Uw ploeg, ik doe geen uitspraak over welke dat zou kunnen zijn, is niet representatief omdat die sowieso niet heel Vlaanderen vertegenwoordigt. Moslims worden wel degelijk gediscrimineerd. De oorzaken daarvan kan ik ten dele begrijpen maar de discriminatie zelf niet. Discrimineren is namelijk contraproductief en maakt de allochtone bevolking inderdaad minder werkwillend en minder integratiegericht.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:43   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dat wij en zij gebeuren. Da's gewoon een wetmatigheid der menselijke natuur.

Als ik een werknemer moet selecteren, dan doe ik dat op vaardigheden en potentieel.

Komt de solicitant door mijn "selectie" dan gaat die van vakje "zij", naar vakje "wij".

Een vruchtbare vrouw heeft het potentieel zwanger te worden, en ervaring zegt me dat dat in 90% van de gevallen gebeurd.

Een moslim die tijdens de solicitatie duidelijk blijk geeft van echt gelovig te zijn, heeft het potentieel een zeer disruptief element op de werkvloer te zijn.

Dat bedoel ik met potentieel.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 7 november 2011 om 14:44.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:47   #10
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dat wij en zij gebeuren. Da's gewoon een wetmatigheid der menselijke natuur.

Als ik een werknemer moet selecteren, dan doe ik dat op vaardigheden en potentieel.

Komt de solicitant door mijn "selectie" dan gaat die van vakje "zij", naar vakje "wij".

Een vruchtbare vrouw heeft het potentieel zwanger te worden, en ervaring zegt me dat dat in 90% van de gevallen gebeurd.

Een moslim die tijdens de solicitatie duidelijk blijk geeft van echt gelovig te zijn, heeft het potentieel een zeer disruptief element op de werkvloer te zijn.

Dat bedoel ik met potentieel.
Dus, ge filtert hen eruit en we komen weer in het stramien terecht dat ik hierboven beschrijf.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:49   #11
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Absoluut niet, ik ga uit van één casus om aan te tonen hoe dit in het geheel in zijn werk gaat. ge hebt duidelijk de eerste en laatste alinea niet grondig gelezen.
Oei! Dat zou ik niet doen.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:50   #12
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Oei! Dat zou ik niet doen.
Doe dat dan niet.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:51   #13
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
De ploeg waarin gij werkt is niet representatief. trouwens, als ze uw beleid zouden moeten volgen zou ook daar geen allochtoon meer werken, toch als zeker geen moslim.
Verder is niet voor elk beroep een diploma nodig, en zelfs zij die een diploma hebben worden in veel gevallen geweerd wegens "te bruin".
De ploeg waarnaar hij verwijst is groter dan de ene casus waarnaar jij verwijst en je hele stelling op opbouwt. Wat niet weglaat dat je in se gelijk hebt als je wil aanklagen dat er nog racisme bestaat, ook op de arbeidsmarkt. Maar dat daardoor een hele generatie allochtonen in de goot worden gedrukt ... no way, josé.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 14:52   #14
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Doe dat dan niet.
Grappig (niet).
Je snapt me wel, niet? Zie vorig antwoord. Ik heb geen probleem met je, euh, probleemstelling, wel met het feit dat je dat doortrekt naar de allochtoon in z'n algemeenheid.
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:00   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Dus, ge filtert hen eruit en we komen weer in het stramien terecht dat ik hierboven beschrijf.
Als jouw voorbeeld Marokkaantje een deftige solicitatiebrief heeft gestuurd, en dat zijn kwalificaties in de buurt komen van wat ik zoek, dan is die welkom voor een gesprek en/of testjes.

En dan? Dan is het aan hem om me te overtuigen €4000 per maand aan hem uit te geven.
(Brutto loon+ loonlasten+allerlei, en dan heeft die pechvogel maar €1400 per maand)

Ik ga niet iemand afrekenen op zijn naam. Da's gewoon dom.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:00   #16
cairn
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 24 september 2011
Berichten: 376
Standaard

Een jongeman vraagt aan zen Ma...Ben ik nu Belg of Marocaan

Ma....Belg he jongen,ik je moeder, ben Belgische en jij bent hier geboren.


