Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 februari 2012, 12:34   #101
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Neen, want dan moet je een nieuw boek schrijven, en wij geloven niet in dat nieuwe boek. Ik geloof trouwens alleen in zaken die mij goed uitkomen. Dat is alleen het geval met het originele boek.
Nog niet opgemerkt aan welk tempo we nieuwe boeken schrijven ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 12:38   #102
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Tja, er zijn genoeg mensen die dat boek ten uitvoer leggen, hoor. Ik hoef dus zelf inderdaad niet veel te doen.
Er zijn er ook die ze verbranden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 12:39   #103
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Niet echt een standpunt dat ik zou volgen. Ik ben dan ook democraat.
Tja, in een democratie mag je stemmen voor mensen die nieuwe wetten zullen uitvinden. Hoeveel nieuwe wetten hebben we nou eigenlijk nodig, alvorens al onze behoeften voor nieuwe wetten volledig zijn ingevuld?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik heb dat boek, zij het in vertaling, Ana la atakellem al arabi, ook gelezen.
En verbrand...
Koranverbrandingen werken inderdaad lekker provocerend om de moslimgemeenschap, en leiden inderdaad dichter tot het gewenste doel, namelijk, dat ze ziedend kwaad worden, en dat er wat heethoofden in het wilde weg beginnen schoppen, en dan de geüniformeerde stoottroepen van dat staatsapparaat een beetje neutralizeren. In Afghanistan blijkt dat allemaal al goed te lukken. Ik heb er niets tegen, hoor. Ik voel mij er alleen maar beter bij!
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 12:43   #104
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nog niet opgemerkt aan welk tempo we nieuwe boeken schrijven ?
Tja, maar wel zonder aan twee miljard volgelingen te geraken. Daar moet je wel speciale schrijverstalenten voor hebben!
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 12:52   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Tja, maar wel zonder aan twee miljard volgelingen te geraken. Daar moet je wel speciale schrijverstalenten voor hebben!
Of het er met het zwaard inrammen.
Er zijn nog steeds meer niet volgelingen, en zelfs de volgelingen moeten aan het boek sleutelen om het geloofwaardig te houden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 12:57   #106
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Of het er met het zwaard inrammen. Er zijn nog steeds meer niet volgelingen, en zelfs de volgelingen moeten aan het boek sleutelen om het geloofwaardig te houden.
Wat is er dan ongeloofwaardig aan het standpunt dat er maar één wetgever is, die wetten mag maken om jouw vrijheid in te perken, en die wetgever bestaat misschien zelfs niet, maar dat speelt geen rol, want zelfs dan, mag je alle andere wetgevers verwerpen. Ik vind dat standpunt gewoonweg supergoed bedacht! Ik had het zelf niet beter kunnen bedenken, hoor. Ik ga dus volledig akkoord!

Daarenboven, wat is er verkeerd aan het idee van met het zwaard in al die wannabe pseudo-wetgevers te rammen? Dat kan toch niet storen?

Laatst gewijzigd door tarantula : 26 februari 2012 om 12:59.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:03   #107
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Koranverbrandingen werken inderdaad lekker provocerend om de moslimgemeenschap, en leiden inderdaad dichter tot het gewenste doel, namelijk, dat ze ziedend kwaad worden, en dat er wat heethoofden in het wilde weg beginnen schoppen, en dan de geüniformeerde stoottroepen van dat staatsapparaat een beetje neutralizeren. In Afghanistan blijkt dat allemaal al goed te lukken. Ik heb er niets tegen, hoor. Ik voel mij er alleen maar beter bij!
raar dan toch wel dat ze vooral het eigen volk dan beginnen afmaken; Ondertussen zijn er al zeker dertig nieuwe martelaren bijgekomen om de 72 hoeries te bevredigen en een tros druiven te eten. Hopelijk hebben ze hun boekske bij.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:07   #108
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
raar dan toch wel dat ze vooral het eigen volk dan beginnen afmaken ...
Ja maar, zolang ik niemand moet afmaken, en er geen pogingen zijn om mij af te maken, dan kan het mij eigenlijk niet noodzakelijk veel schelen wie er allemaal aan moet geloven. Dus ja, er blijken hier en daar mensen te zijn die vinden dat ze andere mensen moeten bijvijzen. So what?
Wat is de relevantie van dat standpunt?

