Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Allochtonen in België worden...
fundamentalistischer 19 65,52%
moderner 10 34,48%
Aantal stemmers: 29. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 juli 2003, 21:13   #1
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Uit een enquête van de gemeente Den Haag onder 800 inwoners blijkt dat de tweede generatie Turken en Marokkanen vergelijkbare opvattingen als autochtone Nederlanders heeft, daar waar het gaat over zaken als homoseksualiteit en het zelfstandig wonen van meisjes.

De gemeente ondervroeg dit jaar in haar stadsenquête voor het eerst specifiek over de sociaal-culturele opvattingen van verschillende groepen Hagenaars. Turken en Marokkanen van de tweede generatie houden er duidelijk modernere opvattingen op na dan hun ouders.

De Haagse wethouder P. Heijnen van Integratie vindt het verschil in opvattingen tussen oudere en jongere Turken en Marokkanen zeer opvallend: ,,De resultaten stemmen mij hoopvol op het punt van de culturele integratie van de tweede generatie in onze stad.''
bron: http://www.trouw.nl/ANP/BIN/ANP-070703-289-anp.html

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Als ik de migranten heb zien evolueren dan is dat in hoofdzakelijk één richting : die van steeds meer fundamentalisme, steeds grotere verachting van de westerse cultuur, steeds provocatiever en dominant gedrag naar hun omgeving.
bron: http://forum.politics.be/viewtopic.php?t=4427

Wie de discussie tussen mij en Darwin nog niet gevolgd heeft, moet maar op de link hierboven klikken.
Darwin heeft 40 jaar ervaring i.v.m. Marokkanen en Turken (volgens zijn woorden). Hij heeft namelijk onder en naast ze gewoond. Ook heeft hij 1 Marokkaan van de eerste generatie in zijn familie.
Ik heb +- 27 jaar ervaring en heb tussen vooral Marokkanen gewoond. Ik heb méér dan 1 Marokkaanse familielid.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 23:21   #2
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Hmmm, moeten we nu om ter meest ervaring gaan spreken ?
OK dan, euhm, ik ben half Noord-Afrikaans en ik heb redelijk wat kennissen. Telt dat ook als ervaring....
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 23:22   #3
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Hmmm, moeten we nu om ter meest ervaring gaan spreken ?
OK dan, euhm, ik ben half Noord-Afrikaans en ik heb redelijk wat kennissen. Telt dat ook als ervaring....
Gij moogt nie meedoen want ge zijt geen tweede generatie, maw ge zijt nog ouderwets dus.
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 23:24   #4
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Hmmm, moeten we nu om ter meest ervaring gaan spreken ?
OK dan, euhm, ik ben half Noord-Afrikaans en ik heb redelijk wat kennissen. Telt dat ook als ervaring....
Gij moogt nie meedoen want ge zijt geen tweede generatie, maw ge zijt nog ouderwets dus.
Shit, wa is dan tweede generatie? Tweede generatie hier geboren ofwa?
Nondedoemme, nu val ik al uit den boot!!! Bedankt hé Patje, nu ga ik slecht slapen
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 23:33   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.406
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Klopt de 2de generatie is moderner, ze weten hoe ze zonder vast werk toch met op zijn minst met een golfje kunnen rijden, in plaats van een Mercedes bestelwagen GTI.

't is de eerste generatie die hier zijn handen van het lijf hebben gewerkt, wat van de 2de generatie moeilijker te zeggen valt.
De 3de en zelfs 4de generatie scheurt nu rond met opgefokte scootertjes(niet dat ik beter was)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2003, 23:56   #6
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Zeg Maddox!! Veralgemeen zo is ni.
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 00:12   #7
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
(niet dat ik beter was)

Maddox,
Ja, zoals je zelf zegt....
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 00:31   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

heeft men het hier over tweede generatie Italianen, Spanjaarden, Grieken, Hongaren, Duitsers, Engelsen, Nederlanders, Amerikanen?