Hij gaat naar zen vader....Pa,ben ik nu Belg of Marocaan...

Pa....Marocaan he jongen,ik ben Marocaan,hoofd van de familie en dat is het belangrijkste...

Waarom vraag je dat wel allemaal...

Welja,tis maar omdat ik voor men zestiende verjaardag een brommer zou willen zoals men vriendjes.Als Belg betaal ik die,en als Marocaan jat ik die hé.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:03   #17
backfire
Minister-President
 
backfire's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2007
Locatie: Thuis
Berichten: 5.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cairn Bekijk bericht
Een jongeman vraagt aan zen Ma...Ben ik nu Belg of Marocaan

Ma....Belg he jongen,ik je moeder, ben Belgische en jij bent hier geboren.


Hij gaat naar zen vader....Pa,ben ik nu Belg of Marocaan...

Pa....Marocaan he jongen,ik ben Marocaan,hoofd van de familie en dat is het belangrijkste...

Waarom vraag je dat wel allemaal...

Welja,tis maar omdat ik voor men zestiende verjaardag een brommer zou willen zoals men vriendjes.Als Belg betaal ik die,en als Marocaan jat ik die hé.
Hey vent, ga in K&K wat flauwe mopjes tappen in plaats van de discussie hier te verstoren. Vort!
__________________
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence.
backfire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:15   #18
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Grappig (niet).
Je snapt me wel, niet? Zie vorig antwoord. Ik heb geen probleem met je, euh, probleemstelling, wel met het feit dat je dat doortrekt naar de allochtoon in z'n algemeenheid.
Natuurlijk zijn er uitzonderingen, ik begreep u inderdaad redelijk goed. Het is dan ook alleen maar om aan te tonen dat racisme op zich nergens op slaat. Het gaat inderdaad verder dan het voorbeeld dat ik hioer stelde, vandaar dat ik die laatste alinea toevoegde.

Trouwens, ik laat nog weg dat er momenteel een hele generatie allochtonen zelfs niet meer durft/wil solliciteren omdat ze ze toch van overtuigd zijn dat het allemaal niet helpt. Er leeft nog steeds de overtuiging dat wij hen toch niet willen. Om die situatie te verhelpen moeten wij dringend:
  • Strenger zijn voor criminele allochtonen
  • Zoveel mogelijk kansen bieden qua werkgelegenheid
  • Proberen de mentaliteit te wijzigen bij zowel allochtonen (ik moet/wil niet solliciteren of het heeft geen zin dat te doen) als autochtonen (al die Marokkanen zijn criminelen)
  • Een poging doen om elkaars standpunt te begrijpen en samen afspraken maken om ieders situatie te verbeteren.

Uiteindelijk komt het erop neer dat we moeten willen veranderen wat scheef loopt in plaats van sloganeske idiotieën tot norm te verheffen.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:17   #19
Torkilson
Gouverneur
 
Torkilson's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 mei 2010
Berichten: 1.419
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als jouw voorbeeld Marokkaantje een deftige solicitatiebrief heeft gestuurd, en dat zijn kwalificaties in de buurt komen van wat ik zoek, dan is die welkom voor een gesprek en/of testjes.

En dan? Dan is het aan hem om me te overtuigen €4000 per maand aan hem uit te geven.
(Brutto loon+ loonlasten+allerlei, en dan heeft die pechvogel maar €1400 per maand)

Ik ga niet iemand afrekenen op zijn naam. Da's gewoon dom.
Dat kon ik nochtans niet afleiden uit onze laatste discussie,waarvoor mijn oprechte verontschuldigingen.
__________________
Rede is niet automatisch, zij die haar ontkennen, worden er niet door overwonnen.
Torkilson is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2011, 15:22   #20
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.370
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Torkilson Bekijk bericht
Dat kon ik nochtans niet afleiden uit onze laatste discussie,waarvoor mijn oprechte verontschuldigingen.
Hoeft niet, die verontschuldigingen. Ik discrimineer echt wel.

Hoe groot acht U de kans dat een doorsnee 18 jarige een deftige solicitatiebrief kan afleveren?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 7 november 2011 om 15:24.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:41.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be