Laatst gewijzigd door tarantula : 26 februari 2012 om 13:08.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:07   #109
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Wat is er dan ongeloofwaardig aan het standpunt dat er maar één wetgever is, die wetten mag maken om jouw vrijheid in te perken, en die wetgever bestaat misschien zelfs niet, maar dat speelt geen rol, want zelfs dan, mag je alle andere wetgevers verwerpen. Ik vind dat standpunt gewoonweg supergoed bedacht! Ik had het zelf niet beter kunnen bedenken, hoor. Ik ga dus volledig akkoord!

Daarenboven, wat is er verkeerd aan het idee van met het zwaard in al die wannabe pseudo-wetgevers te rammen? Dat kan toch niet storen?
Daar is niets mis mee, wel met de keuze van die wetgever.
Iemand die denkt dat de zon rond de aarde draait lijkt mij daar niet echt geschikt voor.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:13   #110
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Wat mij betreft: als er wantoestanden zijn moeten die ook aangeklaagd worden. Anders is op voorhand alle hoop op verbetering al verloren!
Ach, al dat klagen is leuteren en tijd verliezen.
Als er wantoestanden zijn moet daar iets aan gedaan worden. Niet geklaagd.

Speel het spel binnen hun fantasiewereld ipv op straat en laat hun hun ziel verkopen. Lijkt me een redelijke manier een religieuze het zwijgen op te leggen. Met hun ogen open in zonden te laten wandelen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:13   #111
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Daar is niets mis mee, wel met de keuze van die wetgever. Iemand die denkt dat de zon rond de aarde draait lijkt mij daar niet echt geschikt voor.
Jij hebt de Koran klaarblijkelijk niet goed gelezen. Er staat niet één mirakel in. Er staat ook geen enkele stelling over de natuurwetten in. Daar heeft de schrijver zich verre van gehouden, want ik vermoed dat hij maar al te best besefte, dat men daar achteraf de boel mee zou kunnen discrediteren. Jij verwart dus duidelijk de Koran met het Nieuwe Testament. Er wordt in de Koran trouwens niemand gepromoveerd tot zoon, moeder, tante, grootoom, of kleinkind van God. Jij projecteert simpelweg de gebreken van het kristendom op de islam. Enige kennis van zaken, kan geen kwaad, hoor!
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:22   #112
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Alboreto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 oktober 2009
Locatie: België
Berichten: 13.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik heb dat boek, zij het in vertaling, Ana la atakellem al arabi, ook gelezen.
En verbrand...
Ligt in de lijn der verwachtingen.
__________________
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein)
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:23   #113
CyberpunX
Staatssecretaris
 
CyberpunX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 oktober 2004
Locatie: .b/e
Berichten: 2.929
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Wat zou er nou onjuist kunnen zijn aan dat standpunt?
Dat zal onmogelijk zijn om aan jou uit te leggen gezien jij niet geïnteresseerd bent in de discussie zelf maar enkel in persoonlijk profijt.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Ik geloof trouwens alleen in zaken die mij goed uitkomen.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:29   #114
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
Dat zal onmogelijk zijn om aan jou uit te leggen gezien jij niet geïnteresseerd bent in de discussie zelf maar enkel in persoonlijk profijt.
Hoe zo? Ik verdien toch geen frank aan deze discussie?
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:41   #115
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Jij hebt de Koran klaarblijkelijk niet goed gelezen. Er staat niet één mirakel in. Er staat ook geen enkele stelling over de natuurwetten in. Daar heeft de schrijver zich verre van gehouden, want ik vermoed dat hij maar al te best besefte, dat men daar achteraf de boel mee zou kunnen discrediteren. Jij verwart dus duidelijk de Koran met het Nieuwe Testament. Er wordt in de Koran trouwens niemand gepromoveerd tot zoon, moeder, tante, grootoom, of kleinkind van God. Jij projecteert simpelweg de gebreken van het kristendom op de islam. Enige kennis van zaken, kan geen kwaad, hoor!
de zon die in een modderpoel ondergaat? de aarde uitgespreid als een deken, de bergen die met pinnen die aarde vasthouden zodat ze niet gaat beven? Mohammed die de maan in twee liet splitsen?

heb jijzelf die koran wel gelezen?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 13:52   #116
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
de zon die in een modderpoel ondergaat? de aarde uitgespreid als een deken, de bergen die met pinnen die aarde vasthouden zodat ze niet gaat beven? Mohammed die de maan in twee liet splitsen? heb jijzelf die koran wel gelezen?
Er staan inderdaad wel wat stupiditeiten in bijvoorbeeld Sahih Bukhari, waarin hij lang na de dood van de profeet verkondigt dat hij tot mirakels in staat was, maar daar gelooft niemand in, hoor.