Ik ken namelijk mensen van al deze bovenstaande origines die naar hier emigreerden. Zij hadden allemaal kinderen. Die kinderen beschouwen zichzelf gewoon als Belgen (van ooit xxx afkomst - maar dat doet er zelfs niet toe). Zij voelen zich helemaal niet tweede-generatie Italianen, Grieken, Hongaren, Duitsers, Engelsen, Nederlanders, Amerikanen....

Of heeft men het hier over moslims van andere thuislanden, die hun roots steeds maar wensen te hernieuwen omdat ze anders hun "origine" of "identiteit" kwijtgeraken?

Graag een beetje meer nuance in de vraagstelling aub.
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 09:05   #9
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.406
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ik moet toegeven dat ik 1 groep hekelde,en zonder enige verdere vermelding van groep weet iedereen welke ik bedoelde.Vooroordeel?Praktijkervaring?Of een te algemeen iets?De uitzonderingen bevestigen de regel hoor.

Nu moet ik toegeven, van de inwijkelingen die Circe aanhaalt is het maar een heel klein gedeelte die openlijk zo lastig doet als de gehekelde groep.
Alhoewel de Italianen waarschijnlijk nog redelijk sterk vertegenwoordigd zijn in bepaalde georganiseerde milieus.Waar ik geen directe last van heb.

Wat betreft de opgefokte brommertjes, Ikzelf heb het gedaan, en zou het terug doen(alleen mag ik nu met een 125CC bollen zonder extra kosten), 't is leuk, maar er is 1 verschil. Ik reed volgens de verkeerregels, met als achterhandje de hoger haalbare snelheid om uit gevaarlijke situatie weg te sprinten, of om net dat makkelijker met het verkeer mee te gaan.Ik kom uit de tijd van de 40km/u, en als alle wagens rondom 50 rijden is dat ronduit vervelend, zeker als je 60 000 km per jaar op 2 wielen doet.
Geen wegscheuren in een straat met spelende kinderen, geen gillende motor in woongebied.Ik heb respect voor mensen.Niet voor politici.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 11:05   #10
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Allochtoon + fundamentalistischer laat niet echt veel mogelijke nationaliteiten hé.... Dit heeft niet onmiddellijk iets te maken met vooroordelen, maar met 'bekend zijn' bij de mensen.
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 11:55   #11
Oeteke
Banneling
 
 
Oeteke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2003
Berichten: 317
Standaard

ben zelf 2de generatie hongaar maar ik voel mij Vlaming!
Ik verloochen mijn roots nooit!
Ik zal altijd zeggen dat ik van Hongaarse afkomst ben,maar tegelijkertijd zegik er ook bij dat ik Vlaming ben.

Ik heb respect voor de mensen die zich aangepast hebben.
Maar voor die luierikken dat da nie willen doen.....
den boot op en terug naar afkomst.
is het nu nen Hollander, Italiaan of Marokkaan... je m'en fou!
Iedereen gelijk voor de wet....
das gewoon een kwestie van respect voor uw medeburgers.
Oeteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 12:38   #12
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Uit een enquête van de gemeente Den Haag onder 800 inwoners blijkt dat de tweede generatie Turken en Marokkanen vergelijkbare opvattingen als autochtone Nederlanders heeft, daar waar het gaat over zaken als homoseksualiteit en het zelfstandig wonen van meisjes.
Allez vooruit. We kunnen weeral gerust gaan slapen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 13:00   #13
Babeth
Gouverneur
 
Babeth's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2002
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.432
Standaard

Mijn vader is Nederlander en ik ben zelf Nederlandse geweest. In België geboren en opgegroeid, daarna de middelbare school in Nederland gedaan en nu weer terug in Vlaanderen omdat ik mij er beter thuisvoelde.
Moet ik mij nu ook als een 2de generatie allochtoon beschouwen ?
__________________
"In a time of universal deceit, telling the truth becomes a revolutionary act." -- George Orwell

Lijst Dedecker, een kwestie van Gezond Verstand.

http://www.elisabethvanson.tk/
Babeth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 13:06   #14
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oeteke
ben zelf 2de generatie hongaar maar ik voel mij Vlaming!
Ik verloochen mijn roots nooit!
Ik zal altijd zeggen dat ik van Hongaarse afkomst ben,maar tegelijkertijd zegik er ook bij dat ik Vlaming ben.

