Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2007
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2007 Hier kunt u discussiëren over de uitslag, de coalitiebesprekingen en meer...

 
 
Discussietools
Oud 13 juni 2007, 17:55   #1
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard Annemans waarschuwde Vlaams Belang voor LDD

De verkiezingen waren natuurlijk historisch en wel volgens mij om twee redenen. Eén.

Iedere verkiezing heeft haar verrassing in petto, deze keer was het De Decker. Om te beginnen : voor mij was zijn doorbraak geen verrassing. Ik heb zeer intensief campagne gevoerd en ik begon ze steeds meer overal tegen te komen. De kiezers van De Decker. Ik waarschuwde ook verscheidene mensen bij ons en in andere milieus dat het een vergissing zou zijn de Lijst De Decker te onderschatten. Ook na de overwinning heb ik al diegenen tegengesproken – vooral journalisten maar ook anderen… - die probeerden het fenomeen De Decker te reduceren tot een soort tijdelijke onsamenhangende Van Rossem hype. De Decker zal zeer zeker – zoals Van Rossem – jongeren en dancingpubliek hebben aangetrokken, ik heb er trouwens velen ontmoet. Maar er is veel meer. Hij trok ook alle mobiele donkerblauwe kiezers en nog vele vele andere louter politiek geïnspireerde stemmen aan en dat is wellicht een veel steviger basis voor de toekomst. En bovendien heeft hij het aloude monopolie van het Vlaams Belang, dat van de Robin Hood, de grote muil en de Lucky Luke waar ze allemaal schrik van hebben doorbroken. De Decker had ook in heel korte tijd vele actieve militanten die met een enorme inzet en puur idealistisch het hele Vlaamse land afdweilden en overal te zien waren. Ik herkende er mijn jonge jaren, onze beginjaren in. Ik heb De Decker gefeliciteerd maar advies heeft hij niet nodig. Hij weet (helaas) zeer goed wat hij met deze kans aan moet. Maar hij moet weten dat vele ogen op hem gericht zijn. En dat iedere uitspraak en iedere verklaring een valkuil kan zijn. Hij is vandaag bij de koning ontvangen. Hij ziet dat als “een erkenning” van zijn partij. Dat klopt al niet, natuurlijk. Daar in Laken worden geen partijen erkend. Daar worden partijen erkend waar ze zaakjes mee denken te kunnen doen. Van het Vlaams Belang is nooit iemand ontvangen. Misschien zullen we een dezer eens – ter blokkering van de af- en aanrijdende limousines - een sit-in gaan doen daar met zestig parlementsleden die nog nooit erkend zijn. Niet omdat ze geen partij zijn maar omdat ze daar door de kliek niet vertrouwd worden. Het is maar een voorbeeldje. Vier jaar tot aan de volgende verkiezingen : het is een lange tijd. En in die tijd een partij organiseren is een helse job. Jean Marie De Decker weet het. Het ga hem goed.
bron:website G.annemans
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 13 juni 2007, 17:56   #2
deryz
Staatssecretaris
 
deryz's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 oktober 2006
Locatie: Merksem
Berichten: 2.826
Standaard

over LDD
bron: gva

Stapte onderzoeksrechter mee in verkiezingsstunt Dedecker?
Het parket van Kortrijk heeft zich door Jean-Marie Dedecker laten meeslepen in een verkiezingsstunt. Dat zou moeten blijken uit het gerechtelijk onderzoek omtrent het Kortrijkse dopingdossier.

"Vlak voor de verkiezingen stuurde de senator onderzoeksrechter Marc Allegaert een brief met de vraag waarom het onderzoek niet vooruitging. Drie dagen voor de stembusgang beval Allegaert een reeks aanhoudingen in het wielermilieu", aldus sommige media. Twee dagen voor de verkiezingen wrong het Kortrijkse parket zich nog in alle bochten om te ontkennen dat de aanhoudingen in het dopingdossier georkestreerd zouden zijn. "Wij zijn het promoteam van Dedecker niet", klonk het verongelijkt. In alle nieuwsuitzendingen van die dag mocht Jean-Marie Dedecker het nog eens uitleggen: dit was niet voorzien.

Volgens De Morgen blijkt uit het gerechtelijk onderzoek nu het tegendeel. In het dossier is een brief opgenomen die Jean-Marie Dedecker op 20 april opstelde en richtte aan onderzoeksrechter Marc Allegaert. Daarin verwees Dedecker naar zijn verklaringen die hij had afgelegd bij de Gentse hormonenmagistraat Johan Sabbe en vroeg hij zich af "in welke mate het dossier nog wordt opgevolgd".

Het was niet zijn bedoeling tussen te komen, zo preciseerde hij nog, maar het was "in het grootste belang van het onderzoek" dat het werd gecentraliseerd op één parket. "Het is toch mijn recht dat te vragen", zegt Dedecker, die het bestaan van de brief erkent. "Ik had vernomen dat de leider van het onderzoek was gezet. Dat vond ik vreemd."

Dedecker blijft erbij dat hij de brief niet schreef met het oog op de verkiezingen.
__________________
http://www.vlaamseonafhankelijkheid.be/
Petitie voor Vlaanderen!
deryz is offline  
Oud 13 juni 2007, 20:28   #3
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

lollige move, en effectief gebleken


mvg. Sint Ignacius
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be