In de Koran zelf, staat er het volgende:

17:90 En toen zeiden de ongelovigen: Wij zullen jou niet geloven tenzij je hier uit de aarde een fontein voor ons doet verschijnen.
17:93 En de profeet zeide: Glorie aan de Schepper. Maar ik ben slechts een man, een boodschapper van de Schepper.


Daarenboven, bekritiseert Mohammed voortdurend de kristenen, die van Jesus een familielid van God hadden gemaakt. Er staat verschillende keren in de Koran dat Jesus slechts een boodschapper was van de Schepper. Van zichzelf herhaalde Mohammed ook steeds dat hij slechts een boodschapper van de Schepper was. Met andere woorden, er staan helemaal geen mirakels in de Koran, en met opzet.

Als je het ganse verhaal wil lezen, over waarom Mohammed geen enkel mirakel heeft gedaan: volg deze link.

Laatst gewijzigd door tarantula : 26 februari 2012 om 13:56.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 14:03   #117
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
Er staan inderdaad wel wat stupiditeiten in bijvoorbeeld Sahih Bukhari, waarin hij lang na de dood van de profeet verkondigt dat hij tot mirakels in staat was, maar daar gelooft niemand in, hoor.

In de Koran zelf, staat er het volgende:

17:90 En toen zeiden de ongelovigen: Wij zullen jou niet geloven tenzij je hier uit de aarde een fontein voor ons doet verschijnen.
17:93 En de profeet zeide: Glorie aan de Schepper. Maar ik ben slechts een man, een boodschapper van de Schepper.


Daarenboven, bekritiseert Mohammed voortdurend de kristenen, die van Jesus een familielid van God hadden gemaakt. Er staat verschillende keren in de Koran dat Jesus slechts een boodschapper was van de Schepper. Van zichzelf herhaalde Mohammed ook steeds dat hij slechts een boodschapper van de Schepper was. Met andere woorden, er staan helemaal geen mirakels in de Koran, en met opzet.

Als je het ganse verhaal wil lezen, over waarom Mohammed geen enkel mirakel heeft gedaan: volg deze link.
het gaat er niet over of Mohammed een mirakel heeft gedaan, maar of de zon in een modderpoel ondergaat, de bergen als pinnen de aarde die als een deken is uitgespreid moeten vasthouden of niet, en of de zon en de maan en de sterren in de zeven hemelsferen staan..... en d�*t staat allemaal in uw koranneke hoor.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 14:03   #118
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.328
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tarantula Bekijk bericht
De islam is een boek. Als je wil vechten tegen een boek, dan moet je met een ander boek voor de proppen komen...
Mag dat echt niet méér dan één boek zijn, of is een gevulde boekenkast ook goed, ja, misschien zelfs nog béter?

Moeten er ook kaarsen en brillen bij worden geleverd, of zullen die toch niet baten?
__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 14:07   #119
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
het gaat er niet over of Mohammed een mirakel heeft gedaan, maar of de zon in een modderpoel ondergaat, de bergen als pinnen de aarde die als een deken is uitgespreid moeten vasthouden of niet, en of de zon en de maan en de sterren in de zeven hemelsferen staan..... en d�*t staat allemaal in uw koranneke hoor.
Dat staat daar niet in. Zo ja, gelieve uit dat koranneke met versnummer erbij, te citeren.
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 februari 2012, 14:10   #120
tarantula
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 februari 2012
Berichten: 177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Mag dat echt niet méér dan één boek zijn, of is een gevulde boekenkast ook goed, ja, misschien zelfs nog béter?
Tja, weerleg dan de centrale stelling in de Koran:

Er bestaat maar één wetgever die wetten mag maken om jouw vrijheid in te perken, en die wetgever bestaat misschien zelfs niet, maar dat kan ons niet schelen, want dat laat ons toe van de uitvindsels van alle andere wannabe pseudo-wetgevers te verwerpen.

Haal er de ganse boekenkast bij, en probeer deze stelling te verwerpen. Be my guest!
tarantula is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:54.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be