Ik heb respect voor de mensen die zich aangepast hebben.
Maar voor die luierikken dat da nie willen doen.....
den boot op en terug naar afkomst.
is het nu nen Hollander, Italiaan of Marokkaan... je m'en fou!
Iedereen gelijk voor de wet....
das gewoon een kwestie van respect voor uw medeburgers.
Maar voor die luierikken dat da nie willen doen.....
Citaat:
den boot op en terug naar afkomst.
is het nu nen Hollander, Italiaan of Marokkaan... je m'en fou!
Iedereen gelijk voor de wet....
1/ er ontbreekt grammaticaal een "t" en een "s" aan je obsceniteit (als je beter Frans kende zou je weten welk woord ik bedoel)
2/ Wat doe je in die optiek met 15° of 25°-generatie Vlamingen die zich niet wensen "aan te passen" volgens jouw "Malinwa"-normen? Op welke boot zet je die? Breendonk?
3/ Ik herinner me een uitspraak van je: "Als Malinwa speelt moeten Marokkanen wegblijven" (of iets in die zin:
noem JIJ d�*t een beschaafde reactie?)

noem JIJ d�*t "zich aangepast hebben"? aangepast aan WAT? aan het zwartblok? Aan de spionkop van een voetbalploeg?
En, néén, ik heb niets tegen Hongaren, een Vlaming of Turk met die taal pak ik op dezelfde manier aan!
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 14:28   #15
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

Ik heb zeer gecompliceerde roots. Mijn stamboom strekt zich uit over het hele Midden-Oosten en is in bepaalde takken niet terug te vinden. Ik zou familie in het Midden-Oosten hebben: Joodse en Arabische. Mijn vader is van de zoveelste generatie Joodse inwijkelingen in Tunesië, bekeerd tot de Islam. (bepaalde uiterlijke trekken verraden echter zijn afkomst )
En uiteindelijk (na een lange weg ) zijn die genen hier terecht gekomen in de schoot van een Belgische. Ik ben dus een multicul-product, laten we zeggen.
Ik ben fier op mijn afkomst, ik ben fier op mijn culturen en probeer er zoveel mogelijk goeds uit te halen langs alle kanten. Ik ben fier op mijn zuiderse trekken, ik ben fier op mijn Nederlandse / Franse / Arabische taal, ik ben fier op alles wat ik heb.
Ik kan niet zeggen of ik in het algemeen fundamentalistischer ben of moderner. Als men hiermee doelt op de religie, dan ben ik inderdaad moderner aangezien ik een overtuigd atheïst ben.
De dag van vandaag ben ik in het reine met mezelf en kan ik met opgeheven hoofd verkondigen wie/wat ik ben, maar ik moet eerlijk bekennen dat dat niet altijd zo is geweest. Ik heb nooit last gehad van racitische vooroordelen (ook omdat ik nooit iets buiten proporties heb getrokken. Als ik al eens -uitzonderlijk - een slecht punt naar huis bracht had ik het verdiend ) Maar toch maak je op een bepaald moment in je leven een identiteitscrisis door. Ikzelf heb uitegmaakt wie ik ben. Maar soms stel ik mij voor hoe een Marokkaan/ andere Noord-Afrikaanse allochtoon/ gelijk welke 'pure' allochtoon zich moet voelen in een cultuur die volledig botst met die die hij thuis ziet. Hoe moet je daar in godsnaam mee omgaan. Ik heb die cultuurbotsing aangevoeld, nochtans heb ik thuis nooit iets anders gezien dan buiten. Ik ben er zelf nog niet wijs uit hoe zo'n 'zware' cultuurbotsing opgevangen moet worden. Naar huis sturen is het probleem gewoon verplaatsen, want zulke jongeren voelen zich nergens thuis. Je kan net als een VB'er de ver-van-mijn-bed-show eisen of anders het willen aanpakken en iets van die jongeren willen maken, ze de kans geven die ze van op voorhand feitelijk niet hebben kunnen krijgen.
Anyway, waarschijnlijk heeft niemand hier enige boodschap aan. Spijtig.
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 14:40   #16
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
Ik heb zeer gecompliceerde roots. Mijn stamboom strekt zich uit over het hele Midden-Oosten en is in bepaalde takken niet terug te vinden. Ik zou familie in het Midden-Oosten hebben: Joodse en Arabische. Mijn vader is van de zoveelste generatie Joodse inwijkelingen in Tunesië, bekeerd tot de Islam. (bepaalde uiterlijke trekken verraden echter zijn afkomst )
En uiteindelijk (na een lange weg ) zijn die genen hier terecht gekomen in de schoot van een Belgische. Ik ben dus een multicul-product, laten we zeggen.
Ik ben fier op mijn afkomst, ik ben fier op mijn culturen en probeer er zoveel mogelijk goeds uit te halen langs alle kanten. Ik ben fier op mijn zuiderse trekken, ik ben fier op mijn Nederlandse / Franse / Arabische taal, ik ben fier op alles wat ik heb.
Ik kan niet zeggen of ik in het algemeen fundamentalistischer ben of moderner. Als men hiermee doelt op de religie, dan ben ik inderdaad moderner aangezien ik een overtuigd atheïst ben.
De dag van vandaag ben ik in het reine met mezelf en kan ik met opgeheven hoofd verkondigen wie/wat ik ben, maar ik moet eerlijk bekennen dat dat niet altijd zo is geweest. Ik heb nooit last gehad van racitische vooroordelen (ook omdat ik nooit iets buiten proporties heb getrokken. Als ik al eens -uitzonderlijk - een slecht punt naar huis bracht had ik het verdiend ) Maar toch maak je op een bepaald moment in je leven een identiteitscrisis door. Ikzelf heb uitegmaakt wie ik ben. Maar soms stel ik mij voor hoe een Marokkaan/ andere Noord-Afrikaanse allochtoon/ gelijk welke 'pure' allochtoon zich moet voelen in een cultuur die volledig botst met die die hij thuis ziet. Hoe moet je daar in godsnaam mee omgaan. Ik heb die cultuurbotsing aangevoeld, nochtans heb ik thuis nooit iets anders gezien dan buiten. Ik ben er zelf nog niet wijs uit hoe zo'n 'zware' cultuurbotsing opgevangen moet worden. Naar huis sturen is het probleem gewoon verplaatsen, want zulke jongeren voelen zich nergens thuis. Je kan net als een VB'er de ver-van-mijn-bed-show eisen of anders het willen aanpakken en iets van die jongeren willen maken, ze de kans geven die ze van op voorhand feitelijk niet hebben kunnen krijgen.
Anyway, waarschijnlijk heeft niemand hier enige boodschap aan. Spijtig.
Het grote voordeel van "het naar huis sturen" is dat WIJ er dan tenminste geen last meer van hebben. Voor de ontwortelden maakt het niks uit of ze nu ontworteld zijn in het Noorden of ontworteld zijn in het Zuiden.

Voor ons houdt dan de ellende EINDELIJK op als we verlost zijn van die kwieten die niet kunnen kiezen.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 14:51   #17
Elle
Provinciaal Statenlid
 
Elle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2003
Locatie: N-O-H
Berichten: 785
Stuur een bericht via MSN naar Elle
Standaard

@ Darwin:
Dacht wel dat jij/gelijk welke VB'er zo zou reageren. 'Ver van mijn bed', 'enkel de sterksten kunnen blijven'. Laten we lekker discrimineren.

Deze attitude maakt je als mens 'onaf', geen empathie hebben voor je medemens is voor mij een zeer groot mankement. Ik zeg niet dat je moslimfundamentalisten met open armen moet ontvangen!! Daar pleit ik zeker niet voor! Maar empathie is voor sommige mensen van toepassing. Maar bon, tijdverlies aan jou.
__________________
On ne sait pas être et avoir été....
Elle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 16:24   #18
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elle
@ Darwin:
Dacht wel dat jij/gelijk welke VB'er zo zou reageren. 'Ver van mijn bed', 'enkel de sterksten kunnen blijven'. Laten we lekker discrimineren.

Deze attitude maakt je als mens 'onaf', geen empathie hebben voor je medemens is voor mij een zeer groot mankement. Ik zeg niet dat je moslimfundamentalisten met open armen moet ontvangen!! Daar pleit ik zeker niet voor! Maar empathie is voor sommige mensen van toepassing. Maar bon, tijdverlies aan jou.
Als we niet keihard zijn gaan we samen tenonder. Zo is dat. Het is onmogelijk om elke moslim afzonderlijk stilletjes te trachten te beïnvloeden. De tijd die daarvoor nodig is, is veel te groot. Veel groter dan de tijd die de islam nodig heeft om zich meester te maken van Europa.

Bassam Tibi gelooft ook in het verwezenlijken van een Euro-Islam. Maar de tijd is geen bondgenoot van ons. Ik denk dan ook dat er eerder een burgeroorlog komt die alles opklaart voor dat er ooit zoiets als een Euro-Islam kan ontstaan. Er komt dus volgens mij helemaal geen islam in Europa of Europa wordt helemaal islamitisch. Het wordt één van de twee.

Ik denk dat het voor de islamwereld veel vruchtbaarder zou zijn als Europa zich assertief en zelfbewust van zijn waarden opstelt tegenover de islamwereld. Dan wordt die islamwereld met zichzelf geconfronteerd en wordt die verplicht zijn eigen problemen op te lossen.

We moeten de islamitische landen toch niet gaan aanmoedigen om hun interne problemen blijvend te gaan exporteren zeker!

Voorts vind ik dat ex-moslims in Europa asiel moeten krijgen. Voor de rest, de twijfelaars die van twee walletjes willen eten en de fundamentalisten, is er hier geen plaats.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:06   #19
Pat
Parlementslid
 
Pat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 februari 2003
Locatie: Bananenkoninkrijk
Berichten: 1.879
Standaard

Als ik u goed begrijp Darwin, vindt u projecten zoals Faithfreedom tijdverlies?
__________________
http://faithfreedom.org
Pat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2003, 20:34   #20
Moby
Provinciaal Statenlid
 
Moby's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 mei 2003
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Klopt de 2de generatie is moderner, ze weten hoe ze zonder vast werk toch met op zijn minst met een golfje kunnen rijden, in plaats van een Mercedes bestelwagen GTI.

't is de eerste generatie die hier zijn handen van het lijf hebben gewerkt, wat van de 2de generatie moeilijker te zeggen valt.
De 3de en zelfs 4de generatie scheurt nu rond met opgefokte scootertjes(niet dat ik beter was)
Een allochtoonse buurjongen van 25 rijdt met een nieuwe wagen van 800.000 BEF, en heeft daar veel overuren voor moeten maken. Het nadeel voor hem is dat als hij iemand als Maddox tegenkomt hij een ordinaire dief genoemd wordt. Maddox denkt dat alleen autochtonen nieuwe spullen kunnen kopen...
Of heb je misschien een eigen onderzoek gehouden onder de allochtone tweede generatie

1ste generatie = de gastarbeiders (en volgens mij ook de kinderen die tijdens de gezinshereniging hier zijn gekomen)
2de generatie = Hun kinderen die hier geboren zijn.
3de generatie = de huidige generatie en kinderen van de 2de generatie
4de generatie = de ongeboren kinderen...met opgefokte scootertjes
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:49.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be